Van Samsung naar iphone

30-11-2016 12:26 104 berichten
Goedemiddag,

Mijn telefoonabonnement loopt bijna af.

En eigenlijk ben ik ook toe aan een nieuwe telefoon. Nu twijfel ik enorm tussen de Samsung a5 en iphone 5s. Ik heb nu een oudere Samsung. Ik heb altijd geroepen nooit apple te willen. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Iemand ervaring die is overgestapt van Samsung naar Apple?
Ja ik, doen!!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van iphone naar samsung gegaan. Beste beslissing ooit. Voor mij nooit meer een iphone

Ik vind samsung veel gebruiksvriendelijker
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3,5 geleden van Samsung naar Apple gegaan en ga nooit meer terug! Ik vind een iPhone echt veel fijner werken en zelfs na 3 jaar was mijn 5S nog niet trager, terwijl die Samsung al na een half jaar hartstikke langzaam werd.



Ik heb even een 6S gehad, helaas heb ik die in het water laten vallen en niet uit gezet, en nu heb ik weer een 5S van 3 jaar oud en die werkt ook nog steeds perfect. Mijn eigen 3 jaar oude heb ik aan mijn dochter gegeven en die is ook nog als nieuw.



Wel raad ik je aan om minimaal 32 gb opslagruimte te nemen, dat is ruim voldoende voor apps, muziek etc. Dat had ik eerst ook. Nu heb ik 16 gb en dat is toch wel wat weinig.
Ja, doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren Iphone en ik twijfel nu om over te gaan naar een ander merk. De batterij gaat snel leeg, zowel bij de 5 als bij de 6.
Dat is bij andere merken niet beter, de batterij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 30 november 2016 @ 12:45:

Ik heb al jaren Iphone en ik twijfel nu om over te gaan naar een ander merk. De batterij gaat snel leeg, zowel bij de 5 als bij de 6.



Hoe lang doe je ermee dan? Volgens mij gaan die van andere merken ook nog steeds niet langer mee dan een dag bij regelmatig gebruik.



Bovendien zou ik even wachten, het schijnt aan de laatste update van iOS te liggen dat de batterijen sneller leeg zijn. Er wordt binnenkort een update verwacht om dat te fixen. Tenminste, dat is wat ik gelezen heb.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan, ik ga nooit meer terug.



Mijn iPhone 5S is nu bijna twee jaar oud en nog als nieuw.
quote:Asinum schreef op 30 november 2016 @ 12:45:

Ik heb al jaren Iphone en ik twijfel nu om over te gaan naar een ander merk. De batterij gaat snel leeg, zowel bij de 5 als bij de 6.Mijn Samsung (Note 4) kon ik twee keer per dag aan de lader leggen, zo snel ging hij leeg (gewoon gebruik). Nu luister ik muziek via m'n iPhone en ik forum en ik hoef 'm maar 1 keer per dag aan de lader te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik.

Doen!

Ik had al een iPad, dus was al bekend met Apple.

Dat scheelt wel denk ik.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ben ook overgegaan van Samsung naar Apple en ik ga nooit weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het alleen wat apart om een 3 jaar oud model van Apple te vergelijken met en een Samsung van 1 jaar.



Los van de afweging iOS vs Android, zijn er voor het uitgegeven geld natuurlijk een hoop verbeterde specs.

Alleen de prijs is vrijwel gelijk



https://tweakers.net/pricewatch/475442/ ... ificaties/



https://tweakers.net/pric ... 16gb-grijs/specificaties/
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Samsung gaat veel langer mee.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Ik heb heel even Samsung gehad omdat ze op het werk overgestapt zijn van Apple naar Samsung, maar ik heb na een tijdje de telefoon teruggegeven en zelf een iphone aangeschaft. Dan maar geen van het werk.

Ik heb ook een Macbook en iPads (wel allemaal van het werk want op dat vlak doen we nog wel apple, alleen de telefoons niet meer) en in vergelijking was die Samsung gewoon zo ontzettend onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor regelmatig van mensen met een andere-dan-iPhone dat sommige apps niet op de aparte geheugenkaart passen en je ze daardoor op het vaste geheugen moeten worden gezet, maar dat die snel vol zit.



Geen idee hoe dat is met de Samsung die jij overweegt?

Bij een iPhone heb je geen apart geheugenkaartje, dus heb je die problemen ook niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 30 november 2016 @ 13:22:

Niet doen. Samsung gaat veel langer mee.Waar baseer je dat op? Veel vriendinnen van mijn dochters hebben een oude iPhone van een van hun ouders en die dingen zijn soms al 5 jaar oud en doen het nog prima. Zoals ik al zei hebben mijn dochter en ik een iPhone van 3,5 jaar oud en die zijn eigenlijk nog als nieuw, op wat deukjes aan de buitenkant na. Terwijl ik de Samsung die ik had al na een half jaar uit het raam wilde gooien en mijn ouders Samsung hebben en elk jaar wel een nieuwe kopen omdat het ding nog amper werkt. En die mensen bellen en whatsappen er alleen maar mee.
Alle reacties Link kopieren
Is puur persoonlijk, dus wat wij hier roepen is eigenlijk totaal zinloos.



Ik zou de telefoons zelf vergelijken en je niet zo dood staren op dat merk. Dus lees een aantal reviews, kijk naar wat je belangrijk vindt; prijs, batterijduur, schermresolutie, geheugen, processor, camera, noem het maar op. Wat vindt jij belangrijk en welke telefoon past daarbij? Het grootste verschil tussen iOs en Android, is de interface. En tsja, dat is puur persoonlijk welke je fijner vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 30 november 2016 @ 13:40:

Ik hoor regelmatig van mensen met een andere-dan-iPhone dat sommige apps niet op de aparte geheugenkaart passen en je ze daardoor op het vaste geheugen moeten worden gezet, maar dat die snel vol zit.



Geen idee hoe dat is met de Samsung die jij overweegt?

Bij een iPhone heb je geen apart geheugenkaartje, dus heb je die problemen ook niet.Klopt. Heel veel apps konden bij mij niet verplaatst worden naar de SD-kaart. Plus dat Samsung nog van die vervelende Samsung apps heeft die je niet kan verwijderen en ook niet naar de geheugenkaart kunnen. Zo is ie snel vol.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 30 november 2016 @ 13:43:

[...]





Waar baseer je dat op? Veel vriendinnen van mijn dochters hebben een oude iPhone van een van hun ouders en die dingen zijn soms al 5 jaar oud en doen het nog prima. Zoals ik al zei hebben mijn dochter en ik een iPhone van 3,5 jaar oud en die zijn eigenlijk nog als nieuw, op wat deukjes aan de buitenkant na. Terwijl ik de Samsung die ik had al na een half jaar uit het raam wilde gooien en mijn ouders Samsung hebben en elk jaar wel een nieuwe kopen omdat het ding nog amper werkt. En die mensen bellen en whatsappen er alleen maar mee.



Waarschijnlijk hetzelfde als waar jij het tegenovergesteld op baseert; persoonlijk ervaringen.

Die telefoons kan je op die manier totaal niet vergelijken, dat is echt achterlijke onzin. Hoelang zo'n telefoon meegaat is afhankelijk van honderden factoren, waarvan dat merkje op de achterkant maar een heel klein aandeel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 30 november 2016 @ 13:46:

[...]





Waarschijnlijk hetzelfde als waar jij het tegenovergesteld op baseert; persoonlijk ervaringen.

Die telefoons kan je op die manier totaal niet vergelijken, dat is echt achterlijke onzin. Hoelang zo'n telefoon meegaat is afhankelijk van honderden factoren, waarvan dat merkje op de achterkant maar een heel klein aandeel is.Het verschil is dat beetjegek het afdoet als een feit, terwijl ik alleen maar vertel dat ik die ervaring niet heb.
quote:beetjegek schreef op 30 november 2016 @ 13:22:

Samsung gaat veel langer mee.Nee. Zowel in batterijduur niet, als in levensduur niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er ook over om over te gaan van de S5 naar Iphone.



Ik wil alles houden wat op de S5 staat, alle foto's, contacten, apps, alles.



Kan dat makkelijk overgezet worden? Zo ja hoe?
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:ivo70 schreef op 30 november 2016 @ 13:13:

Ik vind het alleen wat apart om een 3 jaar oud model van Apple te vergelijken met en een Samsung van 1 jaar.Zó goed is Apple dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven