Voor het eerst een Ereader kopen

25-01-2015 10:56 56 berichten
Hoi,



Ik wil mijn eerste Ereader gaan kopen. Na wat speurwerk op internet lijkt de Kobo Aura mij wel fijn, hij heeft verlichting en goede reviews.

Hebben jullie ervaring met deze ereader? Kun je er alles op zetten wat je wil? Werkt hij goed?



Ervaringen met andere merken zijn natuurlijk ook welkom
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met '' kun je er alles op zetten wat je wil"" ?



Ik heb een Kobo Glo en ben er tevreden mee,gebruik hem alleen tijdens vakanties en dat bevalt prima. Denk dat ik er 60 boeken op heb staan nu.
Hier ook een zeer tevreden kobo aura gebruiker. Batterij, grootte van het geheugen vind ik echt pluspunten.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Kindle, maar heb inderdaad ook al goede verhalen gehoord over de Kobo readers.

Volgens mij zijn er maar een paar dingen waar je echt op moet letten, of een keuze in moet maken



-Welke bestandformaten kan hij aan? Meeste Nederlandse boeken zijn epubs, in het buitenland wordt .mobi ook veel gebruikt. Voor mijn Kindle bijvoorbeeld moet ik epubs even converteren naar .mobi (via gratis conversieprogramma Calibre). Ik vind dat geen probleem, maar het is wel een extra handeling natuurlijk.



-Welk schermtype heeft hij? Als je iets met ingebouwde verlichting zoekt, opletten dat het licht vanuit de randen komt, dus geen backlight zoals je laptop/telefoon want dat leest zeer onrustig. De kobo aura en de nieuwste kindle versie hebben volgens mij een nieuwe technologie waardoor het licht over de pagina 'gestrooid' wordt ipv erdoorheen. Zelf nog geen ervaring mee, alleen even gezien in een winkel.



-Wil je met of zonder touchscreen? Lijkt triviaal, maar was voor mij erg belangrijk. Ik ken mezelf met touchscreens, en die zou binnen een dag vol vette vingers zitten. Wilde ik dus perse niet



Dat waren in elk geval voor mij de belangrijkste overwegingen. Mijn Kindle kan ook verbinding maken met wifi, waardoor je in de amazon-store draadloos boeken kunt kopen, maar in de praktijk gebruik ik dat nauwelijks.



Succes met je keuze!
Ik heb de grote versie van de aura en ben er heel blij mee. Hij ligt lekker in de hand, wat ik heel belangrijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alweer bijna 2 jaar een Kobo Glo, ben er erg tevreden over



Ik heb geen idee hoeveel boeken erop staan, denk ruim 100. Ik doen een week of 3 met de batterij, gebruik in bed het ingebouwde lichtje op de laagste stand.

Je kunt er ook mee internetten, maar dat heb ik nog nooit gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sony PRS T3

http://www.klein.nl/sony- ... IjEjeX3rsMCFQQTwwod53sAog



En ik ben er heel tevreden over
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 25 januari 2015 @ 11:28:

Ik heb de grote versie van de aura en ben er heel blij mee. Hij ligt lekker in de hand, wat ik heel belangrijk vindt.ja ik heb ook een hoes, dan kun je hem vasthouden als een boek. Ik klap het hoesje dubbel, klik het vast en steek en dan 2 vingers tussen..... dan kan ik bladeren met mijn duim
Fijn zoveel tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sony en ben daar heel blij mee, maar als ik lees over die verlichting Van de Kobe lijkt me dat heel fijn. Over de touchscreen: dat heeft mijn Sony ook, maat tevens knoppen dus je hoeft het touchscreen niet te gebruiken



Al met al vind ik de e reader gewoon prettig met lezen, omdat je niet zo'n zwaar boek vast hoeft te houden.
Later is nu
Mijn kobo glo is al 2 keer vastgelopen

Wat ik wel heel fijn vind is het lampje. Als ik nu een nieuwe zou kopen, had ik een Sony genomen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sony stopt met het maken van ereaders heb ik gelezen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kobo is ook een keer vastgelopen, gereset door met het pootje van een paperclip in een gaatje te duwen. Verder niks aan de hand, alles stond er nog gewoon op.



Ik was toen een illegaal verkregen boek aan het lezen , zal daar wel mee te maken hebben



Krijg wel meer boeken van anderen, maar daar heb ik het nooit bij gehad
Alle reacties Link kopieren
Mijn Sony liep toevallig gisteren vast. Na resetknopje deed ie het gelukkig weer.
Later is nu
Ik heb ook twee keer een vastgelopen Kobo glo gehad, en die is twee keer vervangen door de fabrieksgarantie. Mijn derde Kobo doet het tot nu toe naar tevredenheid (afkloppen.) Ik heb geen ervaring met de Kobo Aura, weet het prijsverschil ook niet, maar voor mij zou een ingebouwd lampje een vereiste zijn, daar heb ik echt heel veel plezier van; onderweg naar vakantie in het donker lekker lezen, 's avonds bij de tent, en in bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lampje ook echt ideaal. Heb er trouwens ook een hoesje om gekocht,geen originele maar een nepper bij Bol.com.
Ik heb ook een vast lopende Kobo Glo.

Van de aura heb ik dat nog nooit gehoord.
Mijn hoesje heb ik voor een paar euro bij miniinthebox besteld.
Ik heb zowel Sony als kobo gehad. Mooi zolang het werkt maar iedere keer een levensduur van hooguit een jaar. Nu de iPad in een lichte versie bestaat hoef ik geen ereader meer
Alle reacties Link kopieren
Mijn Sony is na 5 jaar ook deze week overleden, hij doet nog wel iets maar is volkomen van het padje af..

Ik kijk toch nog weer naar een Sony, ze zijn nog wel verkrijgbaar maar niet meer in de winkel heb ik begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hele goede ervaringen met de Kobo Aura!! Heb hem bijna een jaar, ben er ontzettend blij mee! Vooral het lampje erin, is wat mij betreft echt een pluspunt. Kijk ook even goed waar je hem koopt, meende dat er behoorlijk wat prijsverschil zat tussen diverse winkels....
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden had ik al een Sony, nu sinds een jaar of twee een Kobo glo. En ik vind 'm ideaal, vooral door de verlichting in de rand. Het is niet te vergelijken met het lezen op een tablet. Een e-reader is veel rustiger voor je ogen, je kunt véél langer lezen zonder de accu te moeten opladen en je hebt geen last van invallend (zon)licht, waardoor je ook lekker buiten kunt lezen. Kobo is een goede keus.
Hoesje heb ik bij Gekko vandaan.

Mijn eerst ereader, een Sony, gaat nu zo'n 4 jaar mee. Die is doorgeschoven naar het kind en ik heb nu een jaar een nieuwe Sony.

Ik zou niet meer zonder e-reader kunnen. Wat een geweldig ding is het toch. Klein, licht, past zelfs in mijn jaszak. Ik neem hem overal mee naar toe.

Het enige wat ik mis is het uren browsen door een fysieke boekwinkel.
Kobo Aura is de beste uit de test bij de consumentenbond, Kobo glo is nummer 2.

Heb zelf een Sony, maar zou ook graag wel verlichting willen. Verder erg blij met het ding
ik heb een kobo Aura H2O.

Deze is waterdicht.



Ik kan er dus ook mee in bad om te lezen als ik dat zou willen. Goed formaat, en je kunt het hele ding naar eigen smaak instellen.

Verschillende soorten lettertypes, grootte van letters, regelafstand en marges.



Het heeft e Ink dus het beeld is rustiger. en je kunt de hoeveelheid achtergrond licht instellen.



er is een wifi verbinding waardoor je online e books kunt downloaden.



ik heb er wel een hoesje bij gekocht. zo eentje waar je je e reader in klikt en die je vervolgens openslaat als een boek.

de aura h2o is niet goedkoop. ik heb er ongeveer 180 euro voor betaald. het hoesje erom heen was ongeveer 35 of 40 euro of zo. maar er gaat heel veel op. ik draag zo wat mijn hele bibliotheek mee.



heel veel leesplezier met je e reader, welke je ook kiest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven