Spel sluit zichzelf steeds af

13-07-2015 19:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag online een spel gekocht en deze geïnstalleerd op mijn laptop. Samen met meerdere spellen van dezelfde makers.

Ik heb het spel een poosje gespeeld tot het zichzelf ineens afsloot. Heel gek, maar kan gebeuren.

Nu is het zo dat elke keer als ik het opnieuw wil starten ik wel het titelscherm te zien krijg, maar daarna sluit hij zichzelf alweer af.

Ik krijg geen foutmelding. Heb mijn laptop al uit en aan gezet en de installatie opnieuw gedaan, maar geen resultaat.

De andere spellen doen het tot dusver nog wel. Maar ja, ik wil eigenlijk liever die ene spelen die het niet doet natuurlijk haha.

Kan iemand mij helpen? Ik wil dit super graag weer kunnen spelen.
She needed a hero. So that's what she became.
En het spel verwijderen en opnieuw installeren, heb je dat al geprobeerd? Misschien was de installatie nog niet helemaal volledig, dus dat je wel kan spelen, maar de launcher om verder te kunnen nog mist?
En ondersteunt je laptop/videokaart het spel wel?
Alle reacties Link kopieren
Even iets meer informatie graag.



* welk spel is het?

* wat voor windows draai je? Of apple?

* Wat zijn de specificaties van je PC? Daarmee bedoel ik: wat voor processor en videokaart en dergelijke zit er in?
Bij mij gebeurde dit op mijn oude laptop met The Sims. Omdat mijn videokaart te brak was.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om alle delen van Big City Adventure. Dat is zo'n zoekspelletje.

En alleen Rio de Janeiro doet het dus niet meer (van wat ik tot nu toe heb gemerkt)

Ik heb Windows 8.

De processor en videokaart weet ik om eerlijk te zijn niet, maar ik speel er ook Sims 3 met alle uitbreidingen op en daar heb ik nooit problemen mee dus hij kan best wel wat hebben



Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

Hij heeft het ruim 1 uur gedaan en toen stopte ie er mee. Mijn laptop is ook niet te heet geworden.
She needed a hero. So that's what she became.
Als je sims3 kan spelen zou het toch goed moeten zitten want dat spel vergt doorgaans best een hoop van je videokaart.
Kan het zijn dat je een trail versie hebt gespeeld? Die stoppen doorgaans na 1 uur, en moet je de "echte" versie installeren om verder te kunnen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Zou mogelijk kunnen zijn. Ik ben nu een ander deel aan het spelen dus dan merk ik dat vast snel genoeg.

Maar dan blijft het vreemd dat ik het spel wel kan openen, maar alleen het eerste scherm krijg (Big Fish staat er op) en dat ie zichzelf dan weer afsluit. Dat is na ongeveer 2, 3 seconden na opstarten al.

Lijkt mij dat je dan op z'n minst het spel nog kan openen en naar het main menu kan gaan.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verder geen idee, de computer zou het aan moeten kunnen, dit soort spellen hoort ook gewoon op windows 8 te draaien... Hardwarematig lijkt het mij in orde, maar softwarematig...



Zit er een directx bij het spel bij geleverd? Vaak in een aparte map binnen in de hoofdmap. Probeer die eens te installeren, kan ook helpen.
Klinkt als een trial inderdaad, maar je zegt dat je het spel hebt gekocht, dus dan zou het de hele versie moeten zijn. Je kan proberen de screen resolutie te veranderen. Speel je nu in fullscreen mode? Probeer het eens window-mode. Of een andere resolutie.



En als dat niet helpt probeer dit eens: rechterklik op het spelicoontje en dan run as administrator.
Alle reacties Link kopieren
Ik speel in fullscreen ja en omdat ik nu niet meer in het main menu kom kan ik dat ook niet meer aanpassen.

Run as adminstrator geprobeerd, maar dat had ook geen effect.
She needed a hero. So that's what she became.
Ik ken het spel verder niet, maar misschien staat er in de gamefolder zelf een option.ini, dan kan je daar handmatig de resolutie aanpassen en fullscreen on/off. Maar ik weet niet of dat bij dit spel gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven