Tiptoetsjesmalaise

01-01-2015 15:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet zo lang mijn eerste touchpadtelefoon. En ik ben niet zo blij met de touch functie. Ik heb hele kleine handen, korte nagels maar wel wat brede vingertoppen, denk ik, want ik blijf maar mis tippen. Hebben jullie dat ook? Ik frustreer me een ongeluk! Ik tip vaak per ongeluk op pijltje naar beneden en plaats mijn reactie dan te vroeg, heel irritant. Die pijltjes zitten onder mijn keypad, niet zo handig, maar ik moet wel pijltjes hebben hoor. Die zaten niet op mijn standaard toetsenbord dus heb ik er een gedownload met pijltjes.



Ben ik zo onhandig of zijn er meer die balen van de touch functie? Doe mij maar gewoon knoppies hoor. Maar die zijn er niet of nauwelijks meer. Typen duurt lang en is erg inspannend zo. Ik doe het nog maar een of twee maanden maar echt wennen doet het niet. Als ik geld ermee over moet schrijven, ben ik nerveus om mis te tippen. Ik heb nu even geen laptop en alleen internet op deze telefoon. O en geen groot budget om een nieuwe te kopen.



Gedeelde smart is halve smart, ik hoop dus op lotgenoten. Af en toe gooi ik hem bijna door het raam. Had ik met laptops toch minder vaak...
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Koop een touchscreenpen. Probleem opgelost.



Kosten, afhankelijk van hoe mooi je hem wilt, tussen 1 en 10 euro.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet swipen?
Ik heb precies hetzelfde. Het liefst heb ik een telefoon met qwerty bord, maar die bestaan niet meer
Alle reacties Link kopieren
Pennetje.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een touchscreenpen maar die is ook best breed, 1 cm ofzo. Heb je ze ook smaller? Het kan zijn dat het iets te maken heeft nl met mijn ogen. Een opticien vertelde me ooit dat ik met mijn sterkte afwijking waarschijnlijk heel slecht 3D zie. Ik heb links -2,25 en rechts -0,75. En ik draag geen bril, omdat ik het meeste met mijn rechteroog goed zie. Ik heb ook een cillindertje in een oog. En hij zei dus dat omdat het verschil zo groot is tussen beide ogen, mijn hersenen alleen het beeld gebruiken van het rechteroog. Ik kan geen lenzen dragen, te gevoelige ogen. Maar ik zie dus niet zo goed 3D en dat kan ook meespelen. Als de punt van zo'n pen smaller is, heb ik minder kans om mis te tippen.



Mijn vriend kan echt geen touch functie gebruiken. Hij heeft hele grote handen en tipt steeds van alles aan per ongeluk. En zo'n klein pennetje vasthouden, lukt ook niet goed. Hoe doen mannen dat dan?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn kleine pennetjes voor de telefoon, voor ipad en tablet hebben ze het normale formaat. Ik kan ook niet zonder pennetje vanwege mijn nogal lange nagels, op die ene die zojuist brak, na.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 01 januari 2015 @ 15:22:

Ik heb precies hetzelfde. Het liefst heb ik een telefoon met qwerty bord, maar die bestaan niet meer



Ik heb nog een hele tijd een nokia met qwerty kunnen gebruiken. Maar die software is niet meer genoeg voor veel functies. Ik kon er geen geld mee overschrijven bv. Gebeurt toch niet vaak, dat een apparaat vernieuwd wordt en dat de oude versie, poef, weg is. Hoe kan dat nou he? Stinkt wel naar iets, vind ik. Afspraken tussen telecomaanbieders of telefoonproducenten ofzo.



Ik vind het heel vreemd en ik heb naast met mezelf en de lotgenoten hier meelij met mannen met dikke vingers. Die kunnen niet meedoen. Is toch lullig?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 01 januari 2015 @ 15:31:

Ik heb een touchscreenpen maar die is ook best breed, 1 cm ofzo. Heb je ze ook smaller? Het kan zijn dat het iets te maken heeft nl met mijn ogen. Een opticien vertelde me ooit dat ik met mijn sterkte afwijking waarschijnlijk heel slecht 3D zie. Ik heb links -2,25 en rechts -0,75. En ik draag geen bril, omdat ik het meeste met mijn rechteroog goed zie. Ik heb ook een cillindertje in een oog. En hij zei dus dat omdat het verschil zo groot is tussen beide ogen, mijn hersenen alleen het beeld gebruiken van het rechteroog. Ik kan geen lenzen dragen, te gevoelige ogen. Maar ik zie dus niet zo goed 3D en dat kan ook meespelen. Als de punt van zo'n pen smaller is, heb ik minder kans om mis te tippen.



Mijn vriend kan echt geen touch functie gebruiken. Hij heeft hele grote handen en tipt steeds van alles aan per ongeluk. En zo'n klein pennetje vasthouden, lukt ook niet goed. Hoe doen mannen dat dan?Mijn man heeft ook kolenschoppen maar die gebruikt swipe dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 01 januari 2015 @ 15:36:

Er zijn kleine pennetjes voor de telefoon, voor ipad en tablet hebben ze het normale formaat. Ik kan ook niet zonder pennetje vanwege mijn nogal lange nagels, op die ene die zojuist brak, na.



Aha, ik heb die pen van mijn tablet dus daarom is ie misschien te groot. Ik heb nu alleen internet via prepaid en daarbij mag je niet op je tablet internetten. Kost teveel mb's. Die ligt nu werkeloos te wachten tot we weer wifi hebben. Ik ben nogal slecht in en langzaam met regeldingen.



Dus ik ga dan wel een nieuw telefoonpennetje kopen. Alleen heeft dat ook nadelen, ik ga vaak in die pen knijpen en dan verkrampt mijn hand na een tijdje. Gaat vanzelf. En ik raak altijd kleine objecten kwijt. Zou handig zijn als je ze hebt met een touwtje voor om mijn nek.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 01 januari 2015 @ 15:39:

[...]





Mijn man heeft ook kolenschoppen maar die gebruikt swipe dus.Hoe bedoel je dat, daar kun je toch niet mee typen? Ik kan swipen om pagina verder te komen, niet op dit forum trouwens, maar typen kan toch niet door te swipen? Ik loop meestal een paar jaar achter op de rest van de wereld met dit soort dingen dus ik ken nog niet alle ins en outs.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 01 januari 2015 @ 15:48:

[...]





Hoe bedoel je dat, daar kun je toch niet mee typen? Ik kan swipen om pagina verder te komen, niet op dit forum trouwens, maar typen kan toch niet door te swipen? Ik loop meestal een paar jaar achter op de rest van de wereld met dit soort dingen dus ik ken nog niet alle ins en outs.Ah oke . Bij sommige (en de meeste moderne) telefoons kun je aanzetten dat het toetsenbord met swipe kan worden bediend. Dat moet je eerst even uitzoeken, of dat uberhaupt kan. Als dat kan, kun je over de letters heen 'vegen' en die vormen dan een woord. Het kost even tijd om je woordenboek completer te maken, maar als je het eenmaal onder de knie hebt: perfect!!
Alle reacties Link kopieren
hier een voorbeeld: http://www.eenmanierom.nl/swype/



(het is dus Swype, sorry )
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het toetsenbordje van mijn oude Nokia n97 mini ook nog elke dag. Daar kon je moeiteloos hele verhalen op typen. Ik kan op mijn huidige telefoon ook swypen en dat is iets beter dan typen, maar haalt het niet bij een fysiek toetsenbord. Ik snap ook niet dat er geen telefoons met toetsenbord meer worden gemaakt. Ik zou vooraan in de rij staan.
.
Alle reacties Link kopieren
@lionlilly, bedankt voor de tip, die kende ik niet. Mijn vriend zou daar wel iets aan hebben, alleen gebruik ik zelf geen T9 omdat ik blijkbaar veel woorden gebruik die minder gebruikt worden. Die maakt echt de raarste dingen van wat ik wil zeggen. Mijn vriend vindt T9 wel handig dus misschien kan hij met Swype dan toch aan een touch telefoon.



Toch blijf ik het vreemd vinden dat je extra hulpmiddelen nodig hebt met grote handen/dikke vingers. Komt vast omdat ze in Azie worden gemaakt, die mensen hebben allemaal dunne vingers, denk ik. Anders zou ik de reden niet weten.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 01 januari 2015 @ 16:01:

Ik mis het toetsenbordje van mijn oude Nokia n97 mini ook nog elke dag. Daar kon je moeiteloos hele verhalen op typen. Ik kan op mijn huidige telefoon ook swypen en dat is iets beter dan typen, maar haalt het niet bij een fysiek toetsenbord. Ik snap ook niet dat er geen telefoons met toetsenbord meer worden gemaakt. Ik zou vooraan in de rij staan.We zouden eigenlijk moeten gaan demonstreren. Er schijnt te weinig gedemonstreerd te worden dus op naar de nokia fabriek! Weet iemand waar die is? Ik denk dat dat een dure demonstratie wordt want die staat vast niet in Nederland.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
O ik zie nu wat je bedoelt, je maakt je eigen woordenboek met swype. Ik voel toch weerstand, het lijkt me zo omslachtig/onprettig. Maar ik wen ook moeilijk aan nieuwe dingen altijd. Met een toetsenbord kon ik veel sneller typen, en ik vraag me af of ik dat met swype ook kan. Met andere dingen ben ik wel handig met mijn handen maar hiermee niet. Ik schrik ook als ik verkeerd tip en dat geeft stress. Maar ja, ik ga wel een pennetje proberen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Swype is wel fijn als je het gewend bent. Maar het haalt het niet bij een qwertybord. Onvoorstelbaar dat daar niet meer aan te komen is.
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend een nieuwe telefoon moet: De tekstvoorspelling van Nokia werkt het beste. Veel minder autocorrectshit dan bij de Iphone en ook beter dan Android. Ik hoef voor swype ook geen nieuw woordenboek aan te maken hoor, hij kent bijna alles al. Behalve het woord swype dan



En ja ik wil wel op de barricaden bij Nokia. Ik denk dat het zal aanslaan, wij zijn echt niet uniek in onze wens.
.
Blackberry komt deze maand met een nieuwe qwerty telefoon. Heel fijn voor de dikgevingerde onder ons.
Alle reacties Link kopieren
Maar bij bb gaat het toetsenbord altijd ten koste van de grootte van het beeldscherm. Dat wil ik niet. Ik wil een slider.
.
Ja Impala, lieverkoekjes niet gebakken. Ik denk dat ik 'm wel ga kopen.
quote:impala schreef op 01 januari 2015 @ 18:47:

Maar bij bb gaat het toetsenbord altijd ten koste van de grootte van het beeldscherm. Dat wil ik niet. Ik wil een slider.Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 01 januari 2015 @ 18:48:

Ja Impala, lieverkoekjes niet gebakken. Ik denk dat ik 'm wel ga kopen.Ik niet. Ik wacht koppig op mijn lieverkoekje. En tot die tijd forum ik in staccato. Dus beste mod, als ik wat bot reageer is dat de schuld van Nokia
.
zwarte bessen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven