Valse likes van FB-account dochter

23-11-2015 23:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Dochter van bijna 14 heeft een FB-account met als vrienden een aantal school/klasgenoten. Haar hele account is redelijk veilig ingesteld door mij. Ik houd in de gaten wat ze doet.

Nu krijg ik op mijn FB-account veel "rare" likes uit haar naam. Van pagina's die zij never nooit bezoekt en op tijden dat zij geen gebruikmaakt van FB. Midden in de nacht, als ze slaapt (en haar telefoon en iPad liggen altijd beneden).

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Gehackt? Fake account op haar naam? Als ik haar account bekijk, staan deze likes ook niet genoemd op haar tijdlijn of activiteitenlogboek.

En voordat iedereen gaat roepen: ze zal dat wel stiekem doen, kan ik garanderen dat dat absoluut niet het geval is. Dochter heeft ASS, vraagt voor alles toestemming (zelfs om naar de wc te gaan) en een van haar grootste "problemen" is dat ze niet kan liegen. En dat ook nooit gedaan heeft.

Waar en hoe kan ik dit eventueel aan FB melden en hoe kan dit stoppen? Zou het helpen als haar password wordt gewijzigd?
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het haar account is dat jij hebt gemaakt of dat het niet een fake account is?
Wachtwoord veranderen hielp bij mij.

Hetzelfde is bij mijn account gebeurd en daarvoor was mijn naam gejat. Ik weet niet of dat een verband met elkaar heeft maar vond het wel toevallig.
Alle reacties Link kopieren
als je bepaalde pagina's leuk vind dan worden die op de timeline van je vrienden vertoont met daarboven de mededeling dat jij die pagina leuk vindt. het kan betekenen dat je ooit dacht een plaatje te liken maar je hebt de pagina geliked. Dan wordt hij te pas en te onpas vertoond met je naam erbij. Ook pagina's die je nooit hebt gezien misschien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig een mededeling dat vrienden van mij bepaalde bedrijven of sites leuk vinden waarvan ik heel erg zeker weet dat ze danniet zelf actief gedaan hebben. Inderdaad wellicht ooit een plaatje of een stukje geopend of zo.
Mijn nep likes waren voor mij alleen te zien in het logboek van facebook op avonden of dagen dat ik niet op FB was geweest. Dát maakt het wel heel bijzonder....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad. Was gelukkig makkelijk op te lossen.

Waarschijnlijk heeft ze een paar van die testjes gedaan. Die gaan via fb en dan naar een app/pagina. Om het testje te kunnen doen moet je de app toestemming geven.

Hier met mijn domme kop op gedrukt. En toen bleek dat deze dus namens mij berichten en likes plaatse.



Opgelost door deze apps bij je account ( instellingen, apps) te verwijderen. Het was toen verholpen.

Ik zag zelf niet dat ik deze dingen likete. Ik zat met mijn moeder in de trein en ze liet me wat zien op haar fb en toen kwam mijn naam voorbij met vind dit leuk, een heel raar artikel.

Wat niet eens kon want toen zaten we in het theater.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen ook mijn wachtwoord veranderd maar dat alleen was niet genoeg.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd, die apps verwijderen. Die plaatsen idd berichten namens jou.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 24 november 2015 @ 00:24:

Ja idd, die apps verwijderen. Die plaatsen idd berichten namens jou.

Wat afschuwelijk, hoe is t mogelijk?!

Zijn dat die domme testjes die ieder te pas en te onpas maakt?

Die doe ik gelukkig niet. En nu kijk ik helemaal wel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 24 november 2015 @ 01:28:

[...]



Wat afschuwelijk, hoe is t mogelijk?!

Zijn dat die domme testjes die ieder te pas en te onpas maakt?

Die doe ik gelukkig niet. En nu kijk ik helemaal wel uit.Daar geef je die apps zelf toestemming voor. Wel ff lezen voordat je ergens op klikt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 24 november 2015 @ 07:17:

[...]





Daar geef je die apps zelf toestemming voor. Wel ff lezen voordat je ergens op klikt.Inderdaad, zo afschuwelijk is dat niet want je kunt die testjes alleen uitvoeren nadat je expliciet toestemming hebt gegeven berichten te posten onder jouw naam. Afgezien de onzin van die tests is dat voor mij dé reden om er nooit aan mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 24 november 2015 @ 01:28:

[...]



Wat afschuwelijk, hoe is t mogelijk?!

Zijn dat die domme testjes die ieder te pas en te onpas maakt?

Die doe ik gelukkig niet. En nu kijk ik helemaal wel uit.



Daar geef je helemaal zelf toestemming voor. Kijk voor de grap maar eens wat apps op je telefoon allemaal mogen. ;) Dan schrik je je echt rot.



Maar TO waar zie je deze likes dan terug? Zie je het inderdaad bij de gesponsorde berichten?
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 24 november 2015 @ 07:17:

[...]





Daar geef je die apps zelf toestemming voor. Wel ff lezen voordat je ergens op klikt.





Jup en dat was idd dom. Sommigen geef je dan toestemming om namens jou berichten te plaatsen en anderen testdingen doen dat niet.

Ik dacht, jaja ik doe slim ahum, zet het dan wel op alleen ik. Maar dat werkte dus blijkbaar niet.



Het rare was ook dat een deel van mijn vrienden artikel A zagen, anderen weer B, sommigen zagen niks geks voorbij komen.

Was geen touw aan vast te knopen.



Ik heb vrienden die de testen nog doen maar van hen zie ik nooit rare artikelen/likes voorbij komen. Ja van 1 vriendin en die heb al uitgelegd hoe ze het moet oplossen maar ze is gewoon te lui. Steeds is het oja vergeten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 24 november 2015 @ 09:01:

[...]





Maar TO waar zie je deze likes dan terug? Zie je het inderdaad bij de gesponsorde berichten?



Als het bij de dochter van to ook aan de apps ligt zijn het niet de gesponserde berichten.



Ze kwamen bij mij van verschillende, ook niet bestaande, fb pagina's.

Artikelen waren vooral van diply. Com.



Dingen als: This girl did blabla en this happend. Amazing!!!



En: 20 worst sunburns
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Faranya schreef op 24 november 2015 @ 09:01:

[...]

Kijk voor de grap maar eens wat apps op je telefoon allemaal mogen. ;) Dan schrik je je echt rot.

Heb je Android? Dan wordt telkens getoond welke rechten een app wil krijgen en daar geef je dan ook weer expliciet toestemming voor. iPhone heb ik geen idee van.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 24 november 2015 @ 09:49:

[...]





Heb je Android? Dan wordt telkens getoond welke rechten een app wil krijgen en daar geef je dan ook weer expliciet toestemming voor. iPhone heb ik geen idee van.



Tja dat geldt ook voor al die testen en apps op facebook, en toch geven mensen er dus zomaar toestemming voor.

Ik snap ook echt niet dat er nog mensen zijn met de Facebook app, wat die allemaal mag...
Alle reacties Link kopieren
quote:photonic schreef op 24 november 2015 @ 08:33:

[...]





Inderdaad, zo afschuwelijk is dat niet want je kunt die testjes alleen uitvoeren nadat je expliciet toestemming hebt gegeven berichten te posten onder jouw naam. Afgezien de onzin van die tests is dat voor mij dé reden om er nooit aan mee te doen.Dat kan je ook weer gewoon verwijderen hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 24 november 2015 @ 10:02:

[...]





Tja dat geldt ook voor al die testen en apps op facebook, en toch geven mensen er dus zomaar toestemming voor.

Ik snap ook echt niet dat er nog mensen zijn met de Facebook app, wat die allemaal mag...



Ik heb niet de facebook app zelf want die vind ik niet prettig werken.

Je gebruikt vooral apps in fb zelf. Dus ook zonder de fb app te instaleren.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven