Tablet en Office 365/Sharepoint/Lync én Android: welke?

03-11-2014 13:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tante Dalma wil een tablet. Voor het werk, én voor de leut.

Voor de leut kies ik direct voor Android: ik heb verder geen Apple dingen in huis op een oude iPod na, en veel meer apps in de store dan bij een windows apparaat. Plus de aanschaf van een béétje iPad ligt zoveel hoger.



Maar: ik wil hem ook zakelijk gebruiken. En dan graag zodanig dat ik gebruik kan maken van de Office 365 applicatie van mijn werk, plus Sharepoint. En Lync kan gebruiken om te bellen met collega's. Maar gaat dat wel (goed) op een Android? Of móet ik naar Windows (of Apple, ik zag dat het daar naadloos kan).



En ik zou een digitizer wel fijn vinden. Is dat ook echt handig, zo schrijven met je vinger of stylus en dat dan opslaan?



Nu zie ik door de bomen het bos niet meer: Kieskeurig, Consumentenbond en andere tabletkiezers vertellen me allemaal wel wát, maar niet dit alles bij elkaar plus de daadwerkelijke ervaringen.



Wie heeft er goede zakelijke ervaringen met een tablet en wil ze met me delen?



Dank!
Ga je dit via je werkgever bestellen of voor jezelf? (In het geval van werkgever zou ik jullie ICT partner om advies vragen). Gebruiken je collega's geen tablet?



Android is gewoon geschikt voor office 365 en lync. Windows tablet zou ik niet aan beginnen, ik heb er vorig jaar een gehad en hij ligt in de kast te verstoffen. Het idee is geinig, misschien is het ondertussen beter, maar de uitvoering was toen echt helemaal om te janken.



Denk ook om device management, het zou zuur zijn als jouw laptop gestolen word en daardoor vertrouwelijke bedrijfsinformatie op straat ligt.
Alle reacties Link kopieren
Tnx, Justmaartje. We zijn een soort van startup. Ga het niet via werkgever bestellen, maar wil hem wel mee kunnen nemen als ik voor werkgever op pad ben. Ik zal de ICT partners van werkgever idd eens vragen wat zij adviseren, die hebben we (voor ondermeer inregelen en helpdesk).



Fijn dat Android het aan kan en wil. Ik las wat zaken over harmon.ie moeten gebruiken als tussenoplossing maar dat is dus niet (meer) zo?
Alle reacties Link kopieren
En iemand nog een goede suggestie over de beste Samsung voor dit soort toepassingen? Die spreken me vooralsnog het meeste aan.
Geen idee, vraag het echt even aan die ICT partner. Dit is niet helemaal mijn vakgebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven