Verkleefdheid met het mobieltje

08-09-2016 21:27 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het steeds vaker. Met name bij jongere meiden, maar ook steeds vaker bij volwassen vrouwen. Waar ze ook gaan, het mobieltje is aan hun handpalm gekleefd. In de supermarkt, op straat, op de fiets, in het OV. Het zit niet eens meer in hun tas, maar moet blijkbaar constant in de hand gehouden worden, omdat ze anders... tja... wát nou eigenlijk... missen, ofzo.



Op kantoor is vrijwel het eerste dat ze doen, het mobieltje naast het toetsenbord leggen, en dat moet dan minstens één keer per kwartier `gecheckt` worden (zo niet vaker).



OK, als je een ouder hebt die in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, of een kind dat in gevaar verkeert, of een mega-belangrijk bericht verwacht elke minuut, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.



Maar voor de meeste mensen geldt dat gewoonweg niet.



Zijn we dan zo'n zielig bosje mensen geworden dat zo verslaafd is aan het mobieltje dat een minuut zonder écht niet meer kan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nog niet uitgekletst hier?



Nou, zal ik dan maar het verlossende antwoord geven:

Mensen in Pejeka's omgeving zijn zoveel met hun mobiel bezig om haar te ergeren.

Of omdat hun mobiel interessanter is dan Pejeka. Dat kan ook.



Ik herken het namelijk helemaal niet. Mensen rommelen wel eens met hun mobiel maar ik zie het lang niet zoveel als Pejeka beweert.

Wellicht ligt het dus aan haar.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat anderen doen met hun telefoon, is niet mijn zaak, zolang ik er geen last van heb. Dus als ik met iemand in gesprek ben, vind ik het not done als de ander met zijn telefoon bezig is (tenzij diegene mij iets laat zien), daar zeg iets van.

Zijn smartphones verslavend, ja natuurlijk, heel veel dingen triggeren onze instincten en dat centrum in onze hersenen dat voor het geluksbeleving zorgen. Maar heel veel dingen zijn verslavend (koffie, tv-kijken, boeken, sporten), maar niet iedereen is verslaafd. Sommige kunnen prima zonder, alleen ze hebben er tot noch toe geen reden voor gehad. En zolang je verder nog normaal kunt functioneren, valt het vast best mee (al zullen verslavingsdeskundigen hier misschien iets anders over kunnen zeggen).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:delite schreef op 14 september 2016 @ 08:57:

[...]





Haha, ja ik zat er al op te wachten. Mijn lange vakanties zijn meestal 5 weken naar Nederland. Ben geemigreerd. Ik heb geen automatische afschrijvingen en ik ben zo'n tut die rekeningen meteen wil betalen als ze binnenkomen.

Ik schreef eerder al dat ik mijn mobiel eigenlijk nooit bij me heb als ik de deur uit ren, maar op vakantie moet hij wel mee. En voornamelijk voor geldzaken.

Tv heb ik idd ook niet nodig. Thuis al niet, en op vakantie zeker niet.Aha, dat snap ik dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:SinDudas schreef op 14 september 2016 @ 08:14:

[...]





Als ik Sophiax goed begrijp, denkt zij dat die ouders ook zonder mobiel en tablet geen aandacht aan het kind zouden hebben besteed.Dat bedoel ik inderdaad. Net zoals ik het erg makkelijk vind om vanaf de zijlijn te roepen dat die ouders iets met hun kind moeten doen. Sowieso is er pedagogisch gezien niks mis mee om kinderen alleen te laten spelen. Wie zegt dat ze niet al de hele dag met haar kind heeft gespeeld? Of dat ze tussendoor iets belangrijks moest afhandelen? Dat kind nu niet naar de crèche hoefde omdat moeder lekker in het park wat dingen kon doen terwijl ze daar met haar kindje was? Als diezelfde moeder een boekje had zitten lezen was het oordeel waarschijnlijk anders geweest dan nu het een smartphone betreft. Ik snap het ergens wel, maar rationeel is het niet.
quote:boebezoebe schreef op 14 september 2016 @ 08:59:

Ach kom op pejeka, je doet in dit topic enorm alsof jíij allemaal wel weet hoe het zo nodig moet en andere schepselen niet. Weinig inlevings- of relativeringsvermogen. Alleen in dit topic? quote:pejeka schreef op 13 september 2016 @ 22:02:

Maar misschien wel eens goed om je af te vragen of je dat "prettig" ook een dagje zou kunnen laten als het zo uitkomt?Ik kan prima dagen of weken zonder smartphone. Als ik in een ver buitenland in een of ander onbereikbaar oord ben en 'm niet kan gebruiken krijg ik echt geen ontwenningsverschijnselen. Maar als ik in Nederland ben gebruik ik mijn telefoon als wekker, als agenda, als communicatiemiddel, om te forummen, om mijn bankzaken te regelen, om het nieuws bij te houden, om te kijken of het gaat regenen, om te mailen, om snel even iets op te zoeken. Daar lijkt me niets mis mee, het is gewoon hartstikke handig.

Vergelijk het anders eens met ander apparaat als een stofzuiger of een wasmachine; ik kan prima zonder; ik kan mijn vloer gewoon vegen in plaats van stofzuigen en als ik op reis ben was ik af en toe wat dingen op de hand. Maar thuis is het toch echt een stuk makkelijker om alle was in een apparaat te gooien dan alles met de hand te wassen, dus dan maak ik daar dankbaar gebruik van. Dat betekent toch niet dat ik verslaafd ben aan mijn wasmachine? Of doe jij alles nog met de rolveger en het wasbord?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind het soms ook wel jammer hoor. Maar dan juist vooral in het OV. Ik vind het gewoon een stukje minder gezellig.

Ik hou van mensen kijken, praatjes aanknopen met vreemden (soms) en kijken wat voor boek iemand leest.

Dat is er tegenwoordig bijna niet meer bij.

Ik vraag me ook af wat mensen de hele tijd doen.

Appen doe ik zelf ook best veel, en ik check Facebook en instagram, soms Viva en mn mail, maar daar gaat echt geen uuuren in zitten.



Zelf ben ik dan wel vaak weer ongezellig en gevaarlijk met muziek in m'n oren op de fiets en in de trein, maar dan vanaf m'n mp3speler dus daar zit ik niet de hele tijd naar de staren.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 13 september 2016 @ 22:31:

[...]





Goeie vraag. Ik ben niet anti-mobiel. Ik ben er wel voor dat mensen eens iets meer gaan nadenken of dat ding altijd en overal de hoofdrol moet spelen. Te veel mensen leggen dat ding gedachteloos op tafel als ze een borrel gaan drinken met vrienden, of uit eten gaan. Alsof het vanzelfsprekend is. Wat heel vanzelfsprekend kán zijn als je een doodzieke ouder hebt die elk moment hulp nodig kan hebben, of een kind dat elk moment aandacht moet hebben. Maar voor het merendeel van de mensen geldt dit gewoon niet. Die zitten gewoon gedachtenloos met dat ding te fröbelen. Ook in gezelschap. Op feestjes, op borrels, tijdens etentjes, enz. En ik zou dan wel eens willen weten waaróm? Als je de mensen met wie je op dat moment samen bent, minder interessant vindt dan de mensen die je een facebookberichtje sturen of een appje, waarom spreek je dan met ze af? Als je schermpje hoe dan ook interessanter is dan je gezelschap, waarom blijf je dan niet lekker thuis met je schermpje? Dat soort dingen.Mee eens. Ik ben blij dat ik zelf niet zo ben en ik moet zeggen dat ik gelukkig nog veel mensen ken die dat ook niet doen...dat zijn de leukste!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 14 september 2016 @ 16:21:

Tja, ik vind het soms ook wel jammer hoor. Maar dan juist vooral in het OV. Ik vind het gewoon een stukje minder gezellig.

Ik hou van mensen kijken, praatjes aanknopen met vreemden (soms) en kijken wat voor boek iemand leest.

Dat is er tegenwoordig bijna niet meer bij.

Ik vraag me ook af wat mensen de hele tijd doen.

Appen doe ik zelf ook best veel, en ik check Facebook en instagram, soms Viva en mn mail, maar daar gaat echt geen uuuren in zitten.



Zelf ben ik dan wel vaak weer ongezellig en gevaarlijk met muziek in m'n oren op de fiets en in de trein, maar dan vanaf m'n mp3speler dus daar zit ik niet de hele tijd naar de staren.



Hoe kan je dan een praatje aanknopen, met dopjes in je oren?



Je kan ook artikelen, kranten, boeken lezen op je smartphone, misschien kijken ze wel filmpjes?



Overigens doe ik expres mijn oordopjes in en mijn telefoon in mijn handen in het OV. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel praatjes met mensen die ik niet ken xD
quote:shala91 schreef op 14 september 2016 @ 17:09:

[...]



Overigens doe ik expres mijn oordopjes in en mijn telefoon in mijn handen in het OV. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel praatjes met mensen die ik niet ken xDHaha, ik heb in het ov ook weleens mijn oordopjes in zonder dat ik muziek afspeel. Gewoon om me af te sluiten. Helaas werkt het niet goed, want ik word echt heel veel aangesproken. Hopelijk wordt het ooit etiquette dat je mensen met een koptelefoon op/oordopjes in niet aanspreekt. Ik wil in het ov graag even niet met anderen bezig zijn. Ik heb heel hectisch werk en thuis twee basisschoolkinderen. Mijn kwartier in de trein breng ik graag in rust door.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met TO eens. Ik heb een aantal vriendinnen (volwassen vrouwen) die de gehele dag met hun mobieltje bezig zijn. Een van hen (ik ga nu niet meer met haar om) die kreeg tijdens afspraken van ons altijd regelmatig tig telefoontjes die ze op haar gemak beantwoordde/ appjes die ze direct "moest" beantwoorden, irritant gewoon, het was verder een heel lieve vriendin, als wij elkaar niet zagen stuurde ze mij ook altijd tig appjes maar ik heb daar gewoon niks mee.



Ik heb zelf geen internet op mijn smartphone (ik app alleen als ik thuis ben) en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 14 september 2016 @ 17:51:

[...]



Haha, ik heb in het ov ook weleens mijn oordopjes in zonder dat ik muziek afspeel. Gewoon om me af te sluiten. Helaas werkt het niet goed, want ik word echt heel veel aangesproken. Hopelijk wordt het ooit etiquette dat je mensen met een koptelefoon op/oordopjes in niet aanspreekt. Ik wil in het ov graag even niet met anderen bezig zijn. Ik heb heel hectisch werk en thuis twee basisschoolkinderen. Mijn kwartier in de trein breng ik graag in rust door.



Precies!



Opzouten zeg, ik zit hier voor mijn rust!
quote:Marthe. schreef op 14 september 2016 @ 16:21:

Tja, ik vind het soms ook wel jammer hoor. Maar dan juist vooral in het OV. Ik vind het gewoon een stukje minder gezellig.

Ik hou van mensen kijken, praatjes aanknopen met vreemden (soms) en kijken wat voor boek iemand leest.

Dat is er tegenwoordig bijna niet meer bij.

Ik vraag me ook af wat mensen de hele tijd doen.

Appen doe ik zelf ook best veel, en ik check Facebook en instagram, soms Viva en mn mail, maar daar gaat echt geen uuuren in zitten.



Zelf ben ik dan wel vaak weer ongezellig en gevaarlijk met muziek in m'n oren op de fiets en in de trein, maar dan vanaf m'n mp3speler dus daar zit ik niet de hele tijd naar de staren.Gelukkig ga ik zelf praktisch nooit met het ov (gelukkig) en ik zit zelf ook vaak op m'n mobiel dan, en luister tegelijkertijd muziek. Juist expres zodat mensen geen praatje met me aanknopen. Ik houd daar gewoon echt niet van. In de supermarkt, in de rij van de kassa vind ik wat anders, dan ben je ook zo weg. Dus die praatjes zijn maar kort. Maar gezellig met een vreemde in de trein kletsen, nee. Dat is echt niet mijn ding.
quote:Marthe. schreef op 14 september 2016 @ 16:21:

Tja, ik vind het soms ook wel jammer hoor. Maar dan juist vooral in het OV. Ik vind het gewoon een stukje minder gezellig.

Ik hou van mensen kijken, praatjes aanknopen met vreemden (soms) en kijken wat voor boek iemand leest.

Dat is er tegenwoordig bijna niet meer bij.

Ik vraag me ook af wat mensen de hele tijd doen.

Appen doe ik zelf ook best veel, en ik check Facebook en instagram, soms Viva en mn mail, maar daar gaat echt geen uuuren in zitten.



Zelf ben ik dan wel vaak weer ongezellig en gevaarlijk met muziek in m'n oren op de fiets en in de trein, maar dan vanaf m'n mp3speler dus daar zit ik niet de hele tijd naar de staren.



Nou ik sluit mij juist bewust af. Met een incidenteel luchtig praatje heb ik geen moeite. Maar schijnbaar zie ik er aardig uit en heb ik te vaak een persoonlijke verhalen met iets te veel details aangehoord.

En toen ik nog op school zat en nog de bus van 0700 had ik echt 0 behoefte in contact met mede passagiers.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 14 september 2016 @ 08:59:

[...]





Ach kom op pejeka, je doet in dit topic enorm alsof jíij allemaal wel weet hoe het zo nodig moet en andere schepselen niet. Weinig inlevings- of relativeringsvermogen. Als je las wat ik schreef zie je dat ik het prima snap, dus je vragen ("Je best toch zelf de baas?") zitten vol met oordeel, niet echt open vragen uit interesse. Je plaatst jezelf boven anderen daarmee. En dat mag allemaal, mij best, maar daar mag een ander ook wat van vinden. Ik vind bijvoorbeeld discussies/gesprekken met mensen die eigenlijk alleen maar kunnen zeggen: "Anderen doen dit verkeerd en ik weet het beter" gewoon weinig interessant. Een goede reden om het hierbij te laten op dit topic (want zoals je zegt, ik ben zelf de baas over wat ik mijn mijn computer of forumgrdrag doe )



Ik had het niet zozeer over jou persoonlijk, alswel over de algemene tendens dat steeds méér mensen hun mobieltje de baas over hén laten zijn. Niet de mensen bepalen meer wanneer en hoe er gereageerd wordt, maar het mobieltje. Zodra dat ding piept of rammelt of trilt, móet er gekeken worden. Niet een kwartier later, niet 5 minuten later, maar metéén. Ook in gezelschap. Oók als je geen berichtjes of oproepen verwacht die erg dringend kunnen zijn. Nee, het ding piept en jij reageert. Het jammere is dat veel mensen zich niet eens meer bewust zijn van dat gedrag, want die redeneren "iedereen heeft toch een mobieltje en dus doet iedereen dat toch?"



Ja, nogmaals, ik erken de voordelen die mobiele communicatie kan bieden. Maar ik snap niet dat (en dan heb ik het dus over privé-gebruik) waarom je leven opeens voorbij zou zijn als je dat ding eens een paar uur niét in je zak hebt, of gewoon eens gaat winkelen en dat ding thuis op de kast laat liggen. Stort de wereld dan in, mis je dan opeens allemaal héul belangrijke-dringende-niet kunnende wachtende zaken in je leven, of gaat je leven gewoon net zo soepel door als 20 jaar geleden, toen het zomaar ook wel eens kon gebeuren dat een vriendin die je belde thuis, even geen gehoor kreeg omdat je op een terrasje zat of aan het winkelen was?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 14 september 2016 @ 18:14:

[...]





Precies!



Opzouten zeg, ik zit hier voor mijn rust!Helemaal met je eens. Zit dus ook echt niet te wachten op verschillende mensen om me heen die het nodig vinden mijn rust te verstoren door onzinverhalen in hun mobieltje te gaan zitten kakelen met iemand aan de andere kant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 14 september 2016 @ 19:39:

[...]





Ik had het niet zozeer over jou persoonlijk, alswel over de algemene tendens dat steeds méér mensen hun mobieltje de baas over hén laten zijn. Niet de mensen bepalen meer wanneer en hoe er gereageerd wordt, maar het mobieltje. Zodra dat ding piept of rammelt of trilt, móet er gekeken worden. Niet een kwartier later, niet 5 minuten later, maar metéén. Ook in gezelschap. Oók als je geen berichtjes of oproepen verwacht die erg dringend kunnen zijn. Nee, het ding piept en jij reageert. Het jammere is dat veel mensen zich niet eens meer bewust zijn van dat gedrag, want die redeneren "iedereen heeft toch een mobieltje en dus doet iedereen dat toch?"



Ja, nogmaals, ik erken de voordelen die mobiele communicatie kan bieden. Maar ik snap niet dat (en dan heb ik het dus over privé-gebruik) waarom je leven opeens voorbij zou zijn als je dat ding eens een paar uur niét in je zak hebt, of gewoon eens gaat winkelen en dat ding thuis op de kast laat liggen. Stort de wereld dan in, mis je dan opeens allemaal héul belangrijke-dringende-niet kunnende wachtende zaken in je leven, of gaat je leven gewoon net zo soepel door als 20 jaar geleden, toen het zomaar ook wel eens kon gebeuren dat een vriendin die je belde thuis, even geen gehoor kreeg omdat je op een terrasje zat of aan het winkelen was?





wij zijn van een uitstervende soort Pekeja.

Ik lees mijn smsjes ook meestal pas een half uur later.Zeker als ik net in een winkel sta
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 14 september 2016 @ 19:41:

[...]





Helemaal met je eens. Zit dus ook echt niet te wachten op verschillende mensen om me heen die het nodig vinden mijn rust te verstoren door onzinverhalen in hun mobieltje te gaan zitten kakelen met iemand aan de andere kant.Ik zie eerlijk gezegd nog maar weinig mensen die bellen in het OV. Het merendeel app't. En ik zit toch met spotify aan op mn telefoon, oortjes in. Niks geen last van bellers!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 14 september 2016 @ 19:39:

[...]





Ik had het niet zozeer over jou persoonlijk, alswel over de algemene tendens dat steeds méér mensen hun mobieltje de baas over hén laten zijn. Niet de mensen bepalen meer wanneer en hoe er gereageerd wordt, maar het mobieltje. Zodra dat ding piept of rammelt of trilt, móet er gekeken worden. Niet een kwartier later, niet 5 minuten later, maar metéén. Ook in gezelschap. Oók als je geen berichtjes of oproepen verwacht die erg dringend kunnen zijn. Nee, het ding piept en jij reageert. Het jammere is dat veel mensen zich niet eens meer bewust zijn van dat gedrag, want die redeneren "iedereen heeft toch een mobieltje en dus doet iedereen dat toch?"



Ja, nogmaals, ik erken de voordelen die mobiele communicatie kan bieden. Maar ik snap niet dat (en dan heb ik het dus over privé-gebruik) waarom je leven opeens voorbij zou zijn als je dat ding eens een paar uur niét in je zak hebt, of gewoon eens gaat winkelen en dat ding thuis op de kast laat liggen. Stort de wereld dan in, mis je dan opeens allemaal héul belangrijke-dringende-niet kunnende wachtende zaken in je leven, of gaat je leven gewoon net zo soepel door als 20 jaar geleden, toen het zomaar ook wel eens kon gebeuren dat een vriendin die je belde thuis, even geen gehoor kreeg omdat je op een terrasje zat of aan het winkelen was?



Nja, als ik boodschappen ga doen zonder telefoon heb ik ook geen bankpas of geld bij me



Anyways, jij HOEFT toch ook niet te snappen waarom mensen dat ding altijd bij hebben? Of wel graag meteen hun berichtjes checken? Als je je ergert aan je appende/bellende/gamende gezelschap zeg je er wat van en laat de rest gewoon lekker hun ding doen. Wat kan jou het schelen als mensen die je verder NIET kent 'verslaafd' zijn aan hun telefoon? Erger je je ook zo aan mensen die de deur niet uit gaan zonder een pakje peuken en die gewoon zomaar overal op straat opsteken en daarna naast je in de trein zitten te stinken?
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 14 september 2016 @ 21:29:

[...]





Nja, als ik boodschappen ga doen zonder telefoon heb ik ook geen bankpas of geld bij me



Anyways, jij HOEFT toch ook niet te snappen waarom mensen dat ding altijd bij hebben? Of wel graag meteen hun berichtjes checken? Als je je ergert aan je appende/bellende/gamende gezelschap zeg je er wat van en laat de rest gewoon lekker hun ding doen. Wat kan jou het schelen als mensen die je verder NIET kent 'verslaafd' zijn aan hun telefoon? Erger je je ook zo aan mensen die de deur niet uit gaan zonder een pakje peuken en die gewoon zomaar overal op straat opsteken en daarna naast je in de trein zitten te stinken?Men doet maar. Wat me wél opvalt echter, is dat veel mensen die verslaafd zijn aan hun mobiel, op dezelfde manier reageren als mensen die verslaafd zijn aan bijv. sigaretten of drank: ontkenning, relativering en verdediging.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 14 september 2016 @ 21:22:

[...]



Ik zie eerlijk gezegd nog maar weinig mensen die bellen in het OV. Het merendeel app't. En ik zit toch met spotify aan op mn telefoon, oortjes in. Niks geen last van bellers!



+1

Geen hond belt nog op het Ov.

Ik zit er bijna dagelijks op, trein en bus. Een paar jaar geleden kon je nog de boodschappeninstructies, aankomsttijden en andere afspraken meevolgen, maar dat is echt over en uit.



Verzin dus maar wat anders om over te zeuren. iets wat minder duidelijk verzonnen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 14 september 2016 @ 21:38:

[...]





Men doet maar. Wat me wél opvalt echter, is dat veel mensen die verslaafd zijn aan hun mobiel, op dezelfde manier reageren als mensen die verslaafd zijn aan bijv. sigaretten of drank: ontkenning, relativering en verdediging.Jij rookt toch?
quote:aliva schreef op 14 september 2016 @ 21:47:

[...]



Verzin dus maar wat anders om over te zeuren. iets wat minder duidelijk verzonnen is.
quote:shala91 schreef op 14 september 2016 @ 21:29:

[...]





Nja, als ik boodschappen ga doen zonder telefoon heb ik ook geen bankpas of geld bij me



Anyways, jij HOEFT toch ook niet te snappen waarom mensen dat ding altijd bij hebben?

Het lijkt mij meer een kwestie van niet willen snappen. Het is sinds de start van het topic al op 100 verschillende manieren uitgelegd. Een beetje simpel om mensen dan maar als verslaafden die in de ontkenningsfase zitten weg te zetten.



Als iemand tussen de oren heeft dat een mobiel alleen maar om te fb en te appen is, springen natuurlijk net die mensen die dat doen eruit.



Maar ja, ik vraag me nog steeds af hoe dan avond aan avond die hele lappen tekst worden ingevoerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 14 september 2016 @ 21:47:

[...]





Jij rookt toch?



Ja. Maar ik weet dat het niet gezond is, en ik erken dat, en ik ga rustig met vrienden of familie uit eten en dan raak ik heel de avond geen sigaret aan. Want ik loop echt niet elke 10 minuten naar buiten dan. Volgende week vlieg ik naar de andere kant van de wereld en dan rook ik waarschijnlijk een hele dag niet. Geen last van.



Dus ik denk dat als vele mensen hun mobieltje op dezelfde manier eens af en toe zouden kunnen thuislaten of niet gebruiken, en beseffen dat hun ziel en zaligheid niet afhangt van ieder piepje dat dat ding geeft, en dat ze niet dood gaan als ze een appje een keer een dag later zien, er al veel gewonnen is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 14 september 2016 @ 21:52:

[...]



Het lijkt mij meer een kwestie van niet willen snappen. Het is sinds de start van het topic al op 100 verschillende manieren uitgelegd. Een beetje simpel om mensen dan maar als verslaafden die in de ontkenningsfase zitten weg te zetten.



.



Maar het gaat immers helemaal niet om snappen.

Het gaat om de boel op te fokken.



Zinloos om er tegenin te gaan.



Trrrrrrrrr..allalie Trrrrrrrrr.. allala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven