Smartphone die tegen een stootje kan?

18-06-2015 23:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de schone taak gekregen een smartphone voor mijn vader uit te zoeken.

Tot nu toe had hij altijd zo'n oerdegelijke Nokia telefoon met een bumperrand waar je u tegen zegt. Onverwoestbaar.



Ik heb hem al gewaarschuwd dat die krengen van tegenwoordig veel breekbaarder zijn.

Hij gaat er voorzichtig mee zijn en gaat een hoesje gebruiken. Zegt hij.

Maaaaar mijn vader is het type olifant in een porseleinen kastje... Dus die nieuwe smartphone moet wel tegen een stootje kunnen...



Welk toestel is dan aan te raden?



Hij heeft grote grove handen, dus bij voorkeur wel een iets groter scherm, zodat hij bij het appen (dat wil hij ook al gaan doen, de moderne man...) niet 5 letters tegelijk intoetst.



Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, want hij gaat alleen een beetje appen (hij is volgens mij vooral geïnteresseerd in foto's van de kleinkinderen, hij 'mist nu van alles').



Waarschijnlijk kopen we gewoon een los toestel met sim only.

Budget is moeilijk te zeggen, ik wil gewoon de juiste telefoon voor hem.

Heeft het zin om een duurdere te kopen? Is die dan minder breekbaar? Of kan ik dan net zo goed het goedkoopste toestel kopen, omdat het toch allemaal net zo snel kapot is?



Iemand die mij op weg kan helpen? Ik heb zelf al eeuwen een iPhone en wil niet anders, dus heb me nooit verdiept in andere opties.
Ik heb een iPhone met een goede stevige hoes. Zit een soort gel in de rand. Ik laat mijn telefoon namelijk ook nogal eens vallen (van de fiets, van de trap). Ben er erg tevreden over.



Edit: deze https://www.tech21.com
De telefoons zijn tegenwoordig niet meer zo degelijk dus ik zou vooral investeren in een goed hoesje wat tegen een stootje kan. En misschien waterdicht?
Alle reacties Link kopieren
Of het zin heeft om een duurdere te kopen, dat denk ik niet.

Ik heb verschillende smartphone's gehad, Samsung, iPhone, Sony xperia.

Regelmatig laten vallen, en nog nooit een beeldscherm kapot gegaan oid.

Maar vaak genoeg mensen om me heen gezien met een kapot scherm, ook met verschillende smartphones.



Persoonlijk zou ik dan toch voor een Samsung S4 gaan.

Niet al te duur meer, en is qua beeld redelijk, en had zelf geen problemen met het intoesten van 5 letters tegelijk ( wat ik nu met mijn iPhone wel heb )
Alle reacties Link kopieren
Wil je een " senioren toestel " ?



http://www.hearplanet.nl/all/smartphone+voor+ouderen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk vooral kapotte schermen van iphones. Ik heb mijn Samsungs regelmatig laten vallen en meer dan een deukje in de rand was er niet.

Maar de S4? Heb m nu maar ben er niet blij mee, loopt steeds vast (bij de camera /galerij).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
http://www.gsmhelpdesk.nl ... -smartphone-voor-senioren



Ideaal ding.



Via het online beheersysteem kunnen nieuwe functies, applicaties en snelkoppelingen naar toepassingen die voor de gebruiker relevant zijn toegevoegd worden aan het toestel. Aangezien dit op afstand via een internetverbinding ingesteld kan worden, kunnen familie of vrienden altijd en overal te hulp schieten bij het gebruik van de telefoon, zonder het toestel zelf in handen te hoeven hebben





. Onder de camera is een noodknop aanwezig. In een noodgeval kan de gebruiker van het toestel op deze noodknop drukken waarna het toestel via zijn (GPS) positie uitzend, een SMS uitstuurt naar een vooraf ingesteld nummer en een vooraf ingesteld nummer belt. Op die manier kan de gebruiker van het toestel snel hulp inroepen en is ook snel bekend waar de in nood verkerende gebruiker zich bevind.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Xperia Z2 en koop er een (kleine) stylus bij voor het typen. Die kan met ene plugje in de opning van de koptelefoon geklikt worden of in het hoesje.

Zoiets

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 18 juni 2015 @ 23:18:

De telefoons zijn tegenwoordig niet meer zo degelijk dus ik zou vooral investeren in een goed hoesje wat tegen een stootje kan. En misschien waterdicht?Dat dacht ik ook al. Misschien dat dat wel gewoon het slimste is...
En dan zeker een otterbox hoesje om de telefoon doen. Dat zijn zo'n beetje de beste hoesjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 juni 2015 @ 23:20:

Wil je een " senioren toestel " ?



http://www.hearplanet.nl/all/smartphone+voor+ouderen



Haha, qua leeftijd is hij daar echt nog niet aan toe.

Maar wat betreft handigheid met de hedendaagse technologie is dat niet eens zo'n gek idee. Ik ga eens een kijkje nemen.
quote:vitamined schreef op 18 juni 2015 @ 23:27:

[...]





Haha, qua leeftijd is hij daar echt nog niet aan toe.

Maar wat betreft handigheid met de hedendaagse technologie is dat niet eens zo'n gek idee. Ik ga eens een kijkje nemen.Samsung telefoons, misschien ook andere Android telefoons. Kunnen op 'eenvoudige weergave'. Dan zijn ze een stuk minder ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 18 juni 2015 @ 23:24:

Xperia Z2 en koop er een (kleine) stylus bij voor het typen. Die kan met ene plugje in de opning van de koptelefoon geklikt worden of in het hoesje.

Zoiets

[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NTE4WDUwO ... X/$_82.JPG[/img]



Zo'n stylus lijkt mij nou helemaal flut!



Maar misschien dat mijn vader dat dan weer wel handig vindt...



Moeilijk moeilijk.;)
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 18 juni 2015 @ 23:23:

Ik zie eigenlijk vooral kapotte schermen van iphones. Ik heb mijn Samsungs regelmatig laten vallen en meer dan een deukje in de rand was er niet.

Maar de S4? Heb m nu maar ben er niet blij mee, loopt steeds vast (bij de camera /galerij).

De meeste kapotte schermen zie ik toch ook wel bij de IPhone.

De S4 vondt ik zelf een fijne, ook geen problemen mee gehad met vastlopen oid.

Misschien zou je je SD kaart, als je die erin hebt zitten kunnen formateren, of eruithalen.

Heb ergens welleens gelezen dat dit schijnt te helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 18 juni 2015 @ 23:30:

[...]





Zo'n stylus lijkt mij nou helemaal flut!



Maar misschien dat mijn vader dat dan weer wel handig vindt...



Moeilijk moeilijk.;)Ik gebruik de stylus soms op mijn Z1 om een spelletje te spelen. Werkt prima.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf een beetje huiverig voor Samsung, want vriend en pubers hebben die hier al jaren in huis, maar die presteren het altijd om (redelijk snel) flinke barsten in het scherm te krijgen.

Maar goed, misschien zijn zij vooral zelf zo onzorgvuldig...
Alle reacties Link kopieren
quote:CaafDracula schreef op 18 juni 2015 @ 23:28:

[...]





Samsung telefoons, misschien ook andere Android telefoons. Kunnen op 'eenvoudige weergave'. Dan zijn ze een stuk minder ingewikkeld.Goeie tip! Dat onthoud ik.
Alle reacties Link kopieren
Sonim. Is echt onverwoestbaar, in een emmer water gooien, geen probleem. Een spijker erin proberen te slaan, geen probleem. Ermee gooien, kan ie ook tegen. Tractor er overheen laten rijden, geen probleem.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Saavv schreef op 18 juni 2015 @ 23:30:

[...]



De meeste kapotte schermen zie ik toch ook wel bij de IPhone.

De S4 vondt ik zelf een fijne, ook geen problemen mee gehad met vastlopen oid.

Misschien zou je je SD kaart, als je die erin hebt zitten kunnen formateren, of eruithalen.

Heb ergens welleens gelezen dat dit schijnt te helpen.Staat toevallig voor morgen op de planning, dank (en ik vermoed dat een snellere sd-kaart ook zal schelen met wegschrijven en informatie ophalen)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 juni 2015 @ 23:39:

Sonim. Is echt onverwoestbaar, in een emmer water gooien, geen probleem. Een spijker erin proberen te slaan, geen probleem. Ermee gooien, kan ie ook tegen. Tractor er overheen laten rijden, geen probleem.Is dat zo'n houten van de antroposofische speelgoedwinkel?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 18 juni 2015 @ 23:55:

[...]



Is dat zo'n houten van de antroposofische speelgoedwinkel?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een Motorola Moto G. Goedkoop, redelijk groot, geen overbodige apps en toestanden, batterij gaat lang mee en hij kan tegen een stootje. Laatst nog op een betonnen vloer laten vallen, er is een klein stukje van het plastic af, verder niks. Er zijn ook genoeg hoesjes voor te vinden, bijv. bij Bol.



Een vriendin had eerst een Samsung maar vindt de Motorola veel makkelijker in gebruik en overzichtelijker. Het is echt een hele fijne, no nonsense smartphone.
Slik die kikker!
Ik heb zelf een Samsung s4. Hij is al verschillende keren gevallen maar het scherm is nog heel. Er zitten wel een paar deukjes in de randjes. Ik heb overigens ook nooit problemen met blijven hangen oid. Wel vind ik dat met de update naar het nieuwe Android systeem het toetsenbord een stuk minder duidelijk is geworden.
Ik zou juist zeggen, geen Samsung

Ik laat mijn telefoon ook heel vaak vallen en bij mijn samsung heb ik tot vier keer toe het schermpje moeten laten vervangen ivm barsten.

Ik had een Samsung galaxy S4

Nu heb ik een veeeeel goedkopere telefoon: LG 70 en ik heb hem al heel vaak laten vallen, maar helemaal niks loos.. .
Alle reacties Link kopieren
Cat, je weet wel vd graafmachines e.d., heeft ook een smartphone. Ik heb er zelf eentje, al ruim 2 jaar en kan je inmiddels verzekeren dat ie niet kapot kan. Hij is wel trager dan de iphone van mn zusje bv, maar als dat dus niet belangrijk is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven