Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Van die cryptische zeurberichten krijg ik spontaan jeuk en blokkeer-neigingen. Zeg dan of niks of leg het uit...Vind het zo aandachtsgeil.
Alle reacties Link kopieren
O my. Die is wel erg.





Je hebt ook mensen die hun gehele dagprogramma op fb zetten:

"Kindjes naar school brengen, dan boodschapjes doen. Even koffie drinken met m'n buufje. En dan de keuken poetsen. Etc etc..."



Als ik dat steeds doe kom ik nergens meer aan toe.
Ik heb één ouwe spelletjes'vriendin' juist nooit ontvriend vanwege dat soort statussen. Ik vind ze werkelijk hilarisch, en ik lees ze ook aan man en kinderen voor voor het slapen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat liken en sharen om iets te winnen, dat zouden ze moeten verbieden.
Alle reacties Link kopieren
Geen herkenning, maar mijn FB-vrienden plaatsen ook niet dat soort berichten.
Alle reacties Link kopieren
Wat is FB toch een heerlijke bron van ergernis hè? Ik trek elke dag wel een keertje mijn wenkbrauw op bij een bericht in het overzicht, om er vervolgens even smakelijk om te lachen met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Zeg dan niets

Wat een aandachttrekkerij.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er ook wel om lachen hoor. Deze persoon plaatst zeker 10 tot 15 updates per dag.



"Zo naar de fysio"

"Lekker gegeten, mijn mannetje heeft heerlijk gekookt"

"Ik heb de liefste man"

"Pietje je kamer is schoon"

"Boodschapjes doen"

"Drukke dag, 3 manden was vouwen"



Etc



Ik snap waarom ze nooit echt wat doet als je je hiermee bezig houdt
Alle reacties Link kopieren
Herkenning? Ja. Daarom heb ik geen facebook account meer.



Gek werd ik van die lappen depressieve songteksten met huilende smileys, vergezeld van een "this is how I Feel". Om vervolgens op de vraag "Wat is er?" Te reageren met: "Dat is privé".



Irritant die mensen met 30 foto's per dag, die al na drie hele uren geen 'like' te hebben ontvangen al passief-agressieve plaatjes gingen plakken.



De druppel was het zoveelste 'like dit als je ook tegen kindermishandeling bent' vergezeld van een gruwelijke foto.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@LV, dat doen wij ook. Zowel mijn schoonzus als een oud-collega delen weleens pareltjes van de Facebookpagina 'Verander uzelf voor niets of niemand'. Meestal met een wijze levensles. Ik vind ze hilarisch.
I choose happy!
quote:laurentien1979 schreef op 06 september 2013 @ 20:05:





"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"

Gewoon reageren: Prima, fijn weekend hé!
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2013 @ 20:10:

Ik heb één ouwe spelletjes'vriendin' juist nooit ontvriend vanwege dat soort statussen. Ik vind ze werkelijk hilarisch, en ik lees ze ook aan man en kinderen voor voor het slapen gaan.Vallen ze daarom ook sneller in slaap?
"Zucht"



Wat is er?



"Nee....niks"



Ja houd je bek dan ook...
Ik heb om deze reden iemand uit mijn facebook geknikkerd. De teksten zelf waren nog wel leuk, de vele taal- en stijlfouten ook, maar ze kwamen echt 30 keer per dag. En dat werd me een beetje te gortig. De statussen van deze persoon is in de vriendengroep ook vaak het onderwerp van gesprek. Het is alleen wel erg sneu dat hij zelf niet ziet dat hij zich volslagen belachelijk maakt. (Maar dat doet hij in het dagelijks leven ook wel).



Waar ik wel verbaasd over ben zijn statussen van mensen die ziek zijn en niet kunnen werken, maar waar vervolgens dingen op staan als 'lekker barbecueën' of 'gezellig avondje met mijn schat'. Snappen ze dan niet dat anderen dit ook kunnen zien?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik irritant vind zijn mensen die alles liken.

Zo heb ik er dus eentje op fb.

Ik heb een tijdje geleden neer gezet "hoeveel kan een mens leuk vinden op 1 dag?" en wat denk je, ze gaat die uiteraard ook liken. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook. Iemand plaatste een foto van de voorkant van t ziekenhuis met de tekst: Pff.. wat een hel zo in het weekend.

Om vervolgens gehele dag niet meer te reageren. Iedereen reageerde geschokt en vroeg zich af wat er gebeurd was.

Aan het eind van de middag reageerde ze heel relaxt : Ja ik was er even voor een oogontsteking van haar kind.



Tss.. iedereen dacht minstens dat het levensbedreigend was.
Ik had laatst weer zo'n hoax dat je een vinkje hier of daar bij je vriend moest aan of uitzetten anders kon de hele wereld al haar gedeelde foto's zien....Ofzo.

'Mensen die.dit niet doen zal ik ontvrienden.'



Nou mooi, denk ik dan. Toe maar...Maar het gebeurt nooit.
Ja herkenbaar. Pure aandachttrekkerij. Maar voor sommige mensen heel belangrijk blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn zielige aandachtzoekers.
quote:laurentien1979 schreef op 06 september 2013 @ 20:05:

Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?Vaguebooking noemen we dat. Bah.
O ik heb gelukkig niet van zulke mensen op feestboek. De ex van mijn broer was wel zo, ik kon er wel om lachen :P Maar toen heeft ze me verwijderd :'(
Ooit eentje gehad die dagelijks van die constant zat te emmeren hoe mooi het leven was en gebruikmakend van die tegelwijsheden. Vreselijk deprimerend. Na een aantal weken was ik er wel klaar mee. Begrijp best dat je na een flink ziekbed wat anders in het leven staat hoor.
Alle reacties Link kopieren
matroesjka_, 10 minuten geleden



"Zucht"Wat is er?"Nee....niks"Ja houd je bek dan ook...





Dat heb ik dus daadwerkelijk eens gepost. Ik ben ontvriend
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Als ik wil weten wat voor weer het is kan ik net zo goed op fb kijken, er zijn altijd wel mensen op mijn pagina die erover zeuren.

Vandaag ook weer zoiets, er viel een plensbui schrijft iemand op fb:

''Het regent hard''







Duhuhhhh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven