Usb-reislader voor e-reader

22-06-2015 09:19 26 berichten
Daar ben ik naar op zoek maar ik weet niet of ik nog op speciale dingen moet letten.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch gewoon een standaard usb stekker? Ik heb er geen speciale voor meegenomen in elk geval. Volgens mij gewoon in die van telefoon gestoken.
Ik zou vooral letten op hoeveel power er in zit. Dus hoe vaak kun je hem er volledig mee opladen. Vaak kunnen ze je goed advies geven bij elektronica zaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 22 juni 2015 @ 09:21:

Het is toch gewoon een standaard usb stekker? Ik heb er geen speciale voor meegenomen in elk geval. Volgens mij gewoon in die van telefoon gestoken.Inderdaad. Niets bijzonders. Mijn Kobo e-reader en Samsung telefoon gebruiken hetzelfde stekkertje. Reuze handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gewoon de oplader van de telefoon. Thuis ook, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Onsjanneke schreef op 22 juni 2015 @ 09:24:

[...]





Inderdaad. Niets bijzonders. Mijn Kobo e-reader en Samsung telefoon gebruiken hetzelfde stekkertje. Reuze handig.De meeste telefoons gebruiken dat stekkertje (behalve de apple producten) en de Sony e-reader ook Hartstikke handig!
Later is nu
Volgens mij geeft ze met het woord USB-lader al aan dat ze voor een universele gaat . Niet?
quote:Dreamer schreef op 22 juni 2015 @ 09:25:

[...]





De meeste telefoons gebruiken dat stekkertje (behalve de apple producten) en de Sony e-reader ook Hartstikke handig!



+1

en de auto lader van mijn mobiel kan ik dus ook voor mijn reader gebruiken, ook makkelijk.
De oplader van de telefoon pas niet dus die optie valt af
Daarbij, mijn sony reader doet weken en weken met zijn batterij. Alleen bij heel hoge temperaturen (40c+) gaat hij sneller leeg. Twee jaar geleden heb ik hem tijdens een vierweekse vakantie in de derde week wat bijgeladen.
Maar heeft je e-reader een oplaadkabeltje met aan 1 kant een normale USB? Dan kun je alsnog een standaard USB reislader kopen. Daar past het USB eind immers in.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat usb gedeelte van je kabeltje past toch in elk blok wat bijvoorbeeld bij i-phone laders zit?



Wij hebben trouwens nu zo'n soort ding gekocht,heel handig voor thuis maar ook voor vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enora schreef op 22 juni 2015 @ 09:42:

Volgens mij geeft ze met het woord USB-lader al aan dat ze voor een universele gaat . Niet?[quote]Enora schreef op 22 juni 2015 @ 09:42:

Maar heeft je e-reader een oplaadkabeltje met aan 1 kant een normale USB? Dan kun je alsnog een standaard USB reislader kopen. /quote]
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 22 juni 2015 @ 09:59:

[...]





[quote]Enora schreef op 22 juni 2015 @ 09:42:

Maar heeft je e-reader een oplaadkabeltje met aan 1 kant een normale USB? Dan kun je alsnog een standaard USB reislader kopen. /quote]En je punt is ? Dat ik er vanuit ging dat TO sowieso al een standaard lader bedoelde? Nou, da wasnie. Is nu toch duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
Wat Dolfje zegt.

Volgens mij bestaat elke smartphone oplader uit 2 delen.



Deel 1:



of



Deel 2:



of



Kwestie van deel 2 vervangen door je oplader van je e-reader en klaar.
Bedoelde TO dan niet een draadloze oplader? Nu raak ik in de war hoor ! Ik dacht dat ze een powerbank wilde.

http://www.4k-lab.com/wp- ... 5/03/ultra-power-bank.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 juni 2015 @ 10:07:

Wat Dolfje zegt.

Volgens mij bestaat elke smartphone oplader uit 2 delen.



Deel 1:



[afbeelding] of [afbeelding]



Deel 2:



[afbeelding] of [afbeelding]



Kwestie van deel 2 vervangen door je oplader van je e-reader en klaar.Dat werkt helaas niet 2 kanten op. Als ik het witte kabeltje van de Ipad in de zwarte stekker van de telefoon doe, laadt de Ipad niet op. Andersom nog niet geprobeerd.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 22 juni 2015 @ 10:17:

[...]





Dat werkt helaas niet 2 kanten op. Als ik het witte kabeltje van de Ipad in de zwarte stekker van de telefoon doe, laadt de Ipad niet op. Andersom nog niet geprobeerd.Wat gek! Bij mij werkt het wel. Zowel mijn android telefoon en tablet op vriends iphoneblokje.
Nooit geweten dat de stekker van de telefoon uit elkaar kan!!!!!! Probleem is opgelost.
Iedereen bedankt voor de reacties. Zonder dit topic was ik dus een stekker gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Waar Viva al niet goed voor is
Alle reacties Link kopieren
Het werkt niet altijd. Ik kan mijn Sony T2 ereader niet opladen met de stekker van mijn iPad. Eerste keer lukt het wel, nu niet meer.

Ik laad hem nu op via de USB-poort van de televisie. Dat werkt wel.
Kun je die stekker ook zonder problemen in het stopcontact steken? Ik laad mijn ereader altijd op aan mijn laptop, maar gebruik het snoertje van mijn HTC-telefoon. Daar heb ik dus ook een stekker bij. Maar dat kan gewoon zonde dat je je ereader sloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven