vragen over Android toetsenbord
zondag 1 juli 2012 om 22:00
As we speak tik ik dit op een Android toetsenbord. Tikt best okay, maar er zijn een paar dingen waar ik niet uitkom:
- ik mis pijltjestoetsen: als ik terug wil in een zin, moet ik via touch de cursor op de juiste plek zetten, hoe ik het ook probeer: de cursor wordt niet daar gezet waar ik wil. Ik heb al wel gezien dat er een soort blauwe pijl verschijnt die ik kan verplaatsen, maar ook dat lukt niet goed. Wat zie ik over het hoofd?
- ik mis ook control+c/v voor kopieren en plakken, en heb het idee dat die blauwe aanwijzer er mee te maken heeft
- en sowieso het selecteren van tekst, bijv. om te verwijderen ofzo
- oja, speciale tekens, zoals trema's.... ?
Ik werk overigens op een tablet, geen mobiel, maar dat maakt niet uit denk ik?
Nouja, of die #¤%& er mee speelt: ik snap de blauwe pijl nu in ene; ik liet hem simpelweg te vroeg los. Nu die andere vragen nog
- ik mis pijltjestoetsen: als ik terug wil in een zin, moet ik via touch de cursor op de juiste plek zetten, hoe ik het ook probeer: de cursor wordt niet daar gezet waar ik wil. Ik heb al wel gezien dat er een soort blauwe pijl verschijnt die ik kan verplaatsen, maar ook dat lukt niet goed. Wat zie ik over het hoofd?
- ik mis ook control+c/v voor kopieren en plakken, en heb het idee dat die blauwe aanwijzer er mee te maken heeft
- en sowieso het selecteren van tekst, bijv. om te verwijderen ofzo
- oja, speciale tekens, zoals trema's.... ?
Ik werk overigens op een tablet, geen mobiel, maar dat maakt niet uit denk ik?
Nouja, of die #¤%& er mee speelt: ik snap de blauwe pijl nu in ene; ik liet hem simpelweg te vroeg los. Nu die andere vragen nog

zondag 1 juli 2012 om 22:14
Cursor verplaatsen is inderdaad lastig: gewoon zo goed mogelijk mikken en hopen dat hij op de juiste plek landt.
Kopiëren en plakken kan inderdaad met die pijlen. Tekst selecteren, en afhankelijk an het programma of de browser waar je in zit kopieert 'ie dan de tekst anzelf, of verschijnt er de optie 'copy' ergens op je scherm. Tekst verwijderen doe ik altijd door erachter te gaan stan en dan re backspacen.
Trema's e.d verschijnen als je een toets lang ingedrukt houdt. Andere bijzondere tekens zitten vaak op het numerieke toetsenbord.
Kopiëren en plakken kan inderdaad met die pijlen. Tekst selecteren, en afhankelijk an het programma of de browser waar je in zit kopieert 'ie dan de tekst anzelf, of verschijnt er de optie 'copy' ergens op je scherm. Tekst verwijderen doe ik altijd door erachter te gaan stan en dan re backspacen.
Trema's e.d verschijnen als je een toets lang ingedrukt houdt. Andere bijzondere tekens zitten vaak op het numerieke toetsenbord.

zondag 1 juli 2012 om 22:39

zondag 1 juli 2012 om 22:41
Tekst selecteer je door langer op een stuk tekst de 'duwen' (dus touch screen aanraken). Dan krijg je 2 pijlen, die je aan het begin en eind van de tekst die je wilt kopiëren kunt zetten. Op dat moment verschijnen ook 'knippen' en 'kopiëren' in beeld. Plakken doe je ook door langer ingedrukt te houden, dan krijg je de optie 'plakken'. Beetje duidelijk?