Thee over MacBook

27-04-2016 11:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat heeft net een beetje thee over m'n laptop gemorst (vooral toetsenbord) ik lees overal dat ik hem nu in een bak met rijst moet leggen, maar moet dat open of dicht? Ben bang dat er veel rijst tussen gaatjes komt als ik hem open laat.. Maar anders heeft het misschien niet zoveel effect? Help!
Die rijstkorrels kun je er naderhand weer uit zuigen, toch?
Thee met of zonder suiker? Heb he direct alle stroom er af gehaald, inclusief uit zetten? Laptop open op zijn kop gelegd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rocinante schreef op 27 april 2016 @ 11:43:

Thee met of zonder suiker? Heb he direct alle stroom er af gehaald, inclusief uit zetten? Laptop open op zijn kop gelegd?Zonder suiker, stroom zat er nog een tijdje op. Heb hem uitgezet en weer aan waarna ik opnieuw in het beginscherm kwam waarbij je een taal voor je MacBook kunt installeren.. Heb hem niet op z'n kop gelegd. Hij staat nu uit en open in een bak rijst..
Als het hete thee was lijkt het mij een verloren zaak
quote:Snoepje35 schreef op 27 april 2016 @ 11:55:

[...]





Zonder suiker, stroom zat er nog een tijdje op. Heb hem uitgezet en weer aan waarna ik opnieuw in het beginscherm kwam waarbij je een taal voor je MacBook kunt installeren.. Heb hem niet op z'n kop gelegd. Hij staat nu uit en open in een bak rijst..Zodat het vocht er in loopt ipv er uit dus?
quote:Dragisa schreef op 27 april 2016 @ 11:58:

Als het hete thee was lijkt het mij een verloren zaakWaarom?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft een volle grote mok thee met suiker omgegooid over m'n MacBook. Heb m in de kast gegooid want hij ging gelijk uit. Twee weken later nog ns geprobeerd en hij deed t weer. Eerste tijd geplakt nu niets meer te merken. Hij doet t perfect nog steeds en incident met de thee is nu denk ik alweer 3 jaar geleden :p
Alle reacties Link kopieren
Minstens 24u uitzetten.

Heb onlangs water op mijn laptop gekregen. Niet uitgezet, letters begonnen na een uurtje raar te doen (3 tekens bij op 1 letter duwen enzo). Toen uitgezet en volgende dag deed hij weer gewoon :D
Alle reacties Link kopieren
Direct uit zetten en onderste boven zetten zodat het vocht niet verder de laptop instroomt. 24 uur uitlaten. Hopelijk kan je de laptop daarna weer gewoon aanzetten. Met een beetje pech heb je een nieuw toetsenbord nodig (is mij overkomen) of erger
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Probleem met laptops is dat het vocht wel opdroogt, maar ook roest veroorzaakt, waardoor ze na een poosje toch stuk gaan.



Wist je dat je voor dit soort ongelukken in principe verzekerd bent? (inboedel)
Alle reacties Link kopieren
Het is nu misschien te laat, maar voor de volgende keer:



1. Uitzetten

2. Op zijn kop houden (open)

3. rijst (ik heb een mandje op zijn kop gezet (= ventilatie) met daarop een laagje rijs en daarop de open macbook (op zijn kop dus). Dit was een aantal maanden geleden, tot nu toe lijkt er niks mis te zijn met m'n macbook)

4. minstens 3 DAGEN uit laten



En inderdaad, het eerste gevaar is kortsluiting maar roest is ook een gevaar, dat merk je pas later



Hopelijk valt het mee TO!
Ik heb geen tips, maar ik baal met je mee.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal! Ik laat hem een paar dagen in rijst staan en hopelijk valt de schade mee.. Had hem pas een half jaar ????
Heb je een air? In dat geval zit er een vochtindicator in en kan de Apple store kijken wat de schade is. Niet zelf aan rommelen.

Zo behoud je je garantie.
Ik heb het 2 keer gehad. Heb de verwarming toen hoog gezet en de macbook boven de verwarming gezet en daar een aantal uur laten staan en nu werkt hij nog altijd .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven