Sony Xperia Z3 compact vs Samsung Galaxy mini

25-07-2015 12:23 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment heb ik nog steeds 'n Samsung Galaxy S3 mini, maar mijn abonnementsduur is al 'n half jaar overschreden. Mijn wachten was op de S6 mini, maar die is er nog steeds niet en er is ook niet bekend wanneer en of ie komt.

Nu was ik vanochtend bij de Phonehouse en vertelde mijn dilemma. Die verkoper wees mij op de Xperia Z3 compact als goed alternatief. Maar nu vraag ik me af of er gebruikerservaringen zijn. Liefst van mensen die ook ooit 'n Galaxy mini hebben gehad voor 't vergelijk: gebruikersgemak, kwaliteit, leuke camera opties. Kun je er echt slowmotion film mee maken?

Het formaat vind ik erg belangrijk, vandaar dat ik niet voor 'n groter model wil gaan, maar ik wil wel zoveel mogelijk functionaliteit in 'n kleine verpakking.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 28 juli 2015 @ 08:04:

[...]



Hoe lang hebben jullie die Xperia al? Ik las net veel klachten over spontaan breken/scheuren van het scherm (ook op site consumentenbond) Zou het oprecht jammer vinden als ik daardoor voor 'n alternatief moet gaan, want vind de specificaties in combinatie met formaat van deze gewoon echt het meest interessant.Ik heb hem nu bijna een week, maar mijn man inmiddels een maand of 6/7.
Alle reacties Link kopieren
Je man nog nooit barsten gehad terwijl ie er mee in z'n broekzak loopt? Moet zeggen dat ik best schrok van die gebruikerservaringen en snap niet dat ze het er in de reviews op youtube nergens over hadden. Zelf leef ik met zo'n telefoon in m'n zak, dus daar moet ie wel tegen bestand zijn.
Shoot first, ask questions later!
Ik was dit nog niet eerder tegengekomen, heb het even zitten lezen bij de consumentenbond en ook man het laten lezen en we kunnen ons er beiden niet echt iets bij voorstellen. Onze beide toestellen zijn gewoon netjes recht (omdat er ook over geklaagd wordt dat het toestel niet recht zou zijn), alle klepjes enz sluiten perfect aan ook. Man heeft de telefoon eigenlijk standaard in zijn zak. Ik heb wel een harde(re) bookcover eromheen en man een leren insteekhoesje, geen gel/rubber omhulseltje.

Ik schrok ook van die berichten inderdaad, ik ga even duimen dat het vals alarm blijkt.



Ik heb hem trouwens opgeladen zaterdagavond en hij is nu op 63%, niet heel intensief gebruikt, maar wel gewoon wat mailtjes mee gestuurd, een beetje geappt een paar keer facebook bekeken en wat dingetjes op intnet opgezocht. De batterijduur zit dus wel echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat het idd niet alle telefoons betreft en als ik bij Phonehouse aangeef dat ik deze reviews over barsten heb gelezen dat ze dan extra oplettend zijn om te kijken of 'mijn' exemplaar degelijk is.

Batterij lees ik idd niets dan goed over. Laad jij ook via magneetlader of met gewone?
Shoot first, ask questions later!
Ik geruik de gewone, degene die meegeleverd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sony Xperia Z3 compact nu driekwart jaar, en ben er nog steeds erg blij mee. Ik heb achterop wel een scheur, maar weet niet of die spontaan is ontstaan, of toch dat hij wel een paar keer gevallen was (in het hoesje). Batterijduur is echt super, foto's vind ik ook goed. Bij mij gaat hij vanaf 22.00 uur op de nachtstand, hoor dan geen mailtjes of appjes meer binnen komen, maar de wekker gaat wel gewoon af. Mag mijn abonnement weer verlengen, en weet wel zeker dat het weer de Z3 compact word (heel klein beetje twijfel of het de Z3 word). Mijn man is ook helemaal om, en heeft hem sinds kort ook.
Alle reacties Link kopieren
Na m'n werk even naar Phonehouse gereden voor 'n extra advies. Ook wilde ik die Samsung Alpha wel 'ns zien. Nu blijkt dat die niet meer geleverd wordt door de Phonehouse. Ik vroeg aan die gast wat hij van die reviews van de Z3c vond en hij zei dat het voornamelijk bij de eerste lichtingen voor kwam, maar dat daarna Sony het glas wat minder strak in de behuizing ging zetten. Ook zei hij dat hij meer Galaxy mini's terug had gekregen dan Xperia's en dat het dus ook 'n kwestie van domme pech is. Hij zei dat hij dit toestel met

'n gerust hart kan aanbevelen ipv mij dan maar 'n iPhone (ook klein in formaat) aan te praten. Een witte had ie dan weer niet op voorraad en die wordt nu besteld (zonder aankoopverplichting) zodat ik zaterdagochtend op m'n gemak m'n keuze kan maken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag een S6 mini als mijn abo is afgelopen. Maar er is nog maar weinig over bekend helaas. Ik twijfel dan weer tussen de s6 mini en een Iphone.

De Z3c ziet er ook goed uit qua specificaties. Maar meerder mensen in mijn omgeving hebben een Z3 of Z3c en bij verschillende is het glas al gebarsten. Bij 1 zelfs 2 keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit topic nog helemaal niet gezien, maar ik schreef het net al in een ander topic: ik heb vandaag de Z3 binnengekregen. Tot nu toe valt 'ie niet tegen, ik ben er blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat je nu ook 'om' bent, terwijl je zelf met die horrorverhalen van gebroken glas kwam Werd jij ook gerust gesteld door je verkoper? Of heb je 'm online besteld? Is ie makkelijk in te stellen? Ik laat de basics er wel door Phonehouse alvast opzetten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm online besteld, de goede specificaties gaven voor mij toch de doorslag. Ik vond 'm makkelijk in te stellen, het verschilt niet veel van een Samsung. Maar ik vind telefoons nooit zo lastig om in te stellen, ik moest ook van alles aan de Samsung van mijn man aanpassen (terwijl hij toch best technisch is en hiervoor ook een Samsung had ).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm sinds zaterdag en ben er ook blij mee! Hartstikke leuke foon met weer leuke nieuwe opties.



Enige waar ik niet zo blij mee ben is met het oplaadsnoer. Dat is A veel te kort en B heel stug. Zijn er lange soepele oplaadsnoeren voor deze telefoon te bestellen ergens?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik heb er voor een paar dollar twee besteld bij een Chinese webshop via Ebay. Het duurt nog even voor ik ze binnen heb, maar dat maakt niet uit. Het zijn snoeren waarbij je geen kabel meer hoeft in te pluggen, ze werken via een magneetcontact (die twee metalen puntjes aan de linkerkant van het toestel). Ik had meteen al een 'dockingstation' bijbesteld, omdat ik graag magnetisch wilde opladen, en dat vind ik nu al ideaal. Zo hoef ik niet elke keer dat klepje open te maken, waardoor hij beter water- en stofdicht blijft. Ik merk nu trouwens al dat ik veel langer met een opgeladen accu doe dan met mijn vorige telefoon. En dat terwijl ik de afgelopen week natuurlijk heel veel ermee bezig geweest bent, lekker alles instellen en uitproberen en zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet dat er magneetladers zijn, maar zijn die snoeren ook lang en soepel? Heb in hotelkamers vaak echt 'n probleem omdat stopcontacten niet vaak bij het nachtkastje in de buurt zitten en je zo dus ofwel niet je telefoon kunt laden 's nachts, of 'm ergens in 'n andere hoek van de kamer moet leggen.



Vind de batterijduur overigens nog niet om over naar huis te schrijven. Ik heb 'm zaterdag al op moeten laden en gisteravond stond ie nog maar op 29% dus heb ik 'm vannacht maar weer aan de lader gehangen omdat ik er anders vast niet de hele dag nog mee kan doen. Mijn Samsung gaat minstens zo lang/kort mee. Zal 'm wellicht 'n keer helemaal moeten laten leeglopen, maar dat moet ook maar net uitkomen natuurlijk.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het dockingstation heb ik vooralsnog nog niet besteld, want bij Phonehouse zeiden ze dat het niet past met 'n cover, dus dan moet je die cover er elke keer af doen. (Heb er zo'n S-line backcover op zitten) Wellicht is dat ook 'n probleem met de gewoon losse magneetlader? Ik wacht wel ff af tot jij 'm binnen hebt en je bevindingen deelt. Of heb je voor mij alvast 'n linkje naar die webshop? Dan kan ik 'ns kijken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n telefoon voorlopig nog in zo'n insteekhoesje dat ik nog van mijn vorige toestel had, dus ik haal 'm er toch uit als ik er iets mee doe. Misschien ga ik nog wel eens naar iets anders op zoek, maar voorlopig voldoet deze. Ik weet niet in hoeverre zo'n backcover die oplader in de weg zit.

Die webshop: ik heb gewoon op Ebay gezocht naar het type telefoon, en dan naar een snoertje. Daar heb ik gewoon de goedkoopste (en zonder verzendkosten) gekozen. Ik heb wel vaker kleine dingetjes op die manier besteld, en tot nu toe is het altijd goed gegaan. In dit geval bestelde ik 'm hier.
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Heb 'm ook besteld. Voor dat geld kun je niet sukkelen.
Shoot first, ask questions later!
Hier in huis zowel Samsung, Iphone als Sony. Hier helaas slechte ervaringen met de Sony, mn met de behuizing: er brak van alles af; ringetjes, knopjes etc, het glas is 3 keer gebroken na een mini val, en de reparateur gaf aan dat de Sony hier bekend om staat. Qua werking wel goede ervaringen, maar niet beter dan de andere merken. Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Redbull, mocht je toch nog een lange laadkabel zoeken (zonder magneetcontact): bij Kruidvat hebben ze nu usb-kabels van 3 meter, voor 3 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 03 augustus 2015 @ 18:34:

Redbull, mocht je toch nog een lange laadkabel zoeken (zonder magneetcontact): bij Kruidvat hebben ze nu usb-kabels van 3 meter, voor 3 euro.Da's een prima lengte! En dat is compatibel met de xperia? Het lijken allemaal net andere insteekstukjes te hebben, dunner dan 'n standaard usb.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de z3 compact net in bezit en de gewone z 2,5 jaar gehad. Ook bij de Z hoorde ik veel over het barsten van het scherm. Zelf nergens last van gehad. Het enige nadeel is dat het wat warm wordt als je het scherm lang aan hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 03 augustus 2015 @ 20:38:

[...]



Da's een prima lengte! En dat is compatibel met de xperia? Het lijken allemaal net andere insteekstukjes te hebben, dunner dan 'n standaard usb.O, ik ging er vanuit dat je 'm gewoon met een micro-usb (heet dat zo?) kunt opladen, maar dat is dus niet zo? Ik heb tot nu toe alleen nog maar die magneetlader gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Heb me daar nog nooit in verdiept eigenlijk, weet alleen dat in die telefoons 'n kleinere/dunnere moet dan in bijv. m'n camera. Maar die dunnere hebben ze dus ook bij Kruidvat? Zal binnenkort 'ns ff gaan kijken dan! Altijd handig om zulke lange in huis te hebben. En al helemaal voor op reis!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
In je camera gaat dan waarschijnlijk een mini-usb, in telefoons is tegenwoordig micro-usb (bijna) overal standaard. Plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die kleinste is het idd en die middelste komt het meest voor bij alle andere apparaten.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven