Spoed: printer hulp nodig!

23-03-2017 16:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een HP printer (deskjet 3630) die ik op dit moment enorm veel nodig heb voor mijn opleiding (alles moet uitgeprint worden helaas). En juist nu ik enorm veel moet printen, doet hij het niet meer. We hadden een internetstoring, en sindsdien kan de printer geen verbinding meer maken met de computer. Ik kreeg daar automatisch een melding van, en er was een automatisch probleem oplos programma wat ik er op los heb gelaten. Volgens dat programma (hp doctor nog wat) was er gewoon verbinding met het netwerk, dus waarom hij het niet doet daar kon dat programma ook niet achter komen. Na alle opties uitgeprobeerd te hebben wat dat programma opperde (router opnieuw opstarten, printer opnieuw opstarten e.d.) bleek dat ik een softwareupdate moest downloaden voor de printer. Zo gezegd zo gedaan, maar nu ben ik alleen maar verder van huis! Nu kan mijn computer de printer niet eens meer vinden, en met de softwareupdate is dat hp doctor hulp programma automatisch verwijderd lijkt het wel, want ik kan het nergens meer vinden!



De garantie is natuurlijk net een maand geleden verlopen, dus bij HP hoef ik niet meer aan te kloppen, die klantenservice kan ik alleen nog bellen als ik eerst 20 euro betaal . Vind dat nogal zonde, want volgens mij is het gewoon iets in de instellingen wat niet goed is. Iemand ervaring hiermee? Enig idee wat ik nog kan proberen? Ik ben echt compleet atechnisch, en weet niet eens waar ik moet beginnen :(.
Alle reacties Link kopieren
Via een kabel verbinden als je die kabel in huis heb, anders even naar mediamarkt gaan.
Al geprobeerd om die software-update er weer vanaf te gooien en te kijken of je de printer opnieuw kan aansluiten?



Printer aan en uit gehad en opnieuw aangesloten? Computer aan en uit gehad? Printer met een kabel aangesloten?
Alle reacties Link kopieren
Bij een printshop alles gaan uitprinten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 23 maart 2017 @ 16:26:

Al geprobeerd om die software-update er weer vanaf te gooien en te kijken of je de printer opnieuw kan aansluiten?



Printer aan en uit gehad en opnieuw aangesloten? Computer aan en uit gehad? Printer met een kabel aangesloten?



Ik zou niet eens weten hoe ik zo'n update er weer af moet gooien ik ben echt niet handig met dit soort dingen. Mijn opa van 85 weet nog meer van die soort dingen dan ik (opa is helaas net op vakantie).



Heb alles (router, printer en computer) al opnieuw opgestart.



Ga nu een kabel zoeken en het op die manier proberen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb geen kabel en ook geen mediamarkt in de buurt dus daar kan ik voor nu verder niks mee :(. Morgen kan ik wel naar de mediamarkt om zo'n kabel te halen.

Is er niks anders wat ik voor nu nog kan proberen?
Alle reacties Link kopieren
Alle opdrachten verwijderen!!

Bij programma's geheel je printer verwijderen!

opnieuw opstaren, router opnieuw opstarten, printer uitzetten.

Daarna downloaden van printer software. printer aanzetten, software afronden.

Printer uitzetten. Daarna opdrachten opnieuw heen sturen. printer aanzetten.



Succes jaren lang een HP drama bij beiden printers A4 en A3 gehad. Nu Eindelijk een Brother weer nieuwe/andere problemen
Alle reacties Link kopieren
Alle HP software van je pc verwijderen, drivers via HP.com downloaden en alles via de handleiding opnieuw installeren..
Alle reacties Link kopieren
kabel pc - printer



Deze kabel zoek je zie afbeelding
Alle reacties Link kopieren
quote:Uiltje66 schreef op 23 maart 2017 @ 16:33:

Alle HP software van je pc verwijderen, drivers via HP.com downloaden en alles via de handleiding opnieuw installeren..Probleem is dat mijn laptop ook van HP is. Hoe weet ik wat ik moet verwijderen qua hp software en wat niet?
quote:mimarr schreef op 23 maart 2017 @ 16:29:

[...]





Ik zou niet eens weten hoe ik zo'n update er weer af moet gooien ik ben echt niet handig met dit soort dingen. Mijn opa van 85 weet nog meer van die soort dingen dan ik (opa is helaas net op vakantie).



Heb alles (router, printer en computer) al opnieuw opgestart.



Ga nu een kabel zoeken en het op die manier proberen.http://support.hp.com/nl-nl/document/c02288492



Dit volgen, en dan proberen je printer weer aan te sluiten zoals in de handleiding staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:edda8 schreef op 23 maart 2017 @ 16:32:

Alle opdrachten verwijderen!!

Bij programma's geheel je printer verwijderen!

opnieuw opstaren, router opnieuw opstarten, printer uitzetten.

Daarna downloaden van printer software. printer aanzetten, software afronden.

Printer uitzetten. Daarna opdrachten opnieuw heen sturen. printer aanzetten.



Succes jaren lang een HP drama bij beiden printers A4 en A3 gehad. Nu Eindelijk een Brother weer nieuwe/andere problemen



Oke ik ga het proberen, op hoop van zege .

Inderdaad een en al drama, als sinds ik de printer heb. Normaal lukt het me wel met dat probleem oplos programma, maar nu dus niet meer...

Ik heb ervaring met diverse printers van diverse merken, en eigenlijk is het altijd drama, welk merk je ook hebt. Deze had 5/5 sterren bij bol.com op basis van 100+ recensies, dus leek me toch wel een goede keus....
Alle reacties Link kopieren
quote:mimarr schreef op 23 maart 2017 @ 16:31:

Nou, ik heb geen kabel en ook geen mediamarkt in de buurt dus daar kan ik voor nu verder niks mee :(. Morgen kan ik wel naar de mediamarkt om zo'n kabel te halen.

Is er niks anders wat ik voor nu nog kan proberen?Ja, alle opdrachten verwijderen/afbreken bij rechts in de werkbalk zoek printer. Daarna computer, printer en router(meterkast) uitzetten. 10 wachten daarna router en computer opstarten. Opdrachten verzenden. Daarna printer aanzetten.
Da's heel leuk zo'n kabel maar als de stuurprogramma's niet in orde zijn en je pc de printer niet herkent heb je nog niets. Het beste is wat Uiltje66 zegt, alle HP software verwijderen en opnieuw installeren.
De printer zit nu ook met een kabel verbonden met de router?
quote:mimarr schreef op 23 maart 2017 @ 16:44:

[...]





Oke ik ga het proberen, op hoop van zege .

Inderdaad een en al drama, als sinds ik de printer heb. Normaal lukt het me wel met dat probleem oplos programma, maar nu dus niet meer...

Ik heb ervaring met diverse printers van diverse merken, en eigenlijk is het altijd drama, welk merk je ook hebt. Deze had 5/5 sterren bij bol.com op basis van 100+ recensies, dus leek me toch wel een goede keus....Als je je printer verwijderd hebt, installeer hem dan gewoon volgens de handleiding! Ga niet zelf dingen lopen downloaden als je er weinig verstand van hebt . Volg gewoon de handleiding om hem opnieuw aan te sluiten.
quote:mimarr schreef op 23 maart 2017 @ 16:44:

(…)

Ik heb ervaring met diverse printers van diverse merken, en eigenlijk is het altijd drama, welk merk je ook hebt. Deze had 5/5 sterren bij bol.com op basis van 100+ recensies, dus leek me toch wel een goede keus....

Het probleem is niet de printer maar Windows, dat is gewoon een brak besturingssysteem.



Ik heb ook een HP printer maar een Mac ipv Windows pc en nooit problemen. Heb zelfs geen software hoeven installeren, je zet de printer aan en het werkt.
Soms moet je een printer installeren met een kabel, ook al ga je 'm op wifi gebruiken. Lees de handleiding eens, ik heb hiervoor wel eens de bij de printer geleverde USB-kabel moeten gebruiken.
Desnoods koop je even een nieuwe printer. De goedkopere kosten geen drol en dan kun je nu tenminste rustig al je spullen uitprinten.
Alle reacties Link kopieren
quote:edda8 schreef op 23 maart 2017 @ 16:46:

[...]





Ja, alle opdrachten verwijderen/afbreken bij rechts in de werkbalk zoek printer. Daarna computer, printer en router(meterkast) uitzetten. 10 wachten daarna router en computer opstarten. Opdrachten verzenden. Daarna printer aanzetten.Dat heb ik een aantal keer gedaan maar dat werkt dus niet. Zowel de laptop als de printer zijn aangesloten op het netwerk, maar er kan toch geen verbinding komen tussen die twee.
De printer is ofwel met wifi-verbinding gekoppeld aan je router, ofwel met een ethernetkabel, ofwel met een USB kabel.



Als hij met een USB-kabel is verbonden dan kan je de printer daarmee ook rechtstreeks aan je computer koppelen. Daarnaast hebben veel andere apparaten ook zo'n soort kabel en deze wordt vaak meegeleverd met de printer, dus als je die zelf niet in huis hebt, dan heb je grote kans dat iemand anders die in huis heeft (vraag het de buurman/buurvrouw?)



Dat is in elk geval de meest stabiele/makkelijkste verbinding.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva dames: ik houd van jullie!

Mijn printer doet het weer!!

Ik heb jullie adviezen opgevolgd en alles verwijderd en daarna weer opnieuw geinstalleerd. Alles liep nog lekker vast tijdens de installatie dus de moed zonk me al in de schoenen, maar hij staat nu weer lekker te printen!
quote:mimarr schreef op 23 maart 2017 @ 17:39:

Lieve Viva dames: ik houd van jullie!

Mijn printer doet het weer!!

Ik heb jullie adviezen opgevolgd en alles verwijderd en daarna weer opnieuw geinstalleerd. Alles liep nog lekker vast tijdens de installatie dus de moed zonk me al in de schoenen, maar hij staat nu weer lekker te printen!



Ah, het is al opgelost, met dank aan de tips van forummers.

Ik stond op het punt om hetzelfde advies te geven.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en er een hele avond gedaan om het op te lossen.

Voortaan het VF inschakelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven