Smartphone - wie helpt me kiezen?

05-02-2017 22:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu een Iphone 4 (voorheen een Iphone 5 maar die liet ik ergens liggen, dus daarom weer een oudje in gebruik). Deze wordt echt oud inmiddels, dus tijd voor wat anders. Tot nu toe steeds een smartphone van iemand overgekocht dus niet echt zelf dingen uitgezocht. Wie helpt me op weg in smartphoneland?



- ik heb al een goedkoop sim only abonnement, ik wil alleen een toestel kopen.

- voorkeur voor tweedehands toestel

- 150, maximaal 200 euro (is dat reeel?)

- gebruiksvriendelijk graag

- redelijke camerafunctie

- ruimte voor foto's, nieuwsapps, social media apps, sportapps, bankierapps
Ik zou voor een variant van de Samsung Galaxy gaan. De A3 bijv.
Of de A5 tweedehands.
Of de S5 (mini).
Samsung j5
Alle reacties Link kopieren
Een refurbished iPhone 5?
Alle reacties Link kopieren
iPhone 7+
Alle reacties Link kopieren
quote:Beerdiertje schreef op 05 februari 2017 @ 22:28:

iPhone 7+Voor 200 euro...?
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn moeder net de Samsung j3 gekocht. 138€. Recente Android en voldoende geheugen en uitbreidbaar met sd card
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung A3. Bevalt goed alleen foto's bij daglicht worden redelijk. Dat valt me wel een beetje tegen. Maar ja..daar was de prijs ook naar. Nieuw onder de 200 euro geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 05 februari 2017 @ 22:24:

Samsung j5Mijn zoon heeft hem een week en is enthousiast erover!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf geen Samsung-fan, en zou een Motorola E of G kopen.
Alle reacties Link kopieren
Lenovo k6 hier in gebruik. Nieuwste Android. Prima camera en genoeg geheugen
Alle reacties Link kopieren
Je vindt zeker een goede smartphone voor deze prijs

Belangrijk criterium : hoe groot mag het scherm zijn?

Tegenwoordig zijn schermen namelijk heel groot vaak (helaas vind ik)



Ter vergelijking : iphone 4 scherm is 3.5 inch (wel grote randen natuurlijk), terwijl je nu amper telefoons onder de 5 inch vindt.
Alle reacties Link kopieren
De wileyfox swift: 150 euro en voor dat geld een prima telefoon. Makkelijk te gebruiken! En zeker goed genoeg voor wat jij ermee wil.



Evt swift 2 voor ong. 190 euro



Edit: geheugen is trouwens tot 64 gb uitbreidbaar. Snelheid is gewoon goed. Goede prijs/kwaliteit deze!
Ik heb m'n Motorola Moto G nu ruim drie jaar, functioneert nog prima bij vrij intensief gebruik. Voldoet misschien niet helemaal aan je omschrijving en sluit niet echt aan op je eerdere smartphonekeuzes, maar die heb je ook nieuw (nieuwer model) voor de prijscategorie de je noemt, dus misschien heb je iets aan mijn ervaring ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 05 februari 2017 @ 23:02:

Je vindt zeker een goede smartphone voor deze prijs

Belangrijk criterium : hoe groot mag het scherm zijn?

Tegenwoordig zijn schermen namelijk heel groot vaak (helaas vind ik)



Ter vergelijking : iphone 4 scherm is 3.5 inch (wel grote randen natuurlijk), terwijl je nu amper telefoons onder de 5 inch vindt.Goed punt, ik vind de nieuwste telefoons zo groot. Daar hou ik rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tips, ik heb nu in ieder geval wat extra aandachtspunten waar ik op wil letten en ga nog verder kijken.



Hebben jullie nog specifieke tips mbt waar ik het beste een tweedehands toestel kan kopen, en waar dan op te letten? Uiteraard moet het toestel simlockvrij zijn, maar verder?
Alle reacties Link kopieren
IMEI nummer of hij niet gestolen is.



Maar ik zou een telefoon niet tweedehands kopen als je beter kwaliteit met garantie (!) Nieuw kunt kopen. Voordeel is ook dat je accu niet verpest is voor je hem krijgt. En er kunnen verder al defecten aan zitten die je niet gelijk opmerkt. Als een telefoon valt merk je bijvoorbeeld niet direct wat de schade aan de binnenkant is.



Die wileyfox swift en vooral die 2 is dan een erg goede optie voor niet eens veel duurder dan je een tweedehandse wil kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar www.simpel.nl gaat kan je daar je wensen invoeren voor een nieuwe telefoon. Heb ik ook voor mijn moeder gedaan gezien ik echt niet weet welke uit is naast de iphone.
Samsung j5.

Bij Aliexpress goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn telefoons altijd op Marktplaats. Meestal met originele aankoopbon en nog binnen de garantieperiode. Altijd goed gegaan.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 06 februari 2017 @ 01:07:

Samsung j5.

Bij Aliexpress goedkoop.Dan betaal je je blauw aan importkosten, lijkt mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Motorola, die koop je nieuw voor die prijs. Kijk eens op Tweakers. Volgens mij zijn merken als Huawei ook prima.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven