Toe aan een fijne smartphone

25-07-2016 21:06 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit van smartphones gehouden. Mijn eerste heb ik na een paar maanden weggegooid omdat hij gewoon niet goed werkte (tweedehands LG). Mijn tweede was een Windows Phone. Die hield het iets langer uit, maar niet lang genoeg, en toen ben ik maar weer teruggegaan naar mijn oude Nokia koelkast aangezien ik smartphones geldverspilling vond.



Nu ik af en toe een paar maanden naar het buitenland ga wil ik toch wel weer een smartphone omdat ik het zat ben telkens de laptop mee te moeten nemen.



Ik heb echter geen idee welke ik moet nemen.. Mijn vrienden zeggen dat ik er gewoon aan moet wennen elk jaar een andere te kopen maar dat vind ik ronduit belachelijk. Zij raden mij Windows Phone, Acer en Alcatel af, en ze vinden dat ik anders maar een iPhone moet kopen. Maar dat vind ik veel te duur.



Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.. ik wil gewoon een basic toestel zonder fratsen dat goed werkt. Spelletjes doe ik niet op mijn telefoon en ik hou ook niet van overtollige apps.



Iemand advies?



Mijn eisen op een rijtje:

- Werkt goed / snel

- Wifi internet

- Niet groot qua afmeting

- Niet na een korte tijd weer kapot

- Liefst onder de 100 euro, iets meer mag



En als ik onrealistische verwachtingen heb moeten jullie het gewoon zeggen hoor
Ik zou een iPhone doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je eentje wilt die goed is en snel werkt dan zou ik wel wat meer geld uitgeven.

Anders heb je weer een toestel wat niks is. Voor dat geld kun je niet zoveel verwachten.

Ik zou kijken voor een samsung s6 mini of iets vergelijkbaars.

In iedergeval een samsung of een iphone.
100 euro? Een iPhone 3
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar een nieuwe kopen is sowieso onzin, als je een goede koopt. Ik heb een iPhone. Heb de mijne nu bijna 4 jaar en hij werkt nog super goed.
"After all this time?" "Always."
Mijn advies voor onder de 100 euro:.stelen



Ik heb een htc one m7 gebruik hem ruim 2 jaar maar werkt echt perfect nog en is nog snel. Mijn vorige htc sensation is nog steeds ingebruik dooe familielid die is ruim 4,5 jaar oud. Hij kan nog appen en internetten maar meer moet je er niet meer van verwachten. Die waren allebei wel 400 euro toen ik ze kocht, maar gaan dan ook wel ff mee.



Bij vrienden en kennissen zie ik de goedkope smartphones het na een jaar tot 1,5 begeven. Ik vind het dan wel de moeite om 1x meer geld uit te geven maar ff vooruit te kunnen.



Ik heb dus goede ervaring met HTC, voor iets simpelere telefoons hoor ik mensen die enthousiast zijn over motorola en huawei.
Alle reacties Link kopieren
als jee een betrouwbare mobiel wilt, weet ik niet of een tweedehandse wel zo slim is, tenslotte is die te koop om een reden, als ie het echt goed doet, zou ie niet te koop gezet worden

misschien is een Huawei iets voor je, merk is echt in opkomst, maar nog niet zo duur als samsung
Alle reacties Link kopieren
iPhone is zwaar overrated.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
of zoek anders naar een sony experia
Ik heb na mijn iPhone een gratis nokia in gebruik genomen (eentje van in de kijkshop 90 euro, zoek hem zo op) en daarmee forum ik, app ik en er zit viber op. En hij doet het na 2 jaar nog prima.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. Voor kwaliteit betaal je natuurlijk. Mijn ervaring is dat mini-versies compacter zijn, maar je levert echter veel in. Voor die paar centimeter minder ben je qua kost niet veel minder kwijt, maar je levert intern wel veel kwaliteit in. Dus die raad ik over het algemeen af.



Verder ben ik fan van Motorola. Maar van Sony en Huawei zijn ook goede goedkope toestellen te vinden.

Motorola heeft bijvoorbeeld deze, maar die is niet veel verkrijgbaar meer.

https://tweakers.net/pric ... trix-zwart/specificaties/

Dan kan je misschien beter de Moto E kiezen, ook goedkoop maar iets meer beschikbaar:

https://tweakers.net/pricewatch/436408/ ... ificaties/



Je kan eens rondkijken bij Tweakers/Belsimpel en kijken wat er allemaal binnen jouw budget valt? Er zijn genoeg goedkope toestellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 25 juli 2016 @ 21:22:

en er zit viber op.Verwarrend voor de snelle lezer.....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
10 budget telefoons op een rijtje:

https://www.belsimpel.nl/toplijsten/top ... -telefoons
Alle reacties Link kopieren
Heb voor de kinderen de samsung A5 2016 gekocht.

Mooi toestel. Goede camera .werkt lekker. En een normale prijs.

Zij zijn er geweldig blij meer. Met abb voor rond de 17.50 pm
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Samsung neo. Supergoed ding
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 21:19:

iPhone is zwaar overrated.......Je haat Apple echt he
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 juli 2016 @ 21:31:

[...]



Je haat Apple echt he Nee hoor. Maar ik snap echt niet dat mensen zoveel geld uitgeven aan producten terwijl er voor minder geld alternatieven zijn te vinden die hardwarematig minstens gelijkwaardig zijn en waarvan de producent niet voor je bepaalt wat je er wel en niet mee wilt doen.....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind de iPhone minder gebruikersvriendelijk dan een Androidtelefoon, maar ik ben me ervan bewust dat dat puur persoonlijke voorkeur is.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 21:34:

[...]



Nee hoor. Maar ik snap echt niet dat mensen zoveel geld uitgeven aan producten terwijl er voor minder geld alternatieven zijn te vinden die hardwarematig minstens gelijkwaardig zijn en waarvan de producent niet voor je bepaalt wat je er wel en niet mee wilt doen.....Dat doet iedere fabrikant van ieder product in hoge mate. Dat weet je best, je bent een logisch denker. Ergo, je bent een Apple hater
Alle reacties Link kopieren
Ik ben grote Apple fan, hier thuis hebben we alles van Apple, máár, ik vind iOS verschrikkelijk in gebruik, zowel op iPhone als Ipad. Als telefoon voor mij dus geen Apple, maar ik heb een Nexus telefoon, met Google stock android.



De Samsung android telefoons vind ik ook niet heel gebruiksvriendelijk, ik hoor wel goede dingen over Huawei en de Motorola Moto G.



Maar al bij al blijft 100euro wel heel laag. Tweedehands kan zeker wel, maar je gaat dan altijd het probleem hebben van de batterij die het snel laat afweten.



Deze bijvoorbeeld is 180euro voor de 16Gb, 140euro voor de 8Gb: http://www.pdashop.be/pro ... 4g-gen-3-16-gb-zwart.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 21:35:

Oh en ik vind de iPhone minder gebruikersvriendelijk dan een Androidtelefoon, maar ik ben me ervan bewust dat dat puur persoonlijke voorkeur is.



Helemaal eens! Ben ook overgestapt van iphone naar samsung en geen moment spijt van gehad.



@TO: is het een optie om een abonnement af te sluiten waar je een goede telefoon bij krijgt/koopt? Als je écht een fijne telefoon wil die snel is, zul je denk ik wat meer uit moeten geven. En dan kan een anonnementdeal ook interessant zijn.



Ik doe overigens makkelijk 3 jaar met een telefoon (ongelukken daar gelaten). Maar ik heb meestal wel een redelijk nieuw model.



Succes in je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 juli 2016 @ 21:37:

[...]



Dat doet iedere fabrikant van ieder product in hoge mate. Dat weet je best, je bent een logisch denker. Ergo, je bent een Apple hater Oprechte vraag (ik weet het antwoord namelijk echt niet): is het op een Mac mogelijk om 'm dual boot te maken met Ubuntu?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 21:44:

[...]



Oprechte vraag (ik weet het antwoord namelijk echt niet): is het op een Mac mogelijk om 'm dual boot te maken met Ubuntu?Natuurlijk. Hoewel ik Ubuntu, Windows en Android persoonlijk liever in een vm draai
Voor je idee, osx=Unix
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 juli 2016 @ 21:46:

Voor je idee, osx=Unix

Dat wist ik ja, maar een Unix kernel zegt niets over hoe open of gesloten de rest is....

Maar dat VM-gedoe wordt wel erg nerderig...



Maar goed, ik vind Apple gewoon overpriced. En dat ik het minder gebruikersvriendelijk vind, is persoonlijk...
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven