Voordelen IPhone Apple t.o.v. Android

20-08-2016 16:44 98 berichten
Beste forummers,



Kunnen jullie mij helpen? Ik wil een los toestel gaan kopen (met daarbij een voordelig SIM only abonnement). Ik twijfel momenteel heel erg of ik de IPhone eens wil proberen. Ik heb een mooi, compact en volgens recensies kwalitatief goed en niet al te duur toestel op het oog. De Apple iPhone SE 16GB. Hiervoor heb ik de Samsung Galaxy S3 mini gehad en daarna de Sony Xperia Z3 Compact. Ik ben tevreden over het besturingssysteem en ook over beide toestellen. Toch denk ik er dus over na om "over te stappen".



Wat vinden jullie de voor- en nadelen van de IPhone en iOS (in vergelijking met Android)?
iPhone. Zo veel mooier en esthetischer, zo veel veiliger, zo veel meer apps, crasht nagenoeg nooit etc etc etc.
Ik heb beide gehad en ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur naar android uitgaat. Vind ik fijner en handiger werken. Bepaalde widgets vind ik ook handig. Ohja en ik erger me eraan dat je op de iPhone bepaalde dingen gewoon niet kan instellen. Zo is er maar 1 volume-instelling voor zowel beltoon als berichttoon. Voor mij betekent dit óf keihard de berichten horen binnenkomen óf de telefoon niet horen overgaan. Wat ik wel heel goed aan de iPhone vind is de camera, maar een Samsung camera is ook erg goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 20 augustus 2016 @ 18:43:

Mijn ervaring (heb ook beide gehad heb nu Samsung Edge 7): Apple Phone is wat stabieler valt minder snel uit ook is die wat sneller (nogmaals mijn ervaring) dan Android. Maar Android heeft natuurlijk veeeel meer keuzes aan telefoons (Ja dat vind ik belangrijk) bovendien kun je een Android veel meer veranderen qua thema, bewegende achtergrondjes dan de Apple daarom blijft die langer leuk zonder dat die saai wordt, je kunt het veel meer naar je smaak inrichten. Nog een belangrijk voordeel van Android t.o.v. apple: je kunt 32 GB nemen, dat heeft Apple niet en is heb geheugen uitbreidbaar bij Android, al met al mijn advies zijn: AndroidDat heeft Apple wel hoor. Je hebt ook iPhones met 64 en 128gb geheugen.
quote:MinkeDeWit schreef op 20 augustus 2016 @ 18:27:

[...]



Die van mij gaan na twee jaar door naar mijn dochter die er nog twee jaar mee doet. Op het laatst hebben we dan wel wat problemen met updaten van bepaalde apps maar verder doet hij het nog prima.Mijn moeder heeft mijn android (HTC) van 5-6 jaar geleden, doet het echt nog prima voor bellen/smsen/mailen/whatsapp. Natuurlijk kun je niet allerlei nieuwe apps erop zetten en wordt hij niet meer geupdate.
quote:Amaqanda schreef op 20 augustus 2016 @ 19:28:

[...]





Dat heeft Apple wel hoor. Je hebt ook iPhones met 64 en 128gb geheugen.Weet ik maar dus niet met 32 GB en ook niet uitbreidbaar.
Ik ben altijd tegen Apple geweest, maar afgelopen december toch na jaren HTC te hebben gehad overgestapt naar iPhone en voor mij geen Android meer. Vind ze veel gebruiksvriendelijker, makkelijker werken, meer mogelijkheden zonder specifieke apps te moeten downloaden, virussen zijn vrijwel onmogelijk, betere fotokwaliteit en zo kan ik nog wel even doorgaan. Qua telefoon en tablet is het voor mij vanaf nu Apple.
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd Samsung telefoons.

Omdat iedereen zo lyrisch was over een iphone...heb ik een iphone 6 aangeschaft.

Na 13 maanden was ik er nog niet aan gewend!!

Ik heb toen eennSamsung S7 gekocht waar ik nu al vier weken erg blij mee ben!

Ik kon gewoon echt niet wennen aan de iphone, foto's van de samsung vind ik ook veel beter van kwaliteit.

En bij de samsung kun je je telefon precies zo inrichten als je zelf wilt.

Een iphone is gewoon een status symbool....niet beter of slechter dan een samsung.

Samsung heeft telefoons van goedkoop naar duur...en tuurlijk zijn de duurdere beter.

Ben er echt achter dat een iphone echt overrated is.
quote:MrsLady schreef op 20 augustus 2016 @ 19:42:

Ik ben altijd tegen Apple geweest, maar afgelopen december toch na jaren HTC te hebben gehad overgestapt naar iPhone en voor mij geen Android meer. Vind ze veel gebruiksvriendelijker, makkelijker werken, meer mogelijkheden zonder specifieke apps te moeten downloaden, virussen zijn vrijwel onmogelijk, betere fotokwaliteit en zo kan ik nog wel even doorgaan. Qua telefoon en tablet is het voor mij vanaf nu Apple.Ik vind de iPad echt vreselijk. Het is dat ik hem gekregen heb en het er even mee moet doen, maar ik wil zsm weer een andere tablet.
Alle reacties Link kopieren
Hier een voorkeur voor apple telefoons en tablets. Wat ik fijn vind is hoe ze in de hand liggen. Ze voelen itt de samsungs van manlief zwaar en kwalitatief/robuust aan. De touchscreens reageren véel sneller dan de tablet en telefoon van mijn man. Dit terwijl mijn appe foon en tablet uit resp. 2014 en 2012 komen en die van man uit 2015 en 2016. Toch twijfel ik wat te doen nu mijn iphone na 2,5 jaar misschien wel moet worden vervangen (hij doet het nog goed hoor, maar de maximale levensduur is denk ik ong 3 jaar). De twijfel komt door de prijs. Ik ga geen abonnement nemen, maar heb een sim only. En dus moet ik het bedrag helemaal ophoesten. Vaak is een adroidphone dan toch goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 20 augustus 2016 @ 19:28:

[...]





Dat heeft Apple wel hoor. Je hebt ook iPhones met 64 en 128gb geheugen.Dit. Plus dat bij android niet alle apps zonder meer op een extra geheugenkaartje op te slaan zijn.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind iOS niet gebruiksvriendelijk en erger me mateloos aan mijn iPad en mijn vriend iPhone, maar de Samsung Android interface vind ik nog minder. Mijn favoriet blijft stock of bijna-stock Android, zoals op mijn Nexus telefoon.



Maar mijn vriend iOS dan wel weer leuker, het is gewoon een persoonlijke voorkeur.
Dank voor jullie reacties!



Nog even een vraagje: is 16 GB geheugen veel te weinig? Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoeveel geheugen mijn huidige telefoon heeft.



Volgens de site kan ik mijn bestanden bewaren op I-Cloud. Is dit handig?



Of is 64 GB raadzaam?
Alle reacties Link kopieren
Ik had op mijn vorige iPhone 16 gb en dat was te weinig voor mij. ICloud heeft een maximum qua opslagruimte, voor mij schiet het niet echt op. Kun je bijkopen, maar dat doe ik niet
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
quote:Libra1990 schreef op 22 augustus 2016 @ 12:23:

Dank voor jullie reacties!



Nog even een vraagje: is 16 GB geheugen veel te weinig? Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoeveel geheugen mijn huidige telefoon heeft.



Volgens de site kan ik mijn bestanden bewaren op I-Cloud. Is dit handig?



Of is 64 GB raadzaam?Ik heb voor de zekerheid 64GB genomen... Ik heb nu na bijna 3 maanden nog 39GB over. Maar ik maak niet zo ontzettend veel filmpjes en foto's, wel soms slowmotion, wat meer mb's kost.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:32
0.00% gewijzigd
Hier komt er waarschijnlijk (!!!) ook nooit meer een android toestel in. De hardware van Apple is gewoon kwalitatief véél beter (en idd heel erg waardevast wat iemand al zei) en iOS loopt ook veel beter en soepeler dan die android meuk, plus ik vind het veel fijner/logischer werken. Het hele ecosysteem van Apple is gewoon subliem, ik heb er nu alles van en jeej het loopt allemaal als een zonnetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 20 augustus 2016 @ 17:44:

iPhone voordelen:

- Geen mogelijkheid tot verandering van homescreen (zoals bij Android kan).

- Goede batterijduur.

- Hij doet wat hij moet doen, geen vastlopers, geen last van opnieuw opstarten zonder reden, geen uitvallers.

- Goede camera en makkelijk cameramenu.

- Goede slowmotionfunctie.

- Snel, het duurt tenminste geen secondes voor ik eindelijk in cameramodus ben. Of vanuit de camera naar de fotogallerij duurt ook niet lang.

- Gewoon 1 (of meer) homescreens zonder widgets enzo, gewoon een scherm met (mapjes met) apps. Duidelijk, simpel, begrijpend.

- Geen snellaadfunctie (waarvan ik van mening ben dat dat (zeer) slecht is voor de batterij).

- Veiligere apps in de Appstore.

- (Meer apps geloof ik ook??)

- Apple heeft het beter geregeld qua back-up (vind ik)

- Goede en retesnelle vingerafdrukscanner, waar je je vinger alleen maar op hoeft te leggen in plaats van te kutten met er overheen schuiven.

- Goed helder scherm zonder loeihete batterij.

- 1 map waarin alle foto's/afbeeldingen te vinden zijn.



Nadelen:

- Geen (echt waar niet).



Kan zijn dat ik het voordelenlijstje nog aanvul...Dit inderdaad! Heb een SE 64gb en wil nooit meer terug naar Android.
quote:Libra1990 schreef op 22 augustus 2016 @ 12:23:

Dank voor jullie reacties!



Nog even een vraagje: is 16 GB geheugen veel te weinig? Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoeveel geheugen mijn huidige telefoon heeft.



Volgens de site kan ik mijn bestanden bewaren op I-Cloud. Is dit handig?



Of is 64 GB raadzaam?Ik heb 128, 64 is te weinig
Alle reacties Link kopieren
Gewoon voor de iPhone SE gaan. Geweldig toestel, 64 GB doen.





Geen ervaring hier met Android, maar als ik x een Android toestel moet bedienen, raak ik altijd de weg kwijt.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 20 augustus 2016 @ 17:24:

Android krijg je meestal een hoop meuk bij waar je niets aan hebt, telefoons hebben vaak een te klein geheugen, het is een traag systeem, gevoelig voor spam en malware.



Ik ben sinds een paar maanden na 2 jaar weer terug op mijn stek bij Apple. Oh, wat heb ik Android vervloekt..... Ik mijn iPhone (wel de 6Splus, maar alle Apple is oké).



Android is vooral geschikt voor mensen die iets meer begrijpen van het principe van een smartphone. Je hebt namelijk een stuk meer controle over je telefoon, maar dat vergt wel even een kleine inspanning. Hetzelfde geldt voor tablets. Begrijp je hoe het werkt dan is een (kwalitatief goed) Android device veel handiger, heb je geen zin/tijd/vermogen je er in te verdiepen dan is een Apple handiger.



Geheugen/snelheid heeft vooral met je investering te maken. Een goedkope android heeft weinig geheugen en een langzamere processor. Je moet een 6SPlus (van minimaal zo'n 750 euro) met een top Android model vergelijken. Een 6SPlus met 64GB kost dan 900 euro kaal, Een vergelijkbare Galaxy S7 Edge met 32 GB kost dan 749 euro, maar kan wel qua geheugen uitgebreid worden (tot zo'n 200GB). Kortom, met vergelijkbare specs, vergelijkbare prestaties en ook vergelijkbare prijzen. De meeste mensen zullen met een dergelijk apparaat (maar ook met b.v. een Elephone P9000 van 300 euro) tegen geen enkele grens aan lopen.



Qua spam en malware loop je ook met een Android weinig gevaar mits je een paar maatregelen neemt. De Icloud hack van 2014 en de x-code besmetting van 2015 (beiden Apple devices) geeft wel aardig aan dat geen enkel platform volledig veilig is. Avira (Apple), AVG of Avast (Android) helpt al behoorlijk.
Android is net als een Amerikaanse stad. Alles kan, alles mag, hele mooie wolkenkrabbers, hier en daar een mooi park. Maar het is ook een enorme puinzooi, pauperwijken, zwervers op de stoep, om ergens te komen moet je met de ongure metro...



Apple is net als een strak geordende en planmatig opgezette nieuwbouwwijk waar alles gewoon werkt en binnen handbereik is, waar alleen maar ons soort mensen wonen, waar de Albert Hein, de Bruna, de en de basisschool allemaal hun voorspelbare plekje hebben en waar er van criminaliteit geen sprake is.



Het is maar wat je leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 20 augustus 2016 @ 17:47:

Zijn er androids die langer dan drie jaar probleemloos werken? Ik denk het niet. Of die sneller zijn dan een iPhone? Ik weet wel zeker van niet.

Het lijkt me dat alleen de prijs gunstiger is want iPhones zijn wel vreselijk duur.

Android is idd klote. Ik heb een htc die niet eens de 2 jaar gaat halen. Het ding loopt constant vast. Voor mijn werk had ik een Samsung s4 mini, wat een goedkoop prul zeg. Ook die was binnen no time stuk en nu heb ik wel een betere Samsung. Toch zou ik voor iPhone gaan.



Kadanz, wat een fantastische metaforen! Die ga ik onthouden.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
IPhone in alles, behalve fotokwaliteit. Die van IPhone is goed, maar die van Samsung is echt veel beter!
Het is trouwens wel schattig, ook weer in dit topic, hoe Android-gebruikers er graag een persoonlijk tintje aan geven. Niet alleen is Android beter, nee, de Apple gebruiker miet ook persoonlijk afgezeken worden
quote:deja schreef op 22 augustus 2016 @ 18:14:

[...]





Android is vooral geschikt voor mensen die iets meer begrijpen van het principe van een smartphone. Je hebt namelijk een stuk meer controle over je telefoon, maar dat vergt wel even een kleine inspanning. Hetzelfde geldt voor tablets. Begrijp je hoe het werkt dan is een (kwalitatief goed) Android device veel handiger, heb je geen zin/tijd/vermogen je er in te verdiepen dan is een Apple handiger.



Geheugen/snelheid heeft vooral met je investering te maken. Een goedkope android heeft weinig geheugen en een langzamere processor. Je moet een 6SPlus (van minimaal zo'n 750 euro) met een top Android model vergelijken. Een 6SPlus met 64GB kost dan 900 euro kaal, Een vergelijkbare Galaxy S7 Edge met 32 GB kost dan 749 euro, maar kan wel qua geheugen uitgebreid worden (tot zo'n 200GB). Kortom, met vergelijkbare specs, vergelijkbare prestaties en ook vergelijkbare prijzen. De meeste mensen zullen met een dergelijk apparaat (maar ook met b.v. een Elephone P9000 van 300 euro) tegen geen enkele grens aan lopen.



Qua spam en malware loop je ook met een Android weinig gevaar mits je een paar maatregelen neemt. De Icloud hack van 2014 en de x-code besmetting van 2015 (beiden Apple devices) geeft wel aardig aan dat geen enkel platform volledig veilig is. Avira (Apple), AVG of Avast (Android) helpt al behoorlijk.

Wat voor fantastische dingen doe jij met je android telefoon die ik niet kan met mijn iPhone? En wil ik (doorsnee sterveling) dat wel?



Ik wil een goedwerkende mooie telefoon met wat leuke doorsnee apps. Apple voldoet ruimschoots hieraan. Mijn Samsung ligt stof te vergaren. Ik wil niet gaan hacken of zo. Ik wil geen grenzeloze controle over mijn foon (kan alleen maar fout gaan!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven