Telefoon abbo: Zie door de bomen het bos niet

12-05-2016 11:03 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel een beetje of het hier of bij "geld & recht" hoort, als het verkeerd staat hoor ik het graag. Maar goed, telefoon abbonement dus. Ik ben op zoek naar een sim-only abbo maar door al die vergelijkings-sites, reclames en acties zie ik door de bomen het bos niet meer

Heb een prima toestel, wil internet en liefst geen al te lang contract. Maar dan wordt je dus doodgegooid met "onbeperkt bellen en smssen" of aantal belminuten/sms en nou ja, ik snap er de ballen niet meer van

Kan iemand mij vertellen of onbeperkt nou echt beter is dan vast aantal minuten? Of het het verschil waard is? Welke provider ik absoluut moet mijden? En wat "normaal" is voor internet? Gebruik thuis de wifi en buiten app ik niet veel dus denk dat ik niet veel nodig heb maar ja- totale leek dus hahaha.



Tips, tricks, do's & dont's; ik hoor het graag! Alvast bedankt voor het lezen van de ietwat chaotisch post en reacties
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar net aan hoeveel je belt. Je ziet tegenwoordig wel steeds meer dat de datalimiet de bundel bepaalt en in bundels met een hoge datalimiet komt steeds vaker onbeperkt bellen en/of SMS'en.

Als je je smartphone niet veel zonder wifi gebruikt, zou je genoeg moeten hebben aan 1 GB data. Of misschien zelfs maar 500 MB. Je kunt ergens op je telefoon vast wel vinden hoeveel data je gemiddeld gebruikt.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Heb je op dit moment een abonnement? Kun je nagaan hoeveel minuten je gebruikt per maand? Dan kun je berekenen wat goedkoper is.
Ik zit in precies hetzelfde schuitje als Dormouse. Ook ik verdwaal in het aanbod van vergelijkingssites etc, dus ik lees met interesse mee! Als iemand een echt goede vergelijkingssite weet is die ook welkom, want ik heb het idee dat het gros niet echt onafhankelijk is of ze zijn wel onafhankelijk maar je kunt weinig 'randvoorwaarden' invoeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook de ballen verstand van, maar ik ben tevreden met wat ik heb: sim only 500 MB internet, 150 min bellen/smsen voor 13 euro bij Tele 2. Het eerste jaar kreeg ik zelfs nog 2 euro korting en was het maar 11 euro, nu is het 13, maar wel maandelijks opzegbaar. En dat is genoeg voor elke dag 2x een half uur met de bus en dan lekker te forummen (en het forum vreet best wat mb's). Verder gebruik ik ook wifi.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik heb zelf een abonnement bij Hollands Nieuwe. Daar kun je je een aantal kiezen (bijvoorbeeld 300) en dat kun je dan gebruiken als MB's, belminuten of sms'jes. Ik vind het ideaal en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Eens met draakje92, maar ik bel nauwelijks en internet voornamelijk via wifi. Kijk eens op bellen.com, daar kun je selecteren wat je denkt te gaan gebruiken en dan rollen er abonnementen uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belsimpel bevalt mij al jaren heel erg goed.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Heb nu een abbo wat jaaaaren terug met de telefoon kwam en best prijzig is, en alles qua sim-only is goedkoper dat was het enige wat ik wist haha.

Als ik het zo lees moet 500 mb dus gewoon genoeg zijn (app niet zoveel als dat Monatala forumt haha).

Bedankt! Hier kan ik vast mee verder (wegstrepen dus).

13 euro per maand klinkt goed overigens! Ga eens kijken hoe dat zich verhoudt tegenover het onbeperkte. Bel niet zo heul veul maar je gaat er toch soms makkelijker overheen dan je denkt.. En hou niet zo van zulke verassing haha.

Kraaienpootje; wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Voelde me al een beetje een sulletje dat ik dit niet snapte maar het komt dus vaker voor!
Alle reacties Link kopieren
Maar internet je voornamelijk via wifi of voornamelijk via je abonnement? Ik doe dus vooral het eerste en voor mij is 250 MB ook prima, via Hollandse nieuwe € 8.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren erg tevreden over Telfort, niet in de laatste plaats door hun "na 10 minuten gratis bellen" en onbeperkt gratis SMS

Tegenwoordig ben ik voor 12 euries per maand klaar en neem dan ook nog minuten en MB's mee naar de volgende maand wat tot 3 maanden mogelijk is. Dus niet maandelijks je overtollige beltegoed kwijt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 12 mei 2016 @ 11:25:

Ik ben al jaren erg tevreden over Telfort, niet in de laatste plaats door hun "na 10 minuten gratis bellen" en onbeperkt gratis SMS

Tegenwoordig ben ik voor 12 euries per maand klaar en neem dan ook nog minuten en MB's mee naar de volgende maand wat tot 3 maanden mogelijk is. Dus niet maandelijks je overtollige beltegoed kwijt.Dat na 10 minuten zag ik niet staan op hun site (zat even te kijken ivm combivoordeel). Ik ga ernaar opzoek! Klinkt goed namelijk haha. Ideaal voor de gesprekken met oma
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een paar jaar bij Ben (= onderdeel van T-Mobile) en dat bevalt uitstekend. Maandelijks opzegbaar en lage maandbedragen.
Alle reacties Link kopieren
Zat met mijn neus te kijken



Hij staat nu bovenaan het lijstje als uitgangspunt! Nu neuzen wat er nog meer is en dan mag man vanavond de knoop doorhakken voor me haha. Zo fijn als ze denken dat het leerzaam is als je het zelf doet, volgens mij is het gewoon luiheid van zijn kant stiekem
Alle reacties Link kopieren
Begin eerst eens met te inventariseren hoeveel belminuten en data je nu daadwerkelijk per maand gebruikt. Laat je niet gek maken met onbeperkt of heel veel data. Wanneer je dit toch niet gaat opgebruiken, dan zou ik er ook niet voor betalen. Dit geldt ook voor 3G of 4G



Op steeds meer plekken is er wifi, dus de noodzaak voor een grote databundel wordt ook steeds minder.



Verder moet je ook meenemen met wat je thuis hebt aan bellen en internetten. Wij kunnen thuis onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers, dus de noodzaak om mijn GSM te gebruiken is dan ook minder. Ook kunnen wij via onze providers op steeds meer punten van "gratis hotspots" gebruiken.



Kijk ook eens naar de aanbieding van je huidige provider voor telefoon/internet/tv. En of dat je met je partner/kinderen naar 1 provider kunt gaan waarbij je onderling gratis kan bellen en data kan delen.



Waar woon je? Ondanks dat alle providers verklaren dat er in heel Nederland een goed bereik is, is dit in de praktijk niet altijd het geval. Woon je in een regio met slecht of matig ontvangst dan zou ik daar ook rekening mee houden.



Als laatste, een abonnement opwaarderen gaat meestal makkelijker dan naar een goedkoper abonnement te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
1 tip, geen Hollands Nieuwe, de service is echt om te janken en de kans dat nummerbehoud verkeerd gaat is vrij groot.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 12 mei 2016 @ 11:34:

Begin eerst eens met te inventariseren hoeveel belminuten en data je nu daadwerkelijk per maand gebruikt. Laat je niet gek maken met onbeperkt of heel veel data. Wanneer je dit toch niet gaat opgebruiken, dan zou ik er ook niet voor betalen. Dit geldt ook voor 3G of 4G



Op steeds meer plekken is er wifi, dus de noodzaak voor een grote databundel wordt ook steeds minder.



Verder moet je ook meenemen met wat je thuis hebt aan bellen en internetten. Wij kunnen thuis onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers, dus de noodzaak om mijn GSM te gebruiken is dan ook minder. Ook kunnen wij via onze providers op steeds meer punten van "gratis hotspots" gebruiken.



Kijk ook eens naar de aanbieding van je huidige provider voor telefoon/internet/tv. En of dat je met je partner/kinderen naar 1 provider kunt gaan waarbij je onderling gratis kan bellen en data kan delen.



Waar woon je? Ondanks dat alle providers verklaren dat er in heel Nederland een goed bereik is, is dit in de praktijk niet altijd het geval. Woon je in een regio met slecht of matig ontvangst dan zou ik daar ook rekening mee houden.



Als laatste, een abonnement opwaarderen gaat meestal makkelijker dan naar een goedkoper abonnement te gaan.



Bedankt voor de tips! Wij hebben geen tv noch een vast nummer maar was al wel voordeel tegengekomen in combinatie met het internet dat we hebben, dus dat lijkt een goede optie nu. Ik woon (nu nog) in de randstad dus qua bereik nog geen problemen gehad. Ben wel blij dat je het noemt eat is zeker iets wat ik dan even in de gaten moet houden qua verhuizen

Laatste tip is helemaal een goede! Zal de opties daarvan ook meteen nagaan bij de mogelijkheden.



Dacht dat het lastig was maar komt meer bij kijken dan ik verwachtte haha. Echt zo bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
www.delaagsterekening.nl



Hier kun je inloggen met de gegevens van je huidige provider, en zij geven dan je gemiddelde verbruik weer. Hier kun je ook weer providers vergelijken, maar dat heb ik eigenlijk nooit echt gebruikt.
Kijk eens op de site van Simyo. Is van KPN en je kunt kiezen voor per maand opzeggen, of een jaarcontract (scheelt natuurlijk in prijs). Je kan zelf bepalen wat je wil qua minuten/sms en internet.



Je weet vast wel ongeveer wat je per maand belt/smst/internet? Waarom onbeperkt, als je helemaal niet veel zou bellen of smsen?
Kijk even op welk netwerk de providers zitten, en eventueel hoe hun dekking is in jouw regio. Zeker als je niet in de randstad woont, kan dat verschillen. Ik heb begrepen dan het netwerk van telfort niet goed is, dus die zou ik mijden.



Verder kijk naar wat je nodig (denkt) te hebben, en wat ze aanbieden. Opschalen kan altijd, verminderen is vaak lastiger, dus ga niet te hoog zitten.

Ik zit zelf bij simpel, en heb daar goede ervaringen mee. Ze hebben nu ook een mooie aanbieding.
quote:VivaElle schreef op 12 mei 2016 @ 11:49:

www.delaagsterekening.nl



Hier kun je inloggen met de gegevens van je huidige provider, en zij geven dan je gemiddelde verbruik weer. Hier kun je ook weer providers vergelijken, maar dat heb ik eigenlijk nooit echt gebruikt.Wat een kutsite. Ik probeer dit, zegt ie na een kwartier rekeningen downloaden dat ik niet geregistreerd ben. Doe ik dat, komt de bevestigingsmail niet aan (ook niet in spam). Laat ik een mail sturen voor nieuw wachtwoord komt ook niet aan... Maar hij zegt niet dat het emailadres niet bekend is.
quote:Maldiefje schreef op 12 mei 2016 @ 11:40:

1 tip, geen Hollands Nieuwe, de service is echt om te janken en de kans dat nummerbehoud verkeerd gaat is vrij groot.idd geen hollands nieuwe kiezen, heb er ook zéér slechte ervaringen mee
Ga gewoon naar de websites van de aanbieders zelf. Schrijf zelf op wat je moet betalen voor het abonnement dat jij wil en vergelijk zelf.



Ik heb Hollandsnieuwe (vodafone), nummerbehoud is prima gegaan, overstap is prima gegaan. Wat ik fijn vind is dat je abonnement alles in één is. Dat wordt gewoon verdeeld naar wat je belt/smst/internet die maand. Dus een abonnement van 500 is gewoon 500 mb/sms/minuten, hoe je dat die maand ook invult. Als het een maandje op is kan je makkelijk bijkopen. Ik moet zeggen dat ik ze niet klantvriendelijk vind, als ze niet het goedkoopst voor mij waren zou ik weggaan. Maarja, ze leveren en ze zijn het goedkoopst voor mij nu, dat ze onaardig zijn negeer ik dan maar nog even, zo vaak heb ik niet iets nodig van de klantenservice.
Las hier de tip van Ben, zie dat ik daar evenduur uit ben als bij Hollandsnieuwe. Daaaaaaaaaaaag Hollandsnieuwe. Het werkte voor mij prima, maar zó klantonvriendelijk. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maldiefje schreef op 12 mei 2016 @ 11:40:

1 tip, geen Hollands Nieuwe, de service is echt om te janken en de kans dat nummerbehoud verkeerd gaat is vrij groot.Ik heb echt nog nooit een probleem gehad met HN. Maar goed, klachten hoor je eerder dan positieve ervaringen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven