Sonos of Tivoli

16-10-2016 01:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,



Mijn vriend wil al heel lang een Sonos. Ik heb dit altijd "afgehouden" omdat ik dat pas wilde doen bij een nieuw huis.

Maar hij is ontzettend lief en volgende week jarig en toen dacht ik dat ik hem misschien moet verrassen en toch voor de Sonos moet gaan.



Wie heeft er een Sonos en hoe bevalt dit?



Wat zou je als eerste aanschaffen, de playbar of iets anders?



Is het het geld echt waard?



Bij een vriendin zag ik vorige week een Tivoli staan en deze vond ik qua model echt geweldig. Heeft iemand ervaring met dit merk en zo ja positief of negatief?



Ik ben benieuwd naar gebruikservaringen. Ik heb wel veel positieve reviews gelezen over de sonos.
Ik heb meerdere sonos apparaten en zou niet anders meer willen. Qua advies welk apparaat eerst, dat ligt er aan wat je er mee van plan bent. De 'gewone' luidsprekers kun je in je hele huis gebruiken, de playbar niet want dat ding sleep je natuurlijk niet even naar een andere kamer.



Tivoli geen ervaring mee.
Hier een play1 en tot nu toe erg tevreden mee! Voor woonkamer niet echt toereikend, maar voor alle andere ruimtes perfect.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.



Een play 1 valt dan af. Ik wil in ieder geval zorgen dat de woonkamer een mooi geluid heeft. De andere kamers komen eventueel later maar de woonkamer (en daaraan vast de keuken) gebruiken we gewoon het meest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sonos play:5. Super blij mee. Mijn woonkamer is niet zo groot, dus prima toereikend. Ben blij dat ik eindelijk van de stoffige draden en lelijke speakers af ben.
Hier ook Sonos.. Vlak voor mijn scheiding heeft mijn ex Sonos gekocht. Vond het eerst onzin, zo'n geluidsinstallatie.



Maar het eerste wat ik kocht toen hij weg was, waren 2 nieuwe play 5's. Ik heb ook nog een play 1 in de keuken. ;)



Geweldig! luister elke dag muziek. van Tivoli nog nooit gehoord eigenijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat even te kijken, maar kosten die dingen serieus bijna 600 euro per box?

Ik vind goed geluid heel wat waard, maar toch houd ik het dan nog even op mijn boxjes-met-draden..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt aan 1 box in principe genoeg. Er zitten volgens mij 5 speakers in. De box is tegelijkertijd de hele set. Je hoeft er voor de rest dus niets bij te kopen. Het werkt met wifi en een appje op telefoon/tablet.
Ja, tis flink wat geld. Ik let er nu meer op en als ik bij mensen thuis ben die andere boxjes hebben maar dan hoor ik echt verschil...

Het is ook een investering voor het leven he? verwacht wel dat ik er minimaal 25 jaar meedoe. Maar dan heb ik wel dagelijks het beste geluid. Een goeie jas en leren laarzen kosten ook zo 300 euro en daar doe je maar 2 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Max.Daffie schreef op 17 oktober 2016 @ 06:25:

Je hebt aan 1 box in principe genoeg. Er zitten volgens mij 5 speakers in. De box is tegelijkertijd de hele set. Je hoeft er voor de rest dus niets bij te kopen. Het werkt met wifi en een appje op telefoon/tablet.Maar dan komt het geluid toch maar van één kant? Lijkt me vooral in een grote woonkamer niet ideaal, hoe werkt dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik niet van de dolby surround en dergelijke ben. Muziek komt inderdaad van 1 kant, maar dat is voor mij prima. Maar ik werd ook altijd uitgelachen door kenners als ik mijn speakers recht tegenover elkaar plaatste omdat ik dat in de ruimte praktischer vond en ik de plant er beter op kwijt kon (dit schijnt ook een absolute no go te zijn).....dus ik sta niet echt bekend als kenner...dit staat op de site van Sonos (geen aandelen):



Versterker

Zes digitale klasse D-versterkers, perfect afgestemd op de speakers en de akoestische architectuur.

Tweeters

Drie tweeters zorgen voor een frisse, kraakheldere weergave van hoge tonen.

Mid-woofers

Drie mid-woofers staan garant voor een betrouwbare reproductie van de middenfrequenties, wat van cruciaal belang is voor de getrouwe weergave van stemmen en instrumenten, en voor een diep, rijk basgeluid.

Audio-ingang

Lijningang van 3,5 mm met automatische detectie.

Stereopaar

Maak van twee PLAY:5's aparte speakers voor een linker- en rechterkanaal voor nog meer luisterplezier. In verticale stand is de geluidsweergave gerichter en intenser, terwijl de horizontale stand een breder bereik geeft.

5.1 Home Cinema

Voeg twee PLAY:5 speakers toe aan je PLAYBAR en SUB voor een optimale surround sound-ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties!



Ik heb de Tivoli uit m'n hoofd gezet en ga dus voor de sonos. Nu dus de hoofdvraag: voor welke ga ik dan?

Woonkamer is ruim 50m2. Ik wil mijn man gewoon 1 mooie startspeaker geven, als in een echte mooie basis. Als hij dan wil uitbreiden prima en dan kan hij dat zelf regelen. Dus of het een playbar wordt of een sub oid is nog niet duidelijk.



Hebben jullie suggesties?



Ik ga morgen sowieso naar de mediamarkt oid om voor te lichten.
Tja, de play 5 is een goeie all-inn speaker.. Ik was bij de demonstratie van de nieuwe Play 5 vorig jaar en daar zeiden ze dat je met deze geen aparte sub nodig hebt. (wel aan te raden bij een Play 1 starterset) Dat was voor mij de reden om voor deze te gaan.



Ik heb er dus 2 zodat hij ook in stereo kan, maar de tweede staat eigenlijk nu al een jaar op mijn slaapkamer.. En dat is ook prima ;)



Ik ben nog ff aan het uitzoeken maar het schijnt dus dat de play 5 ook aangesloten kan worden op de tv. Dat maakt een evt soundbar dus overbodig. Alhoewel mijn Sonosdealer daar wel over mopperde. Die vond dat ik gewoon voor een Playbar moest gaan. ha.
Wel leuk kadootje voor je man trouwens. Bofbips..;)
Alle reacties Link kopieren
Ha ja zeker een leuk cadeau. Het is dan ook een ontzettend leuke man die voor mij de allerliefste is hij heeft geluk dit jaar, meestal zijn verjaardagscadeautjes wel wat meer bescheiden
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf geen speakers van Tivoli maar van Philips en Mission, die bevallen ook goed. Ik kan dus zeker aanraden om speakers te nemen, super handig omdat je alles kan doorlinken (tv, gamen, muziek) en het geluid is echt 10x beter.



Weet toevallig wel dat vrienden van me wel Sonos hebben van Tivoli en dat bevalt hen ook super goed. Zag van de week ook die nieuwe lijn van Tivoli, Art geloof ik, ook weer tof. Denk dat het de moeite wel waard is hoor en je maakt je vriend natuurlijk hartstikke blij! Ik zeg doen!
Alle reacties Link kopieren
Woonkamer 50m 2 dan zou ik toch eerder Denon Heos serie klinkt beter dan Sonos en speelt net wat aangenamer op luider niveau.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 5x Play 1.

1x Play 3

Sub en een Bar.

Sub met Bar en 2x play in in de kamer (gekoppeld met TV)

1 x play 3 in de keuken.

1 x play 1 op de slaapkamer, 1x play 1 in mijn werkkamer

Zou niet anders willen.

Door het hele huis heen en een play1 in de serre.

Het is serieus geld, maar zeker waard.

Wij zijn begonnen met een play 1 en toen uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 17 oktober 2016 @ 11:38:

[...]





Maar dan komt het geluid toch maar van één kant? Lijkt me vooral in een grote woonkamer niet ideaal, hoe werkt dat dan?Is ook niet ideaal en voor de echte muziekliefhebber ook geen aanrader want je wilt in stereo luisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 18 oktober 2016 @ 14:44:

Woonkamer 50m 2 dan zou ik toch eerder Denon Heos serie klinkt beter dan Sonos en speelt net wat aangenamer op luider niveau.

Toevallig dat je dat zegt. Daar heb ik vanmiddag ook naar gekeken en qua uiterlijk vond ik het persoonlijk ook mooier dan de sonos. De verkoper zei dat dat idd ook een goed merk is en eigenlijk niet onder doet aan de sonos. De sonos heeft recent wat veranderd waardoor hij die toch iets beter vond maar hij zei ook dat wanneer Deon Hesos er als eerste was geweest hij waarschijnlijk die had aangeraden.



Ik heb nu de sub5 gekocht. Verkoper was van mening dat dat goed was voor een ruimte van 50m2. De combi play 1 en sub 3 raadde hij af omdat dan 1 van de speakers altijd harder zou moeten staan voor het streep geluid.



Conclusie: ik heb een sonos gekocht en ga die geven maar ga ooo zeker tegen man zeggen dat hij zich moet verdiepen in de Deon Hesos. En dan komen we er vast wel uit
Alle reacties Link kopieren
Zo jij bent snel, Enkel de Sub 5 ?



Is de set echt voor muziek te luisteren ? dan was de Raumfeld Stereo Cubes van Teufel ook echt een aanrader.



https://nl.raumfeld.com/n ... ivery_country=118&lang=de



Maar jij hebt je keuze al gemaakt...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen op je reageren! En alles kan geruild he
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
18-10-2016 14:44
Woonkamer 50m 2 dan zou ik toch eerder Denon Heos serie klinkt beter dan Sonos en speelt net wat aangenamer op luider niveau.
Ok even een up. Grote kans dat je het niet leest maar het is de denon HEOS geworden. Prachtig qua vormgeving en geluid. Hij heeft zelf nog 2 kleine erbij gekocht. Hele goede investering geweest, dank voor je tip!
Alle reacties Link kopieren
Goede keuze, en veel luisterplezier:-)
Alle reacties Link kopieren
O wat goed dat je dit bericht gewoon hebt gezien!

Ik heb mijn tevredenheid opgeschreven en meteen ging het mis. Sinds gister wordt de deos uit het WiFi systeem gegooid. De kleine boxjes in de keuken en vensterbank doen het wel maar de grote in het midden koppelt niet meer. Het lichtje gaat dan plots blauw knipperen, wordt wit en valt uit. Hebben al geprobeerd deze opnieuw te koppelen aan de WiFi via het snoertje. Enig idee wat ik hier mee moet doen?
Wellicht kapot en dan moet ik terug maar misschien heb je dit ook weleens gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven