Twijfels tussen smartphones

16-01-2015 10:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ga een nieuwe smartphone kopen. Ik heb laatst een Iphone aangeschaft, maar dit word hem niet. Ik wilde dit proberen, maar ben eigenlijk een Android fan. Ik ga mijn Iphone verkopen via marktplaats.



Ik heb 3 telefoons op het oog, nl:

- Samsung galaxy core plus

- Samsung galaxy core 2

- Samsung galaxy s4 mini



Heeft iemand ervaringen met één van deze smartphones? Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, vandaar mijn keuzes.



Ik hoor het graag van jullie.
Je wil niet veel geld uitgeven dan ga je voor de goedkoopste?



Ik zou eerder kijken wat je van de telefoon verwacht en op basis hiervan kiezen. Je zou eventueel op vergelijkingssites kunnen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens naar Motorola kijken. Dan ben je voor ¤ 200 klaar en heb je een prima telefoon.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind je LG ook wat. Ook Android en niet duur, maar wel heel goed. De batterij is bijv veel beter dan in een Samsung (daarom was ik teleurgesteld in Samsung). Je kan bijv kijken naar de LG g2 (mini) of de LG90. Eerstgenoemde is ook geschikt voor 4G-netwerk, dat maakt hem duurder dan de andere. Omdat het niet een van de grootste namen is, zijn ze in het algemeen wat goedkoper
Alle reacties Link kopieren
Precies, ik denk inderdaad ook dat je goedkoper uit kunt zijn als je eens verder kijkt dan de grote merken. Raadpleeg tweakers.net eens voor reviews van mobiele telefoons.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
En als je omgekeerd dat geld uit wilt geven aan een Samsung, kijk dan ook eens naar vergelijkbare telefoons qua prijs. Een Sony doet het op veel punten beter, en zeker een ouder model dan de huidige Z3 of Z3 compact is heel betaalbaar.
Ik heb een Wiko Bloom. Superfijn apparaat met alles erop en eraan. Koste 93 euro.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan moet je weer niet al te veel eisen stellen aan je schermresolutie of je camera, lees ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung Galaxy S4, de mini is praktisch hetzelfde (zus heeft 'm).

Ben er heel tevreden over. Supertelefoon.



De andere modellen ken ik niet. Ik zou persoonlijk gaan voor de telefoon met de beste camera.
Alle reacties Link kopieren
Zou voor de Samsung s4 mini gaan, een telefoon voor een zachte prijs maar van de drie zeker de beste specs.

De andere modellen zijn nog meer budget en ga je zeker merken.
Alle reacties Link kopieren
@koffieloods, ik heb een Motorola en echt, ik merk geen verschil met Samsung, op één verschil na. De batterij van de Motorola gaat veel langer mee dan die van mijn Samsung.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja, je moet even kijken waar je prioriteiten liggen. Ik vind een camera bijv minder belangrijk dan de batterij, maar dat is heel persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
china heeft Samsung iphone LG enzovoort alleen is het namaak. merkje is anders maar kan verder precies hetzelfde. ik ken mensen die op deze manier hun telefoon aan hebben geschaft en zeer tevreden zijn. kost namelijk stuk minder geld.
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voor namaak gaan. Ga dan voor een merk als Xiaomi of Huawei.
Alle reacties Link kopieren
Oneplus One

Vergelijkbaar qua specs met de Samsung S5 en soortgelijke maar qua prijs vriendelijker! Namelijk 299 euro. (incl verzending wordt het iets van 310 ofzo..)

Oja, de batterij gaat wel veeeel langer meer dan die van een samsung.. Ik kan er met gemak 2 hele dagen mee doen met meer dan 4 uur screen-on time..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips tot zover. Ik wil inderdaad geen namaak telefoon, het liefst zou ik een samsung willen. Dit ben ik voorheen gewend en heb er altijd veel plezier van gehad. Ik baal alleen dat over het algemeen de accuduur bij de samsung smartphones wat minder lang is.



Maar hier is dus verder niemand die ervaring heeft met één van de bovenstaande telefoons? Ik neig op dit moment meer om voor de samsung galaxy s4 mini te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylviiaavb schreef op 16 januari 2015 @ 11:35:

Bedankt voor de tips tot zover. Ik wil inderdaad geen namaak telefoon, het liefst zou ik een samsung willen. Dit ben ik voorheen gewend en heb er altijd veel plezier van gehad. Ik baal alleen dat over het algemeen de accuduur bij de samsung smartphones wat minder lang is.



Maar hier is dus verder niemand die ervaring heeft met één van de bovenstaande telefoons? Ik neig op dit moment meer om voor de samsung galaxy s4 mini te gaan.Koop er een powerbankje bij.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung S4 mini en ben er erg tevreden over op 1 punt na: de camera is niet super. De batterij duur is ook niet optimaal (maar gaat toch zeker een dag mee) en dat boeit me verder niet, omdat ik hem toch iedere avond oplaad. Verder is 'ie lekker snel en erg goede geluidskwaliteit wanneer je belt (niet geheel onbelangrijk voor een telefoon!)



Heb ook naar die Chinese telefoons gekeken, maar die zijn vaak niet te krijgen in miniversie, vandaar mijn voorkeur voor deze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylviiaavb schreef op 16 januari 2015 @ 11:35:



Ik baal alleen dat over het algemeen de accuduur bij de samsung smartphones wat minder lang is.



Maar hier is dus verder niemand die ervaring heeft met één van de bovenstaande telefoons? Ik neig op dit moment meer om voor de samsung galaxy s4 mini te gaan.

Je zou een extra batterij kunnen nemen. Of zo'n powerhuppeldepup-ding. En een oplader voor in de auto.



Waarom wil je geen iPhone meer als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 16 januari 2015 @ 11:53:

[...]



Je zou een extra batterij kunnen nemen. Of zo'n powerhuppeldepup-ding. En een oplader voor in auto.



Waarom wil je geen iPhone meer als ik vragen mag?Omdat ik er maar niet aan kan wennen. Waarom weet ik niet, geen idee eigenlijk. Maar ik ben Android gewend, wat ik zelf erg prettig werken vind. Je kunt de telefoon meer persoonlijk instellen naar je wensen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Jarenlang een Nokia voor alleen bellen en sms'en gehad. Ik was er zeer tevreden over maar helaas de batterij wil werkt niet meer goed na 6 jaar. Eigenlijk wil ik nog steeds vooral bellen en af en toe sms'en. Ik heb net een Nokia lumia 630 gekocht voor ¤ 99.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Samsung s4 mini en die bevalt me prima. Kan er niks anders over zeggen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zeer tevreden met mijn Samsung s4 mini. Beide tienerdochters hebben er ook één en ze zijn er erg blij mee.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Ik heb een Samsung S4 mini en ben er zeer tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylviiaavb schreef op 16 januari 2015 @ 12:50:

[...]





Omdat ik er maar niet aan kan wennen. Waarom weet ik niet, geen idee eigenlijk. Maar ik ben Android gewend, wat ik zelf erg prettig werken vind. Je kunt de telefoon meer persoonlijk instellen naar je wensen. ;)

Ja ik vind Android ook super.

Mijn kinderen hebben allemaal iPhones. Eentje heeft zelfs de laatste iPhone 6 en ik vroeg me af of ik me door hem zal laten ompraten.

Zij zijn niet bekend met Android, dus hun mening is niet objectief. De mijne ook niet trouwens, want ben niet bekend met iPhone.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven