Tweestrijd laptopreparatie: hoe zit het met de garantie?

06-10-2016 18:45 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus, vanochtend startte ik mijn laptop op en zag ik ineens in de hoek van het scherm een zwarte vlek / schaduw. Als ik het scherm heen en weer beweeg gaat de vlek wel weg, maar komt steeds terug. Natuurlijk net nu ik tegen allerlei deadlines aan zit te hikken



Ben er direct mee naar een ICT'er geweest. Blijkbaar is het scherm beschadigd, dus er moet een nieuw scherm in. De laptop is niet gevallen, dus geen idee hoe het kan. Wel heb ik 'm altijd met me mee overal naartoe, wel met twee beschermhoezen eromheen in een laptoptas, maar toch, er zal onderweg druk op zijn gekomen vermoed ik.



De ICT'er kan het scherm voor mij vervangen voor 140 euro, dan is 'ie morgen klaar.



Maar ik heb de laptop in december besteld bij Wehkamp en er zit een jaar garantie op. Ik mag de laptop naar Wehkamp opsturen en dat zij kijken of het binnen de garantie valt of niet en 'm voor me repareren, maar dan ben ik 'm rond de 3 weken kwijt en geen idee hoe de kosten dan zullen zijn...



Zelf denk ik eigenlijk dat het toch niet binnen de garantie valt en dan ik veel beter voor het 'gemak' kan gaan en die ICT'er het kan laten fixen. Maar het is wel een dure grap.



Heb ik nu thuis een beetje discussie over... kan ik er eigenlijk niet echt bij hebben pff. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, het is een Acer en in het boekje staat één jaar fabrieksgarantie en twee jaar consumenten garantie. Geen idee wat dat is en/of inhoudt... iemand enig idee of het dan nog zinvol zou zijn als ik die vlek nu zo laat zitten en de laptop later naar wehkamp opstuur? Het is wel irritant die vlek, maar de laptop doet het verder prima.
Alle reacties Link kopieren
Juist dáárom koop ik dergelijke dingen gewoon bij een winkel (weet je wel, zo'n ding met een etalage, en een deur aan de straat, en toonbanken, enzo). Een winkel waarvan ik weet dat hij betrouwbaar is. Een winkel waar ik gewoon naar terug kan gaan als iets niet deugt, en dat dan een ouderwetse winkelmeneer zegt "we sturen hem wel even op, maar in de tussentijd krijgt u een vervangend apparaat". Gewoon zomaar als service. Een woord wat al die online-shops niet meer kennen (oh ja, toch wel... als benaming voor hun 0900-nummer, waar je dan eindeloos voor 20 cent per minuut in de wacht kan gaan staan en dan nóg geen antwoord krijgt).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, volledig mee eens. Was voor mij de eerste en laatste keer dit grapje. Vind het maar een hoop gezeik. Net ook weer zo'n miep aan de lijn die dan gewoon opleest wat op de site staat... ja duh dat kan ik zelf ook wel lezen.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, dat is achteraf... los ik nu niks meer mee op. Moet nu weten welke keuze ik ga maken...
quote:pejeka schreef op 06 oktober 2016 @ 18:55:

Juist dáárom koop ik dergelijke dingen gewoon bij een winkel (weet je wel, zo'n ding met een etalage, en een deur aan de straat, en toonbanken, enzo). Een winkel waarvan ik weet dat hij betrouwbaar is. Een winkel waar ik gewoon naar terug kan gaan als iets niet deugt, en dat dan een ouderwetse winkelmeneer zegt "we sturen hem wel even op, maar in de tussentijd krijgt u een vervangend apparaat". Gewoon zomaar als service. Een woord wat al die online-shops niet meer kennen (oh ja, toch wel... als benaming voor hun 0900-nummer, waar je dan eindeloos voor 20 cent per minuut in de wacht kan gaan staan en dan nóg geen antwoord krijgt).Ik heb de mijne ook in een winkel gekocht en verwacht hem morgen na drie weken eindelijk gerepareerd weer terug. Niks geen laptop te leen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 06 oktober 2016 @ 19:12:

[...]

Ik heb de mijne ook in een winkel gekocht en verwacht hem morgen na drie weken eindelijk gerepareerd weer terug. Niks geen laptop te leen hoor.Hmm dat maakt dus ook helemaal geen verschil. En hoe zat het bij jou met garantie?
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 06 oktober 2016 @ 19:12:

[...]





Ik heb de mijne ook in een winkel gekocht en verwacht hem morgen na drie weken eindelijk gerepareerd weer terug. Niks geen laptop te leen hoor.Bij mij dus wel. Winkel die niet tot een "keten" behoort. Gewoon ouderwetse service. Zal best dat ik daar dan voor bepaalde dingen een tientje meer betaal dan bij Wehkamp, of MediaMarkt. Maar dat is het mij dan ook wel waard.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp stuurt laptop op naar Acer reparatieservice.

dan krijg je een mail met de evt kosten en of je daarmee akkoord gaat.



als je de laptop een maand kunt missen zou ik het gewoon proberen, ze checken hem helemaal na.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:[clubmedfan schreef op 06 oktober 2016 @ 19:12[/message]:

[...]





Ik heb de mijne ook in een winkel gekocht en verwacht hem morgen na drie weken eindelijk gerepareerd weer terug. Niks geen laptop te leen hoor.precies, service in de winkel is geen haar beter of sneller.
wij slapen nooit.
quote:pejeka schreef op 06 oktober 2016 @ 19:15:

[...]





Bij mij dus wel. Winkel die niet tot een "keten" behoort. Gewoon ouderwetse service. Zal best dat ik daar dan voor bepaalde dingen een tientje meer betaal dan bij Wehkamp, of MediaMarkt. Maar dat is het mij dan ook wel waard.

Fijn voor je. Heeft TO niks aan.



Bovendien sterven dit soort zaakjes uit. In mijn stad zit geen zelfstandige witgoed- of elektronicazaak meer. Alleen nog een keten.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 06 oktober 2016 @ 19:15:

Wehkamp stuurt laptop op naar Acer reparatieservice.

dan krijg je een mail met de evt kosten en of je daarmee akkoord gaat.



als je de laptop een maand kunt missen zou ik het gewoon proberen, ze checken hem helemaal na.



Tja dat is het ding, ik kan 'm nu voor m'n deadlines eigenlijk niet missen.

Ik zou hem over een maand wel kunnen missen, maar dan zit ik tegen die garantie aan te hikken... want ik heb 'm begin december vorig jaar gekocht. Als ik überhaupt geen vergoeding krijg maakt dat niet uit natuurlijk, maar dat weet ik dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:[mJempo schreef op 06 oktober 2016 @ 19:23[/message]:

[...]





Tja dat is het ding, ik kan 'm nu voor m'n deadlines eigenlijk niet missen.

Ik zou hem over een maand wel kunnen missen, maar dan zit ik tegen die garantie aan te hikken... want ik heb 'm begin december vorig jaar gekocht. Als ik überhaupt geen vergoeding krijg maakt dat niet uit natuurlijk, maar dat weet ik dus niet...





over een maand is het 6 november, dus dan heb je in elk geval nog een maand.

misschien zit er op dat beeldscherm wel 2 jaar garantie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Die ICT'er heeft 'm al gratis helemaal voor me nagekeken, dus daar hoef ik het niet voor te doen.



Ik heb hiervoor een macbook gehad, en daarbij moest ik alleen voor het nachecken al iets van 75 euro betalen. Als dit nu ook niet binnen de garantie valt ben ik bang voor hetzelfde probleem. Op de site staat niks hierover. Weet iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouscha schreef op 06 oktober 2016 @ 19:22:

[...]



Fijn voor je. Heeft TO niks aan.



Bovendien sterven dit soort zaakjes uit. In mijn stad zit geen zelfstandige witgoed- of elektronicazaak meer. Alleen nog een keten.Is toch "onze" eigen schuld, omdat we zo nodig naar de online winkels moeten, of naar de prijsvechters? Nou, dan zie je wat je eraan hebt als het echt eens nodig is. En dan ben ik blij met mijn ouwerwetse winkeltje in de buurt die nog ouwerwetse service levert.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 06 oktober 2016 @ 19:26:

[...]





Is toch "onze" eigen schuld, omdat we zo nodig naar de online winkels moeten, of naar de prijsvechters? Nou, dan zie je wat je eraan hebt als het echt eens nodig is. En dan ben ik blij met mijn ouwerwetse winkeltje in de buurt die nog ouwerwetse service levert.Nogmaals: wat heeft TO hieraan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 06 oktober 2016 @ 19:26:

[...]





Is toch "onze" eigen schuld, omdat we zo nodig naar de online winkels moeten, of naar de prijsvechters? Nou, dan zie je wat je eraan hebt als het echt eens nodig is. En dan ben ik blij met mijn ouwerwetse winkeltje in de buurt die nog ouwerwetse service levert. Want als het er dan een keer op aan komt, zit ik niet zonder, en al die mensen die zo slim en modern via internet kopen, hebben wel het nakijken. Maar daar kies je dan toch zelf voor?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:[pejeka schreef op 06 oktober 2016 @ 19:26[/message]:

[...]





Is toch "onze" eigen schuld, omdat we zo nodig naar de online winkels moeten, of naar de prijsvechters? Nou, dan zie je wat je eraan hebt als het echt eens nodig is. En dan ben ik blij met mijn ouwerwetse winkeltje in de buurt die nog ouwerwetse service levert.





hier bij de gewone winkel in de buurt word je genaaid bij het leven.

ik dacht jaren geleden net als jij, maar daar ben ik snel van teruggekomen.

kijk, voor een paar tientjes zeur ik niet, maar wat ze hier doen is gewoon schandalig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 06 oktober 2016 @ 19:30:

[...]





hier bij de gewone winkel in de buurt word je genaaid bij het leven.

ik dacht jaren geleden net als jij, maar daar ben ik snel van teruggekomen.

kijk, voor een paar tientjes zeur ik niet, maar wat ze hier doen is gewoon schandalig.Kan ik niet over oordelen, maar mijn ervaring is dat dingen die je bij online winkels koopt, en er is iets mee, dat dat een eindeloos gedoe is, en als ik iets bij een oude vertrouwde winkelier in de buurt koop, dat gedoe veel minder is. Kan voor iedereen anders zijn, maar ik houd het gewoon op mijn gewone vaste winkeliers, heb ik goede ervaringen mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Oké, één iemand die zegt over een maand opsturen naar Wehkamp. Dank daarvoor Valentina. Zijn er nog meer mensen met input?
De mijne, ik twijfel of het een Asus of Acer is, is al voor de tweede keer weg binnen garantie. En elke keer ongeveer na een jaar. Nu net voor het verlopen van de 2 jaar garantie deed ie weer helemaal niets. Geen idee wat ik er mee doe. Ik heb volgens mij weer alles vergoed gekregen, want ik ben niet gebeld en mijn laptop is nu dus onderweg naar mij. Zo lang je in de garantie zit, zou ik 'm zeker opsturen. Het is flink onhandig, I know, maar daarna heb je er ook nog drie maanden garantie op, als ik goed begrepen heb. En straks ontdekken ze iets anders waar het aan ligt. Plus, je hebt er ook gewoon voor betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 06 oktober 2016 @ 18:55:

Juist dáárom koop ik dergelijke dingen gewoon bij een winkel (weet je wel, zo'n ding met een etalage, en een deur aan de straat, en toonbanken, enzo). Een winkel waarvan ik weet dat hij betrouwbaar is. Een winkel waar ik gewoon naar terug kan gaan als iets niet deugt, en dat dan een ouderwetse winkelmeneer zegt "we sturen hem wel even op, maar in de tussentijd krijgt u een vervangend apparaat". Gewoon zomaar als service. Een woord wat al die online-shops niet meer kennen (oh ja, toch wel... als benaming voor hun 0900-nummer, waar je dan eindeloos voor 20 cent per minuut in de wacht kan gaan staan en dan nóg geen antwoord krijgt).Ja, heb ik ook gedaan. Die winkel, ja die met een etalage enzo, is nu falliet. Dus kun je alleen maar ergens naartoe bellen...
Ik heb het overigens bij de Media Markt gekocht. En heb het rechtstreeks, met bonnetje, naar het repaircentre (het is dus Asus bedenk ik mij nu) gestuurd. Om de lijnen zo kort mogelijk te houden, niet dat de laptop nog een paar dagen bij MM zou blijven staan ofzo. Ik zou hier even kijken en kijken of je contact met ze op kunt nemen of het ook rechtstreeks kan. http://customercare.acer- ... x?CID=NL&LID=DUT&OP=1#_ga=1.205381206.795286518.1475777355 Ga ervanuit dat ie daar naartoe wordt verzonden. Zo niet, dan niet, maar dan heb je het geprobeerd. Ik heb bij Asus hetzelfde gedaan. Eerst gebeld, situatie uitgelegd dat ik het bij de MM heb gekocht en hij zei dat ik het ook rechtstreeks mocht sturen met garantiebewijs.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksenketels schreef op 06 oktober 2016 @ 20:10:

[...]





Ja, heb ik ook gedaan. Die winkel, ja die met een etalage enzo, is nu falliet. Dus kun je alleen maar ergens naartoe bellen...En die winkel met die etalage is failliet omdat men met zijn allen denkt dat het veel geweldiger is om online te winkelen... tot men merkt dat als het om ouderwetse service e.d. aangaat, niet te vergelijken is met die ouderwetse winkel... want dan moet je eindeloos bellen naar callcenters, en moeilijk doen met retourpakketten en dan maar hopen dat er iemand is die je kan helpen... maar goed, daar hebben we dan zelf voor gekozen toch? Door die gewone winkel links te laten liggen omdat online zó veel geweldiger is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat je garantie komt te vervallen als je je laptop door iemand anders laat repareren dan een door de fabrikant erkende reparatiedienst. De kans is inderdaad groot dat je de laptop sneller terugkrijgt als je je ICT mannetje het laat repareren. Echter, als je laptop opnieuw iets mankeert, en je wil dan toch via Acer laten repareren, en ze komen erachter dat de laptop al een keer is opengemaakt bij een door Acer niet erkende reparatiedienst, dan heb je dus geen garantie meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven