Tijdelijke laptop, mail instellen.

18-09-2016 11:57 5 berichten
Hoi,



Mijn laptop is kapot, mail verloren gegaan. Grr. Nu kan ik wel ergens inloggen, een soort webmail via het hostingbedrijf, maar daar staat niets in. Heel handig.



Ik heb twee vragen:

1. Ik wil graag mijn mail tijdelijk op deze laptop binnen laten komen en later de ontvangen en verzonden e-mails kunnen overzetten wanneer ik een nieuwe laptop heb, of de mijne is gemaakt. Kan dit? Zo ja, hoe moet ik het dan instellen?



2. Hoe zorg ik dat ik een soort van backup van de mail krijg door alles wel op de webmail van het hostingbedrijf binnen te laten krijgen? Nu staan er 3 mailtjes in, terwijl er in mijn mailbox minimaal 400 zouden moeten staan. heb ik dan iets verkeerd gedaan met de instellingen? iets met pop3 ofzo?



Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu gewoon de webmail blijven gebruiken. Het overzetten van mails is lastig en lukt ook niet altijd. Dat je oude mails niet meer op de webmail staan, komt doordat je die naar je oude laptop hebt gehaald. Ze worden dan gewist op de server van je host/provider. Zolang jij nu geen mailprogramma gaat gebruiken blijven de nieuwe mails op de server en hun je ze straks op je nieuwe laptop binnen halen.

De oude mails ben je helaas kwijt.
.
Als je provider geen IMAP ondersteunt, kun je beter de webmail blijven gebruiken. Bij IMAP blijven de berichten op de server staan, anders niet.



Verder hangt het van je mailprogramma af, in Thunderbird kun je bv. wel hele mailboxen overzetten. Enneh, zolang de harde schijf het nog doet, kun je altijd bij je data, mits de schijf niet versleuteld is natuurlijk. Kwestie van eruit schroeven en aan een andere PC hangen.
Alle reacties Link kopieren
Installeer een email pakket dat gebruik maakt van pop en smtp.

Stel vervolgens in dat de berichten op de server moeten blijven staan totdat jij ze handmatig verwijdert.



maak pas daarna een verbinding met de mailserver.





Wanneer je je email later via een andere pc inleest zullen al je oude mails er nog in staan.
Niet geschoten is altijd mis
Oke, dank je! Ga ik toch maar de webmail gebruiken en pas beslissingen nemen op moment dat ik mijn oude laptop terug heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven