Vraag over blind typen

21-08-2015 08:05 156 berichten
Mijn dochter is bezig met een cursus blind typen. Vroeger heb ik dat nog geleerd op een echte typemachine , ik kan dus zelf ook blind typen. Ontzettend handig.



Gisteren leerde ze de letter 'c'. Tot mijn grote verbazing moet dat met de middelvinger! Dat vind ik echt zo onhandig. Je moet dan helemaal onder je wijsvinger door bewegen. Zelf type ik de letter 'c' met mijn wijsvinger. Die kan er heel makkelijk bij!



Nu ben ik dus benieuwd welke vinger jullie gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf mijn wijsvinger.. Je moet met je wijsvingers op de F en de J zitten, dus het is inderdaad veel logischer om met je wijsvinger dat ene stapje opzij te maken, in plaats van je middelvinger in rare bochten wringen! Wel raar dat ze dat zo doen! Ik heb het ook geleerd met wijsvinger.
Alle reacties Link kopieren
Wijsvinger.
Ik typ ook blind, moest even achter het toetsenbord gaan zitten om het uit te proberen: middelvinger.
En ik maak geen rare bochten hoor. Gaat heel normaal... Geleerd op Schoevers!
Alle reacties Link kopieren
Ik typ ook blind en typ de c met mijn wijsvinger. Geen idee of ik het 15 jaar geleden ook zo geleerd heb.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Met middelvinger,ik zou pas rare böschten maken als ik het Met mn wijsvinger zou moeten doen...
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Middelvinger voor de C en wijsvinger voor V en B.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt bij mij altijd welk woord ik wil typen, Ik onthoud waar de combinaties van een woord liggen als ik ze typ. De c gebruik ik nauwelijks. Maar dit keer met mijn wijsvinger.
Just keep swimming
Ik heb ook een officieel typediploma, nog geleerd op een zware typemachine. En de c hoort met je middelvinger.
Gelukkig..... Ik ben dus toch niet opgelicht qua typevaardigheid...
Alle reacties Link kopieren
Yep, C met de middelvinger. Zou niet anders kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 35 jaar geleden typeles, op zo'n zware machine dus. En de c type ik met mijn middelvinger.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook in het jaar kruik geleerd, middelvinger dus, typmachine met gekleurde blokjes
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Nee wijsvinger.

Ik heb ook blind leren typen maar ik typ nu met mijn 2 wijsvingers heel snel, en blind.

Moet wel zeggen dat de backspace de meest gebruikte toets is.
Ik gebruik hiervoor de middelvinger, via een officiele methode geleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 21 augustus 2015 @ 08:21:

Gelukkig..... Ik ben dus toch niet opgelicht qua typevaardigheid... Zo heb ik het ook geleerd en doe ik het dus nog... Scheidegger
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:mafalda schreef op 21 augustus 2015 @ 08:26:

Nee wijsvinger.

Ik heb ook blind leren typen maar ik typ nu met mijn 2 wijsvingers heel snel, en blind.

Moet wel zeggen dat de backspace de meest gebruikte toets is.



Je typt alleen met je wijsvingers?

Kan me niet voorstellen dat dat net zo snel gaat als met tien vingers.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een virtueel toetsenbord voor me en ik gebruik ook mijn middelvinger alleen van mijn linkerhand.

Misschien niet meer de benodigde 160 slagen per minuut maar hoor altijd dat ik heel snel kan typen.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn telefoon trouwens alleen allebei mijn duimen.
Alle reacties Link kopieren
M'n middelvinger, zo heb ik dat geleerd toen ik 11 was op de typcursus (op nog zo'n heel ouderwets niet elektrisch apparaat)



Ik typ dan weer niet met mijn rechterpink. Die toetsen die daar mee horen te gebeuren typ ik met m'n ringvinger.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 21 augustus 2015 @ 08:34:

Op mijn telefoon trouwens alleen allebei mijn duimen.Dat deed ik alleen met die oude telefoons met 'n toetsenbord ipv een schermpje. Met 'n qwerty schermpje gebruik ik m'n wijsvinger.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wijsvinger.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn middelvinger!

Ongeveer 20 jaar geleden typediploma gehaald.

Het is volgens mij maar wat je aangeleerd hebt gekregen. Alles went!
Alle reacties Link kopieren
Middelvinger. Geleerd bij de Scheideggercursus, zo'n twintig jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven