Tiptoetsjesmalaise

01-01-2015 15:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet zo lang mijn eerste touchpadtelefoon. En ik ben niet zo blij met de touch functie. Ik heb hele kleine handen, korte nagels maar wel wat brede vingertoppen, denk ik, want ik blijf maar mis tippen. Hebben jullie dat ook? Ik frustreer me een ongeluk! Ik tip vaak per ongeluk op pijltje naar beneden en plaats mijn reactie dan te vroeg, heel irritant. Die pijltjes zitten onder mijn keypad, niet zo handig, maar ik moet wel pijltjes hebben hoor. Die zaten niet op mijn standaard toetsenbord dus heb ik er een gedownload met pijltjes.



Ben ik zo onhandig of zijn er meer die balen van de touch functie? Doe mij maar gewoon knoppies hoor. Maar die zijn er niet of nauwelijks meer. Typen duurt lang en is erg inspannend zo. Ik doe het nog maar een of twee maanden maar echt wennen doet het niet. Als ik geld ermee over moet schrijven, ben ik nerveus om mis te tippen. Ik heb nu even geen laptop en alleen internet op deze telefoon. O en geen groot budget om een nieuwe te kopen.



Gedeelde smart is halve smart, ik hoop dus op lotgenoten. Af en toe gooi ik hem bijna door het raam. Had ik met laptops toch minder vaak...
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
O echt, wat goed. Alleen zijn die nogal duur, volgens mij. Ik doe niet aan abonnementen met mijn telefoon, ik vind de kosten beter in de hand te houden met een prepaid. Dus dan kun je niet voor de telefoon betalen met je abonnement en moet je de volle pond betalen. Zijn die niet rond de 300-400 euro?



Maar dan nog he, moet je dus een duurdere telefoon kopen omdat je vingers te dik zijn. Pure discriminatie. Ik heb niet eens dikke vingers maar ronde, brede vingertoppen. Spatelvormig zijn ze eigenlijk. En omdat we bijzondere vingers hebben, moeten we meer geld uitgeven.



O ik weet wel iets leuks. Maak een foto van je hand met een centimeter ernaast en stuur die naar de nokia fabriek. Dat moeten eigenlijk veel mensen doen, de 'anders-gevingerden' dus, zodat ze bergen protestpost krijgen. Zodat ze eens rekening met ons gaam houden! Zo doet Amnesty International dat ook en het werkt echt. Als je maar lang genoeg zeurt, of met heel veel mensen, kun je dingen beinvloeden en je zin krijgen. Maar ja, het loopt nog niet echt storm in dit topic helaas.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Gladoortje, mss heeft SR wel interesse in dit thema voor volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Welk toestel heb je dan?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 01 januari 2015 @ 18:55:

zwarte bessen

Ik snap dat je een keyboard wil, maar ik heb het ding in handen gehad en typen wordt er niet makkelijker van.

Doordat het ding zo lomp is het nogal balanceren met het typen, want je hebt maar een klein stuk waar je goed vast kan houden met het typen en het scherm is zwaar dus flappelt hij de hele tijd heen en weer.

Ja goed verhaal, kijk de reviews ff.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Nou ja, ik judge a phone nooit by it's cover dus ik ga 'm natuurlijk wel eerst vasthouden. Maar het duurt de ik nog wel ff voordat ze hier ook in de verkoop gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 01 januari 2015 @ 18:57:

Gladoortje, mss heeft SR wel interesse in dit thema voor volgend jaar.Eh..wat is SR? Ik ken de afkortingen hier nog niet zo goed. Of is dat een merk?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Serious request. Het was een grappie.
Alle reacties Link kopieren
O, ik dacht dat ik een forumafkorting niet kende, haha. Nou als dit jaar alle andere problemen van de wereld worden opgelost, maken we wel een kans, hahaha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:gladoortje74 schreef op 01 januari 2015 @ 18:55:

O echt, wat goed. Alleen zijn die nogal duur, volgens mij. Ik doe niet aan abonnementen met mijn telefoon, ik vind de kosten beter in de hand te houden met een prepaid. Dus dan kun je niet voor de telefoon betalen met je abonnement en moet je de volle pond betalen. Zijn die niet rond de 300-400 euro?



Ik heb een nokia lumia 625, die heeft me 130 euro gekost. Als ik de telefoon draai zijn de toetsen meer dan breed genoeg. Dus horizontaal typen ipv vertikaal. Scheelt behoorlijk in de grootte van de ´toetsen´.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan ook bij de mijne, maar ik vind dat niet prettig vasthouden omdat ik kleine handen heb. Ik heb gewoon nogal afwijkende handen. Heel klein maar de vingertoppen wel rond. Ik heb heel lang nagel gebeten. Dat doe ik al jaren niet meer maar ik denk dat dat mijn raakvlak veranderd heeft. Zonder nagel heb je meer vingertop. Ik knip ze nu kort omdat ik sinds een jaar strepen heb in het kalk van mijn nagels, zowel verticaal als horizontaal. En dat ziet er lelijk uit met nagellak dus heeft het niet veel zin ze te laten groeien.



Maar zijdelings vasthouden is dus minder prettig met kleine handen, vind ik dan. Wat een zeur ben ik ook he, ik wil maar 1 ding en dat is knoppies!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
En een extern toetsenbord???



(link weer weggehaald, werkt niet, maar ding bestaat dus wel).
Alle reacties Link kopieren
O da's wel een goed idee. Daar ga ik eens naar kijken, of dat kan met mijn telefoon. Had ik niet aan gedacht, dankjewel!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn telefoon (Nokia Lumia) bestaat dat niet. Ik weet dat ze er voor de iphone wel zijn. Maar dan moet ik mijn gratis navigatie weer missen. En ik vind de Iphone sowieso te duur. En werken die toetsenbordjes niet op bluetooth? Dat vreet ook batterij.
.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, bluetooth. http:// http://tweakers.net/nieuws/98207/logite ... phone.html



Is dat dan tethering? Nee toch? Want dat kan niet met een prepaid.



Ik heb dus al een extern toetsenbord, voor mijn tablet. Daar zit alleen een mini usb aan en die kan in mijn telefoon maar dan doet ie het niet. Waarschijnlijk doe ik iets heel blonds. Dat ding mot wel prik hebben en ik vraag me af hoe. Volgens mij gaat de prik via de mini usb dus misschien levert ie niet genoeg prik. Pff het is wel ingewikkeld allemaal hoor. Ik voel me ineens een oud wijf. Grrr weer te vroeg getipt! En dan wil ik grrr schrijven, gaat per ongeluk de T9 aan en maakt die er Gerrit van, whaha.
anoniem_209045 wijzigde dit bericht op 01-01-2015 23:47
Reden: ja weer hetzelfde dus
% gewijzigd
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Nee gaat niet lukken via die usb van je telefoon. Alleen via bluetooth. Ik neem aan dat jouw telefoon wel bluetooth heeft. Dat kan ook met een prepaid. Heeft niks met je abo of provider te maken. Gebruik van bluetooth trekt wel je accu leeg.

Hoe het keybord verder aan stroom komt weet ik ook niet. Denk dat je hem apart moet opladen.
.
Alle reacties Link kopieren
Nou er zit echt alleen een mini usb aan dat toetsenbord. Geen ingangen. Misschien laadt de tablet het toetsenbord op, dat zal wel want er kunnen geen batterijen in en er zit geen stekkertje aan.



Maar dan haal ik zo'n bluetooth toetsenbord wel, ik gebruik hem toch alleen thuis waar ik de oplader er dan in kan houden. Ff kijken of de kijkshop iets heeft.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Dan is dat toetsenbord niet geschikt. Je moet er eentje hebben die speciaal voor de telefoon is gemaakt en op Bluetooth werkt.
.
Alle reacties Link kopieren
Nou, er zijn wel universele toetsenborden waar alle smartphones op werken te krijgen maar die hebben een usb kabel om op te laden. Die moet dan in een laptop. Waarom er niet gewoon een stekker aan zit, is mij een raadsel.



Ik weet niet uit mijn hoofd hoe mijn telefoon heet, moet ik m ff uit en aanzetten, haha, erg he. Die niet universele zijn wel duurder. Ik zoek nog even verder.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
http://www.mytrendyphone.nl/shop/univer ... 1705p.html



Waarom zit hier alleen een usb op om op te laden? Vreemd toch. Ik heb wel een laptop maar om die nou alleen te laten draaien om dat toetsenbord mee op te laden, dat is toch gek?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 02 januari 2015 @ 00:39:

http://www.mytrendyphone.nl/shop/univer ... 1705p.html



Waarom zit hier alleen een usb op om op te laden? Vreemd toch. Ik heb wel een laptop maar om die nou alleen te laten draaien om dat toetsenbord mee op te laden, dat is toch gek?Voor nog geen euro heb je een usb naar stekker plugding. (via Ebay)
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
De usb op je telefoon is gewoon niet geschikt om de info over te brengen om apparaten zoals een keyboard aan te sturen. Op de meeste tablets ook niet, dan heb je weer een speciale usbaansluiting voor nodig. Google maar eens op host en slave usb.
.
Alle reacties Link kopieren
De informatie van je toetsenbord gaat toch via bluetooth? Die stekker is om hem van stroom te voorzien toch? Ik snap er niks van! Ik kan die woorden wel googlen maar ik denk dat ik dat morgen maar doe. Ik heb een soft reset nodig, hahaha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is de essentie.

Als je wil weten waaróm het niet gewoon allebei via die usb kan, kun je morgen gaan googelen op hosts en slaves.
.
Alle reacties Link kopieren
Hehe ff achter de laptop kan ik een plaatje plakken.

Voor de Iphone heb je dit:



Mooi ding, had je die voor de Nokia ook maar.

Maar blijft onhandig dat je hem steeds apart moet opladen.
.
quote:gladoortje74 schreef op 02 januari 2015 @ 00:39:

http://www.mytrendyphone.nl/shop/univer ... 1705p.html



Waarom zit hier alleen een usb op om op te laden? Vreemd toch. Ik heb wel een laptop maar om die nou alleen te laten draaien om dat toetsenbord mee op te laden, dat is toch gek?Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar tegenwoordig hebben heel veel apparaten alleen een usb kabel, en je kunt daar een universele stekker bij gebruiken. Ik heb zo´n ding bij de fotocamera en gebruik steeds dezelfde, ook voor de tablet, de telefoons, de ereader en dus ook als usbkabel. Het kan dus best zijn dat ze willen dat je er een aparte stekker bij koopt (wordt het alsnog een duur grapje) maar als je zo´n stekker hebt liggen voldoet die prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven