Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag genomineerd voor de ice bucket challenge. Ik wil die trend niet doorzetten, dus sowieso niet anderen nomineren. Maar tegelijk wil ik er ook niet niets mee doen. Iemand suggesties misschien?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je er niet niets mee doen? Om wat je vrienden vinden?

Als die organisatie je echt aan je hart legt, stort je een tientje (of meer al naar gelang je portemonnee het toelaat) en laat je het daarbij. Gaat niemand aan wat je geeft of überhaupt dat je geeft.

Je vrienden laten weten dat je wat doet is van ondergeschikt belang aan al die mensen die ALS hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 06 september 2014 @ 17:55:

Waarom wil je er niet niets mee doen? Om wat je vrienden vinden?

Als die organisatie je echt aan je hart legt, stort je een tientje (of meer al naar gelang je portemonnee het toelaat) en laat je het daarbij. Gaat niemand aan wat je geeft of überhaupt dat je geeft.

Je vrienden laten weten dat je wat doet is van ondergeschikt belang aan al die mensen die ALS hebben.Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat ik dit maar gewoon doe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 06 september 2014 @ 14:19:

Ik ben vandaag genomineerd voor de ice bucket challenge. Ik wil die trend niet doorzetten, dus sowieso niet anderen nomineren. Maar tegelijk wil ik er ook niet niets mee doen. Iemand suggesties misschien?Gewoon negeren. Doneren kan altijd, daar heb je Facebook niet voor nodig en al helemaal geen emmer met ijswater.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 06 september 2014 @ 17:55:

Waarom wil je er niet niets mee doen? Om wat je vrienden vinden?



Ik doe ook niet mee



1) Heb geen zin in een bak water

2) Stort maandelijks al aan 3 organisaties



ALS interesseert me gewoon niet genoeg om deel te nemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Eens hoor! Daarom schreef ik ook niet niets ipv niet iets
Haha, ik heb het soort humor dat sommigen associëren met maarten van Rossum (zij vinden dat vaak wel leuk), maar niet iedereen begrijpt of waardeert dat kennelijk. Kreeg laatst ook daadwerkelijk het verzoek es wat positiever te posten (maw niet alleen dingen af te zeiken, zoals zij het beleeft kennelijk). Ehm. Heb uitgelegd dat ze daar zelf ook wat aan kan doen (bijv kennis maken) als het haar niet bevalt. Sjongejonge, magbik zelf bepalen hoe ik fb gebruik. Zet er ook vaak foto's op van de huisdieren of vakantie en danbis ze er like-gewijs als de kippen bij :P maar ik vraag me dan af of zo iemand dan werkelijk denkt dat haar updates allemaal als geweldig worden beschouwd.



Oh en op twitter had ik een keer gepost dat een politicus en een bekende talkhost op elkaar lijken foir de twee foto's naast elkaar te zetten. Werd mij verzocht dergelijke berichten voor me te houdn :-o tien ook even duidelijk doch beleefd aangegeven dat hij zelf degene is die mij kan ontvolgen. Niet andersom. Sneu. Ga brieven schrijven naar de NS of zo, als je je verveelt.
Is het eigenlijk Rossum of Rossem.. Ik vergeet het iedere keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 04 september 2014 @ 11:26:

Ik heb geen fb meer, maar als ik ( of wie dan ook) een scheet laat oid staat het er bij mijn moeder meteen op, dus zo weet iedereen nog alles van mij en mijn gezin. Oh en ze heeft de gewoonte de meest onflatteuze foto's op fb te knallen, ook leuk



Hier zou ik ook ZEKER iets van zeggen.

Dat mensen zelf op Facebook staan prima, maar ik vind dat je daar andere mensen zelf over moet laten beslissen en al helemaal als je zelf geen Facebook hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nu weer een hype dat je muziek met een letter moet noemen...

Mensen doe toch eens normaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja vreselijk die zag ik ook. Dat je linked en dan een letter krijgt en zelf een liedje erop moet zetten.



Vriendin van schoonzus zet nu elke dag een liedje erop. Ja dat vind ik leuk zegt ze en mensen ook hoor. Iedereen wordt blij van muziek.



Euh nee! Das precies de reden dat ik je vriendschapsverzoek niet geaccepteerd heb. Ik zoek me eigen muziek wel uit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ben een tijdje bezig geweest maar heb het hele topic gelezen. Leuker dat FB zelf



Wat ik nog niet ben tegengekomen is het volgende: Ik had iemand op mijn timeline die zichzelf continue beschrijft als "prettig gestoord" met dan weer een "spontane actie" (oeh, zomaar naar het terras geweest op een doordeweekse dinsdag!!!).



Echt constant van die "kijk mij eens lekker gek doen" posts. Nu heb ik sowieso iets tegen mensen die zichzelf prettig gestoord noemen maar dat ik combinatie met 10x een update per dag waarvan 3 selfies, 2 tegeltjes en 3 borden eten was toch een beetje too much.

Ik heb haar er een tijd op gelaten om me lekker te kunnen ergeren maar werd uiteindelijk gek van het gespam. Nu verwijderd van mijn tijdlijn en als ik me even lekker wil ergeren kijk ik gewoon op haar profiel



Oh ja, ik heb ook een eigen status liker. Ook van foto's van 3 jaar geleden, poppen die ineens weer op. Alleen maar selfies. Ook ontvolgd.



De volgende die op de nominatie staat is de KIJK BAAR DEZE FOTO, HOND MISHANDELD, WIE DOET DIT?! DEZE PERSOON MOET GESTOPT WORDEN!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook weer nominaties voorbij komen van mensen die dan een week lang elke dag drie positieve dingen moeten doen en dat posten op FB ...
Alle reacties Link kopieren
Dat vond ik dan wel weer een leuke. Juist omdat we vaak zoveel hebben om dankbaar voor te zijn, maar het door de drukte van alledag niet zien.



Maar heb inderdaad ook bij die 'challenge' een hoop dramatiek en theatrale uitingen zien langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Haha Moringa! Die ken ik ook een ja....

Soms hele albums met:"Even lekker gek doen met mijn dinnetje"
Alle reacties Link kopieren
Die challenges laat ik sowieso maar een beetje links liggen. Sommige zijn wel grappig maar de meeste vind ik tenenkrommend.



Yesss, dat is trouwens ook een prachtige quote.

Ik had trouwens ook iemand die constant van die spirituele zever tegeltjes postte toen ze een periode slecht in haar vel zat. En ik was het bijna vergeten: ellenlange, drakerige gedichten over Het Leven en Grote Gevoelens. Heb er een keer een gelezen maar niet te pruimen zeg.

Inmiddels is ze er weer mee op gehouden, thank god!



Af en toe een sentimenteel tegeltje kan ik wel hebben maar constante tegeltjes spam
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dat is het inderdaad...



Een keer een mooie quote oke, maar van die mensen die constant quotes plaatsen, dan is de betekenis er wel af vind ik.
quote:moringa schreef op 08 september 2014 @ 23:45:

Ben een tijdje bezig geweest maar heb het hele topic gelezen. Leuker dat FB zelf



Wat ik nog niet ben tegengekomen is het volgende: Ik had iemand op mijn timeline die zichzelf continue beschrijft als "prettig gestoord" met dan weer een "spontane actie" (oeh, zomaar naar het terras geweest op een doordeweekse dinsdag!!!).



Echt constant van die "kijk mij eens lekker gek doen" posts. Nu heb ik sowieso iets tegen mensen die zichzelf prettig gestoord noemen maar dat ik combinatie met 10x een update per dag waarvan 3 selfies, 2 tegeltjes en 3 borden eten was toch een beetje too much.

Ik heb haar er een tijd op gelaten om me lekker te kunnen ergeren maar werd uiteindelijk gek van het gespam. Nu verwijderd van mijn tijdlijn en als ik me even lekker wil ergeren kijk ik gewoon op haar profiel



Oh ja, ik heb ook een eigen status liker. Ook van foto's van 3 jaar geleden, poppen die ineens weer op. Alleen maar selfies. Ook ontvolgd.



De volgende die op de nominatie staat is de KIJK BAAR DEZE FOTO, HOND MISHANDELD, WIE DOET DIT?! DEZE PERSOON MOET GESTOPT WORDEN!!!



oja de prettig gestoorde heb ik ook, maar gelukkig houdt ze zich nog best in. Vermoeiend vind ik ook mensen die altijd een andere mening dan de rest hebben in een discussie. Niet omdat ze die mening echt hebben, maar omdat ze 'de mensen aan het denken willen zetten met hun tegendraadse mening'.

Pfff, ik kan zelf wel mijn mening formuleren, ik heb daar al over nagedacht, ik ben meestal juist heel genuanceerd en weeg alle kanten van de medaille tegen elkaar af voor ik een mening ventileer, dus jouw tegendraadse mening heb ik ook al bedacht èn verworpen.

Bovendien wordt het gewoon voorspelbaar. Stel iedereen post blije berichtjes dat Nederland een WK-wedstrijd gewonnen heeft....Mwíkzetjeaanhetdenken' post gezeur over dat ze Duitsland wel wil zien winnen (oehoe, provocerend hoor).
Alle reacties Link kopieren
Mijn "prettig gestoorde" houdt zich helaas niet in, die is 3x per dag prettig gestoord. Sowieso dat ik weet wat ze op elk moment van de dag aan het doen is... van een bezoek in de kapper krijg je al een foto van het kapsel voor, na en tijdens de knipbeurt, een selfie met de kapper en nog een post dat ze zoooo blij is met haar nieuwe kapsel. Ehm nou, gefeliciteerd dan maar.



Ha, die tegendraadse figuren ken ik ook trouwens. Ze zijn alleen niet actief op mijn facebook.



Wel had ik ooit iemand die echt een stroom van politieke berichten uitpoepte met enorme discussies eronder. Dit werd afgewisseld met foto's van de kat (en die kat had een bijzonder leven hoor! ). Nu vind ik een beetje politiek bewustzijn wel prijzenswaardig maar 8 keer per dag een update inclusief enorme mening. Mwah.



Nu ik toch bezig ben: kersverse moeders die de opvoedboeken induiken zijn ook aardig vermoeiend. Ze gaan dan namelijk spammen met artikelen over borstvoeding, draagzakken, kinderopvang en vanalles wat je wel of juist niet moet doen. Nu vind ik de moeder in kwestie echt een leuk mens en nu de kinderen niet zo vers meer zijn droogt de stroom berichten wat op. Af en toe nog wat maar dat vind ik prima.



Oma's kunnen er ook wat van zeg. Bij elk foto van het kleinkind "poepie van oma", "wat staan ze er leuk/lief/bijzonder op", "haha, kind dat deed jij ook altijd" etc. Maar dat is de taak van oma's geloof ik.



En toch vind ik FB nog steeds prachtig
oh jawel hoor, ik vind fb ook nog steeds leuk. Ook met een paar ergernisjes ertussen.

Speaking of which....ik kreeg vanmorgen via messenger een berichtje dat ik een hartje op mijn tijdlijn moest zetten, zonder commentaar verder en dat ik dit bericht naar al mijn vrouwelijke facebookvrienden moesten sturen. Een of ander kulding voor/tegen borstkanker weer.

Wat doen alle geadresseerden van het bericht? zetten ze in messenger een hartje, dus de godganse dag steeds 'ping'van de messenger. Toen kwam ik erachter dat ik de groep kon verlaten grrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind FB ook nog leuk hoor, het heeft veel leuke kanten, maar soms ook leuk om even te ergeren en daar is dit topic dan weer voor
quote:minnimouse schreef op 08 september 2014 @ 23:49:

Ik zie ook weer nominaties voorbij komen van mensen die dan een week lang elke dag drie positieve dingen moeten doen en dat posten op FB ...Deze doe ik nu en ik vind het een fijne manier om eens stil te staan bij de dingen waar ik dankbaar voor ben. Geen hoogdravende dingen, maar juist dingen die je vaak voor vanzelfsprekend accepteert.
Ik gebruik FB voor wat kennissen geklets en afspraken soms.. en vooral voor de verkoop en weggeefhoekjes, ben mijn huis aan het opruimen. En voor de klushoekjes. Voor de rest probeer ik me niet te ergeren aan al die domme challenges, mee doen dingen en welke kleur heeft mijn poep eigenlijk onzin.
Ik zie nu een foto van een hondje met feestmuts op voorbij komen en serieus 56 mensen die de hond feliciteren
Alle reacties Link kopieren
Oh dat hartje heb ik ook al voorbij zien komen, Star. Wist niet wat het was! Ik doe nooit mee aan die "geheimzinnige" dingen. Heel raar een kinderachtig vind ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven