Sommige Facebookberichten deel 2

16-09-2014 11:24 3081 berichten
Het vorige deel is gesloten wegens vol.

Sommige Facebook berichten grrr



Hier kun je verder met ergernissen spuien en mooie spuuglelijke en wanstaltige plaatjes plakken die je tegenkomt op FB.



Posters die komen verkondigen dat ze zó gelukkig zijn zonder fb en dat íedereen dat zou moeten doen zijn overbodig hier. Dat maken we zelf wel uit



quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 19:22:

[...]Facebook bestaat al een aantal jaar en het hele social media staat nog in de baby schoenen bijwijzen van dus er is nog geen etiquette aan verbonden.

Jawel, dat het netiquette.



Soms mis ik de tijd dat je bij je floppy discs van je nieuwe inbelprovider een hele vermaning kreeg over netiquette èn de waarschuwing dat, als je je niet aan de netiquette hield, je account geblokkeerd kon worden. *zucht* I'm getting to old for this shit
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 januari 2015 @ 19:35:

[...]'hier zitten wij als familie mee op dit moment'

Reactie LeolaMarie: Like



quote:Dreamer schreef op 25 januari 2015 @ 19:35

( en gelukkig hebben we niet zo'n drama, wel een iets mindere) zonder Facebook hadden deze mensen niets geweten, of via via e.e.a. gehoord.



- Ik vind persoonlijk vind een zwangerschap of geboorte, verloving kan je gewoon via facebook melden.

- Het overlijden van een huisdier, kan je melden maar niet schrikken van de ongevoelige reactie of negeren van je post.

- Bij het bekend maken van een serieuze aandoening, stuur even via facebook, email, whatsapp, een persoonlijk bericht aan de kennissen door en leg even in het kort uit wat het in houd. En meld het prive, telefonisch, tijdens etentje, of tijdens bezoek het aan de vrienden, familie leden mensen waar je veelvoudig en goed mee omgaat.



Meeste mensen die kijken ff snel op facebook... ''Oeh, dit is intresant, ff video kijken''. Oh, leuke foto ff liken, O,ja mijn koffie is klaar en gaan dan weer verder met hun bezigheden.



Je hebt ook een hele groep mensen blijkbaar hun facebook minder oppervlakkig gebruiken, en voor hun een stuk contact met elkaar is... Tja, die staan er weer heel anders in.



Iedereen is verschillend,
life is to celebrate
Ik denk dat het ook een generatieverschil is. Mensen van mijn leeftijd en ouder (ouwe wijven) hebben geen 200 FB-vrienden, en plaatsen niet de hele dag allerlei berichten. De berichten die we zo eens per week plaatsen kunnen worden gelikete, of er kan op gereageerd worden, en als iemand niet liket of reageert dan zijn we even goeie (FB-)vrienden.

Jongeren hebben 500+ vrienden op FB, plaatsen gemiddeld veel meer berichten en zullen er niet snel iets plaatsen over ernstige ziektes of zo. En blijkbaar worden die jongeren geacht elk bericht altijd te liken, want anders word je erop aangesproken of eventueel ontvriend en dan heb je ineens nog maar 499 vrienden en hoor je er niet meer bij...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 januari 2015 @ 19:37:

[...]





Wat leef jij in een trieste wereld. Al mijn reacties zijn gemeend en ik ga ervan uit dat dat ook geldt voor mensen die mij na staan. Ik tel nooit de likes of reacties, dat boeit me niet.Het klopt wel, natuurlijk zijn er gemeende likes maar ook in deze draad lees je klacht: Van die en die krijg ik nooit een like terug



Een deel van de likes zijn gewoon uitwisseling ik krijg ze van jou en jij van mij.



Test maar eens uit, geef maar eens een maand geen likes meer, dan verminderd het aantal dat je krijgt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 15:57:

[...]





Ja zo dacht ik er ook over!

Maar ik heb serieus wel eens het verwijt gehad dat iemand had gepost dat z'n hond dood was. Ik vond het toch een pokke beest dus reageerde niet... Later kwam die gene mij vertellen dat ik haar wel had mogen condoleren met het overlijden van de d'r hond.



Ik nog liegen dat ik het liever persoonlijk wilde doen. Nah, dat was niet goed want op dat moment had ze mijn morele steun nodig! In mijn gedachten had ik echt zoiets van, whatever... next!



Andere ergenis is ook van de facebook uitnodigingen naar feesten? Iemand nodigde mensen uit via facebook voor zijn / haar huwlijk. Moet je aangeven of je wel of niet komt. Je leest z'n bericht maar je moet kwa data even in de agenda's kijken van het gezin. Dus je denkt reageer later wel... Vergeet je die uitnodiging helemaal!!!!



Sommige mensen gaan zo ver in die digitale wereld, dat ze vergeten dat andere nog niet zo ver zijn lol.



Wat een verhaal over die hond.



Dat heb ik nog niet meegemaakt.



Over uitnodigen via FB ben ik naar iedereen glashelder, als je zeker wilt weten dat het bericht mij bereikt is het verstandiger

te bellen / mailen / sms

Een uitnodiging via FB is ook prima maar niet zeuren als ik het mis.



Dat werkt prima, ik mis weinig, ja vorig jaar een BBQ maar goed het is zoals het is



Ik ben niet van plan mee te gaan in de digitale waanzin van 24/7 online

En mis ik daar door iets is dat jammer maar geeft wel veel rust.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 14:51:

[...]





Ja, bij nader inzien ik denk nooit na over het woord like...

Iemand plaatse een bericht dat die ALS had... wist ik veel wat dat was. En had ook geen zin om te gaan googlen. Dus ik vrolijk op 'like'' klikken



Maar voor mijn gedachten gang is de facebook like een soort van; ''Dankje, ik heb je post gelezen en vond het leuk dat je het met ons deelde.'' Onder aan kan je een bericht posten met commentaar.



Ik denk dat de like optie niet te letterlijk genomen moet worden.

Echt hè...ik had jou zo van FB geflikkerd.

Wat een domme en kwetsende dingen doe en zeg jij.



Reageer dan gewoon niet als er zulke dingen uit je toetsenbord komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had d'r niet eens als vriend geaccepteerd. Wat een droeftoeter ben jij zeg. Ongevoelig tot en met. En je leeft nog onder een steen/prehistorie/middeleeuwen als je niet eens weet wat ALS is.



En omdat jij die hond een pokkebeest vond zeg je niet even iets meelevends tegen een (naar ik aanneem) vriendin. ZIJ hield namelijk wèl van dat pokkebeest. ZIJ heeft daar verdriet over. Empathie is niet je sterkste kant hè?
Alle reacties Link kopieren
Liken doe ik sowieso heel sporadisch... ik vind het ook wel een zwak punt van FB dat er behalve 'like' geen andere opties zijn. Als er iets vervelends gebeurt bij iemand (ziekte, overlijden enz.) dan reageer ik meestal met een persoonlijk berichtje. Ik vind nl. ook niet dat iedereen - in die gevallen - maar mee hoeft te lezen met de rest van de wereld. Het blijft een wonderlijk iets, Facebook of misschien moet ik wel zeggen: "Het blijft wonderlijk hoe mensen FB gebruiken".
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 19:43:

[...]





Pff.. jeetje, ik moet mezelf vaak herhalen in dit topic.



Volgens mij kan je beter de vraag stellen aan mensen die bepaalde gebeurtenissen plaatsen op facebook... ''Wat heb je daar nou aan?''Ja, wat héb je nou eigenlijk aan facebook. Niets toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 25 januari 2015 @ 20:02:

Ik denk dat het ook een generatieverschil is. Mensen van mijn leeftijd en ouder (ouwe wijven) hebben geen 200 FB-vrienden, en plaatsen niet de hele dag allerlei berichten. De berichten die we zo eens per week plaatsen kunnen worden gelikete, of er kan op gereageerd worden, en als iemand niet liket of reageert dan zijn we even goeie (FB-)vrienden.

Jongeren hebben 500+ vrienden op FB, plaatsen gemiddeld veel meer berichten en zullen er niet snel iets plaatsen over ernstige ziektes of zo. En blijkbaar worden die jongeren geacht elk bericht altijd te liken, want anders word je erop aangesproken of eventueel ontvriend en dan heb je ineens nog maar 499 vrienden en hoor je er niet meer bij...Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben bijna 50 (oh help, nog 2 jaar) en heb 213 vrienden. Ik plaats inderdaad niet dagelijks wat op mijn eigen facebookpagina. Mijn dochter overigens ook niet en die verwacht ook zéker niet dat elk bericht geliked wordt. En al helemaal niet het bericht, waarin stond dat haar oma overleden was, bijvoorbeeld, en dat ze daar verdrietig om was.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2015 @ 20:38:

[...]





Het klopt wel, natuurlijk zijn er gemeende likes maar ook in deze draad lees je klacht: Van die en die krijg ik nooit een like terug



Een deel van de likes zijn gewoon uitwisseling ik krijg ze van jou en jij van mij.



Test maar eens uit, geef maar eens een maand geen likes meer, dan verminderd het aantal dat je krijgt.Hoef ik niet uit te testen, ik like volgens mij niet zoveel en ik tel al helemaal de likes niet die ik krijg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2015 @ 20:45:

[...]





Wat een verhaal over die hond.



Dat heb ik nog niet meegemaakt.



Over uitnodigen via FB ben ik naar iedereen glashelder, als je zeker wilt weten dat het bericht mij bereikt is het verstandiger

te bellen / mailen / sms

Een uitnodiging via FB is ook prima maar niet zeuren als ik het mis.





Dat werkt prima, ik mis weinig, ja vorig jaar een BBQ maar goed het is zoals het is



Ik ben niet van plan mee te gaan in de digitale waanzin van 24/7 online

En mis ik daar door iets is dat jammer maar geeft wel veel rust.Voor mailen moet je toch ook online zijn?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een FB kennis van me is laaiend. Hij zag toen hij bij zijn tandarts was dat er met grote letters stond: "SERO POSITIEF!" Hij vind dat privacy schending... Want niet veel mensen wisten dit... Nu weten al zijn 400 FB vrienden het... Want hij zet dit zo op FB... Het is een schat van een man, maar dit is nou niet bepaald snugger...
Carpe Diem!
quote:LeolaMarie schreef op 25 januari 2015 @ 19:43:

[...]





Pff.. jeetje, ik moet mezelf vaak herhalen in dit topic.



Volgens mij kan je beter de vraag stellen aan mensen die bepaalde gebeurtenissen plaatsen op facebook... ''Wat heb je daar nou aan?''Je hoeft je niet te herhalen, ik vind zulke acties gewoon dommig zoals met dat ALS en nu dan dit soort dingen tikken helpen je niet hoor..
quote:misspatrice schreef op 26 januari 2015 @ 15:29:

Een FB kennis van me is laaiend. Hij zag toen hij bij zijn tandarts was dat er met grote letters stond: "SERO POSITIEF!" Hij vind dat privacy schending... Want niet veel mensen wisten dit... Nu weten al zijn 400 FB vrienden het... Want hij zet dit zo op FB... Het is een schat van een man, maar dit is nou niet bepaald snugger...

WTF? Ja nogal logisch dat bij een medisch hulpverlener bekend moet zijn dat je sero-positief bent.

Privayschending....grappig ja als hij het dan wel op FB zet.



ik heb ook nog een leuke: een kennisje had een erotische party bij een dinnetje gehad. Doe wat je niet laten kan hoor, maar ik vond het toch een beetje ongepast dat ze op FB zet dat ze nu met haar partner heerlijk gaat genieten van de gekochte speeltjes :puke:



edit: ik had nog de neiging eronder te zetten dat wij geen speeltjes nodig hebben voor een spannend seksleven, maar bedacht dat anderen daar dan ook weer misselijk van worden
quote:Dreamer schreef op 26 januari 2015 @ 12:33:

[...]





Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben bijna 50 (oh help, nog 2 jaar) en heb 213 vrienden. Ik plaats inderdaad niet dagelijks wat op mijn eigen facebookpagina. Mijn dochter overigens ook niet en die verwacht ook zéker niet dat elk bericht geliked wordt. En al helemaal niet het bericht, waarin stond dat haar oma overleden was, bijvoorbeeld, en dat ze daar verdrietig om was.

Nja, ik was natuurlijk ook nogal aan het generaliseren. Qua FB-vriendenaantal klopt het wel aardig dus voor jou. Ik ben overigens nog làng geen 50 (wel al voorbij de 40... )



en inderdaad, ik vind het belachelijk dat overlijdensposts gelikete worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 26 januari 2015 @ 17:46:

[...]



Nja, ik was natuurlijk ook nogal aan het generaliseren. Qua FB-vriendenaantal klopt het wel aardig dus voor jou. Ik ben overigens nog làng geen 50 (wel al voorbij de 40... )



en inderdaad, ik vind het belachelijk dat overlijdensposts gelikete worden.



Ik denk dat mensen het soms anders interpreteren...

Dat is het listige van facebook, mensen zijn gewoon verschillend... Straks komen de foto's van de wintersport gips vlucht... Dan ben je wel een held als je een paar honderd like's hebt bij je gips foto. Dan hoef je niet onder bij commentaar te vragen wat vervelend hoe komt dat?..



Bij overlijdens post ook zoiets, vaak vinden de nabestaande de like's juist wel heel fijn. Zo van, er zijn nog mensen die ook aan hem / haar denken. En dan kan je de nabestaande gewoon bellen of een kop thee met ze drinken zo dat je er echt bent voor die persoon. :-)
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 26 januari 2015 @ 15:29:

Een FB kennis van me is laaiend. Hij zag toen hij bij zijn tandarts was dat er met grote letters stond: "SERO POSITIEF!" Hij vind dat privacy schending... Want niet veel mensen wisten dit... Nu weten al zijn 400 FB vrienden het... Want hij zet dit zo op FB... Het is een schat van een man, maar dit is nou niet bepaald snugger...
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 27 januari 2015 @ 01:35:

[...]





Ik denk dat mensen het soms anders interpreteren...

Dat is het listige van facebook, mensen zijn gewoon verschillend... Straks komen de foto's van de wintersport gips vlucht... Dan ben je wel een held als je een paar honderd like's hebt bij je gips foto. Dan hoef je niet onder bij commentaar te vragen wat vervelend hoe komt dat?..



Bij overlijdens post ook zoiets, vaak vinden de nabestaande de like's juist wel heel fijn. Zo van, er zijn nog mensen die ook aan hem / haar denken. En dan kan je de nabestaande gewoon bellen of een kop thee met ze drinken zo dat je er echt bent voor die persoon. :-)



Ik scrollde van beneden naar boven en wist voor het zien van de naam al dat dit jouw post was.

Een like bij een overlijdenspost??

Nou dan ben je echt koekoek hoor. Een like en geen sterkte, 2 sec langer werk.

Nu zou ik niet snel een overlijdendpost op fb zetten maar de persoon die dat durft te liken vliegt er direct uit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 26 januari 2015 @ 15:29:

Een FB kennis van me is laaiend. Hij zag toen hij bij zijn tandarts was dat er met grote letters stond: "SERO POSITIEF!" Hij vind dat privacy schending... Want niet veel mensen wisten dit... Nu weten al zijn 400 FB vrienden het... Want hij zet dit zo op FB... Het is een schat van een man, maar dit is nou niet bepaald snugger...







Niet heel snugger nee haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weer een.



Kennis doet een spelletje. Zie je een plaatje en moet je de juiste benaming erbij vinden (staan letters bij). Weet even niet hoe het spelletje heet. Serieus, elk plaatje zet ze op FB omdat ze niet weet wat het is. Dan denk ik, gooi dat spelletje eraf en speel wat anders...
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 27 januari 2015 @ 10:21:

Ik heb ook weer een.



Kennis doet een spelletje. Zie je een plaatje en moet je de juiste benaming erbij vinden (staan letters bij). Weet even niet hoe het spelletje heet. Serieus, elk plaatje zet ze op FB omdat ze niet weet wat het is. Dan denk ik, gooi dat spelletje eraf en speel wat anders...



Toevallig Emoji??

Vrienden, tante en nichtje deden dit ook en idd elk plaatje op fb. Ik reageerde er wel op ( het is echt een super makkelijk spel).

Mijn tante heeft toen voor de hele groep spelers een besloten groep aangemaakt.

Kon iedereen zijn plaatje delen, rust op de tijdlijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Geen FB meer, dus nergens last van.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 27 januari 2015 @ 10:24:

[...]





Toevallig Emoji??

Vrienden, tante en nichtje deden dit ook en idd elk plaatje op fb. Ik reageerde er wel op ( het is echt een super makkelijk spel).

Mijn tante heeft toen voor de hele groep spelers een besloten groep aangemaakt.

Kon iedereen zijn plaatje delen, rust op de tijdlijn.Nope. En ik denk ook niet dat zij weet hoe ze een gesloten groep zou moeten maken lol.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 20 januari 2015 @ 19:28:

Dat is ook bizar, dat mensen dat soort berichten liken. Wat dat betreft was de 'respect' van Hyves toepasselijker, vind ik.Ah... Had al weleens gezien dat mensen als reactie 'respect' typten. Vond ik behoorlijk suf, maar ik snap nu dat dat een Hyves-dingetje is. Nooit gebruikt, vandaar dat ik dat niet wist. (Maar nog steeds vind ik het een reactie van niks.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven