van iPhone naar Samsung?

29-09-2015 20:48 63 berichten
Ik heb een iPhone 4s, en mijn abonnement loopt binnenkort af en mag ik een nieuwe telefoon 'uitzoeken'. Al jaren dweep ik met Apple. Alles wat digitaal is, is van Apple hier in huis en dat bevalt. Alle agenda' lopen sync, ik haal mijn mail overal en nergens op. etc. Perfect. Op een ding na. Met gepaste jaloezie kijk ik toch steeds vaker naar het scherm van een Samsung Galaxy s6. En dan vooral naar de foto en film kwaliteit. Daarin vind ik ook echt dat Apple achter blijft. Maar stel ik besluit te switchen. Komen mijn afspraken dan ook in mijn macbook als ik ze noteer op mijn Samsung? Zijn de foto's makkelijk over te zetten etc. En gaat het mij bevallen, Android? Wie is mij voorgegaan. verhalen (en tips!) welkom.



btw: ik twijfel dus nu tussen de Samsung Galaxy s6 / s6 Edge, en een iphone 6 / 6s
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 'n Samsung naar n Sony Xperia gegaan en WOW, wat 'n gaaf toestel, vooral ook de mogelijkheden op fotogebied vind ik te gek.
Shoot first, ask questions later!
Ik ben van Samsung naar iPhone gegaan en wil nooit meer een Samsung!!
Ik vind dat samsungs telefoons vaak vastlopen, heb ik nu met de Apple nog niet gehad en ik hem al ruim een jaar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mega blij met mn samsung s6 edge plus...

In principe is alles te synchroniseren.

Heb ook een ipad en mn afspraken komen gewoon daar in te staan via mn gmail account kan ik alles koppelen.

Met je gmail heb je meer mogelijkheden dan met een appleID
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van iphone 4 naar samsung s3 gegaan, maar al die tijd met jaloezie naar andere iphones gekeken. Nu alweer 1,5 jaar iphone 5s, nooit meer vanaf.



Wij hebben hier thuis niet alles van Apple, maar mij lijkt het niet dat Apple en Android kunnen syncen.
redbulletje: ik heb mij nog niet verdiept in de Sony Xperia. Ga ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige Samsung liep niet vast en die heb ik 2,5 jaar gebruikt. Reden dat ik naar 'n ander merk op zoek ging was dat er nog geen mini versie Galaxy 6 was en ook nog niet bekend was wanneer die zou worden uitgebracht.



iPhone heb ik wel naar gekeken, maar de specificaties lieten toch te wensen over. Groot nadeel is ook dat je geen geheugen kunt bijsteken en dan nog belachelijk hoog geprijsd ook. Heb mijn Sony nu 2 maanden en het is echt de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Een vriendin van mij heeft haar 1 jarige iPhone zelfs verkocht en ook 'n Sony gekocht nadat ze foto's zag die ik met 'mijn wondertje' gemaakt had en zij is ook lyrisch
Shoot first, ask questions later!
Voor mij is het belangrijk dat alles het blijft doen zoals nu zeg maar. Dat vind ik echt een pluspunt van apple, dat als je alles daarvan hebt het ook met elkaar 'praat', maar daardoor ben ik zo huiverig om over te stappen op android. Dat je een gmail account moet hebben dat heb ik idd gelezen. Dat is niet het grootste probleem die kan ik aanmaken. Als alles maar met elkaar blijft communiceren. Dat een Samsung vast kan lopen, daar ben ik wel gevoelig voor. Dat heb ik idd nog nooit gehad met een iPhone.
Doe geen Samsung. Je krijgt spijt. Ik ben ook van iPhone naar Samsung gegaan. Ik heb die 2 jaar dat mijn abonnement liep gebaald. Wat een pruttoestel. Sony ken ik niet....
quote:redbuIIetje schreef op 29 september 2015 @ 21:00:

Mijn vorige Samsung liep niet vast en die heb ik 2,5 jaar gebruikt. Reden dat ik naar 'n ander merk op zoek ging was dat er nog geen mini versie Galaxy 6 was en ook nog niet bekend was wanneer die zou worden uitgebracht.



iPhone heb ik wel naar gekeken, maar de specificaties lieten toch te wensen over. Groot nadeel is ook dat je geen geheugen kunt bijsteken en dan nog belachelijk hoog geprijsd ook. Heb mijn Sony nu 2 maanden en het is echt de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Een vriendin van mij heeft haar 1 jarige iPhone zelfs verkocht en ook 'n Sony gekocht nadat ze foto's zag die ik met 'mijn wondertje' gemaakt had en zij is ook lyrisch Ik ga mij er in verdiepen. Thanks!!
quote:sandra1905 schreef op 29 september 2015 @ 21:00:

Doe geen Samsung. Je krijgt spijt. Ik ben ook van iPhone naar Samsung gegaan. Ik heb die 2 jaar dat mijn abonnement liep gebaald. Wat een pruttoestel. Sony ken ik niet....Balen!! Was 't de bediening wat je niet beviel? Of wat anders?
Alle reacties Link kopieren
Het scherm van mijn Samsung was inderdaad groter en mooier. Maar dat weegt niet op tegen alles wat ik fijner vind aan mijn iPhone dan aan de Samsung die ik hiervoor had. De volgende wordt zeker weer een iPhone, daar hoef ik nog geen seconde over na te denken!
Alle reacties Link kopieren
Samsung wordt trouwens altijd langzaam na een tijdje, iPhone blijft lekker snel werken.
Ik ben vorige week overgestapt van iPhone 5 (na jaren iPhone) naar de Samsung Galaxy Note 5 en ik ben er heel tevreden over.

Was al die Apple toestanden hier in huis ook gewoon zat, mijn (puber)kinderen hebben iPhones, iPods, iPads en ik ondervond daar echt nadelen van. Synchronisatie en iClouds toestanden.



Merk dat dit eigenlijk ook veel handiger werkt, dat Android. Voor mij, althans want ik werk op een Windows 10 laptop en kan dus makkelijker bestanden overzetten en dezelfde apps gebruiken.
quote:pamelacourson schreef op 29 september 2015 @ 21:08:

Samsung wordt trouwens altijd langzaam na een tijdje, iPhone blijft lekker snel werken.Ook belangrijk! Nooit geweten...
Dat is wel weer zo ja.

Heb in al die tig jaren Apple apparaten hier in huis nooit een virus of defect meegemaakt. Zolang je de updates braaf doet is een iPhone ook een prima ding natuurlijk.
Ik heb ook al jaren een iphone en sindskort een Samsung werktelefoon. Ik ben er geen fan van. Mijn Samsung tablet heb ik na 2 weken ook verkocht, ik vind het niet fijn als je eenmaal Apple bent gewend. Dus ik zou kiezen voor de 6s straks. De iphone 6 heeft ook erg mooie camera trouwens
Samsung traag of vastlopers: na een s2, s3 en nu een s6 kan ik zeggen nog nooit last van gehad.



Ik heb ook een iPhone5s voor mijn werk en een ipad2.



Een Samsung icm met een Google account heeft verreweg mijn voorkeur. Apps en muziek is niet uit te wisselen met je Apple denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 29 september 2015 @ 21:08:

Samsung wordt trouwens altijd langzaam na een tijdje, iPhone blijft lekker snel werken.



Hmm ben toch wel benieuwd waarop deze uitspraak gebaseerd is? Of is dit nog zo'n gevalletje van "bij mij gebeurde het dus dan zal het bij iedereen zo zijn"? Lekker kort door de bocht. ;)



Voor TO: Of jij een Samsung fijn gaat vinden, dat kunnen wij niet voorspellen (Ik weet dat dat waarschijnlijk heel gek is, maar als je het lief vraagt wil ik nog wel even in mijn glazenbol gaan kijken. ).

Bestanden zijn van elke telefoon makkelijk over te zetten. Maar inderdaad, als jij in je macbook agenda iets noteert dan zal dat niet op je Samsung verschijnen. Er zijn wel verschillende apps die je agenda laat synchroniseren, maar ik heb er nog geen enkele gevonden die goed werkt (misschien iemand hier de gouden tip?), wat je wel kan doen is zowel op je macbook als op je samsung een externe agenda downloaden, zodat hij ze wel kan synchroniseren. Maar ook dit werkt voor mij vaak niet erg optimaal.



Als ik je persoonlijk advies zou mogen geven dan zou ik voor een Sony, Motorola of een Nexus gaan. Het vervelende van zowel Apple als Samsung vind ik dat deze een besturingssysteem met ontzettend veel troep mee leveren. Allerlei apps die je, ik in ieder geval, nooit gebruikt. Vooral van Sony en Nexus zijn vaak de camera's van top kwaliteit.



Btw, er zijn miljoenen topics, discussies en noem het allemaal maar op over Apple vs. Samsung. Genoeg discussie fora op het internet onder experts die er zelf ook niet uit zijn. Ga maar eens wat goed onderbouwde artikelen zoeken van voor en tegenstanders van apple/samsung. Dus daaruit kan ik alleen maar concluderen dat er objectief gezien eentje niet beter is dan de andere. Het is puur subjectief en het hangt er helemaal vanaf wat jij fijner vindt. Het zijn twee verschillende systemen. De ene houd meer van een appel, en de andere meer van een banaan of een peer. Zo is het nou eenmaal.
Ik ben na mijn vorige iPhone overgegaan naar Samsung. Na een klein jaar Samsung heb ik vorige week toch weer een iPhone gekocht.

En ben blij dat ik weer terug ben.
quote:Woesjj schreef op 29 september 2015 @ 21:30:

[...]





Hmm ben toch wel benieuwd waarop deze uitspraak gebaseerd is? Of is dit nog zo'n gevalletje van "bij mij gebeurde het dus dan zal het bij iedereen zo zijn"? Lekker kort door de bocht. ;)



Voor TO: Of jij een Samsung fijn gaat vinden, dat kunnen wij niet voorspellen (Ik weet dat dat waarschijnlijk heel gek is, maar als je het lief vraagt wil ik nog wel even in mijn glazenbol gaan kijken. ).

Bestanden zijn van elke telefoon makkelijk over te zetten. Maar inderdaad, als jij in je macbook agenda iets noteert dan zal dat niet op je Samsung verschijnen. Er zijn wel verschillende apps die je agenda laat synchroniseren, maar ik heb er nog geen enkele gevonden die goed werkt (misschien iemand hier de gouden tip?), wat je wel kan doen is zowel op je macbook als op je samsung een externe agenda downloaden, zodat hij ze wel kan synchroniseren. Maar ook dit werkt voor mij vaak niet erg optimaal.



Als ik je persoonlijk advies zou mogen geven dan zou ik voor een Sony, Motorola of een Nexus gaan. Het vervelende van zowel Apple als Samsung vind ik dat deze een besturingssysteem met ontzettend veel troep mee leveren. Allerlei apps die je, ik in ieder geval, nooit gebruikt. Vooral van Sony en Nexus zijn vaak de camera's van top kwaliteit.



Btw, er zijn miljoenen topics, discussies en noem het allemaal maar op over Apple vs. Samsung. Genoeg discussie fora op het internet onder experts die er zelf ook niet uit zijn. Ga maar eens wat goed onderbouwde artikelen zoeken van voor en tegenstanders van apple/samsung. Dus daaruit kan ik alleen maar concluderen dat er objectief gezien eentje niet beter is dan de andere. Het is puur subjectief en het hangt er helemaal vanaf wat jij fijner vindt. Het zijn twee verschillende systemen. De ene houd meer van een appel, en de andere meer van een banaan of een peer. Zo is het nou eenmaal.Laat die glazen bol maar zitten. Heb ik al geraadpleegd maar zegt niks helders. Ik ben me nu aan het verdiepen in een Sony. Gelukkig heb ik nog even voordat mijn abonnement verloopt want wat een zoektocht
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf heb ook gekozen voor de Xperia Z3 en dat om volgende redenen:



Lange accuduur (2 dagen)

21 MB camera met aparte knop om foto's te nemen.

Waterdicht

Goeie high-end hardware (zelfde processor als de S5)

Niet te duur +/- 400 ¤
Ik zou het niet doen, zeker niet als je jaren iPhone gewend bent.

M'n moeder vertikt een iPhone, maar ik kan elke keer problemen op komen lossen (apps die verdwijnen, mails die niet geladen worden dat soort dingen). Vaak maakt ze die problemen ook zelf hoor, maar waar de iPhone volledig logisch in elkaar zit en alle instellingen ook echt bij instellingen staan enzo, is dat bij haar totale chaos. Standaard apps en rommel die je niet uit je menu's krijgt enzo. Nee, doe mij maar iPhone, veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Een paar losse opmerkingen:



* ik heb nu zelf mijn derde Android. Ik vind Android een rommeltje, zowel qua gebruik als qua updates

* Apple update zijn iPhones keurig. Dat doen Android-fabrikanten slecht of niet. Ook Samsung is er slecht in. Motto bij Android-fabrikanten lijkt: "jij hebt hem al gekocht, dus waarom zouden wij hem nog updaten; dat levert ons geen geld op"

* Ik ken geen enkele iPhone-gebruiker die na zijn/haar overstap naar Android blij was

* Ik heb zelf nog nooit een iPhone gehad; ik hou niet van de Steve-jail

* Mocht ik nog een Android kopen, dan wordt het er een met Cyanogenmod-android (zoals bijvoorbeeld de OnePlus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven