Vind mijn iphone ; alleen met data verbinding?

01-08-2016 14:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nergens vinden of de app 'vind mijn iphone' alleen werkt als betreffend apparaat op dat moment verbonden is met internet via wifi of 3/4G.

Ik zou denken dat de app hem sowieso moet kunnen vinden als ie aanstaat en je dus verbinding hebt met je provider. Of moet dit apart ingesteld worden?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik ook wel willen weten idd. Op basis van GPS zou het in principe ook moeten kunnen lijkt mij en volgens mij heb je daarvoor geen internetverbinding nodig? Dus ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja je moet 3g 4g of wifi aan hebben op het apparaat dat je zoekt. Daarom heb ik dochterlief een abbo gegeven met data
Alle reacties Link kopieren
De app werkt alleen als je telefoon met internet verbonden is (wifi/3g/4g). Als je geen internet hebt, dan kan je de locatie niet vinden. Als je batterij leeg is, dan kan je de locatie ook niet vinden.
Je kan een toon laten afspelen. Dat werkt zodra je internetverbinding hebt.



Hoe zou je de locatie van je telefoon willen versturen zonder verbinding?
Alle reacties Link kopieren
Via gps; ik heb de app 'here maps' en die kun je ook offline gebruiken; heb die gebruikt toen ik in de VS was; werkt perfect.

Vandaar mijn vraag of dat bij 'vind mijn iPhone' ook werkt.
Alle reacties Link kopieren
Via GPS kan de telefoon z'n eigen positie bepalen. Dat is iets anders dan aan een ander apparaat (zoals de servers van Apple) laten weten wat die locatie is.
Alle reacties Link kopieren
De zoek mijn iPhone app gebruik je als je je telefoon kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 01 augustus 2016 @ 15:24:

Via gps; ik heb de app 'here maps' en die kun je ook offline gebruiken; heb die gebruikt toen ik in de VS was; werkt perfect.

Vandaar mijn vraag of dat bij 'vind mijn iPhone' ook werkt.Via GPS kan je geen data versturen. GPS geeft enkel je locatie weer, die jij dus van de GPS satelliet haalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:darida schreef op 01 augustus 2016 @ 15:48:

De zoek mijn iPhone app gebruik je als je je telefoon kwijt bent.



Of als ik wil weten waar mijn zoon uithangt :-)



App werkt inderdaad alleen bij een internetverbinding, dus vrij nutteloos als telefoon gestolen wordt aangezien dief phone direkt zal uitschakelen. Indien verloren is het wel handig, ook als je hem in huis kwijt bent door hem geluid te laten maken
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 01 augustus 2016 @ 15:52:

[...]





Of als ik wil weten waar mijn zoon uithangt :-)



App werkt inderdaad alleen bij een internetverbinding, dus vrij nutteloos als telefoon gestolen wordt aangezien dief phone direkt zal uitschakelen. Indien verloren is het wel handig, ook als je hem in huis kwijt bent door hem geluid te laten makenJe kan hem wel op afstand laten vergrendelen dacht ik. Zodra de dief dan verbinding maakt met internet wordt hij geblokkeerd/vergrendeld. Heb je misschien niet je telefoon mee terug maar toch wel zo fijn vind ik. Heeft hij in ieder geval ook niks aan je telefoon en kan hij er geen gekke dingen mee uithalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 01 augustus 2016 @ 15:52:

[...]

vrij nutteloos als telefoon gestolen wordt aangezien dief phone direkt zal uitschakelen.

Precies waarom ik nog steeds niet snap waarom je een iPhone kunt uitzetten zonder pincode.

Het is wel zo dat als Zoek iPhone op een telefoon is ingeschakeld, deze niet door iemand anders kan worden geactiveerd.



Maar het antwoord de vraag van TO is idd dat het enkel werkt met een dataverbinding. DIE is nodig voor het uitlezen op afstand. Voor GPS heb je enkel ontvangst van het GPS-signaal nodig, via je dataverbinding zoekt de telefoon dan een naam bij de coordinaten.

Daarom komt de locatie bij foto's die je maakt in vliegtuigstand ook pas in beeld als je weer verbinding hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 01 augustus 2016 @ 20:55:

[...]





Je kan hem wel op afstand laten vergrendelen dacht ik. Zodra de dief dan verbinding maakt met internet wordt hij geblokkeerd/vergrendeld. Heb je misschien niet je telefoon mee terug maar toch wel zo fijn vind ik. Heeft hij in ieder geval ook niks aan je telefoon en kan hij er geen gekke dingen mee uithalen.



Dieven kunnen sowieso niks met mijn phone en gegevens want weten mijn pincode niet. Ik zal wel in geval van diefstal direkt mijn telefoon wissen via "zoek iPhone" voor mijn eigen gemoedsrust



Er zou inderdaad ook om een code gevraagd moeten worden bij uitzetten/vliegtuigstand zetten van de iPhone, raar dat die optie er niet is
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:lulletjerozenwater schreef op 01 augustus 2016 @ 21:20:[/b.



Maar het antwoord de vraag van TO is idd dat het enkel werkt met een dataverbinding. DIE is nodig voor het uitlezen op afstand. Voor GPS heb je enkel ontvangst van het GPS-signaal nodig, via je dataverbinding zoekt de telefoon dan een naam bij de coordinaten.

Daarom komt de locatie bij foto's die je maakt in vliegtuigstand ook pas in beeld als je weer verbinding hebt.Dank voor je uitleg. Ik ben niet zo technisch onderlegd en vond het vreemd dat je bij de app here maps, je je locatie exact kunt zien zonder dataverbinding en dat dat niet lukt bij vind mijn iPhone.
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 01 augustus 2016 @ 22:06:

[...]Dieven kunnen sowieso niks met mijn phone en gegevens want weten mijn pincode niet. Ik zal wel in geval van diefstal direkt mijn telefoon wissen via "zoek iPhone" voor mijn eigen gemoedsrust

Op het moment dat je dat doet kun je je telefoon ook niet meer traceren!



quote:girasole3 schreef op 01 augustus 2016 @ 22:09:

[...]Dank voor je uitleg. Ik ben niet zo technisch onderlegd en vond het vreemd dat je bij de app here maps, je je locatie exact kunt zien zonder dataverbinding en dat dat niet lukt bij vind mijn iPhone.

Here slaat het kaartmateriaal lokaal op; de kaart staat dus (net als bij een TomTom) op jouw telefoon. De software hoeft dus enkel de coördinaten van de GPS-ontvanger op te zoeken in de kaart die je al hebt. Google Maps en Kaarten van Apple halen hun kaart live van internet. Daarom is daarin bijvoorbeeld ook verkeersinformatie beschikbaar.



Google kent nog een trucje waarmee je een kaartgebied tijdelijk kunt downloaden. Handig als je bijv. naar het buitenland op vakantie gaat: thuis downloaden waar je heen gaat en daar geen data nodig.



Bij Zoek iPhone moet er een dataverbinding zijn om twee redenen; JIJ hebt die verbinding nodig om de kaart te bekijken en om de gegevens van het te zoeken toestel binnen te krijgen.

Het te zoeken toestel heeft een verbinding nodig om van jou het seintje te krijgen dat hij zijn positie moet opzoeken EN moet doorsturen aan jou.

Zonder verbinding ontvangt de telefoon geen signaal om te gaan zoeken, een kaart is niet nodig, want een coördinaat is een serie cijfers, DIE stuurt de gezochte telefoon door en pas aan de kant van de zoeker worden die cijfers weergegeven op een kaart.
lulletjerozenwater wijzigde dit bericht op 02-08-2016 19:47
Reden: Stomme typfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lulletjerozenwater schreef op 02 augustus 2016 @ 13:19:

[...]





Op het moment dat je dat doet kun je je telefoon ook niet meer traceren!





[...]





.Klopt, maar ik verwacht dat de kans na diefstal mijn telefoon nog opduikt in zoek mijn iPhone 0 procent is
Wie wind zaait zal storm oogsten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven