Vraag over blind typen

21-08-2015 08:05 156 berichten
Mijn dochter is bezig met een cursus blind typen. Vroeger heb ik dat nog geleerd op een echte typemachine , ik kan dus zelf ook blind typen. Ontzettend handig.



Gisteren leerde ze de letter 'c'. Tot mijn grote verbazing moet dat met de middelvinger! Dat vind ik echt zo onhandig. Je moet dan helemaal onder je wijsvinger door bewegen. Zelf type ik de letter 'c' met mijn wijsvinger. Die kan er heel makkelijk bij!



Nu ben ik dus benieuwd welke vinger jullie gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
De Q gaat hier met mijn pink.
Ik heb ook altijd geleerd om de c met mijn middelvinger te typen.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 21 augustus 2015 @ 11:20:

[...]



Ik ook. Ik doe echt niets met mijn pinken :(De A toch wel??
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:iceteapeach schreef op 21 augustus 2015 @ 08:55:

Ik heb de indruk dat degenen die de C met de middelvinger typen dit idd minimaal 20 jaar geleden zo geleerd hebben. Ik iig wel, eind jaren '80.



Ik heb het 23 jaar geleden met mijn wijsvinger geleerd op zo'n ouderwetse typemachine.



Met dat testje haal ik 473 aanslagen per minuut en een score van 100 procent. Best aardig vind ik zelf.



Ik heb in de eerste klas van de middelbare school blind typen geleerd met een computerprogrammaatje. Ik vond het best leuk om te doen, en ik heb er nog steeds elke dag plezier van.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 21 augustus 2015 @ 11:12:

Ik kwam net op iets, hoe slaan jullie de letter Q aan, ik gebruik mijn linker ringvinger daarvoor ipv mijn pink... Meer mensen?Met mijn pink, net als de Z, A, Ctrl- Shift- Caps- en Tabtoets.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook met wijsvinger, zo heb ik het denk ik ook geleerd, want ik heb wel blind typen met 10 vingers geleerd en dat doe ik nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
De q doe ik trouwens met mijn middelvinger, is dat raar?
quote:Fiorah schreef op 21 augustus 2015 @ 11:32:

De q doe ik trouwens met mijn middelvinger, is dat raar?Ja
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 21 augustus 2015 @ 08:17:

Ik heb ook een officieel typediploma, nog geleerd op een zware typemachine. En de c hoort met je middelvinger.



ja ik ook.



van die jaren 20 modellen zelfs nog. waren niet te tillen die dingen.

compleet met zo'n tik tak ding die de maat aangaf (ben effe de naam kwijt daarvan) metronoom ofzo?



dan moest je in de maat je aanslagen doen en een verhaal dat voor je lag, natypen.

mijn docent zei dan ook heel netjes tijpen ipv tiepen.



hahaha.... leuke herinneringen komen boven.
quote:iceteapeach schreef op 21 augustus 2015 @ 08:17:

Middelvinger voor de C en wijsvinger voor V en B.





Dit met de volgende aanvulling:

middelvinger ook voor de E en wijsvinger voor R en T
Ik had 372 aanslagen per minuut, met 97% foutloos, op dat testje. Niet heel snel, maar ik ben ook nogal geneigd om tijdens het typen frequent te backspacen Ik probeerde tijdens het typen ook op te letten met welke vingers ik alles aantik. De M is inderdaad mijn middelvinger en de C de wijsvinger. De B doe ik met de wijsvinger van mijn rechterhand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 21 augustus 2015 @ 11:44:

[...]





Dit met de volgende aanvulling:

middelvinger ook voor de E en wijsvinger voor R en TJa, zo doe ik dat ook. En de Y ook met de wijsvinger.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren




Mijn erfenis (nog met warme hand) van mijn oma.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Grappig dat de meningen inderdaad verschillen. Zelf heb ik het op een echte typemachine geleerd ongeveer 25 jaar geleden. Ik type de 'c' nu met de wijsvinger en denk ook dat ik het zo geleerd heb.



Ik denk zelf dat het te maken heeft met de stand van je handen of je het wel of niet makkelijk vindt met de middelvinger. Mijn handen heb ik nogal plat en 'schuin' (bijna recht op de onderarmen) waardoor het met de middelvinger niet eens lukt..



Dank voor al jullie antwoorden!
Ik kan me mijn frustratie trouwens nog heel goed herinneren dat ik de shift toets met mijn kleine pink nauwelijks ingedrukt kreeg



Ik deed de cursus in groep 7 van de lagere school. Kon dan voor half geld mee met de cursus van mijn broer die in groep 8 zat haha
Klopt, je moet je handen plat met gekromde vingers houden. In dat geval moet je bij de C met je middelvinger naar je duim buigen en dat is haast niet te doen. Op mijn examen destijds had ik trouwens maar 130 aanslagen per minuut (het minimaal vereiste), maar wel met 0 fout.
haha wat een grappig topic! Ik gebruik ook mijn middelvinger. Geleerd 20 jaar geleden op zo'n ouderwetsche typmachine
Alle reacties Link kopieren
Yep ook de c met mijn middelvinger. Ook zo geleerd op een zware mechanische typmachine. Electrisch typt toch echt veel lekkerder en sneller.

Op zo'n ouderwetse moest ik ook examen in doen op school. Toch wel 250 aanslagen p/m en 1 foutje

Had altijd kramp in mijn pinken toen.

Kan nog steeds heel goed blindtypen, merk altijd gelijk als ik een fout maak, zelfs die corrigeer ik blindelings.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het komt geen idee, maar ik heb met grote regelmaat de laatste jaren dat ik bij 1 specifiek woord, de letter O en E verwissel, en nee, dat is niet het woord goed . Oja, het schiet me te binnen: spoedig. Of de E vergeten bij 'groet'(tjes). Gelukkig zie ik het altijd wel bij controle.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
De c met m'n wijsvinger en de q met mijn pink. 35 Jaar geleden op een oude typemachine.
Ik kan iets overtypen terwijl ik tegelijkertijd een gesprek voer. Heel apart, net of het signaal direct van mijn ogen naar mijn vingers gaat, zonder via het denkgedeelte van mijn hersenen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

Ja, met de middelvinger. Ouderwetsche Scheideggercursus typen en tekstverwerken genoten. WordPerfect 4 punt nog iets.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Met welke vinger doen jullie dan de "m"?
Alle reacties Link kopieren
m met de rechterwijsvinger

q met de linkerpink
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven