Vraag over abonnement mobiel

16-05-2015 14:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag mbt mijn abonnement. Mijn huidige contract heb ik bij KPN, die afloopt in september. (was twee jarig)

Mijn mobiel is echter kapot gegaan waardoor ik niet meer kan bellen. Ik zit er nu over na te denken alvast een nieuw abonnement te nemen, waardoor ik een paar maanden dubbel zal betalen, omdat ik geen nieuw toestel wil kopen voor die korte periode. Het abonnement waar ik naar aan het kijken ben is via studentmobiel en ook bij KPN.

Mijn eerste vraag: kan ik twee abonnementen bij dezelfde provider hebben?

En mijn tweede vraag: heeft iemand ervaring met het bestellen via studentmobiel? Ik snap niet helemaal wanneer de eerste factuur of betaling plaatsvind. Je betaalt sowieso leveringskosten maar wanneer komt daarna de eerste betaling?



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ja je kunt twee abonnementen hebben bij dezelfde provider.



Studentmobiel heb ik geen ervaring mee.



Is het je ook waard om van nummer te wisselen?

Opzich is dit dan wel ideaal aangezien je tijdelijk je oude nummer nog hebt en je rustig aan iedereen je nieuwe nummer kunt geven (ik heb het een paar maanden terug ook zo gedaan)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je kpn niet voor verlengingsmogelijkheden inclusief mobiel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 16 mei 2015 @ 14:30:

Ja je kunt twee abonnementen hebben bij dezelfde provider.



Studentmobiel heb ik geen ervaring mee.



Is het je ook waard om van nummer te wisselen?

Opzich is dit dan wel ideaal aangezien je tijdelijk je oude nummer nog hebt en je rustig aan iedereen je nieuwe nummer kunt geven (ik heb het een paar maanden terug ook zo gedaan)Ja, volgens mij krijg je bij een nieuw abbo + toestel direct een ander nummer toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Grrrlstar schreef op 16 mei 2015 @ 14:31:

Waarom bel je kpn niet voor verlengingsmogelijkheden inclusief mobiel?Omdat dat nu nog niet kan, omdat ik officieel nog 4 maanden moet met dit abbo. Volgens mij kan je zover van te voren geen ander toestel krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij KPN geloof ik een half jaar van tevoren (voor einde contract dus) al verlengen waarbij je een nieuw toestel mag uitzoeken
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Je mag bij kon 6 maanden voordat je abonnement afloopt al verlengen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je een nieuw abonnement neemt krijg je een nieuw nummer, daarom vraag ik het ;)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
en dat kan ook gewoon via studentmobiel.



Op de website van KPN kun je je nummer invoeren en dan kun je zien of je al kunt verlengen.
Alle reacties Link kopieren
Ja je kunt 2 abbo's hebben tegelijk, dan heb je wel 2 nummers!



Je kunt ook KPN bellen en de situatie voorleggen. Soms willen ze je dan alvast de telefoon toesturen als je je abbo verlengd
Alle reacties Link kopieren
quote:kittycat1 schreef op 16 mei 2015 @ 14:35:

[...]



Omdat dat nu nog niet kan, omdat ik officieel nog 4 maanden moet met dit abbo. Volgens mij kan je zover van te voren geen ander toestel krijgen.Nou, volgens mijn kun je met kpn vanaf 4 maanden voor afloop contract deze al vroegtijdig verlengen hoor.
Valt je mobiel niet onder garantie?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zou KPN even bellen want je zit vlakbij je verlenging, zonde om dit dan te doen.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
https://mobiel.kpn.com/verlengen-abonnement
Alle reacties Link kopieren
quote:OoOMoonOoO schreef op 16 mei 2015 @ 14:37:

Ja je kunt 2 abbo's hebben tegelijk, dan heb je wel 2 nummers!



Je kunt ook KPN bellen en de situatie voorleggen. Soms willen ze je dan alvast de telefoon toesturen als je je abbo verlengd Die 2 nummers is tijdelijk. Als het nieuwe contract in gaat krijg je nummerportering naar de nieuwe sim.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:kittycat1 schreef op 16 mei 2015 @ 14:35:

[...]



Omdat dat nu nog niet kan, omdat ik officieel nog 4 maanden moet met dit abbo. Volgens mij kan je zover van te voren geen ander toestel krijgen.



Ik snap niet zo goed waarom je niet even belt naar of langsgaat bij KPN. Je betaalt bij een nieuw contract aansluitkosten, krijgt een nieuw nummer en hebt dubbele lasten. Terwijl je, als je contract in september afloopt, gewoon al kunt verlengen.



Waarom dit vragen op een forum waar leken zitten, als het veel makkelijker kan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Grrrlstar schreef op 16 mei 2015 @ 14:38:

[...]



Nou, volgens mijn kun je met kpn vanaf 4 maanden voor afloop contract deze al vroegtijdig verlengen hoor.Vanaf 6 maanden voor afloop zelfs al dus
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 16 mei 2015 @ 14:41:

[...]



Die 2 nummers is tijdelijk. Als het nieuwe contract in gaat krijg je nummerportering naar de nieuwe sim.





Niet als je oude contract nog niet is afgelopen. Je kunt lang niet bij alle providers achteraf nummerbehoud aanvragen (dus als je het niet gelijk met het aangaan van het nieuwe contract aanvraagt maar daarna. Uitportering kan pas 2 mnd voor het aflopen van je oude contract aangevraagd worden namelijk).



Nogmaals, je kunt gewoon verlengen als je contract in september afloopt. Ik heb van de week mijn contract verlengd wat pas in november afloopt. Ook bij KPN.
quote:kittycat1 schreef op 16 mei 2015 @ 14:35:

[...]



Omdat dat nu nog niet kan, omdat ik officieel nog 4 maanden moet met dit abbo. Volgens mij kan je zover van te voren geen ander toestel krijgen.Jawel hoor. Doe ik altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 16 mei 2015 @ 14:41:

Maar ik zou KPN even bellen want je zit vlakbij je verlenging, zonde om dit dan te doen.Als het goed is, kan ze gewoon nu al verlengen. Maar inderdaad TO, bel gewoon zelf even met KPN en vraag het
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
En dan krijg je je nieuwe toestel dus direct mee (in de winkel) of opgestuurd (via internet). Je betaalt tot september je oude abonnement en per september pas voor je nieuwe abonnement. Je mag het nieuwe toestel gewoon al direct gebruiken.



Maar: was je oude abonnement lease? Dan moet je wel nog de afkoopsom van je toestel betalen aangezien die kapot is.
Alle reacties Link kopieren
Op jullie advies KPN gebelt, en jeeej ik kon m nu al verlengen! Maandag komt de nieuwe mobiel. Happy!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal
Fijn dat het geregeld is, maar ik vraag mij af waarom je bij switchen van provider je nummer niet kunt behouden, je kunt toch nummer behoud aanvragen bij het switchen? Of kan dat alleen niet als je al over wil stappen voordat je abonnement is afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 16 mei 2015 @ 16:19:

Fijn dat het geregeld is, maar ik vraag mij af waarom je bij switchen van provider je nummer niet kunt behouden, je kunt toch nummer behoud aanvragen bij het switchen? Of kan dat alleen niet als je al over wil stappen voordat je abonnement is afgelopen?Natuurlijk kan dat wel, het kan alleen pas vanaf 2 maanden voor het aflopen van je abonnement bij je oude provider.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven