Vanuit belgie naar Belgisch nummer in het buitenland bellen

17-09-2016 20:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames



Mijn vriend zit op cruise op de Middellandse zee en ik zou hem graag eens bellen op zijn gsm. Nu zag ik dat dit voor hem geld kost (als ik hem bel) maar hoe zit dat voor mij? Gelden voor mij de normale tarieven van in belgie, of komt daar nog iets bij? (Ik bel in belgie bv gratis naar hem, vraag me dus af of ik ook gratis naar hem bel als hij in Italië zit.)



Alvast Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het voor jou gratis.

Pas wel op dat je hem niet belt als hij in internationale wateren zit, want dat is geloof ik heel duur (voor hem dan)
Jij betaalt je normale belkosten, hij betaalt de kosten vanaf de grens.

Tenminste, zo werkt het in Nederland, ik ga er voor het gemak van uit dat het in België net zo werkt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.
Ik zou hem jou laten bellen als ze aan wal zijn.. Als ze op volle zee zijn gaat het via satelliet en dat is stervensduur
Ik zou facetimen of skypen, mag toch aannemen dat hij gewoon wifi heeft op die boot
Heeft zo'n schip geen wifi? Dan kun je hem bellen via whatsapp en dat is gratis op dus evt datagebruik na.
Alle reacties Link kopieren
Haha neen, echt belachelijk maar de WiFi is 50 dollar per uur, beetje erover imo.



We proberen uit te zoeken of het goedkoper is dat ik hem bel of hij mij, maar we denken het eerste.
Alle reacties Link kopieren
Is in België hetzelfde als in Nederland:jij betaalt normaal tarief, net zoals je hem belt als hij in België is.

Hij betaalt de kosten voor buitenland bellen.

Let inderdaad wel op, als hij niet ergens aan land is kan het heel prijzig worden!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:mismashful2 schreef op 17 september 2016 @ 21:05:

Haha neen, echt belachelijk maar de WiFi is 50 dollar per uur, beetje erover imo.

Waarschijnlijk omdat de internetverbinding voor die WiFi via een satelliet van het schip werkt.



Maar als dat zo is vraag ik me af of je je vriend zelfs maar KUNT bellen terwijl hij buitengaats is; GSM-signalen hebben maar iets van maximaal 5km bereik afhankelijk van de mast.



Dus zoals hierboven al gezegd; bel hem of laat hem bellen als hij aan land is en dus GSM-bereik heeft.
Alle reacties Link kopieren
We hebben gisteren gebeld. De boot heeft blijkbaar een eigen mast, maar die bedragen zijn belachelijk duur, dus we wachten idd tot hij aan land is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven