Vage facebook-berichten. En de winnaar is...?

12-07-2012 15:40 276 berichten
Facebook-berichten zijn soms leuk en informatief. Soms zijn ze ook nietszeggend en vaag.



Misschien zitten ze ook bij jou in de groep: mensen die vage foto's posten met altijd zo'n quasi-diepzinnige tekst erbij. Waarmee ze (vermoed ik in ieder geval) diepzinnigheid en een rijk gevoelsleven willen etaleren, maar uit het oog verliezen dat het vooral overkomt als een krampachtige poging tot interessantdoenerij.



Dit is mijn winnaar voor vanmiddag: een wazige foto van een onbekend kindje met de tekst: 'it is easier to build up a child than it is to repair an adult.. choose your words wisely'. Braak.
Heb een tijdje een oud-buurmeisje op FB gehad. Kon de hele dag alleen maar over haar zoontje posten. Hij stapte op het stoeltje, hij kan al met één hand knoeien. Hij heeft vreselijke snottebellen. Vandaag met zoontje boodschappen gedaan. Zoontje heeft een nieuwe knuffel. Zoontje liep zo maar achter papa aan naar buiten.

GET A LIFE !!!!!!!!!!



CTRL-ALT-DEL: bewaren? NEE
quote:boterblommetje schreef op 16 juli 2012 @ 19:04:

[...]





gheghe...zo ken ik er één die het altijd over de slecht werkende systemen op het werk heeft.



Tsssss... ech nie. Ik klaag alleen maar over niet/slecht rijdende treinen en het kloteweer.



Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 16 juli 2012 @ 20:04:

[...]



Tsssss... ech nie. Ik klaag alleen maar over niet/slecht rijdende treinen en het kloteweer.







oja,die ook



(maar ik drink op mijn FB voornamelijk koffie...ook niet verrassend.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst iemand van mijn facebook geknikkerd.

Als iemand links gaat plaatsen naar sites over nieuwetijdskinderen dan haak ik af..
hahaha, ik wilde dat ik zulke spannende fb vrienden had. Niemand in mijn netwerk vecht familievetes online uit. Jammer...
Alle reacties Link kopieren
Pffff.

Een tante van mij heeft een paar weken vakantie, en dát zullen we weten op Facebook.

- 's Morgens beschrijft ze tot in de details wat ze die dag gaan doen. Gisteren was dat bijvoorbeeld het opruimen van de zolder (boeiend).

- Tijdens de klus houdt ze ons nauwkeurig op de hoogte van de vorderingen ('stellingkast in elkaar gezet, bed uit elkaar gehaald', kortom; boeiend).

- Als de klus geklaard is, worden we daar ook weer van in kennis gesteld (en oh, wat zijn we blij).

- Later op de avond, voor het naar bed gaan, wordt de dag nog even doorgelopen, en komt wéér het hele riedel voorbij.



Schiet mij maar lek.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Teardrop-viva , echt ik moet zo hard lachen,

Vooral ook dat vervolg :-D



Houd ons op de hoogte! :-D
DTEEZ!
nou, als ik zulke kennissen had meldde ik me nu ziek voor werk....ik zou gekluisterd zijn aan deze fb-soap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 juli 2012 @ 12:39:

nou, als ik zulke kennissen had meldde ik me nu ziek voor werk....ik zou gekluisterd zijn aan deze fb-soap.



Ik heb me zeker kostelijk vermaakt..

Deze dame slingert zo ongeveer dagelijks de meest idiote dingen op facebook daarom verwijder ik haar ook niet..

Ik ga eens even kijken wat ze vandaag te melden heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hmm op een paar spreukjes na heeft ze weinig te melden vandaag..

Alleen dit:



nadenken,zou ik eens iets vaker moeten doen ,wil het goeie voor iedereen ,maar ik ben ook maar een mens ook ik maak fouten ondanks al mn goeie bedoelingen ,ik voel me soms machteloos omdat mensen niks van je aan willen nemen en zichzelf in het ongeluk storten,maar ik hou van je daarom heb ik het gedaan.



Whahaha, allemaal zooo herkenbaar deze verhalen!

Ik heb heel veel mensen waar ik de berichten niet meer van zie. Een tante die alleen maar wijze spreuken kan posten, meestal 5 achter elkaar, een vage collega die foto's maakt van tegelvloeren, bierdoppen en grassprietjes om zo te laten zien wat hij de hele dag doet, of vage amerikaanse kennissen die iedere dag meerdere keren spreuken uit de Bijbel posten... Pff...



De laatste tijd wordt ik trouwens gestoord van de 'like, share en win' berichten van fietsen, kleding, vakanties, gadgets... Aaaarghh! Irritante aan die berichten is dat ze vaak wel van goede vrienden komen, die je niet gaat blokkeren, en dat vervolgens IEDEREEN die fiets wil en mn timeline dus vol fietsen staat... Mijn voorspelling is dat al die bedrijven met die share-acties nog wel eens de ondergang van Facebook kunnen veroorzaken... Haha
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat tegenwoordig met 'din'?



'Mijn kleine din en ik...'

'Dinnetjes...'

'Gezellig met me dinnies uiteten...'
Alle reacties Link kopieren
quote:tumtummie schreef op 17 juli 2012 @ 16:48:

Wat is dat tegenwoordig met 'din'?



'Mijn kleine din en ik...'

'Dinnetjes...'

'Gezellig met me dinnies uiteten...'





Men dinnetje neemt de foon niet op heb ik ook voorbij zien komen vandaag..
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik er eentje tussen staan die overdag wel 3 of 4 keer terug naar bed gaat en 's nachts tig keer wakker is (goh...hoe zou dat nou komen). En overdag lees ik dus een paar keer dat ze weer naar bed gaat en 's morgens zie ik dat ze 's nachts weer een paar keer wakker is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook niet snap is dat mensen gewoon soms meer dan 100 foto's van hun vakantie erop zetten. Ik zet er een paar op, de leukste en de rest is gewoon lekker voor mezelf. Heb er eentje die van zijn laatste vakantie gewoon rond de 250 foto's geplaatst heeft. Vliegtuig van rechts, vliegtuig van links, vliegtuig van de voorkant. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Vakantiefoto's vind ik wel leuk om te zien en trouwfoto's ook.

Zo ook foto's van feestjes etc maar goed 100 is wel wat veel van het goede.
Alle reacties Link kopieren
Normaal vind ik foto's ook leuk om te zien, maar zoveel hoeft van mij echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 17 juli 2012 @ 18:11:

Normaal vind ik foto's ook leuk om te zien, maar zoveel hoeft van mij echt niet.



Laatst nog iemand die 198 foto's van zijn bruiloft had geplaatst,nou die ga ik dus ook niet allemaal bekijken.

Na een stuk of 10 ben ik er wel klaar mee.
Ook leuk: mensen die maar foto's blijven plaatsen van hun huisdier.



Ik ben zelf geen fan van huisdieren en dan moet je net een horde facebookvrienden hebben met katten, konijnen, paarden of hamsters. Ik snap daar echt de lol niet van. Ik vind beesten niet lief, schattig, koddig, stoer, wijs, grappig of anderszins de moeite waard om naar te kijken.



Vrienden van me hadden pas een paar nieuwe konijnen gekocht. Echt heremijntijd wat een shitload aan konijnenfoto's. Flippie en flappie aan hun eerste wortel. Flippie en flappie in hun Flintstones-pose. Flippie en flappie zijn ondeugend.



De ergste van afgelopen week: een dwerghamster in een amper uitgeholde galiameloen. 'Die heeft voorlopig genoeg!' Ik hoop dat het beest zich doodgegeten heeft.
Of: 'hihihihi Poekie heeft mijn spullen van tafel gegooid zodat hij er kan zitten.'



Wat nou hihi. Het eerste de beste beest dat denkt meer rechten op het huis te hebben dan ikzelf krijgt een enkeltje asiel.
quote:Annelize schreef op 13 juli 2012 @ 12:50:

Ik erger mij groen en geel als iemand weer iets plaatst over het heugelijk feit dat er die avond boerenkool gegeten gaat worden.



Echt niets, maar dan ook niets interesseert mij minder.Hee, dat deed iemand in mijn lijst gisteren ook Begint diens naam met een P?
Wat ik ook zo erg vind: mensen die altijd mooi weer spelen.



Familielid had zich vreselijk misdragen op een feestje, ruzie tot en met, narigheid alom...



En dan een uur later op facebook 'Zo blij met mijn nieuwe rokje!'



Echt niet te geloven. Voor wie wil je de schijn dan ophouden? En waarom?
Eigenlijk is het best wel tragisch dat zo veel mensen hun ei kwijt moeten op FB en dat eigenlijk helemaal niemand dat wil lezen. Zo zijn we weer lekker allemaal alleen met ons zelf bezig op de sociale media.



Ik skip al die schattige kinderfoto's/spreuken/youtubenummers ook hoor. Eigenlijk skip ik alles behalve een paar groepen waar ik op ben geabonneerd. En mensen die ik wel echt grappig vind :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:willemeen schreef op 17 juli 2012 @ 18:47:

Wat ik ook zo erg vind: mensen die altijd mooi weer spelen.



Familielid had zich vreselijk misdragen op een feestje, ruzie tot en met, narigheid alom...



En dan een uur later op facebook 'Zo blij met mijn nieuwe rokje!'



Echt niet te geloven. Voor wie wil je de schijn dan ophouden? En waarom?Nou de hele ruzie en narigheid op facebook pleuren is nog idioter ,dan zet je jezelf pas echt voor gek.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, heerlijk zo'n bash-topic.



De meeste mensen in mijn vriendenlijst zijn 'normale' facebookusers. Sommigen posten vrij vaak,maar hebben dan nog nuttige, leuke en/of bijzondere info.



Die paar 'over the top' users posten echter heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel, meer dan mijn andere xxx vrienden bij elkaar.



En wat een feest van herkenning hier.

- de Godaanbidders (eerst alleen van de buitenlanders in mijn lijst, maar nu ook steeds vaker van Nederlanders)

- de Kindaanbidders

- de Klagers

- de 'Elke minuut een update van mijn huishouden' vrouwen (het zijn altijd vrouwen, meestal moeders, maar dat hoeft niet perse).

- de Relatiecrisis poster, met natuurlijk elke dag een nieuwe relatiecrisis, al dan niet met dezelfde persoon.



Van elke groep heb ik er wel een paar in m'n lijst. Ik erger me er dood aan, maar tegelijkertijd vind ik het leuk om me er aan te ergeren (kijk dan, hoe triest). Soms vraag ik me dan ook af wie er dan eigenlijk triester is.



Mijn 'triestste' vriendtoevoeging ooit: ik had een jongen van vroeger in mijn lijst staan, die via facebook liet weten dat hij gigantische ruzie had met een buurman, bedreigingen, aangiftes, politie etc. Elk uur kwam er wel een update, dat ging zo dagen door. Uit de updates begreep ik ook dat buurman facebook had, maar ik kreeg er niet direct duidelijk uit wie die buurman dan was. Ik ben als een ware detective bezig gegaan en heb uiteindelijk buurman gevonden en buurman OOK toegevoegd. En ja hoor, buurman had ook elk uur wel een update :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven