Vage facebook-berichten. En de winnaar is...?

12-07-2012 15:40 276 berichten
Facebook-berichten zijn soms leuk en informatief. Soms zijn ze ook nietszeggend en vaag.



Misschien zitten ze ook bij jou in de groep: mensen die vage foto's posten met altijd zo'n quasi-diepzinnige tekst erbij. Waarmee ze (vermoed ik in ieder geval) diepzinnigheid en een rijk gevoelsleven willen etaleren, maar uit het oog verliezen dat het vooral overkomt als een krampachtige poging tot interessantdoenerij.



Dit is mijn winnaar voor vanmiddag: een wazige foto van een onbekend kindje met de tekst: 'it is easier to build up a child than it is to repair an adult.. choose your words wisely'. Braak.
Alle reacties Link kopieren
begint je naam met een k?



Dan heb je dezelfde initialen als mijn dochter

(en dezelfde voornaam)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het wel, want zie veel forumbekenden bij jou vrienden



~gaat kijken of ze elders nog een leven heeft~
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee ..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gedeeld, korte naam..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:boterblommetje schreef op 18 juli 2012 @ 19:18:

Nee Oh.. ehm.. sorry, dan heb ik je nu per ongeluk een vriendschapsverzoek gestuurd. Muis doet aldoor raar hier, vliegt alle kanten op.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha nieuw FB vriendje
Alle reacties Link kopieren
kun je ff gluren
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej.. welkom Boterblommetje. Kijk, mijn status stijgt..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nu weet lé ook weer wie jij bent
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar goed.. ik ging dus even weer een 3 dimensionaal leven leiden



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een facebook vriend van mij heeft een tijdje terug zijn pasgeboren zoontje verloren bij de bevalling. Afschuwelijk verhaal en verschrikkelijk erg natuurlijk! Nu heeft hij op zijn facebook een aantal foto's geplaatst van zijn (dode) zoontje. Heel confronterend vind ik zelf, iedere keer schrik ik als ik de foto zie groot in beeld bovenaan zijn pagina. Ook worden er continue updates gegeven van hoe gelukkig hij is met zijn gezinnetje, zijn zoontje heeft een eigen FB pagina en is toegevoegd als zijn zoontje. Plus verdere updates erover..



Ik snap dat dit een manier van verwerken is en vind het verschrikkelijk voor ze wat er gebeurd is. Maar ik heb hem toch onlangs weggegooid als vriend, ik kon die grote foto van de overleden baby (dat zie je gelijk) niet meer aanzien. Iedere keer schrok ik weer en het deed me steeds denken aan een eigen overleden dierbare.



Ik vroeg me af wat anderen daar van denken, want ik wist zelf niet zo goed hoe ik steeds op de berichten moest reageren. De eerste berichten wel gereageerd maar op een gegeven moment weet ik het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wow Tumtummie, dat is ook best heftig zeg.. maar om daar nu iemand om te verwijderen, dat vind ik nog heftiger.

Kijk als je verder niets met elkaar deelt, okee. Maar als het gewoon een vriend is van je, dan vind ik het nogal iets om hem te verwijderen....
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Tumtummie, dan kon je beter het abbonoment afzeggen op hem.. Dan krijg je geen updates meer van hem in je tijdlijn maar heb je hem nog wel als vriend.

Hij ziet het niet als jij dit aanvinkt. Wel nu je hem verwijderd hebt en dat vind ik best sneu.



Stuur dan een bericht dat je het heel erg voor hem vind maar dat je het moeilijk vind om die foto's te zien enz.
Alle reacties Link kopieren
Nee het is niet echt een vriend, oude bekende zonder contact verder, dus wat dat betreft 'mist' hij me niet. Dat van dat abonnement is wel een goede trouwens, had ik ook kunnen doen idd.

Iets voor een volgende keer dan..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag weer iemand met dit:



Let u vooral op de dwingende onderste regels??!?



En mensen met een status als "wat is het leven zwaar vandaag" maar verder niets meer, daar kan ik niet tegen. Die dan gaan hengelen naar medeleven of naar vragen wat er dan is. Ik heb eens een schitterend plaatje op mijn facebook gedeeld daarover, ik zal eens kijken of ik 'm nog terug kan zoeken ergens. Het heeft overigens wel geholpen.





Edit: Tadaaa daar is-ie dan:

Alle reacties Link kopieren
Laatst schoonmoeder die dacht dat ze priveberichtjes stuurde maar het op de timeline zette :-& Sorry, ik maakte een spellingsfoutje haha
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Gisteren schreef een kennisje van mij op haar Facebook-pagina dat ze al 11 jaar niet op vakantie is geweest. Dus ik heb gevraagd waarom niet, maar daar krijg ik vervolgens geen reactie op. Misschien wil ze de reden niet zeggen, maar schrijf dan ook niet zo'n berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Weer zo'n pareltje net op mijn tijdlijn...zucht..



Alle reacties Link kopieren
Dus ik open net facebook en lees aan status update. Ik ga hem niet neerzetten ivm eventuele herkenning maar het was iets in de trand van:

"Ik ben heel teleurgesteld in bepaalde mensen uit (plaatsnaam), het zijn toch geen echte vrienden blabla. Ze hebben me zelfs als fb-friend verwijderd, stomme mensen blabla".



Dit snap ik echt niet! Vecht zoiets face-2-face uit. Je gaat toch niet open en bloot deze dingen op facebook gooien?
Doei
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 17 juli 2012 @ 17:20:

Zo heb ik er eentje tussen staan die overdag wel 3 of 4 keer terug naar bed gaat en 's nachts tig keer wakker is (goh...hoe zou dat nou komen). En overdag lees ik dus een paar keer dat ze weer naar bed gaat en 's morgens zie ik dat ze 's nachts weer een paar keer wakker is geweest.whahahaa oh verschrikkelijk!
Nu nogal hot bij mijn facebookvrienden, een soort glamourshoot in een loods waarbij een puppy omgebracht word. En iedereen vind het erg en deelt de foto, waardoor dus mn hele wall vol staat met die gruwelijke foto's, en dat had nu net niet gehoeven.. (uiteraard vind ik het ook vreselijk, maar na 1 foto weet ik het wel)
Voor alle facebook "huilies"

Alle reacties Link kopieren
Hier al gelezen, maar die vage niets zeggende "alsjeblieft,vraag me waarom ik het er neer zet" posten op een facebook....daar krijg ik nu echt van die niet wegspoelende kak van.

Hihi, zo dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
'Hihi' in een status.....
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven