Van Samsung naar iphone

30-11-2016 12:26 104 berichten
Goedemiddag,

Mijn telefoonabonnement loopt bijna af.

En eigenlijk ben ik ook toe aan een nieuwe telefoon. Nu twijfel ik enorm tussen de Samsung a5 en iphone 5s. Ik heb nu een oudere Samsung. Ik heb altijd geroepen nooit apple te willen. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Iemand ervaring die is overgestapt van Samsung naar Apple?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een A5 model 2016 wat een drama ding , terwijl ik altijd Samsung gehad heb. Dit is al mijn tweede a5 die het niet doet hij ligt nu voor de 3e keer ter reparatie. In tussentijd heb ik een iPhone 5 s gekocht. Ik vond hem trager maar hij is nog niet vastgelopen. Toch vind ik qua bedienen en scherm Samsung prettiger maar iPhone lijkt betrouwbaarder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een iPhone, momenteel de iphone SE, dat is een 6S in het jasje van een 5S.

Dus als je een 5S overweegt kan je ook de SE nemen, is wat nieuwer en met meteen de nieuwste software erin. Het model is exact hetzelfde als de 5S...
Bedankt voor alle tips. Ik ben toch voor de iPhone 5s gegaan. Het is tot nu toe een vooruitgang. Samsung liep na 1,5 jaar snel vast en de batterij was snel leeg. De batterij had ik al vervangen. Ook zegt mijn gevoel dat deze telefoons langer meegaan. Mn zusje krijgt altijd de oude van mijn vader na 2 jaar en die doen het nog prima. Wel moet ik even wennen aan de bediening.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog....en wil zaterdag nieuwe telefoon.
Al een account? Log dan hier in.
Zeker doen!



Hier al jaren Apple, ook voor tablets en laptop.



Net mijn abonnement weer verlengd en gekozen voor de 7.
quote:Ameliaaa schreef op 01 december 2016 @ 01:18:

[...]





Apple heeft die ai-phone toch gemaakt. Belachelijk dat ze dat niet willen zeg, lekker dan. En die app waarmee je je apps kunt overzetten van android naar ai-phone, jeetje wat ingewikkeld. Ik denk dat ik mijn oude samsung maar uit de la ga trekken en deze aan mijn vriend geef. Ik heb hem gekregen van een oom die hem niet meer gebruikte. En ik wil niet toegeven aan hem, dat het me niet lukt het ding te bedienen. Hij is toch simlockvrij.



Wat snap je niet aan mijn post dan? Eerlijk gezegd, heb ik altijd al een hekel gehad aan Apple. Steve Jobs vind ik een droplul, ook al is hij dood. Nooit gemogen die man. Bill Gates heeft hele goeie dingen gedaan met zijn geld, die vind ik sympathieker. Raar misschien om het zo te zien maar ik ben nu eenmaal een principieel mens. Dus voor mij liever geen Apple, om meerdere redenen. Misschien zorgt mijn antipathie er wel voor dat het niet lukt hoor, dat kan goed zijn.



Dat is niet belachelijk, dat is juist heel slim van Apple! Ze willen dat je alleen producten van hen koopt, als zij dus zorgen dat andere apparatuur niet werkt via bijvoorbeeld Bluetooth, dan moet je wel een soortgelijk iets van hun kopen. Slimme Apple... Wie dit niet snapt is niet geschikt voor iPhone nee.



Maar als je zo'n hekel hebt aan Apple, waarom heb je dat niet tegen je oom gezegd? En wat ik niet snap: foto's op Facebook moeten zetten om ze eraf te halen?
Alle reacties Link kopieren
quote:RegalPrinces schreef op 01 december 2016 @ 11:31:

[...]





Dat is niet belachelijk, dat is juist heel slim van Apple! Ze willen dat je alleen producten van hen koopt, als zij dus zorgen dat andere apparatuur niet werkt via bijvoorbeeld Bluetooth, dan moet je wel een soortgelijk iets van hun kopen. Slimme Apple... Wie dit niet snapt is niet geschikt voor iPhone nee.



Maar als je zo'n hekel hebt aan Apple, waarom heb je dat niet tegen je oom gezegd? En wat ik niet snap: foto's op Facebook moeten zetten om ze eraf te halen?



" Eenmaal een Apple, altijd een Apple".

Alleen zijn de consumenten niet (meer) achterlijk/stupid dat ze hier in trappen.

De concurrentie is slimmer met apparaten die meer compatible zijn.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 01 december 2016 @ 14:14:

[...]





" Eenmaal een Apple, altijd een Apple".

Alleen zijn de consumenten niet (meer) achterlijk/stupid dat ze hier in trappen.

De concurrentie is slimmer met apparaten die meer compatible zijn.Leg eens uit?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Als er meerdere fabrikanten zijn die met Android werken, dan is er meer concurrentie.

Hierdoor dalen de prijzen en worden fabrikanten gestimuleerd om met nieuwe/betere specificaties te komen.



Wij hebben Asus tablets en Samsung telefoons. Ze begrijpen elkaar volledig, want alle vijf Android.

Mijn volgende telefoon wordt waarschijnlijk een Elephone, vanwege de fantastische specs en de prijsverhouding.

Bij Tweakers krijgt de betreffende telefoon goede recensies. Dat is voor mij sowieso een harde eis om überhaupt naar een merk/model te kijken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 30 november 2016 @ 14:59:

[...]



Ik ben bang van wel.Alles synchroniseren met Google, dan houd je alle contacten/foto's etc. Ik zou nl. van Samsung naar iPhone gaan maar ik had geen zin om 4 weken te wachten op de plus dus had mijn bestelling geannuleerd. Heb nu de s7 edge en heel tevreden mee, hebben nu ook een cashback functie van 100 euro maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 30 november 2016 @ 23:52:

Ik heb een ipad en een een samsung telefoon. Ik vind het fijn om wat variatie te hebben, o.a. in andere beschikbare apps.



Ik heb nu tweeënhalf jaar de note4 en ik heb laatst even de batterij vervangen. Ik moest namelijk wel dagelijks opladen. Nu met nieuwe batterij (17 euro) kan ik weer ruim twee dagen mee met normaal gebruik. Ik heb heb mijn abonnement verlengd zonder een nieuwe telefoon te kiezen. Note 7 zot er namelijk ook niet meer in. Ik hoop in de toekomst wel op een vergelijkbaar toestel. Ik vind het formaat van de Note erg fijn.Ik had ook de note 4 en heb nu de s7 edge. Qua formaat bijna hetzelfde maar alweer een stuk minder zwaar want dunner.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 01 december 2016 @ 14:22:

[...]



Leg eens uit?



Apple wil dat je alleen producten van hen koopt, als zij zorgen dat andere apparatuur niet werkt via bijvoorbeeld Bluetooth, dan moet je wel een soortgelijk iets van hun kopen. (Quote eerdere post)

Logisch en arrogant van Apple.



Koop niet alleen een phone om de bekende en gevestigde naam.

Denk goed na en bekijk alle mogelijkheden wat een merk in de breedte van de markt te bieden heeft.

Een consument heeft het recht om te kunnen kiezen uit diverse merken zonder aan alleen Apple gebonden te zijn.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 02 december 2016 @ 17:32:

[...]





Apple wil dat je alleen producten van hen koopt, als zij zorgen dat andere apparatuur niet werkt via bijvoorbeeld Bluetooth, dan moet je wel een soortgelijk iets van hun kopen. (Quote eerdere post)

Logisch en arrogant van Apple.



Koop niet alleen een phone om de bekende en gevestigde naam.

Denk goed na en bekijk alle mogelijkheden wat een merk in de breedte van de markt te bieden heeft.

Een consument heeft het recht om te kunnen kiezen uit diverse merken zonder aan alleen Apple gebonden te zijn.

Ík vind het allemaal zo lastig.

Ik heb eeb iPad, dus daarom wilde ik over naar iPhone.

Maar de Samsung bevalt me ook heel goed. En als ik nou gewoon zeker wist dat alle data met een eenvoudige handeling over gezet kunnen worden.....ik hoor veel verschillende verhalen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ging dan echt voor andere in de prijsklasse bv Huawei ,Motorola etc...meer voor het zelfde geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 02 december 2016 @ 18:36:

Ging dan echt voor andere in de prijsklasse bv Huawei ,Motorola etc...meer voor het zelfde geld.Ik betaal niks, verleng abonnement.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging van Android over naar iPhone en dat was echt moeiteloos.....

iPhone accepteert ook Google accounts dus je zet alles zo over. Foto's kan je overzetten in Dropbox en dropbox kan je op iPhone zetten. Net als Google drive......

Dat een aantal spelletjes misschien starten bij nul is iets wat ook gebeurd bij overstappen op andere telefoons.

Alles gebeurd in de lucht. POEF
Alle reacties Link kopieren
Spelletjes doe ik niet, dat scheelt.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook android en nooit problemen gehad.

Ik gebruik geen dropbox. Foto's bewaar ik op HD.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 02 december 2016 @ 17:36:

[...]



Ík vind het allemaal zo lastig.

Ik heb eeb iPad, dus daarom wilde ik over naar iPhone.

Maar de Samsung bevalt me ook heel goed. En als ik nou gewoon zeker wist dat alle data met een eenvoudige handeling over gezet kunnen worden.....ik hoor veel verschillende verhalen.



Als samsung jou goed bevalt, dan hoef je toch niet te veranderen van merk?

Je weet wat je kan verwachten. Never change a winning -brand.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat overzetten niet altijd makkelijk is.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 02 december 2016 @ 19:18:

[...]





Als samsung jou goed bevalt, dan hoef je toch niet te veranderen van merk?

Je weet wat je kan verwachten. Never change a winning -brand. Omdat ik ook een iPad heb.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een iPad en het synchroniseert als een tiet..... appeltje eitje.

het blijft een persoonlijke keuze.

Ik ben overgaan omdat IK Apple mooier vind en nu blijkt dat alles beter en langer werkt is een win-win voor mij.



Ben je iemand die zijn telefoon 100x per week laat vallen zal ik zeggen, ga voor goedkoop ipv duurkoop. Aan Apple zit nu eenmaal een prijskaartje en dat zou zonde zijn.
quote:yasmijn schreef op 02 december 2016 @ 19:37:

[...]



Omdat ik ook een iPad heb.Dan zeker doen! Je kunt ze koppelen, dat is zo handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouscha schreef op 02 december 2016 @ 19:50:

[...]



Dan zeker doen! Je kunt ze koppelen, dat is zo handig.Daarom. Al weet ik niet hoe dat moet!
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven