wat kan ik weggooien van mijn mobiel?

13-12-2014 22:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik wil mijn mobiel opschonen, maar durf niet zomaar dingen weg te gooien. Ik hoop dat er iemand is hier die weet waar alles voor staat, zodat ik kan opruimen, maar niet ook nog belangrijke dingen per ongeluk weggooi. Mijn eerste vraag is:



In de map downloads zit een map en die heet mail. In die map zitten heel veel bestanden die allemaal beginnen met het woord Token. Bijvoorbeeld token1392426360202. De meeste bestanden zijn 25 kb groot. Ik heb er ook veel tussen staan die 0 versus 13 kb groot zijn en dan echt afwisselend. Dus grootte: 0 dan weer 13 dan weer 0 dan weer 13 dan weer 0 dan weer 13 etc. En dan een hele lange rij.



Iemand?? kan ik het weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen als je er geen verstand van hebt. Dan kun je beter kiezen voor een factory reset.
Alle reacties Link kopieren
Volgens deze site kun je ze weggooien: http://androidforums.com/threads/what-i ... le.103537/
Alle reacties Link kopieren
Dan zit er in de map downloads ook een heel rijtje van ongeveer het volgende:



noname-20140831-122630.null datum x NULL-bestand 3KB

noname-20147992-122634.null datum x NULL-bestand 2 KB

noname-20156 etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 december 2014 @ 22:10:

Niet doen als je er geen verstand van hebt. Dan kun je beter kiezen voor een factory reset.Maar dan verlies je toch ook al je instellingen en dingen die ook belangrijk voor je zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 13 december 2014 @ 22:13:

[...]





Maar dan verlies je toch ook al je instellingen en dingen die ook belangrijk voor je zijn?Dat hangt er vanaf hoe oud je telefoon is. Die van mij backupt veel. Factory reset is veel grondiger dan wat je nu doet. Bovendien loop je nu het risico om cruciale files weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn HTC is nu denk ik zo´n jaar of vier. Geen idee of deze foon back upped helaas : /
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met mijn Huawei een backup gedraaid, daarna fac,reset gedaan, en de backup daarna terug gezet.

Alles stond er weer op, incl, de whatsapp history.



Lijkt me dat dat met die van jou ook moet kunnen.





En als ik het kan, dan kan iedereen het.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Roelfien, dankjewel voor je link! heb idd. gelezen dat het mogelijk pushberichten van popmail zijn en dat deze je SD kaart volzetten met rommel. Idd. deze week vermelde mijn telefoon dat mijn SD schijf vol zit. Heb ze allemaal verwijderd en merk er nog niks van.



Dan mijn volgende vraag (de noname mysterie documenten zijn ook opgelost, was ook allemaal onbelangrijk)

Ik heb een map die heet z7logs. Als ik daar op klik, zitten er 4 zipped (gecomprimeerde) mappen in. Elk van die mappen heet z7-android-logs (en dan een datum of tijd??). De mappen zijn ook allemaal bijna even groot, maar lopen telkens met 1 KB op. Dus 355 KB, 356KB, 357KB, 358KB bestaat dan weer niet en de laatste is 359KB.

In al die 4 mappen zitten precies 8 tekstdocumenten met de naam com.outlookz7.engine (of client) en dan een nummer. Als ik dit open in kladblok krijg ik pagina´s vol onleesbare tekst.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 13 december 2014 @ 23:03:

Ik heb met mijn Huawei een backup gedraaid, daarna fac,reset gedaan, en de backup daarna terug gezet.

Alles stond er weer op, incl, de whatsapp history.



Lijkt me dat dat met die van jou ook moet kunnen.





En als ik het kan, dan kan iedereen het. Ja, maar als er mallware of iets anders geks op zit, zet je dat met een back up toch net zo goed terug?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 13 december 2014 @ 23:06:

@Roelfien, dankjewel voor je link! heb idd. gelezen dat het mogelijk pushberichten van popmail zijn en dat deze je SD kaart volzetten met rommel. Idd. deze week vermelde mijn telefoon dat mijn SD schijf vol zit. Heb ze allemaal verwijderd en merk er nog niks van.



Dan mijn volgende vraag (de noname mysterie documenten zijn ook opgelost, was ook allemaal onbelangrijk)

Ik heb een map die heet z7logs. Als ik daar op klik, zitten er 4 zipped (gecomprimeerde) mappen in. Elk van die mappen heet z7-android-logs (en dan een datum of tijd??). De mappen zijn ook allemaal bijna even groot, maar lopen telkens met 1 KB op. Dus 355 KB, 356KB, 357KB, 358KB bestaat dan weer niet en de laatste is 359KB.

In al die 4 mappen zitten precies 8 tekstdocumenten met de naam com.outlookz7.engine (of client) en dan een nummer. Als ik dit open in kladblok krijg ik pagina´s vol onleesbare tekst.https://forum.t-mobile.nl ... ppen-mijn-telefoon-218683
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat er veel nerds op dit forum rondhangen?



Ik zou lekker ad random grote files met rare bestandsnamen weggooien, ruimt lekker op joh. Moet je niet raar kijken als je telefoon het straks niet meer doet.
Alle reacties Link kopieren
Yoshe, deze pijler heet toch Digi? Mag toch hopen dat er dan mensen reageren die er iets zinnigs op te zeggen hebben. En ik gooi niks at random weg. De link van Roelfien heeft me goed geholpen, dus bedankt voor je onzinnige bijdrage.
In elk geval eerst een backup maken voor je bestanden gaat deleten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven