Telefoon vol en krijg bestanden niet op pc

10-03-2015 16:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Normaal gesproken werkt bij mijn digitale problemen de optie: 'proberen tot het lukt' vrij redelijk. Deze keer niet.



Mijn samsung telefoon met android is vol. Zo vol dat er geen apps meer geactualiseerd kunnen worden.



Nu is dat niet zo verwonderlijk want dat ding heeft 1,5 gb aan geheugen.

Ik heb een extra sd kaart gekocht, maar android is blijkbaar zo gebruiksvriendelijk dat er voor mij geen manier is om de bestanden van de harde schijf naar de sd kaart te verplaatsen, nouja...wel...een app downloaden waarmee ik de bestanden kan beheren, maarja dat lukt niet want telefoon zit vol. Ik heb wel kunnen regelen dat alle volgende foto's, video's ed. op de sd kaart terecht komen.



Daarna besloot ik maar dat ik dan de foto's op mijn computer zet. Dus pak het usb kabeltje en wacht tot de telefoon verschijnt op mijn windows 8.1 computer. Dat gebeurd, maar de computer leest de bestanden erin niet, er staat namelijk: 'deze map is leeg'.



Wel opent er een programma 'media espresso', maar die leest de telefoon ook niet en daar kan ik dus ook niks mee.



Heeft iemand een idee?

Ik voel er weinig voor om al mijn foto's/videos te uploaden om dan via de computer weer te downloaden, telefoon is namelijk bijzonder langzaam (altijd al, ook toen het ding gloednieuw was en er niks op stond).



Googlen kan ik zelf, maar misschien heeft iemand iets dergelijks gehad met haar/zijn telefoon en heeft een goede tip.

Ik zou het ontzettend waarderen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je de sd-kaart in een cardreader doen en ze zo overzetten? Soms zitten cardreaders al in je laptop ingebouwd maar als dat niet zo is (of je hebt een vaste pc) dan zul je een losse cardreader moeten kopen (kost hooguit een tientje denk ik?)?! Iets anders kan ik zo gauw ook niet bedenken;) Succes verder!
Niet meer dan een toen ik nog android had, had ik dit gezeik ook. Nooit goed kunnen oplossen
Alle reacties Link kopieren
Kies downloaden van samsung.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de knuffel! Wat een drama telefoon inderdaad!

Mijn computer heeft een cardreader, alleen het probleem is dus dat er niks gelezen wordt...dus denk niet dat dat helpt. Maar wel bedankt voor het meedenken!



Pluisje26, je bedoelt op de computer? Het probleem is mijn computer de bestanden niet herkent, dus downloaden lukt niet. Wel is er 'officieel' iets geïnstaleerd, dus zover ben ik al...



Ik ben trouwens wel (door de methode 'aan en uit' totdat er na tien keer spontaan iets gebeurde wat er eerder niet gebeurde) een stap verder: de computer herkent nu de sd kaart die in de telefoon zit, en ziet dat de telefoonkaart zelf vol zit en laat mij de mappen zien. Geweldig, alleen herkent de computer nog altijd niet de bestanden in de mappen: alle mappen zijn volgens de computer leeg...
Alle reacties Link kopieren
Kun je via de computer wel alle mappen zien van de telefoon? Bij mij staan foto's bv niet in de map waarvan ik dacht dat ze zouden staan.



Oh, laatste post niet goed gelezen. Balen voor je zeg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt!

Ik weet niet waarom, maar daar maak ik mij de volgende keer dat ik een probleem heb met mijn telefoon maar druk om.



Dank jullie voor jullie steun!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat het al gelukt is, gefeliciteerd!

Toch even reageren: Bij mij is het zo dat als ik de tel via usb aan comp doe ik op de telefoon kan kiezen voor verbinden als camera of als media-iets.. En ik moet altijd de andere pakken dan de tel uit zichzelf doet ;)



Mooi duidelijk zeker? not.. Haha Maar wie weet heb je er iets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven