Verhinderen van toevoegen aan whatsappgroepen

22-01-2016 20:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Allemaal,



Tot mijn ergernis word ik voortdurend toegevoegd aan allerlei whatsappgroepen waar ik niets mee te maken wil hebben.

Ik meld mij steeds af, blokkeer diverse leden in groups, maar ze blijven mij toevoegen.

Kennelijk is de methode: nieuwe leden toevoegen, en die nieuwe leden voegen mij weer toe. Ik ben soms een hele avond bezig om mijzelf alleen maar af te melden voor ongewenste groepen.

Kortom: bloedirritant.



Wat kan ik hier tegen doen? Als ik Google, dan kan ik alleen elke persoon die mij toevoegt, blokkeren (nadat ik hem of haar heb toegevoegd) maar dat is een vermoeiende klus als nieuwe leden mij blijven toevoegen.

Dus: is er een methode om daar nu in 1 klap vanaf te zijn?

Liefst zonder een nieuw telefoonnummer te nemen.



Alvast bedankt voor alle antwoorden.



Groetjes, Duifje98
Nou, misschien is het slim om eens je eigen telefoonnummer en/of naam tegooglen. Wie weet heeft iemand je een streek geleverd en het ergens online geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook bang voor. Het vervelende is alleen dat mijn telefoonnummer bij zoveel organisaties/klanten/opdrachtgevers te boek staat dat de optie 'telefoonnummer veranderen', die ik ook ernstig heb overwogen, op dit moment niet echt een optie is, tenzij ik er niet aan ontkom.
Om wat voor groepen gaat het hier?
Alle reacties Link kopieren
Nummercontrole van mijn nulzes levert overigens weinig 'boeiends' op, behalve van die lijsten waarin ze genoemd staan tussen een eindnummer lager en volgend nummer hoger en daar kun je niet zoveel mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 22 januari 2016 @ 21:00:

Om wat voor groepen gaat het hier?



Vervelende groepen. Allerlei 'gezeik' over Geert Wilders, Vluchtelingen, Noord-Korea etc.

Het lijkt erop dat willekeurig welk onderwerp reden is tot 'groepsvorming' en aanverwant 'toevoegen'.
Dan zou je bijna zeggen dat iemand ergens tussen de reacties op de verschillende nieuwsberichten jouw nummer heeft geplaatst of steeds weer plaats.
Je kan contact opnemen met whatsapp zelf. Al gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 22 januari 2016 @ 21:06:

Dan zou je bijna zeggen dat iemand ergens tussen de reacties op de verschillende nieuwsberichten jouw nummer heeft geplaatst of steeds weer plaats.Dat denk ik dus ook en daar ben ik niet blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 22 januari 2016 @ 21:08:

Je kan contact opnemen met whatsapp zelf. Al gedaan?Nog niet maar ik ga mij nu even daarin verdiepen.
quote:Duifje98 schreef op 22 januari 2016 @ 21:02:

[...]





Vervelende groepen. Allerlei 'gezeik' over Geert Wilders, Vluchtelingen, Noord-Korea etc.

Het lijkt erop dat willekeurig welk onderwerp reden is tot 'groepsvorming' en aanverwant 'toevoegen'.Wat vervelend. Ik dacht dat je groepapps van je eigen contactpersonen bedoelde, maar dit zijn dus mensen die je niet kent. Als contact met whatsapp ook niets oplevert, dan zou ik toch een ander nummer nemen. Dat lijkt vaak een vervelender klus dan het is. De primaire organisaties/instanties verander je zo zelf en meestal heeft zo een organisatie wel meer contactgegevens als adres of mail. Als men je echt wil bereiken komt het echt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Misschien werkt het om WhatsApp voor een oeriode te verwijderen? Misschien een week of twee.
Alle reacties Link kopieren
Valisa, dat is een goed idee. Eens kijken of dat rust oplevert. En anders moet ik de optie van WitteLelie doen, toch een ander nummer. Ik ben alleen bang dat degene die kliert het op een zeker moment weer te pakken krijgt en dan overnieuw begint. Ik heb wel een vermoeden wie het is, overigens, maar kan dat niet bewijzen.
Het is dus een vorm van stalken. Heb je al eens overwogen om aangifte te doen? Jij hebt nu nog geen bewijs maar wellicht heeft deze persoon het ook bij anderen gedaan en is daar wel bewijs van.



Je hebt het vast al gedaan, maar je kunt bij de instellingen aangeven aangeven dat niet wilt dat je telefoon gaat trillen, geen pop-ups geeft en geen meldings-led laat zien als je een groepsbericht binnenkrijgt. Dit laatste zou ook kunnen schelen.



Je zou ook nog mensen in je directe omgevingen waar je veel WA-contact mee hebt, kunnen vragen of ze willen appen via een andere applicatie zoals Google Hangouts.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee van Google Hangouts! Dank je wel Rubber Ducky.
quote:Duifje98 schreef op 23 januari 2016 @ 09:16:

Valisa, dat is een goed idee. Eens kijken of dat rust oplevert. En anders moet ik de optie van WitteLelie doen, toch een ander nummer. Ik ben alleen bang dat degene die kliert het op een zeker moment weer te pakken krijgt en dan overnieuw begint. Ik heb wel een vermoeden wie het is, overigens, maar kan dat niet bewijzen.Confronteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven