Superzoom camera

15-07-2007 16:17 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik wil graag binnenkort een nieuwe camera aanschaffen vanwege mijn "liefde" voor fotografie en omdat ik een paar mooie reizen ga maken. (China, Californie, Spanje). Verder doe ik graag aan sportfotografie.

Mijn minimale eisen zijn 7 MP en een optische zoom van 12x. (met beeldstabilisator) De prijs liever niet boven de 400 euro (ben wel student maar kom hopelijk met verjaardags geld een heel eind).



Wie heeft er goede tips?

Vooralsnog heb ik de:



Sony DSC-H7 (of de H5??)

Canon Powershot S3 IS

en de Panasonic DMC-FZ8



op het oog.



Wie heeft er tips voor me?? Misschien nog een ander die ik over het hoofd zie?



Alvast bedankt!!



Groeten Babs
Alle reacties Link kopieren
De Canon is van deze drie het beste.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even of je de NRC bijlage van dit weekend (of vrijdag of zo) nog kan vinden. Daarin worden ze beoordeeld. Zelf vind ik de Panasonic van deze drie het fijnst. Hij valt absoluut in de categorie superzoom (10Xoptische zoom met de hele goede Leica lenzen tegenwoordig), maar ziet eruit als een compactcameraatje, dus je hoeft niet zo'n zwaar bakbeest mee te slepen.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Spanje op het moment dus ik kan de bijlage denk ik niet te pakken krijgen. Misschien kan ik die bijlage op internet zien. Ik ga sowieso even in de archieven van de consumentenbond kijken.



Ben er inmiddels wel achter dat camera´s hier in Spanje een tikje goedkoper zijn. Nog even uitvinden of die webwinkel goed aangeschreven staat en dan denk ik dat ik hem hier al koop. (verhuis in Augustus weer even naar NL).



Bedankt  tot zover!



PS zouden jullie misschien je voorkeuren kunnen beargumenteren??



XXX uit Malaga!
Alle reacties Link kopieren
De Canon is van deze drie het beste.
Van Canon heb ik een andere digitale camera die heel goed was, tevens ook een spiegelreflex-camera. Ik vind het (voor mij) gewoon de beste.
Alle reacties Link kopieren
De Panasonic DMC-FZ8 is van deze drie het beste
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens naar een digitale spiegelreflex. Is wat duurder, maar je kunt er veel meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet ernaar uit dat ik enorme mazzel ga hebben.. Ik loop al 5 maanden stage bij een Engelstalige krant aan de Costa del Sol. Zonder betaling. Nu is volgende week mn laatste week en mn collega´s weten dat ik een camera wil hebben. Nu zei ik vorige week dat ik in het weekend wilde gaan winkelen in Ceuta (geen BTW daar!!) en misschien daar ook mn camera wilde kopen. Ik heb nog nooit zoveel onzinnige tegenwerpingen gehoord en zelfs de exacte woorden.. ga geen camera kopen, maar kleren.. met een dikke knipoog..



Dan zou ik dus dezelfde camera krijgen als de reporter hier: een Olympus SP-550 UZ.



Iemand hier ervaring mee??



Bedankt!!



Groeten vanaf de Costa del Sol!



PS Ben dus niet meer naar Ceuta geweest (om meerdere redenen hoor)
Alle reacties Link kopieren


Dan zou ik dus dezelfde camera krijgen als de reporter hier: een Olympus SP-550 UZ.



Iemand hier ervaring mee??



Jeetje, dat zou leuk zijn, om er eentje kado te krijgen!!



En ik heb een Olympus SP-500 UZ. Ben er superblij mee. Maakt echt prachtige foto´s en kunt zowel automatisch als manual bedienen. Krijg vaak complimenten over de scherpte van de foto´s. Aanrader hoor!
Alle reacties Link kopieren
Twee 'nadelen' van de Olympus 550 UZ:



als je de volledige tele gebruikt (18x optisch) stelt de camera moeilijk scherp en persoonlijk vind ik het jammer dat Olympus met XD geheugenkaarten werkt.

Maar verder? Je mag in je handjes knijpen met zulke collega's! Hoop voor je dat je deze camera krijgt, een geweldig toestel!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van mn laatste werkdag en mn afscheidsuitje met mn directe collega's. Was super!



Van mn collega's een koffer, beautycase, parfum en chopsticks gekregen ( en een zingende en dansende koe) en van de baas de Olympus S550 UZ!!!!!

Met alles erop en eraan!



Ikke ben blij!!! Morgen meteen experimenteren!



Welterusten!



X Babs
Alle reacties Link kopieren
De eerste resultaten!!



Het Spaanse kampioenschap beachvolleybal en kitesurfen!





en
Alle reacties Link kopieren
Waarom doet de 2e het nou niet!!



(is trouwens van een wakeboard demonstratie)
Alle reacties Link kopieren
Just, wat een super mooie foto's! Je zult terecht erg blij zijn met de camera én met je collega's!
Alle reacties Link kopieren
Nog wat resultaten van gisteren..



Ja was wel blij met mn collega's!! Die zijn naar de baas gegaan om te zeggen dat ze een camera wel een passen cadeau vonden,omdat ik 5 maanden gratis heb gewerkt. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een Foto Speciaal Zaak en we verkopen oa ook deze camera. Ik kan nu tegen  klanten zeggen dat hij erg mooie foto's maakt! Ik had er nog nooit afdrukken van gezien.

Alle reacties Link kopieren
Deze laatste 2 zijn in de M-stand genomen. Handmatig ingesteld dus. En ik ben pas een beginner en was al verbaasd wat ik er uit kreeg!! Ook zijn ze vollgedig ingezoomd en ik had de ISO iets omhoog gezet zodat ze toch nog scherp zouden zijn. Ik vind het zeker een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
I am impressed!

Had je geen last dat de camera niet (direct) wilde scherpstellen met de volledige zoom?

 

Alle reacties Link kopieren
het duurt even voordat ie scherpgesteld is maar ik kon nog prima uit de voeten..
Alle reacties Link kopieren
Nog één vraag en dan houd ik op. Mag ook aan het werk zo trouwens :)

Welke belichtingstijden heb je gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
ISO: 400Sluitertijd: 1/2000Diafragma: F/8Nog een vraagje voor jou.. Ik die net de NiMH oplaadbare batterijen die ik er ook bijgekregen heb van mn baas en opgeladen heb in de camera maar hij zegt dat de batterij leeg is terwijl deze toch echt vol zijn. Volgens de specificaties moet hij toch NiMH batterijen accepteren..Enig idee??
Alle reacties Link kopieren


ISO: 400

Sluitertijd: 1/2000

Diafragma: F/8



Nog een vraagje voor jou.. Ik doe net de NiMH oplaadbare batterijen die ik er ook bijgekregen heb van mn baas en opgeladen heb in de camera maar hij zegt dat de batterij leeg is terwijl deze toch echt vol zijn. Volgens de specificaties moet hij toch NiMH batterijen accepteren..



Enig idee??
Alle reacties Link kopieren
Even illegaal vanaf mijn werk.



Ik heb mijn collega jouw foto's laten zien en ook hij is impressed!



In het menu kun je de instelling veranderen van welk type batterijen je in de camera hebt.

NiMH is accu (dus ook oplaadbare batterijen) en NC is Nikkel Cadmium.

Duim voor je dat dat het is.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmz.. kan het niet vinden in het menu.. :(

Net normale Duracell AA batterijen erin gedaan en dat werkt weer prima..
Alle reacties Link kopieren
Just, ik zal morgen op mijn werk de specificaties er op na slaan. Ik twijfel nu dus ook. Op dit moment hebben we de 550-UZ niet staan, maar er zijn andere manieren om achter dit soort info te komen.

Morgen hoop ik meer te weten dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven