Spooktelefoontjes?

26-04-2017 12:00 48 berichten
De afgelopen dagen wordt ik telkens gebeld door een privénummer (nummer is niet zichtbaar). Als ik opneem hoor ik helemaal niets, de lijn lijkt volkomen dood. Ik hoor geen ruis, geen ademhaling of wat dan ook aan de andere kant van de lijn.

Er wordt niets gezegd, ook niet. Ik heb de indruk dat er niemand aan de andere kant van de lijn zit.



Dit gebeurt al een dag of 3 - 4 en op verschillende tijdstippen.



Ik vind het maar raar.



Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ja, een belcomputer die verschillende nummer tegelijkertijd belt. De eerste die opneemt krijgt iemand aan de lijn. Het is zeer goed mogelijk dat ze je iets willen verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja,belcomputer inderdaad. Bij mij is het de laatste week ook weer raak. Als ik opneem wordt er opgehangen. Heel irritant.
Ben je geregistreerd in het bel-me-nietregister? Zo ja, dan zijn het commerciële telefoontjes van een bedrijf waar je onlangs nog mee te maken had (bv. proefabonnement krant). Die mogen je dan toch een tijd bellen.
Wij hebben er ook last van... Na een tijdje toch iemand aan de lijn die zegt dat hij van Microsoft is en we een 'big problem' met onze pc hebben...



We worden sinds afgelopen vrijdag dagelijks gebeld...
Ik ben wel geregistreerd bij bel-me-niet.

Ben benieuwd wat ze me willen verkopen. Het zal inderdaad wel een belcomputer zijn. (Daar had ik nog niet van gehoord)

Voorlopig maak ik me nog maar geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cirice schreef op 26 april 2017 @ 12:14:

Wij hebben er ook last van... Na een tijdje toch iemand aan de lijn die zegt dat hij van Microsoft is en we een 'big problem' met onze pc hebben...



We worden sinds afgelopen vrijdag dagelijks gebeld...[...]
óu sont les neiges d'antan

quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 12:30:

[...]



Ik kan me daar heel boos over maken. Mijn oude tante die slecht ter been is haastte zich steeds naar de telefoon, met valgevaar, om dan zo'n Indiër aan de lijn te krijgen die zogenaamd van Microsoft was. En dat iedere dag wel een keer gedurende vier weken.

Mijn tante heeft geen computer, dus ook geen "big problem" daarmee. En gelukkig ook geen heup gebroken, maar dat had zomaar gekund.



Oh nee, duurde dat echt weken?

Ze bellen hier steeds op de vaste lijn.. Ik ren ook als een malle naar de telefoon want ze presteren het iedere keer weer om op het moment te bellen wanneer de baby nét slaapt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 26 april 2017 @ 12:21:

Ik ben wel geregistreerd bij bel-me-niet.

Heb je weer een keer ergens aan mee gedaan (wedstrijd, proefabonnement oid) dan is je nummer weer vrij. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ha, dat heb ik ook al acht dagen nu! Twee keer per dag, bloedirritant is het inmiddels.

Ik sta geregistreerd in het Bel-Me-Niet-Register, en er zijn maar heel weinig mensen die mijn mobiele nummer hebben (sowieso vrijwel geen bedrijven), dus ik heb geen idee hoe ze aan mijn nummer komen. Er wordt geen voicemail ingesproken, dus ik neem aan dat het geen dringend telefoontje is.

Ik nam na dag twee al niet meer op. Pech hoor.
Ik ga ook niet meer opnemen. Als het echt iemand is die me nodig heeft moeten ze mijn voice mail maar inspreken.
Zou een belcomputer kunnen zijn. Heb ik ook een paar keer gehad. Een keer zei iemand meteen "moment u wordt doorverbonden." nou ik dacht het niet.



Of die mensen van de nep Microsoft uit India. Echt dan neem je op en dan is het stil en dan zeg je nog eens een hallo en dan is het "hello?" ze doen niet eens de moeite om echt over te komen en toch trappen er zoveel mensen in.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nooit op als iemand mij prive belt. Tenzij ik een belangrijk telefoontje verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cirice schreef op 26 april 2017 @ 12:33:

[...]





Oh nee, duurde dat echt weken?

Ze bellen hier steeds op de vaste lijn.. Ik ren ook als een malle naar de telefoon want ze presteren het iedere keer weer om op het moment te bellen wanneer de baby nét slaapt... Ik heb de indruk dat ze de nummers uit de telefoongids halen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:snug schreef op 26 april 2017 @ 12:09:

Ben je geregistreerd in het bel-me-nietregister? Zo ja, dan zijn het commerciële telefoontjes van een bedrijf waar je onlangs nog mee te maken had (bv. proefabonnement krant). Die mogen je dan toch een tijd bellen.



O, maar daar is ook vrij gemakkelijk af te komen. Tijdens het gesprek kun je namelijk gebruik maken van het 'recht van verzet'. Zie onderstaande (site: bel-me-niet-register)





Wat is "het recht van verzet?"



Indien u staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties waar u klant van bent, of waarvan u klant geweest bent. Tevens mag u nog gebeld worden indien u gevraagd hebt om een telefoongesprek, bijvoorbeeld bij een offerte aanvraag of enquête.



Tijdens elk telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf of organisatie. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).



Ook als u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’. Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren en dit desgewenst direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie (tenzij u hier om heeft gevraagd).



Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weken ook telkens "anonieme" oproepen gemist. Vandaag de telefoon wel opgenomen en toen hoorde ik gelijk: "tuut...tuut". Naar aanleiding van wat jullie zeggen over dat "Microsoft " gebeuren ga ik ook niet meer opnemen ook!



Nu maar hopen dat ik niet midden in de nacht word gebeld, anders zit ik weer stijf rechtop in bed.
quote:Renaissance schreef op 26 april 2017 @ 12:41:

Ik ga ook niet meer opnemen. Als het echt iemand is die me nodig heeft moeten ze mijn voice mail maar inspreken.Zo doe ik het nu ook. Ik kreeg zo vaak zo'n verkoper aan de lijn bij nummer onbekend. Ik geloof dat als je vanaf een vast nummer belt, dat er ook 'nummer onbekend' staat maar dan spreken ze maar een voicemail in hoor. Ik word tureluurs van die stomme verkopers want ze zijn er gewoon goed in om je aan de praat te houden.
quote:Cirice schreef op 26 april 2017 @ 12:33:

[...]





Oh nee, duurde dat echt weken?

Ze bellen hier steeds op de vaste lijn.. Ik ren ook als een malle naar de telefoon want ze presteren het iedere keer weer om op het moment te bellen wanneer de baby nét slaapt... En als het over is, beginnen ze een paar maanden later gewoon weer vrolijk opnieuw met bellen. Hier al zo'n 5 perioden van een week of 2 gehad waarin dagelijks werd gebeld, soms meerdere keren per dag.
Ja dat recht van verzet had ik al ontdekt maar elk bedrijf moet je dat opnieuw vertellen he. Ik sta ingeschreven bij het bel-me-niet register maar er zijn er echt veel die dat kunnen omzeilen hoor.
quote:SF_ schreef op 26 april 2017 @ 15:26:

[...]





En als het over is, beginnen ze een paar maanden later gewoon weer vrolijk opnieuw met bellen. Hier al zo'n 5 perioden van een week of 2 gehad waarin dagelijks werd gebeld, soms meerdere keren per dag.



Aaaah neeeee. Zonet waren we ook weer aan de beurt... Baby zijn hoofd schoot meteen omhoog.



Ben het kotsbeu aan het worden. Eerst vond ik het wel leuk om ze te trollen. Maar daar is de lol nu ook wel van af...
Weet iemand trouwens of die Microsoft idioten ook iets aan je telefoon verbinding kunnen doen zodat jij uiteindelijk betaald voor het gesprek of andere gesprekken? Ik weet dat ze toegang tot je computer proberen te krijgen via o.a. teamviewer maar kunnen ze ook je telefoon verbinding misbruiken of is dat weer een andere bende?
quote:closednote schreef op 26 april 2017 @ 17:47:

Weet iemand trouwens of die Microsoft idioten ook iets aan je telefoon verbinding kunnen doen zodat jij uiteindelijk betaald voor het gesprek of andere gesprekken? Ik weet dat ze toegang tot je computer proberen te krijgen via o.a. teamviewer maar kunnen ze ook je telefoon verbinding misbruiken of is dat weer een andere bende?



Nee, dat zal een andere bende zijn.



Ik vertel ze tegenwoordig dat ik het zo lief vind dat microsoft de ramen wil komen zemen. Dat Apple dat nooit eens aanbied. Er wordt dan erg snel neergelegd.
Mensen kunnen je ook bellen via facebook, kwam ik achter. Die optie dus maar even uitgezet, sommige familieleden zijn net zo erg als verkopers.
quote:marsmellowwww schreef op 26 april 2017 @ 18:54:

[...]





Nee, dat zal een andere bende zijn.



Ik vertel ze tegenwoordig dat ik het zo lief vind dat microsoft de ramen wil komen zemen. Dat Apple dat nooit eens aanbied. Er wordt dan erg snel neergelegd.He jammer dat ze zo snel ophangen als je een geintje met ze uithaalt Maar hopelijk bellen ze daarna nooit meer
Alle reacties Link kopieren
h

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven