Speakerset geef een ruis

07-01-2015 13:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje. Ik heb een speakerset gekocht met een usb aansluiting i.p.v. een stecker. De speakerset geeft als hij aanstaat een ruisend/brommend geluid. Draai ik muziek of iets anders met geluid, is het geluid wel goed maar het ruisen/brommen blijf door het geluid klinken. Weet iemand hoe dit komt?
Alle reacties Link kopieren
is je installatie/pc geaard?

lekstromen willen nog weleens voor een ruis zorgen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je met een geaard stopcontact? Dan is het antwoord nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 07 januari 2015 @ 13:18:

is je installatie/pc geaard?

lekstromen willen nog weleens voor een ruis zorgenGrote kans dat dat het is ja... overigens verhelp je dat lang niet altijd met aarding!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden daar last van met een receiver die ruis gaf door de middenbox. Lag echt aan de receiver zelf.

Misschien komt het door de aarding, maar het kan ook aan het apparaat zelf liggen. Kan je het met een andere testen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 07 januari 2015 @ 13:20:

Bedoel je met een geaard stopcontact? Dan is het antwoord nee.



Heeft de stekker van je installatie wel een aarding of heb je zo`n platte stekker zoals aan de lader van je tandenborstel?



Probeer het eens uit met een geaard stopcontact als er een stekker met aarde is.

verlengsnoertje vanuit keuken naar pc (neem ik aan)
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de speakerset een eigen stroomvoorziening?
Alle reacties Link kopieren
De steakerset heeft i.p.v. een stekker voor een stopcontact een usb aansluiting die in de pc moet. Dus geen eigen stroomvoorziening. Dus heb ik verder ook niets aan een geaard stopcontact.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een andere speaker set proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 07 januari 2015 @ 13:39:

[...]





Heeft de stekker van je installatie wel een aarding of heb je zo`n platte stekker zoals aan de lader van je tandenborstel?



Probeer het eens uit met een geaard stopcontact als er een stekker met aarde is.

verlengsnoertje vanuit keuken naar pc (neem ik aan)De speaker heeft geen stekker maar een usb aansluiting.
Alle reacties Link kopieren
quote:pluisje26 schreef op 07 januari 2015 @ 13:57:

Ik zou een andere speaker set proberen.Ik ben ook bang dat we een andere moeten kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 07 januari 2015 @ 14:00:

[...]





Ik ben ook bang dat we een andere moeten kopen.Kan je niet de leverancier mailen, dat je een defect apparaat hebt gekregen en dat je graag een nieuwe wilt? Kan je eventueel van iemand anders een andere uitproberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 07 januari 2015 @ 14:00:

[...]





Ik ben ook bang dat we een andere moeten kopen.Mja het heeft te maken aarding, de hardeschijf die magnetische velden opwekt, ronddraaiende fans, de powersupply die ook magnetische velden geef.... pc's geven heel vaak problemen met geluid. Ik wed dat als je de speakers op een laptop aansluit (op de accu) er geen enkel probleem is.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 07 januari 2015 @ 14:05:

[...]



Mja het heeft te maken aarding, de hardeschijf die magnetische velden opwekt, ronddraaiende fans, de powersupply die ook magnetische velden geef.... pc's geven heel vaak problemen met geluid. Ik wed dat als je de speakers op een laptop aansluit (op de accu) er geen enkel probleem is.Dan nog moet het op de pc gewoon kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
jawel je storing komt via het chassis van de pc in je usb aansluiting.

Als je de pc aan aarde hangt is het probleem waarschijnlijk verholpen.



ps

raak computerkast en radiator maar eens gelijktijdig aan.

Dan wordt jij het draadje, kan trouwens behoorlijk tintelen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Dat op die laptop kan ik proberen als mijn echtgenoot thuis komt die heeft de laptop mee. Ik denk dat het aan de usb aansluiting ligt in combinatie met de pc. Maar is maar een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven