Sommige Facebookberichten deel 2

16-09-2014 11:24 3081 berichten
Het vorige deel is gesloten wegens vol.

Sommige Facebook berichten grrr



Hier kun je verder met ergernissen spuien en mooie spuuglelijke en wanstaltige plaatjes plakken die je tegenkomt op FB.



Posters die komen verkondigen dat ze zó gelukkig zijn zonder fb en dat íedereen dat zou moeten doen zijn overbodig hier. Dat maken we zelf wel uit



Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 januari 2015 @ 15:10:

Leola, ik begrijp dat je inmiddels wel weet wat ALS is. Dan vind ik het eigenlijk wel pijnlijk dat je op het bericht een like hebt gegeven met de gedachte: 'dank je, ik heb je post gelezen en vind het leuk dat je het met me hebt gedeeld.'



Misschien voortaan maar wel even Googelen, bij twijfel?



Ja, daar maak je een heel goed punt! En ik geef je gelijk...

Maar ik was blijkbaar niet de enige met die gedachtegang stonden nog een paar likes...



Ik denk dat je dat soort dingen ook beter niet via facebook kan melden. Maar goed dat is weer een hele andere discussie denk ik.

Maar om zo aan te geven dat de meeste mensen anders kijken naar de like optie...



Facebook gaat best wel snel, je zit ff in de tram of bij de huisarts op je buurt te wachten en ff uit verveling kijken wat er op facebook gebeurt, like, like, like en weer weg klikken.
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2015 @ 15:44:

[...]Dat heb ik nog nooit gehoord, verwijten, ik mis een heleboel op FB omdat ik eens per dag (soms 2 dagen inlog) en net hoe mijn pet staat wel of niet alles lees.



Als ze iets echt met me willen delen zijn daarvoor, telefoon & mail en bij hele dringende zaken komen ze langs of ik bij hun.



Ja zo dacht ik er ook over!

Maar ik heb serieus wel eens het verwijt gehad dat iemand had gepost dat z'n hond dood was. Ik vond het toch een pokke beest dus reageerde niet... Later kwam die gene mij vertellen dat ik haar wel had mogen condoleren met het overlijden van de d'r hond.



Ik nog liegen dat ik het liever persoonlijk wilde doen. Nah, dat was niet goed want op dat moment had ze mijn morele steun nodig! In mijn gedachten had ik echt zoiets van, whatever... next!



Andere ergenis is ook van de facebook uitnodigingen naar feesten? Iemand nodigde mensen uit via facebook voor zijn / haar huwlijk. Moet je aangeven of je wel of niet komt. Je leest z'n bericht maar je moet kwa data even in de agenda's kijken van het gezin. Dus je denkt reageer later wel... Vergeet je die uitnodiging helemaal!!!!



Sommige mensen gaan zo ver in die digitale wereld, dat ze vergeten dat andere nog niet zo ver zijn lol.
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mensen ook via fb uitgenodigd voor mijn verjaardag. Dan hoor ik idd graag even of je komt.

Die agenda is in mijn ogen een stomme smoes. Of ik je nu via fb, app, telefoon of face to face uitnodig je agenda checken moet je toch. Dus dat vergeten te reageren staat los van fb.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 14:11:

[...]





Omdat het z'n dilemma is,



Maar de waarheid is dat veel mensen weinig hebben met huisdieren van een anderen. Dus uit beleefdheid liken het bericht zo van nou ik heb het gelezen, veel sterkte en ik spreek je wel wanneer het drama voorbij is.



Klinkt heel gemeen en bot, maar wanneer iemand mij een verhaal gaat vertellen dat z'n cavia ziek is... Heb zoiets van: En dan?...

Je kan verwachten van hele goede vrienden, en gezinsleden dat ze uit beleefdheid wat zullen plaatsen. Maar is vaak ook van uit beleefdheid...



Like dan niet zeg. Je kunt het ook negeren he als je het blijkbaar bullshit vind dat iemand jankt om een cavia. Echt pitty likes hoef ik niet.

Sla het over of zeg iets van sterkte. Je hoeft niet op alkes te liken of reageren.



Als mijn cavia dood is en iemand liked dat vind ik dat heel erg naar en vat ik dat op als: fijn het kreng is dood.



Ik spreek je wel als het drama voorbij is??? . Nou aardig hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 14:37:

[...]





Klopt, maar sommige mensen gaan het je later weer verwijten.

Met z'n post doe je het nooit goed, joh.Bijzonder mensen heb jij op je facebook dan als ze je dan gaan verwijten dat je iets niet liked. Like jij dan elke post van iedereen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 21 januari 2015 @ 12:10:

[...]



Maar dan typ je toch gewoon een paar woorden?

'Ik denk aan je'

'Wat erg'

'Sterkte'

of desnoods:

'Ik weet niet wat ik moet zeggen'



Alles beter dan 'vind ik leuk' aanklikken, als het bericht over (bijvoorbeeld) een ziek huisdier gaat.

Dat past gewoon niet.

Een 'respectknop', zoals destijds bij Hyves, zou inderdaad een mooie oplossing zijn hiervoor.Klopt, doe ik ook hoor, maar zo'n knop zou een goed idee zijn.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 25 januari 2015 @ 16:26:

[...]Bijzonder mensen heb jij op je facebook dan als ze je dan gaan verwijten dat je iets niet liked. Like jij dan elke post van iedereen?



Ik heb mijn ''like systeem...''



Ik like net niet mijn eigen foto's zeg maar... (Nee geintje, dat doe ik echt niet)

Van goede vrienden ''like'' ik hun berichten wel vaak, maar meer in de toon van: Nou ik waardeer je bericht ''punt''.



Als ik like letterlijk ga nemen van ''ik vind het leuk''...

Ja, dan slaat die hele button nergens meer op, meeste berichten op facebook zijn namelijk niet leuk.

Krijg je z'n nieuws bericht van geenstijl op je facebookwall: ISIS onthoofd 1 japanse gevangenen... 200.000 likes... ( )



Kom op nou mensen, beetje redelijk blijven.
life is to celebrate
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 17:00:

[...]





Ik heb mijn ''like systeem...''



Ik like net niet mijn eigen foto's zeg maar... (Nee geintje, dat doe ik echt niet)

Van goede vrienden ''like'' ik hun berichten wel vaak, maar meer in de toon van: Nou ik waardeer je bericht ''punt''.



Als ik like letterlijk ga nemen van ''ik vind het leuk''...

Ja, dan slaat die hele button nergens meer op, meeste berichten op facebook zijn namelijk niet leuk.

Krijg je z'n nieuws bericht van geenstijl op je facebookwall: ISIS onthoofd 1 japanse gevangenen... 200.000 likes... ( )



Kom op nou mensen, beetje redelijk blijven.



Ik like alleen als ik een bericht ook echt leuk vind. Veel makkelijker.

En ik denk eigenlijk dat je een van die mensen bent waar we het hier over hebben.. met je dingen liken terwijl je niet weet waar het over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Een niet leuk bericht liken vind ik echt raar. Zoals dus het ALS bericht ( echt liken terwijl je niet eens wist wat het was ) of een dood huisdier.



Sommigen hebben last van like ziekte. Alles liken wat los en vast zit ook al menen ze dr niks van.



Type gewoon sterkte onder zo'n bericht. Duurt 2 seconden langer dan op like drukken en komt een stuk gemeender over.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wat een gezeur om die niet gewenste likes over zieke en/of overleden huisdieren.

Als je je er zo aan stoort, moet je niet via Facebook aandacht willen trekken en het per telefoon mededelen aan de mensen die je belangrijk vindt.

Ik ben dol op dieren, maar die aandachttrekkerij op Facebook vind ik storend, zeker als je de reacties toch niet waardeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 25 januari 2015 @ 17:09:

Wat een gezeur om die niet gewenste likes over zieke en/of overleden huisdieren.

Als je je er zo aan stoort, moet je niet via Facebook aandacht willen trekken en het per telefoon mededelen aan de mensen die je belangrijk vindt.

Ik ben dol op dieren, maar die aandachttrekkerij op Facebook vind ik storend, zeker als je de reacties toch niet waardeert.



Ooh de reactie worden zeker wel gewaardeerd. Daar ging het ook niet om. Wel dat het raar is dat soort berichten te liken.



Ik heb het er toen niet om gezet om lekker aandacht te trekken maar omdat ik het graag kwijt wil. Gelukkig mag iedereen zelf weten wat hij erop zet. Bellen kon ik niet want ik kon echt niet uit mijn woorden komen.



De welgemeende sterktes had ik echt wat aan en vond ik heel fijn.

Maar meen je er geen reet van of kan het je geen reet schelen dat het beest dood is, zeg dat gewoon niks. Liken is raar.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
"Ja, bij nader inzien ik denk nooit na over het woord like...

Iemand plaatse een bericht dat die ALS had... wist ik veel wat dat was. En had ook geen zin om te gaan googlen. Dus ik vrolijk op 'like'' klikken "



Wanneer je niet weet wat iets is, komt het dan niet in je op om even te googlen?? ALS "liken" is wel een hele stomme move. En ja, ik weet maar al te goed wat ALS is. Helaas.
Oh Carenza, dat wist ik niet. In nabije omgeving?
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 25 januari 2015 @ 17:03:

[...]Ik like alleen als ik een bericht ook echt leuk vind. Veel makkelijker.

En ik denk eigenlijk dat je een van die mensen bent waar we het hier over hebben.. met je dingen liken terwijl je niet weet waar het over gaat.



Miauw.... Hahahah



Geloof me, ik weet donders goed waar het over gaat.

Ik denk dat ik inderdaad onder de ''alles liker catagorie val'' maar dan met de gedachte gang van, nou leuk dat je het hebt gepost. Ik heb het gelezen / gezien. Heb ik zin om commentaar te geven? Nee, ik heb al op like gedrukt. (Misschien app ik, of bel ik je wel..)



Facebook is een digitale wereld, en mensen moeten niet zoveel persoonlijke dingen er op posten. 9 van de 10 mensen op facebook zitten helemaal niet op persoonlijke gevoelige onderwerpen te wachten. Who cares, het is gewoon een like optie...
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 25 januari 2015 @ 17:23:

"Ja, bij nader inzien ik denk nooit na over het woord like...

Iemand plaatse een bericht dat die ALS had... wist ik veel wat dat was. En had ook geen zin om te gaan googlen. Dus ik vrolijk op 'like'' klikken "



Wanneer je niet weet wat iets is, komt het dan niet in je op om even te googlen?? ALS "liken" is wel een hele stomme move. En ja, ik weet maar al te goed wat ALS is. Helaas.



Nee, op dat moment had ik geen zin in een google zoek actie. Meerdere mensen hadden hem ook de ''ik vind het leuk'' optie gegeven. Niemand had commentaar geschreven.



Dat soort berichten moet je ook niet posten op je facebook muur, gewoon een privé bericht sturen... of bellen, of tijdens bezoek ofzo. Het is wat anders als happy baby news toch?
life is to celebrate
quote:MadameQetesh schreef op 25 januari 2015 @ 17:17:

[...]





Ooh de reactie worden zeker wel gewaardeerd. Daar ging het ook niet om. Wel dat het raar is dat soort berichten te liken.



Ik heb het er toen niet om gezet om lekker aandacht te trekken maar omdat ik het graag kwijt wil. Gelukkig mag iedereen zelf weten wat hij erop zet. Bellen kon ik niet want ik kon echt niet uit mijn woorden komen.



De welgemeende sterktes had ik echt wat aan en vond ik heel fijn.

Maar meen je er geen reet van of kan het je geen reet schelen dat het beest dood is, zeg dat gewoon niks. Liken is raar.



Driekwart van de reacties zijn helemaal niet gemeend. Hoeveel mensen plaatsen er niets iets, omdat ze zich verplicht voelen of, omdat ze bang zijn om reacties mis te lopen als ze zelf iets plaatsen.

Liken, reageren, wat dan ook, het hele Facebook is nietszeggend.

Als je echt wat belangrijks te melden hebt, doe je dat niet via Facebook.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 25 januari 2015 @ 18:16:

[...]Driekwart van de reacties zijn helemaal niet gemeend. Hoeveel mensen plaatsen er niets iets, omdat ze zich verplicht voelen of, omdat ze bang zijn om reacties mis te lopen als ze zelf iets plaatsen.

Liken, reageren, wat dan ook, het hele Facebook is nietszeggend.

Als je echt wat belangrijks te melden hebt, doe je dat niet via Facebook.En dit dus... +100
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 25 januari 2015 @ 18:16:

[...]





Driekwart van de reacties zijn helemaal niet gemeend. Hoeveel mensen plaatsen er niets iets, omdat ze zich verplicht voelen of, omdat ze bang zijn om reacties mis te lopen als ze zelf iets plaatsen.

Liken, reageren, wat dan ook, het hele Facebook is nietszeggend.

Als je echt wat belangrijks te melden hebt, doe je dat niet via Facebook.



Ik like en plaats alleen als ik het meen.

Belangrijke dingen meld ik uiteraard face to face.

Maar ik ben vrij iets te plaatsen als ik dat kwijt wil, bijvoorbeeld mijn dooie cavia.

Net als een ander vrij is dit te negeren.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Cesium24, je hebt PB
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 25 januari 2015 @ 19:05:

[...]Maar ik ben vrij iets te plaatsen als ik dat kwijt wil, bijvoorbeeld mijn dooie cavia.

Net als een ander vrij is dit te negeren.



Natuurlijk mag je dat plaatsen en natuurlijk zijn er mensen die daar lief op reageren met berichten als: Jeetje, wat vervelend gecondoleerd.



Maar z'n topic laat toch maar eens zien hoe verschillend mensen facebook gebruiken. En ook hoe verschillend ze de berichten interpreteren. Facebook bestaat al een aantal jaar en het hele social media staat nog in de baby schoenen bijwijzen van dus er is nog geen etiquette aan verbonden.
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 25 januari 2015 @ 17:09:

Wat een gezeur om die niet gewenste likes over zieke en/of overleden huisdieren.

Als je je er zo aan stoort, moet je niet via Facebook aandacht willen trekken en het per telefoon mededelen aan de mensen die je belangrijk vindt.

Ik ben dol op dieren, maar die aandachttrekkerij op Facebook vind ik storend, zeker als je de reacties toch niet waardeert.Dat soort berichten geef je aan de mensen die je belangrijk vindt inderdaad per telefoon door. Voor kennissen is een Facebookbericht wel handig. En misschien zouden mensen eens na moeten denken, voordat ze een like of reactie geven, die waarschijnlijk niet gewaardeerd zal worden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 18:05:

[...]





Miauw.... Hahahah



Geloof me, ik weet donders goed waar het over gaat.

Ik denk dat ik inderdaad onder de ''alles liker catagorie val'' maar dan met de gedachte gang van, nou leuk dat je het hebt gepost. Ik heb het gelezen / gezien. Heb ik zin om commentaar te geven? Nee, ik heb al op like gedrukt. (Misschien app ik, of bel ik je wel..)



Facebook is een digitale wereld, en mensen moeten niet zoveel persoonlijke dingen er op posten. 9 van de 10 mensen op facebook zitten helemaal niet op persoonlijke gevoelige onderwerpen te wachten. Who cares, het is gewoon een like optie...Als je het ziet als who cares, waarom like je dan? Waarom trek je je er wat van aan als mensen je erop aanspreken, dat je niet geliked hebt? Ik krijg meer het idee dat jij, om er mar vanaf te zijn, alles liket zonder te lezen. Wat heb je daar nou aan?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 18:12:

[...]





Nee, op dat moment had ik geen zin in een google zoek actie. Meerdere mensen hadden hem ook de ''ik vind het leuk'' optie gegeven. Niemand had commentaar geschreven.



Dat soort berichten moet je ook niet posten op je facebook muur, gewoon een privé bericht sturen... of bellen, of tijdens bezoek ofzo. Het is wat anders als happy baby news toch?Ik heb 100 + bekenden, familie enz op Facebook. Die ga ik niet allemaal bellen, in wat voor geval dan ook. Mensen die dichtbij staan, bel ik of ga ik bij langs. Voor de rest is het een kennisgeving 'hier zitten wij als familie mee op dit moment' ( en gelukkig hebben we niet zo'n drama, wel een iets mindere) zonder Facebook hadden deze mensen niets geweten, of via via e.e.a. gehoord.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 25 januari 2015 @ 18:16:

[...]





Driekwart van de reacties zijn helemaal niet gemeend. Hoeveel mensen plaatsen er niets iets, omdat ze zich verplicht voelen of, omdat ze bang zijn om reacties mis te lopen als ze zelf iets plaatsen.

Liken, reageren, wat dan ook, het hele Facebook is nietszeggend.

Als je echt wat belangrijks te melden hebt, doe je dat niet via Facebook.Wat leef jij in een trieste wereld. Al mijn reacties zijn gemeend en ik ga ervan uit dat dat ook geldt voor mensen die mij na staan. Ik tel nooit de likes of reacties, dat boeit me niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 januari 2015 @ 19:33:

[...]Als je het ziet als who cares, waarom like je dan? Waarom trek je je er wat van aan als mensen je erop aanspreken, dat je niet geliked hebt? Ik krijg meer het idee dat jij, om er mar vanaf te zijn, alles liket zonder te lezen. Wat heb je daar nou aan?



Pff.. jeetje, ik moet mezelf vaak herhalen in dit topic.



Volgens mij kan je beter de vraag stellen aan mensen die bepaalde gebeurtenissen plaatsen op facebook... ''Wat heb je daar nou aan?''
life is to celebrate

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven