tv keuze

14-12-2014 10:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik aan het zoeken naar een nieuwe tv omdat die van mij het heeft begeven. Dat was een tv met een hele dikke kont er achter en nu wil ik gewoon een Platte tv.



Ik heb al de folders al afgewacht en tot nu toe geen leuke kunnen vinden. Wil sowieso voor de kerst 1 hebben.



Ik heb wel een aantal eisen wat betreft de tv



81 cm is voor mij voldoende en het liefst een Led. met full hd. Schijnt beter te zijn Ik hoor verschillende verhalen dat Samsung 1 van de beste merken zijn. En daar ben ik mij dan ook aan het oriënteren. Ik wil wel een tv hebben die een beetje bekend staan om een merk en niet een tv waar van de merk niet zo bekend is zoals Salora of een Akai. En waar ik van uit kan gaan dat ik er nog jaren plezier van mag hebben.



Maar ik kom er niet echt uit. Alhoewel ik hoorde dat Panasonic ook wel goed was, maar dat ik beter niet bij de media markt 1 kan kopen.



Wat zijn jullie ervaringen wat betreft een tv? Wat voor merk hebben jullie en wat zijn de goede en de slechte merken? En waar moet ik absoluut niet 1 tv weg halen? Mijn budget is tot ongeveer 300 euro.
Ik heb in mijn woonkamer 'n Sony en in mijn slaapkamer 'n Samsung. Vind beide prima werken en prima beeld geven.
Ik denk dat slechte tv's niet meer bestaan.



Waarom kijk je niet op Marktplaats?
Mijn ervaring is dat ik voor 300 euro liever even zou doorsparen.
Alle reacties Link kopieren
We werden overal een Samsung aangeraden, en hebben dat ook gekocht. Wij zijn er tevreden over.



Al denk ik niet dat je een slechte tv zal hebben als je wat bij de bekendere merken blijft.
Hier staat alles wat je wil weten: http://www.kieskeurig.nl/led_tv
Kijk even tjes bij de kringloop voor een breedbeeld tv met kont en spaar dan nog even door, want voor 300 euro heb je niet veel.
Ik zou idd nog even doorsparen tot je voldoende hebt om niet bij 'n b-merk uit te hoeven komen. Vraag anders gewoon geld voor die tv voor kerst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 december 2014 @ 10:48:

Kijk even tjes bij de kringloop voor een breedbeeld tv met kont en spaar dan nog even door, want voor 300 euro heb je niet veel.Een 32inch kan je echt wel voor 300euro vinden, zelfs van de grote merken. Ik zie er op Coolblue zo al een heel aantal staan.
Ik heb er net een bij het grootvuil gezet, 32 inch. Hij was wel onmiddellijk weg.
Je koopt steeds een grotere, betere, met meer mogelijkheden, en op een gegeven moment staat er al op elke kamer zo'n oudere tv. Als die een externe decoder nodig heeft om beeld te geven dan gaat die als eerste weg, lang voordat hij kapot is.
Ik heb er ook nog eentje met een kont, een JVC 100 hertz, destijds één van de topmerken. Van mij mag hij nog 20 jaar blijven.
Wij hebben beneden een LG en boven net een nieuwe Panasonic. Vind beide prima! Echt slechte tv's heb je niet echt meer volgens mij. Wij gaan zelf altijd naar de Steenweg in Utrecht. Prettige winkel, goed personeel, meer verstand ervan dan bij de mm heb ik altijd het idee. Ik vind boven wel fijn dat het een smart-tv is. Geen kastje eronder en geen extra apparaat nodig voor Netflix bv.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komen de aanbiedingen juist net na de kerst. Als de 2014 modellen eruit moeten.
Alle reacties Link kopieren
Als je een merk neemt als Philips, LG, Sony, Samsung, Panasonic (de grootste merken) dan krijg je sowieso een goede TV. De stap van je oude TV naar nieuwe, platte LED TV is enorm, ook al neem je een goedkoper model.

De nieuwste modellen zijn duurder en hebben al snufjes als 4K beeld (nog veel scherper - in theorie), maar daar zou ik nu niet voor kiezen.



Ook belangrijk om te overwegen:

wil je ermee Skypen - neem dan een smart TV met een camera aan de voorkant

wil je veel met apps doen op de TV (Youtube kijken, Internetten) - dan moet je TV wel op het netwerk kunnen... op je WiFi netwerk (dan moet de TV ook WiFi hebben), of met een netwerkkabel... heb je die op de plaats waar je TV komt?

Let dan ook op de afstandsbediening... Youtube zoekopdrachten ingeven moet makkelijk gaan... evt. afstandsbedieining met een toetsenbord.

Wil je 3D films kunnen zien? Zo ja, dat maakt het duurder.

Realiseer je ook dat het geluid uit ouderwetse (diepe) TV's vaak beter was dan het geluid dat nu uit zo'n platte TV komt. Misschien moet je gaan luisteren in een electronicazaak (of apart zo'n soundbar erbij kopen).

Ook de goede merken hebben soms slechte exemplaren. Kies voor een leverancier die niet moeilijk doet bij omruilen... vraag daarnaar in de zaak.... of neem de gok om hem zo goedkoop mogelijk op Internet te bestellen, maar dan is garantie soms lastiger te regelen.

Last but not least: let er ook op dat de TV gecertificeerd is voor jouw kabelaar (Ziggo, UPC etc.).

Ik heb zelf twee jaar geleden de overstap gemaakt van Philips matchline (diepe TV) naar een platte LG nu. Zeer tevreden.

Een HD LG, Sony of Philips etc. van 81 cm is te vinden onder de 300 euries. Zie kieskeurig.
Neem me niet serieus
Ik zou eerst in een showroom gaan kijken (Mediamarkt).



Toen ik mijn eerste platte tv kocht omdat mijn oude Philipsie kapot was (ik vond hem schitterend) ben ik minstens een maand ontevreden geweest over de nieuwe. Dat zat zo in mijn hoofd. Langzamerhand heb ik de nieuwe tv aangepast en ingesteld naar mijn smaak en ging ik hem steeds mooier vinden.



Tip: koop er een met een zo mooi mogelijk geluid. De mijne staat aangesloten op een externe geluidsinstallatie maar die zet je al gauw niet meer aan.
Als je ruilgarantie wilt, dan zou ik een tv bestellen bij een groot postorderbedrijf, dan heb je 14 dagen om te kijken of je het iets vindt, zo niet, dan komen ze hem weer ophalen.



Dan kan je eerst bij Mediamarkt kijken welke je wilt.
Dit jaar nog smart tv van lg gekocht voor 350 euro bij wehkamp. Wanneer hij je niet bevalt kan je hem ook weer zo terug sturen. Als je voor smart tv kiest en je wil erop internetten hou er dan rekening mee dat je er nog een Wifi dongle bij moet kopen. Zou dus ook gewoon online kijken. Wij hebben ervaren dat dit voordeliger is. Hebben ook nog andere lg tv en is echt prima merk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar de winkel gaan en kijken naar de beeldkwaliteit.



Ik heb van de zomer van kont naar plat gegaan.

Ik had bepaalde eisen en waren een aantal tv's die eraan voldeden.

Toen heb ik een tijdje naar zitten kijken en heb ik voor sony gekozen, omdat ie helderst beeld had.

Maar ik maak nu nog niet optimaal gebruik van de beeldkwaliteit, omdat nog tv kijk via de analoge kabel.
Alle reacties Link kopieren
Neem een philips en je hebt absoluut je geld weggegooid.

Grotere troep bestaat niet.



Ik was bij MM en keek daar naar de top led tv , met gebogen scherm.

Het haalt het qualitatief nog steeds niet bij de ouderwetse beeldbuis.

Bij een voetbalwedstrijd is een bal niet rond maar vierkant op zo'n tv van 4a5000 euro.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Platte beeldschermen gaan ook maar een jaar of tien mee, dus sowieso zou ik dan geen dure willen, dat haal je er nooit uit.

Maar goed, dat is nog niet van toepassing voor mij, ik ben nog steeds happy met mijn JVCtje.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven