Vraag over WiFi

15-10-2016 09:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Vooropgesteld; ik ben een volslagen digibeet, duur vergeef me als ik een al te suffe vraag stel



Ik zit op dit moment in een hotel, en heb toegang tot het WiFi-netwerk als ik mijn kamernummer en achternaam invoer. Op mijn telefoon (waar ik nu op zit) maakte ik verbinding met het netwerk en opende er automatisch een scherm waar ik deze gegevens in kan voeren. Resultaat; internet, ik gelukkig, niets meer aan doen.



Hetzelfde geintje probeer ik nu op mijn laptop, want ik moet aan het werk. Verbinding gemaakt... Geen pop-up scherm om gegevens in in te voeren. Als ik internet open krijg ik enkel 'controleer uw verbinding', maar ik kan met de beste wil van de wereld niet vinden hoe ik nu verder kom.



Iemand een idee hoe ik op het scherm kom waar ik mijn gegevens in kan invoeren? Mijn dank is zeer groot !



(En ja, ik kan naar de receptie lopen, maar daar zit vaak niemand en al zitten ze er wel; zowel Nederlands als Engels wordt erg slecht gesproken, dus een tip van hier zou heul fijn zijn!)
Rechtsonder op je scherm zie je een ikoontje van internetverbindingen? Klik daar eens op?
En selecteer daar de wifi van je hotel
Alle reacties Link kopieren
Dan staan er alle WiFi-verbindingen die ik kan maken, en als ik klik op de verbinding van het hotel heb ik enkel de optie 'verbinding verbreken'.
Alle reacties Link kopieren
Verbonden ben ik al. Maar ik krijg pas internet als ik een pop-up scherm krijg, zoals op mijn telefoon wel gebeurt, waarin ik mijn kamernummer en naam in kan voeren. Dáár wil ik graag handmatig bij komen.
Dus wanneer je je browser opent en een willekeurige pagina probeert te openen, dan krijg je alleen een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden?



Doublecheck eerst even of je wel met het juiste netwerk verbonden zit (hetzelfde netwerk als je telefoon).



Maar waar je ook nog mee te maken kunt krijgen: je kunt maar één verbinding tegelijkertijd met je account (kamernummer) maken. Dus: op je telefoon uitloggen van het netwerk en daarna nog eens proberen. Dit heeft overigens niets te maken met het al of niet krijgen van een login-pagina in de browser op je laptop.
Laptop opnieuw opstarten? Dat doet het vaak bij mij. Dan opent er automatisch een browser waar je de gevraagde info kunt invullen.
quote:Koffiehagedis schreef op 15 oktober 2016 @ 09:32:

Verbonden ben ik al. Maar ik krijg pas internet als ik een pop-up scherm krijg, zoals op mijn telefoon wel gebeurt, waarin ik mijn kamernummer en naam in kan voeren. Dáár wil ik graag handmatig bij komen.Misschien heb je bij je internetinstellingen "pop-ups blokkeren" aangevinkt
Alle reacties Link kopieren
@Amand; ja, precies dat. Het is wel het juiste netwerk, er is er hier sowieso maar 1. Op meerdere apparaten tegelijk kan wel, mijn partner kon gisteravond tegelijkertijd met mij op zijn telefoon op internet.



@lady_vintage; gedaan, helpt helaas niet. Ontzettend frustrerend dit



(Wel dank voor alle reacties tot dusver! Mocht er iemand nog een gouden tip hebben; erg graag!)
Alle reacties Link kopieren
Vaak kan je maar met één toestel tegelijk de WIFI gebruiken.



Dus eerst de WIFI verbinding van de telefoon verbreken en dan pas verbinding maken met de laptop.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Corona67 schreef op 15 oktober 2016 @ 09:36:

[...]



Misschien heb je bij je internetinstellingen "pop-ups blokkeren" aangevinktDe login-pagina's die ik ken zijn normale internetpagina's; wanneer je nog niet geautenticeerd bent op het netwerk, wordt elke url geredirect naar de login-pagina.
Is dit de eerste keer dat je je laptop op een 'vreemd' netwerk aan de wifi probeert te hangen, TO?
Alle reacties Link kopieren
@corona; dan kom ik met de volgende digibeetvraag: waar zie ik dat ?
Alle reacties Link kopieren
Ja Amand, nieuwe laptop sinds een maand of 2.
quote:Koffiehagedis schreef op 15 oktober 2016 @ 09:41:

@corona; dan kom ik met de volgende digibeetvraag: waar zie ik dat ?Ik zou alleen op je telefoon internetten als ik jou was
quote:Amand schreef op 15 oktober 2016 @ 09:39:

[...]



De login-pagina's die ik ken zijn normale internetpagina's; wanneer je nog niet geautenticeerd bent op het netwerk, wordt elke url geredirect naar de login-pagina.Dacht ik ook. Maar TO had het over een pop-up
Je kunt altijd nog bluetooth-tethering of usb-tethering op je telefoon gebruiken om op die manier je laptop via de wifi aan het internet te hangen.
quote:Koffiehagedis schreef op 15 oktober 2016 @ 09:41:

Ja Amand, nieuwe laptop sinds een maand of 2.Krijg je 'em thuis wel aan de wifi?
quote:Amand schreef op 15 oktober 2016 @ 09:39:

De login-pagina's die ik ken zijn normale internetpagina's; wanneer je nog niet geautenticeerd bent op het netwerk, wordt elke url geredirect naar de login-pagina.Precies. Wat gebeurt er als je gewoon je browser opent/ het internet op probeert te gaan met je laptop?
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval op mijn telefoon is het echt een pop-up. Hier heb ik echt geen idee. Wel flink de balen in, want ik moet echt aan het werk. Ga zo dan maar even de receptie proberen en hopen dat zij toch kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiehagedis schreef op 15 oktober 2016 @ 09:45:

In ieder geval op mijn telefoon is het echt een pop-up. Hier heb ik echt geen idee. Wel flink de balen in, want ik moet echt aan het werk. Ga zo dan maar even de receptie proberen en hopen dat zij toch kunnen helpen.Gebruik je telefoon dan als hotspot.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Koffiehagedis schreef op 15 oktober 2016 @ 09:45:

In ieder geval op mijn telefoon is het echt een pop-up. Hier heb ik echt geen idee. Wel flink de balen in, want ik moet echt aan het werk. Ga zo dan maar even de receptie proberen en hopen dat zij toch kunnen helpen.Good luck with that.
Alle reacties Link kopieren
Ja, thuis is WiFi geen probleem. Op mijn studie ook niet.



Als ik mijn browser open en het internet op probeer te gaan krijg ik 'uw verbinding is niet beveiligd. De eigenaar van *willekeurige website* heeft zijn website niet juist geconfigureerd'. Kreeg ik ook op mijn telefoon... Tot ik mijn gegevens in kon voeren :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven