Ubuntu - Linux

01-04-2015 20:14 27 berichten
Ik ben op zoek naar een echte winkel ( in de zin van geen webwinkel) waar je zelf je pc kunt samenstellen met linux als besturingssysteem.

Op google kom ik er niet uit.

Hier misschien iemand een idee?
Ik ken geen dorp zonder dat soort winkels. Vaak wat obscure winkels met een etalage vol dozen electronica
Alle reacties Link kopieren
Paradigit misschien?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 01 april 2015 @ 20:18:

Paradigit misschien?Ja, die stellen ook voor je samen
quote:Belle73 schreef op 01 april 2015 @ 20:18:

Paradigit misschien?Die heb ik gevonden, heeft alleen windows.
quote:mamajobsa schreef op 01 april 2015 @ 20:21:

[...]





Die heb ik gevonden, heeft alleen windows.Raar. Maar dan naar de lokale knutselshop.
Of ik heb niet goed gekeken, dan knutselshop idd haha
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je met je pc? Is het niet net zo makkelijk een pc met Windows te kopen en daar Linux op te knallen?
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Waarom perse Linux? Ik heb een tijdje geleden Linux op mijn netbook laten zetten omdat Windows niet soepel liep maar daar heb je met een nieuwe computer geen last van. Heb je paradigit al gemaild/ gebeld? Qua computer bouwen is Linux niet anders dan Windows toch?
Ik heb er geen verstand van haha.

tis een verrassing voor man, die werkt met linux en heeft een nieuwe pc nodig.



Maar linux op een windows pc knallen heb ik hem ook wel eens over gehoord Idd.



Zal morgen even bellen met paradigit
quote:barrelroll schreef op 01 april 2015 @ 21:08:

Wat wil je met je pc? Is het niet net zo makkelijk een pc met Windows te kopen en daar Linux op te knallen?Dure licentie betalen en meteen weggooien?
quote:mamajobsa schreef op 01 april 2015 @ 22:13:

Ik heb er geen verstand van haha.

tis een verrassing voor man, die werkt met linux en heeft een nieuwe pc nodig.



Maar linux op een windows pc knallen heb ik hem ook wel eens over gehoord Idd.



Zal morgen even bellen met paradigitWindows is een van de duurste "onderdelen". Dat koop je dan om meteen weg te gooien. Goed voor de economie hoor, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
www.alternate.nl



Overigens is Linux gratis dus dit zullen ze niet verkopen en dus ook niet installeren.
Niet geschoten is altijd mis
Ik zit mij ineens af te vragen of je niet ook een computer kunt laten bouwen zonder besturingssysteem. Heb er ook geen verstand van verder. En is een windows licentie echt zo duur? Mijn netbook kostte 129 euro en er stond Windows 7 starter op.
quote:closednote schreef op 01 april 2015 @ 23:27:

Ik zit mij ineens af te vragen of je niet ook een computer kunt laten bouwen zonder besturingssysteem. Heb er ook geen verstand van verder. En is een windows licentie echt zo duur? Mijn netbook kostte 129 euro en er stond Windows 7 starter op.

Voor wat je krijgt is een windowslicentie vrij duur ja. Zeker in vergelijking met unix-achtige systemen als linux en os x.



Je kan zeker een systeem zonder O/S laten bouwen. Maar als je niet zelf in staat bent linux er op te zetten, dan zou ik dat vooral laten doen door iemand die dat voor een tientje extra meteen mee neemt.
Alle reacties Link kopieren
Bij Linux kan je zo ongeveer alles per onderdeel installeren.



Wanneer het een verrassing is voor je man zou ik een PC zonder besturingssysteem samen laten stellen en je man er zelf Linux op laten installeren. Dan heeft hij het ook echt zoals hij het hebben wilt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen systeembeheer op je werk die je eens kan vragen? Of de systeembeheer van je werk van je man?

Ik ken overigens nog wel een winkel in Rotterdam die een systeem met Linux wil samenstellen. Ik weet niet of dat iets is.
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
Ooit met ubuntu gewerkt, eens maar nooit weer, wat een frutzooi was dat.



Geen computerland bij je in de buurt, dacht dat die het ook doen...
Alle reacties Link kopieren
zo maar een idee: iemand die met Linux werkt, zou ook zo maar eens ook heel kritisch kunnen zijn mbt soort en grootte van de hard disk, ssd, geheugen, type processor etc.

Ik zelf in elk geval wel. Dus of het handig is om dan zelf een pc samen te stellen?



En Linux distributies kun je ook gratis downloaden en dan zelf installeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 01 april 2015 @ 22:15:

[...]



Dure licentie betalen en meteen weggooien?Je kan altijd een Back-up maken. In mijn geval was het de goedkoopste optie, een kant en klare Windows laptop was goedkoper dan een vergelijkbare "kale" laptop met de onderdelen die ik wilde samen laten stellen.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Linux/ebuntu kan je ook naast windows installeren, zodta je beide kan gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Ubuntu community. In NL zijn heel veel steunpunten die je verder kunnen helpen . Distrowatch kun je raadplegen voor de vele varianten die wekelijks uitkomen 📀
een discussie is een gesprek waarin de deelnemers vooral naar zichzelf luisteren
quote:barrelroll schreef op 02 april 2015 @ 17:27:

[...]





Je kan altijd een Back-up maken. In mijn geval was het de goedkoopste optie, een kant en klare Windows laptop was goedkoper dan een vergelijkbare "kale" laptop met de onderdelen die ik wilde samen laten stellen.dan doen ze toch iets goed met hun marketing, de jongens van Microsoft
Alle reacties Link kopieren
quote:Jackpot schreef op 08 april 2015 @ 09:25:

Google eens op Ubuntu community. In NL zijn heel veel steunpunten die je verder kunnen helpen . Distrowatch kun je raadplegen voor de vele varianten die wekelijks uitkomen 📀



Dit is dus de reden dat ik zeg laat hem het besturingssysteem zelf installeren.



Ubuntu is weliswaar Linux maar Linux is geen Ubuntu.

Ubuntu is een zogenaamde distro van Linux en ik garandeer je dat er nog minstens 20 anderen zijn.



Het is maar net waar de gebruiker de voorkeur aan geeft.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 08 april 2015 @ 10:38:

[...]

Ubuntu is een zogenaamde distro van Linux en ik garandeer je dat er nog minstens 20 anderen zijn.

Er zijn er zo'n 800 die bekend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven