Voordelen IPhone Apple t.o.v. Android

20-08-2016 16:44 98 berichten
Beste forummers,



Kunnen jullie mij helpen? Ik wil een los toestel gaan kopen (met daarbij een voordelig SIM only abonnement). Ik twijfel momenteel heel erg of ik de IPhone eens wil proberen. Ik heb een mooi, compact en volgens recensies kwalitatief goed en niet al te duur toestel op het oog. De Apple iPhone SE 16GB. Hiervoor heb ik de Samsung Galaxy S3 mini gehad en daarna de Sony Xperia Z3 Compact. Ik ben tevreden over het besturingssysteem en ook over beide toestellen. Toch denk ik er dus over na om "over te stappen".



Wat vinden jullie de voor- en nadelen van de IPhone en iOS (in vergelijking met Android)?
Alle reacties Link kopieren
Android vind ik fijner vanwege de widgets, er zijn meer opties de telefoon in te stellen naar je persoonlijke gebruiksvoorkeur. Ik heb nu een iPhone voor het werk maar als ik ni zelf een telefoon moest kopen zou ik een toestel met Android kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Bij telefoons weet ik het niet.



Ik heb al jaren een iPhone. Als ik toevallig even op iemands anders telefoon in handen heb, wil ik hem vaak zo snel mogelijk weer kwijt, want iPhone gewend en dan is Android frustrerend.



Bij iPad vind ik de touch veeeeeel gevoeliger dan iedere andere tablet die ik noodzakelijkerwijs in handen krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet wennen aan de iPhone van mijn vriend. Misschien als ik zo'n ding 'fulltime' zou gebruiken wel, maar vooralsnog ben ik niet van plan van Android/Sony af te stappen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
iPhone! Dit is mijn eerste Apple na jaren Samsung en ik ga nooit meer terug!
Totaal persoonlijk. Je gaat hier geen doorslaggevende argumenten lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 augustus 2016 @ 17:01:

Totaal persoonlijk. Je gaat hier geen doorslaggevende argumenten lezenDit. Ik heb een iPhone SE en vind hem heerlijk. Hiervoor HTC, Samsung en Nokia Lumia gehad. Die eerste twee waren nog wel werkbaar, die laatste heb ik bewust verzopen.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
iPhone wegens een goede batterij, veel opslag ruimte en niet constant een melding dat de telefoon vol zit. En daarbij zijn ze mooi en makkelijk. Vind Android altijd een beetje armoedig eruit zien.
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 augustus 2016 @ 17:01:

Totaal persoonlijk. Je gaat hier geen doorslaggevende argumenten lezen

Ja, dat bedacht ik me ook al.



Kwalitatief is het één niet beter dan het ander denk ik. Maar ik heb er niet zoveel verstand van. Daarom hoop ik persoonlijke ervaringen te lezen van Android gebruikers die zijn overgestapt op Apple.



Ik ben een twijfelaar.
quote:Libra1990 schreef op 20 augustus 2016 @ 17:11:

[...]



Ja, dat bedacht ik me ook al.



Kwalitatief is het één niet beter dan het ander denk ik. Maar ik heb er niet zoveel verstand van. Daarom hoop ik persoonlijke ervaringen te lezen van Android gebruikers die zijn overgestapt op Apple.



Ik ben een twijfelaar.Ik ben overgestapt. Ik vind Android wat beter in te richten, en Apple wat consistenter en eenvoudiger. Maar geen enorme verschillen
quote:Stokstaartje123 schreef op 20 augustus 2016 @ 16:55:

iPhone! Dit is mijn eerste Apple na jaren Samsung en ik ga nooit meer terug!Wat vindt je precies fijner aan de iPhone?
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 augustus 2016 @ 17:13:

[...]



Ik ben overgestapt. Ik vind Android wat beter in te richten, en Apple wat consistenter en eenvoudiger. Maar geen enorme verschillenBedankt voor de toelichting!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd een Iphone gehad maar ik heb alleen maar Mac in huis, dus het sluit allemaal mooi aan op elkaar.

en ik vind ze qua design mooier.
Stressed is just desserts spelled backwards
Tja, vriend is net overgestapt van iPhone naar Android en hij wil nooit meer terug. Android is veel gebruiksvriendelijker. Zegt hij hè, ik heb zelf geen idee want ik wil geen Apple.
Alle reacties Link kopieren
Android krijg je meestal een hoop meuk bij waar je niets aan hebt, telefoons hebben vaak een te klein geheugen, het is een traag systeem, gevoelig voor spam en malware.



Ik ben sinds een paar maanden na 2 jaar weer terug op mijn stek bij Apple. Oh, wat heb ik Android vervloekt..... Ik mijn iPhone (wel de 6Splus, maar alle Apple is oké).
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 augustus 2016 @ 17:01:

Totaal persoonlijk. Je gaat hier geen doorslaggevende argumenten lezen



Dit inderdaad. Het grootste verschil is de interface, en dat is gewoon echt persoonlijk. Het is net vragen of je groen of blauw een mooiere kleur vind. Het is voor iedereen een persoonlijke voorkeur. Een feitelijk argument ga je niet vinden.



Je moet je overigens wel realiseren dat er binnen Android nog ontzettend veel variatie zit. Een Motorola is weer heel anders dan een Samsung, en die is weer heel anders dan een Sony, en die is weer heel anders dan een Huawei enzovoorts. Daarom zou je kunnen zeggen dat Android VS Apple een foute vergelijking is (om maar even te mieren neuken). Android is een besturingssysteem, Apple is een merk. Android vs iOS zou dan wel weer kunnen. Maar ook dat blijft echt persoonlijk.
iPhone voordelen:

- Geen mogelijkheid tot verandering van homescreen (zoals bij Android kan).

- Goede batterijduur.

- Hij doet wat hij moet doen, geen vastlopers, geen last van opnieuw opstarten zonder reden, geen uitvallers.

- Goede camera en makkelijk cameramenu.

- Goede slowmotionfunctie.

- Snel, het duurt tenminste geen secondes voor ik eindelijk in cameramodus ben. Of vanuit de camera naar de fotogallerij duurt ook niet lang.

- Gewoon 1 (of meer) homescreens zonder widgets enzo, gewoon een scherm met (mapjes met) apps. Duidelijk, simpel, begrijpend.

- Geen snellaadfunctie (waarvan ik van mening ben dat dat (zeer) slecht is voor de batterij).

- Veiligere apps in de Appstore.

- (Meer apps geloof ik ook??)

- Apple heeft het beter geregeld qua back-up (vind ik)

- Goede en retesnelle vingerafdrukscanner, waar je je vinger alleen maar op hoeft te leggen in plaats van te kutten met er overheen schuiven.

- Goed helder scherm zonder loeihete batterij.

- 1 map waarin alle foto's/afbeeldingen te vinden zijn.



Nadelen:

- Geen (echt waar niet).



Kan zijn dat ik het voordelenlijstje nog aanvul...
Zijn er androids die langer dan drie jaar probleemloos werken? Ik denk het niet. Of die sneller zijn dan een iPhone? Ik weet wel zeker van niet.

Het lijkt me dat alleen de prijs gunstiger is want iPhones zijn wel vreselijk duur.
quote:MinkeDeWit schreef op 20 augustus 2016 @ 17:47:

Zijn er androids die langer dan drie jaar probleemloos werken? Ik denk het niet. Of die sneller zijn dan een iPhone? Ik weet wel zeker van niet.

Het lijkt me dat alleen de prijs gunstiger is want iPhones zijn wel vreselijk duur.Maar waarom zou je een telefoon langer dan drie jaar willen houden?
Oja, nog een voordeel: iPhone blijft heel waardevast!



Ik heb mijn Galaxy Note 4 na 1 jaar kunnen verkopen voor €275,- terwijl hij bijna 700 euro kostte...



Dat heb je niet met iPhone, daar kun je gerust meer voor vragen.
@Faranya: je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde inderdaad Android vs iOS.



Ik heb eigenlijk weinig verschil gemerkt tussen mijn Samsung en mijn Sony. Behalve dat de Samsung eerder stuk ging. Maar inderdaad het is allemaal anders en daardoor niet zo goed te vergelijken. Ik vind beide toestellen prettig.



Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen en dan merk ik vanzelf wel of het me bevalt! Ik hou mijn oude vertrouwde Sony als back-up want die doet het nog prima.
Bedankt Woldertje en de rest!
quote:-Isabella- schreef op 20 augustus 2016 @ 17:51:

[...]





Maar waarom zou je een telefoon langer dan drie jaar willen houden? Die van mij gaan na twee jaar door naar mijn dochter die er nog twee jaar mee doet. Op het laatst hebben we dan wel wat problemen met updaten van bepaalde apps maar verder doet hij het nog prima.
quote:MinkeDeWit schreef op 20 augustus 2016 @ 18:27:

[...]



Die van mij gaan na twee jaar door naar mijn dochter die er nog twee jaar mee doet. Op het laatst hebben we dan wel wat problemen met updaten van bepaalde apps maar verder doet hij het nog prima.Heb ik ook weleens gedaan met mijn Androids. Die waren na drie jaar gebruik dan wel echt op ja.
Mijn ervaring (heb ook beide gehad heb nu Samsung Edge 7): Apple Phone is wat stabieler valt minder snel uit ook is die wat sneller (nogmaals mijn ervaring) dan Android. Maar Android heeft natuurlijk veeeel meer keuzes aan telefoons (Ja dat vind ik belangrijk) bovendien kun je een Android veel meer veranderen qua thema, bewegende achtergrondjes dan de Apple daarom blijft die langer leuk zonder dat die saai wordt, je kunt het veel meer naar je smaak inrichten. Nog een belangrijk voordeel van Android t.o.v. apple: je kunt 32 GB nemen, dat heeft Apple niet en is heb geheugen uitbreidbaar bij Android, al met al mijn advies zijn: Android

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven