Van Iphone naar samsung?

29-08-2016 11:33 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat advies nodig.



Al een aantal jaar heb ik een iphone, op zich prima. Vind het best een fijn ding. Enige (enorm grote) minpunt is dat er vanuit apple zinloze apps op staan die geheugenruimte innemen en ik niet kan verwijderen.



Ik wil dus graag overstappen van Iphone naar Samsung.

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en is het erg wennen?
Samsung heeft ook nutteloze apps die ruimte innemen en die je niet kan verwijderen
Alle reacties Link kopieren
ah! dat wist ik niet.

Dank voor de info.

Zo irritant!
Er komt (binnenkort?) een update bij Apple dat je die apps dus wel kunt verwijderen/verbergen. Tenminste, dat heb ik ergens gelezen..
Wacht tot iOS 10, dan kun je die apps wél verwijderen!



En Samsung heeft hetzelfde, maar dan nog veel meer onnodige onverwijderbare apps.



Ik zou het niet doen, overstappen naar Samsung...
iOS 10 komt in september, dus zo lang hoef je dan niet meer te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van iPhone naar Samsung gegaan... Heb er vanaf het begin al spijt van gehad. Iphone is zo makkelijk, met samsung alleen maar gezeik gehad. Ik ga direct weer terug als mijn abo erop zit ;)
quote:Woldertje schreef op 29 augustus 2016 @ 11:43:

Wacht tot iOS 10, dan kun je die apps wél verwijderen!



En Samsung heeft hetzelfde, maar dan nog veel meer onnodige onverwijderbare apps.



Ik zou het niet doen, overstappen naar Samsung...Dit dus, in had geen zin om te Googlen
Alle reacties Link kopieren
o wat fijn dat ik toch dit topic nog even heb geopend.

Wist dus niet dat samsung dat ook had en goed te lezen dat de nieuwe update het wel kan laten verwijdern.



Top!

Erg fijn te lezen jullie ervaringen Dank
Van iPhone naar Samsung gaan is als verhuizen van een villa naar een flatje.
Ik ben van iPhone naar Samsung gegaan, na een paar maanden heb ik de Samsung weer verkocht en weer terug op iPhone gegaan. Ik zou het dus niet doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 29 augustus 2016 @ 11:53:

Van iPhone naar Samsung gaan is als verhuizen van een villa naar een flatje.Dit
Ik was ook van iPhone naar Samsung gegaan. Had de Samsung in juni gekocht en in augustus al spijt als haren op m'n hoofd. Jaar erop hetzelfde gedaan, maar dan in juni iPhone gekocht en nu in augustus nog steeds blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Als je je stoort aan nutteloze 'bloatware' moet je vooral NIET naar Samsung gaan. En zoals gezegd, vanaf iOS 10 mag je ook de voor-geïnstalleerde Apple apps eraf gooien.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Laat ik dan even gaan vloeken in de iPhone-kerk, ik vind de Samsung echt veel fijner dan een iPhone



Ik ben overgestapt van Samsung naar iPhone en het enige voordeel dat ik de iPhone t.o.v. mijn Samsung vond hebben, was de ontgrendeling via vingerafdruk, maar dat kan op de nieuwere toestellen van Samsung ook.



Voordelen Samsung vs iPhone in mijn ogen:

Samsung heeft ook vaste apps, maar je hebt daarbij wel de mogelijkheid om updates (die het meeste geheugen verbruiken, vaak veel meer dan app zelf) uit te zetten.

Bovendien kun je vanaf elke computer via de verkenner bestanden en foto's van je telefoon afhalen of erop zetten, wat met de iPhone niet kan.

Ook de spellingscontrole op de Samsung vind ik veel beter.



Sowieso heb je met de Samsung veel meer mogelijkheden om je telefoon zelf zo in te stellen als je wilt, terwijl Apple dat liever voor de klant bepaalt en deze klant bepaalt liever zelf



@TO, misschien is het handig om eens bij iemand uit je omgeving met een Samsung te kijken naar hoe die telefoon werkt, zodat je zelf goed kunt vergelijken en kunt beslissen welk toestel jij het fijnst vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zomerjurk schreef op 29 augustus 2016 @ 12:34:

Laat ik dan even gaan vloeken in de iPhone-kerk, ik vind de Samsung echt veel fijner dan een iPhone



Ik ben overgestapt van Samsung naar iPhone en het enige voordeel dat ik de iPhone t.o.v. mijn Samsung vond hebben, was de ontgrendeling via vingerafdruk, maar dat kan op de nieuwere toestellen van Samsung ook.



Voordelen Samsung vs iPhone in mijn ogen:

Samsung heeft ook vaste apps, maar je hebt daarbij wel de mogelijkheid om updates (die het meeste geheugen verbruiken, vaak veel meer dan app zelf) uit te zetten.

Bovendien kun je vanaf elke computer via de verkenner bestanden en foto's van je telefoon afhalen of erop zetten, wat met de iPhone niet kan.

Ook de spellingscontrole op de Samsung vind ik veel beter.



Sowieso heb je met de Samsung veel meer mogelijkheden om je telefoon zelf zo in te stellen als je wilt, terwijl Apple dat liever voor de klant bepaalt en deze klant bepaalt liever zelf





Precies!

Verder vind ik de camera van de samsung echt veel beter.

De camera van mijn samsung s4, die twee jaar ouder was dan mijn iphone 6, was echt vele malen beter.

Vooral de kleur echtheid klopte niet bij de iphone.

Op de foto leek een jasje blauw ipv groen.



Ik heb 13 maanden een iphone geprobeerd en heb echt mijn best gedaan om eraan te wennen...maar bleef de samsung missen.

Heb toen de nieuwste samsung gekocht de s7.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van iPhone naar Samsung gegaan en zou echt niet meer terug willen, ik zie de verschillen namelijk niet zo maar het scheelt wel een bak geld. En de okay google functie, die werkt perfect. Apple heeft toch Siri, of ook okay google? Een vriendin die net van iPhone naar Samsung is gegaan zegt dat haar Samsung meer kan, en dan heeft ze nog wel een goedkope gekozen. En die was echt een enorme apple fan
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook van Apple naar samsung gegaan. Heb er zo een spijt van. ik ben opzich best goed met technologie enz maar samsung is echt niet een logische telefoon!!! het opslaan van alle foto's die ik opgestuurd krijg vind ik irritant, de playstore is echt niet logische kan niks vinden dus download niks, toetsenbord is raar ingedeeld klik met typen vaak op de punt. zit helaas vast aan abbo voor 2 jaar
Alle reacties Link kopieren
mensen, zo raak ik in de war!!!!!





ik ken eigenlijk alleen apple mensen, geen samsungers. En om nu te vragen of ik in iemands telefoon mag kijken vind ik ook weer zo wat................
Overstappen om die reden??? Neem dan een telefoon met meer geheugen
quote:girlpower1993 schreef op 29 augustus 2016 @ 13:11:

ik ben ook van Apple naar samsung gegaan. Heb er zo een spijt van. ik ben opzich best goed met technologie enz maar samsung is echt niet een logische telefoon!!! het opslaan van alle foto's die ik opgestuurd krijg vind ik irritant, de playstore is echt niet logische kan niks vinden dus download niks, toetsenbord is raar ingedeeld klik met typen vaak op de punt. zit helaas vast aan abbo voor 2 jaar Samsung verkopen en een iPhone SE of 5s ervoor in de plaats kopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 29 augustus 2016 @ 13:37:

Overstappen om die reden??? Neem dan een telefoon met meer geheugenals dat zou kunnen ................
Alle reacties Link kopieren
Tja...dat is echt een nadeel van de iphone...het geheugen kan niet uitgebreid worden.
Alle reacties Link kopieren
Samsung !!!



JA, samsung heeft véél onzin. Met een jailbreaker kun je die eraf gooien maar dat is niet nódig, want je kunt (niet bij de s6 dan) een geheugenkaart erin stoppen, waardoor je eindeloos je telefoon kunt volgooien met films, videos, foto's, muziek, apps en wat er nog meer te verzinnen is.



Het is voor apple-gebruikers moeilijk over te stappen naar een samsung omdat, blijbkaar, de apple eenvoudig en duidelijk is en de samsung niet, maar ik vond het meer een kwestie van wennen. Als je thuis alles in apple hebt, is het misschien handiger om daarbij te blijven. Als dat niet zo is, zou ik wisselen!
Alle reacties Link kopieren
We hebben alleen een ipad van Apple thuis die ik af en toe gebruik voor een spelletje, maar hij hoeft niet per se te synchroniseren met mijn telefoon....



hmmm, lastig lastig, ik heb nog even tot ik moet kiezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven