Van Samsung naar Huawei P8 lite - problemen

11-02-2017 10:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe Huawei P8lite maar ik krijg hem niet aan de praat. Heb al een aantal keer mijn simkaart en SD kaart erin gedaan en gerobeerd hem te activeren maar ik krijg de gegevens niet overgezet (wil iig mijn nummers meenemen en mijn WA zo overzetten dat mijn appgroepen bewaard blijven). Omdat het niet lukt en ik toch weer bereikbaar moet zijn stap ik toch steeds weer terug over op mijn oude telefoon…. Daarom hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen. Dit is wat gebeurt:



- Vanaf mijn oude Samsung heb ik alles wat ik wil bewaren overgezet op mijn micro SD kaart. Contacten, WA, sommige foto’s. Mijn nieuwe tel geeft aan niks van de SD kaart te kunnen halen.

- Whatsapp berichten blijven binnenkomen op de oude telefoon, ook als daar geen SIMkaart in zit (wel contact Wifi)

- Zodra ik mijn SIMkaart terugplaats in mijn oude telefoon ontvang ik een SMS met ‘Telfort helpt u graag met het instellen van intnernet op uw mobiel. U ontvangt hiervoor zometeen installingen per SMS’. Deze komt meteen binnen op het moment dat SIM weer in oude telefoon zit. Alleen die instellingen krijg ik vervolgens niet (dit gaat steeds hetzelfde bij het verwisselen van de SIM)

- Gebeld worden lukt wel met de Huawei, op het moment dat daar de SIMkaart in zit.



Heeft iemand dit ook gehad? Bij mijn vorige telefoon plaatste ik de SIMkaart erin en dan deed ie het… Ben benieuwd naar jullie tips.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
De ene telefoon kan de sd card van een andere telefoon meestal niet lezen. De sd card moet je opnieuw formatteren in de nieuwe telefoon.

Contacten van je oude tel dus op je sim zetten. Foto's zul je handmatig moeten verplaatsen. Via de laptop, eerst daarheen kopiëren en dan weer naar je nieuwe telefoon. Of via een backup in een cloud.



Voor whatsapp moet je je opnieuw aanmelden met de sim in je nieuwe telefoon. Dan vraagt hij waarschijnlijk of je hij je oude berichten op de nieuwe telefoon moet plaatsen of niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je antwoord. De foto's staan al op mijn laptop en hoeven niet per se op mijn nieuwe tel. Het gaat echt om de contacten en WA-berichten.



Nu even met iets anders bezig, hoop vanavond even tijd te hebben hiervoor.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de contacten niet kopiëren vanaf je Samsung naar de cloud van google, gmail, onedrive, oid? Dan kun je er vanaf je Huawei ook gewoon weer bij.
janena wijzigde dit bericht op 11-02-2017 11:56
Reden: ..
% gewijzigd
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Als je een Google account hebt kan je toch daar uit al je contacten ophalen?

Mijn man en ik delen hetzelfde Google account en ik hen zowel mijn contacten als zijn contacten in mijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Zo kan het ook ja.
.
Alle reacties Link kopieren
Idd dat las ik elders ook, via de google cloud. Dan ga ik dat wel proberen. Dacht dat je gewoon je bestanden op SD card kon zetten en dan 'verhuizen'.



Vorige keer dat ik een nieuwe telefoon had was de oude ook volledig gecrasht dus ik heb nog niet eerder dingen overgezet



Bedankt voor het meedenken so far.
Je kunt méér.
WA kun je in stellen dat je een back up maakt van alles. Als je die dan weer installeert op je nieuwe telefoon, dan komen je app groepen en contacten terug.
Alle reacties Link kopieren
Was er in t weekend niet meer aan toe gekomen.



Maar heb morgen een afspraak waarbij ik liever niet met mijn oude kapotte telefoon aankom dus nog een poging gewaagd.

Ik realiseerde me dat mijn notities (die ik veelvuldig gebruik) op mijn oude telefoon gewoon zichtbaar blijven ook zonder simkaart dus ik kan daar altijd nog een keer doorheen gaan en kijken wat bewaard moet blijven.



Inmiddels is Whatsapp succesvol overgezet inclusief de appgroepen. Ben even wat test-appjes aan t sturen om te checken of mijn profiel goed wordt weergegeven.



Nogmaals bedankt voor de tips.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Staan die notes ook niet in een backup in de cloud? Of kun je ze daarheen sturen? Ik heb zelf een Windows Phone en daarbij is dat wel zo. Google heeft die mogelijkheid vast ook. Waarschijnlijk afhankelijk van de app waarin je de notes gemaakt hebt.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon er een pdf van maken en dan opslaan. Dat heb ik iig wel gedaan. Moet er eigenlijk een keer doorheen gaan en de belangrijke dingen ff ergens opslaan of noteren. T meeste hoeft ook niet mee naar mijn nieuwe telefoon maar kon t ook niet zo weggooien. Maar dat is dus ook niet gebeurd.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon is een verademing na de oude. Die had barsten in het scherm, een slechtere camera... ben blij met mijn nieuwe Huawei



Alleen lukt het niet mijn foto's over te zetten naar PC. Krijg op PC melding dat er mogelijk vergrendeling op telefoon zit maar ik kan niet vinden hoe ik dat eraf krijg. Iemand hetzelfde gehad?
Je kunt méér.
Dan zet je ze in een cloud? Dropbox is gratis.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook een nieuwe telefoon ontvangen. Ik wilde niet al mijn foto's op mijn nieuwe telefoon zetten dus heb Google Foto geinstalleerd. Onbeperkte opslag. Ideaal. Mijn oude telefoon is nu weer leeg ( gaat naar mijn zoon) en nieuwe telefoon is nog maagdelijk.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ok ik deed altijd gewoon t snoer tussen laptop en telefoon en dat werkte prima. Maar cloud kan ik ook proberen, thanks
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven