Lijf & Lijn alle pijlers

Goede lenzen

19-04-2024 12:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had altijd de Precision 1 daglenzen. Die waren altijd al duur, maar het afgelopen jaar zijn ze nog weer 20% duurder geworden. Dus ik wil overstappen op iets anders. De opticiens bieden alleen aan wat zij in hun beperkte assortiment hebben zitten en ik koop sinds kort dus de lenzen online. Dat is veel goedkoper/minder duur.

Wel laat ik uiteraard 1x per jaar mijn ogen checken op sterkte, cilinder, druk etc.

Maar ik wil dus overstappen naar een wat goedkoper merk, maar wel met vrij zuurstofdoorlatende zachte lenzen.

Met welk merk hebben jullie goede ervaringen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik Acuvue moist. Altijd wel ergens in de aanbieding.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop al jaren Biofinity van Coopervision. Dit merk kent ook daglenzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
19-04-2024 12:25
Ik gebruik Acuvue moist. Altijd wel ergens in de aanbieding.
Ik ook Acuvue (en soms B&L) in een maandlenzen-variant
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de proclear toric van CooperVision. Bestel ook altijd online bij visiondirect.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het verschil hiermee met lenzen van de opticien? Ik zie als ik Google wel ongeveer dezelfde prijzen als dat ik nu betaal, zijn ze dan beter van kwaliteit o.i.d.?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
19-04-2024 13:25
Wat is het verschil hiermee met lenzen van de opticien? Ik zie als ik Google wel ongeveer dezelfde prijzen als dat ik nu betaal, zijn ze dan beter van kwaliteit o.i.d.?
Ik betaal echt beduidend minder dan bij de opticien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn zoveel reacties! Ik denk dat ik maar even een vergelijkend warenonderzoekje ga doen aankomende maanden. Dat ik van alles een doosje koop
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb jaren daglenzen gehad en omdat me dat toch begon tegen te staan, door al het afval vond ik het niet zo duurzaam, ben ik overgestapt op maandlenzen van Bausch&Lomb. Ik vind ze heel fijn zitten.
Ik denk erover na om over te stappen op een bril, dan heb ik nog minder afval, maar daar ben ik nu nog te ijdel voor. :facepalm:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al jaren maandlenzen Biofinity van Cooper Vision. Beetje zoeken online loont, er zijn grote prijsverschillen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Acuvue Oasys weeklens.
Een met cilinder en een bifocaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al jaren de Soflens daglenzen Van Bausch&Lomb. Heb ontzettend veel merken uitgeprobeerd, maar na deze wil ik nooit anders meer :)

Ik bestel ze bij Mister Spex. Mocht je daar willen bestellen, dan heb ik nog een tegoedbon van 15% extra korting (die krijg ik dan zelf ook) 😊
apppie wijzigde dit bericht op 19-04-2024 14:53
34.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
19-04-2024 14:15
Ik heb jaren daglenzen gehad en omdat me dat toch begon tegen te staan, door al het afval vond ik het niet zo duurzaam, ben ik overgestapt op maandlenzen van Bausch&Lomb. Ik vind ze heel fijn zitten.
Ik denk erover na om over te stappen op een bril, dan heb ik nog minder afval, maar daar ben ik nu nog te ijdel voor. :facepalm:

Ja, dat vervuilende karakter begint me ook wel een beetje tegen te staan. Maar ik vraag me ook af of er nog veel PFAS/microplastics in lenzen zit, dat pleit wel weer voor daglenzen (minder slijtage). Ach ja, je kunt het ook niet op alles goed doen, zo is het ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook al 25 jaar Acuvue tweewekelijkse lenzen.
Via lensonline of 123optic. Even zoeken voor de goedkoopste elk half jaar. Ideaal.
gryla wijzigde dit bericht op 21-04-2024 09:46
Reden: Typfoutje
2.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Flinke cillinder hier. Al lang blij met de air optics van Arcon. Kan ik ook mee zwemmen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cooper Vision Proclear
Alle reacties Link kopieren Quote
Mizu torische lenzen, via zelfstandige opticien.
Bestel ze voorlopig via hen (wel echt duurder dan online) omdat het via andere opticiens echt zoeken was naar de juiste lens (en vooral torische sterkte, deze zag als enige dat die omhoog moest ipv de -sterkte). Deze opticien had de juiste oplossing, dus wil eerst 2 halfjaarlijkse controles afwachten en dan overweeg ik online te bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
19-04-2024 14:49
Ik gebruik al jaren de Soflens daglenzen Van Bausch&Lomb. Heb ontzettend veel merken uitgeprobeerd, maar na deze wil ik nooit anders meer :)

Ik bestel ze bij Mister Spex. Mocht je daar willen bestellen, dan heb ik nog een tegoedbon van 15% extra korting (die krijg ik dan zelf ook) 😊

Ik zweer ook bij deze, de enige lenzen die je niet voelt zitten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
19-04-2024 14:33
Acuvue Oasys weeklens.
Een met cilinder en een bifocaal.
Ik ook Acuvue Oasys. Maar dan multifocaal.
Ik heb tweewekelijkse. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulp2009 schreef:
27-04-2024 10:56
Ik zweer ook bij deze, de enige lenzen die je niet voelt zitten!

Ik ben nu verschillende aan het proberen, maar hoewel ik hoge verwachtingen had van deze (heel dun op de vinger), voelde ik deze juist heel goed zitten. Jammer, want dit waren de goedkoopste die ik er tussen had zitten :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
27-04-2024 13:19
Ik ook Acuvue Oasys. Maar dan multifocaal.
Ik heb tweewekelijkse. Ideaal.
Ik ook multifocale. Geen idee waarom er bifocaal staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Al jaaaaren acuvue oasys (twee weken lenzen)!
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
27-04-2024 18:19
Ik ben nu verschillende aan het proberen, maar hoewel ik hoge verwachtingen had van deze (heel dun op de vinger), voelde ik deze juist heel goed zitten. Jammer, want dit waren de goedkoopste die ik er tussen had zitten :(
Zaten ze niet binnenstebuiten? Dan drijven ze niet je ogen uit zoals andere merken, maar dan voel je wel die randjes..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb biomedics Toric maandlenzen. Tevreden mee. Ik bestel ze waar ze op dat moment het goedkoopst zijn. Lentiamo, lensexpress, Hans anders en Lensonline heb ik al gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
27-04-2024 19:10
Zaten ze niet binnenstebuiten? Dan drijven ze niet je ogen uit zoals andere merken, maar dan voel je wel die randjes..


Dat zal ik van de week nog even dubbel checken. Ze klapten wel heel makkelijk dubbel op mijn vinger, dus misschien wel gebeurd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven