Wat vinden jullie stom op facebook?

08-08-2012 22:52 741 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijvoorbeeld "stom" als mensen mij en de wereld dmv hun status update op de hoogte houden van al hun pijnen en kwalen.

Echt, wat moet ik ermee, met al die verhalen over bulten, uitslagen en dunne poep.

Vind dat zo prive..





Maar dat ben ik.



Andere mensen zullen vast weer andere opvattingen hebben, en daar ben ik nu op de late avond zomaar's benieuwd naar!



Vertel, wat vinden jullie nou bijvoorbeeld onbegrijpelijk, irritant of debiel van wat mensen zo-al op social media doen, laten of plaatsen?



Groetjes!
Ik heb een aantal mensen die onlangs kinderen hebben gekregen.



Denk erover om ze te verwijderen.



Edit: Leg je avatar trouwens eens uit.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik erop zit
Ga in therapie!
Alles wat tè is, vind ik minder leuk. Teveel updates over een kind of een hobby. Werk, uitgaansleven, levensbeschouwende wijsheden, spelletjes, enz.



Het valt mij op dat sommige mensen zich zo lijken te verliezen in hun updates. Drie updates per uur is echt niet leuk meer. Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die hun eigen foto's en statussen liken!
Alle reacties Link kopieren
Mensen die hun pagina gebruiken als dagboek! Die gaan onder de blokkeer.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van al die wijsheden, foto's met zogenaamd intelligente teksten erbij enzovoort
Mensen die heel uitgebreid gaan bespreken dat ze graag kinderen willen en wanneer ze naar het het ziekenhuis gaan voor een afspraak. Prima, maar hou dat voor jezelf denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
"Truusje heeft een boertje gelaten."

"Truusje heeft een poepje gedaan."

"Truusje heeft haar eerste fruithapje op."

"Truusje is zo goed gegroeid."

"Truusje slaapt zo lief."



Alle reacties Link kopieren
quote:Waldorf114 schreef op 08 augustus 2012 @ 23:02:

Mensen die hun pagina gebruiken als dagboek! Die gaan onder de blokkeer.

Hoe verzinnen ze het he? Ik snap dat echt niet.

yvonne77 vindt dit leuk
quote:pearle schreef op 08 augustus 2012 @ 23:02:

Ik hou niet van al die wijsheden, foto's met zogenaamd intelligente teksten erbij enzovoort



Brr inderdaad, ik heb iemand in mijn lijst die constant teksten neerzet als.. single zijn is het beste wat er is, je leert jezelf echt kennen..



Ondertussen appt ze constant dat ze radeloos is nu het uit is met der vriend.



Nee, die zogenaamde wijsheden vertrouw ik allang niet meer
Alle reacties Link kopieren
quote:muloza schreef op 08 augustus 2012 @ 22:53:

Ik heb een aantal mensen die onlangs kinderen hebben gekregen.



Denk erover om ze te verwijderen.

Echt? Die kinderen? Is dat niet strafbaar?
*Mensen die niet 1x maar echt 10x mijn proberen te bereiken via de chat. Hij staat niet voor niets offline. Ik heb een hekel aan chatten.



*Mensen die dramatische statussen posten, zoals " Oh, nee, wat erg, jemig, jeetje.. omg, wat erg' .. en niet vertellen wat er precies zo erg is. Post dan niets.



*Mensen die een vage hate status posten : de haters zijn allemaal stom, ja, jij ik heb het over jou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... Post dan een linkje naar de persoon inc. smeuig verhaal, of post niets.



*Mensen die allerlei zgn diepzinnige plaatjes op hun FB posten. Vaak zwart\wit, met kinderen en een semi-diepe gedachte erbij. En dat niet 1x, maar 10x p.u. Flikker op.



ect.



Die mensen worden allemaal geblokt, of op zijn minst het abbo afgezet. ( wist niet dat dat kon, kwam ik pas achter )
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hoor deze klachten wel vaker, ken het zo niet!

Maar ben misscxhien ook wat ouder ;o)



en ik gooi rustig iemand van fb af als diens berichten me teveel storen met zooi.



Ik heb een aantal fb friends die ver weg wonen, vind het leuk om hun leven daar te volgen. maar accepteer ook soms geen mensen waarvan ik vooraf al weet dat ik hun posts niet ga trekken.
Je bent zelf een theepot
Mensen die hun frustraties uiten over andere mensen zoals: "nou dan denk je Pietje te kunnen vertrouwen blijkt het een...." Enz enz...



Hou dat lekker voor jezelf!!



En die mensen die elke tien minuten posten wat ze die.dag doen. Zo even boodschappen doen, net even de was aangezet, afwasmachine uitpakken enz enz.. (alsof iedereen die dat niet post op zijn luie kont zit)
Alle reacties Link kopieren
Mensen die klagen over van alles en nog wat en nooit eens iets positiefs te melden hebben.. Dan is de negeerknop inderdaad héél handig.

Oh en mijn schoonmoeder, die allerlei teksten van het NL met google translate vertaalt naar het Latijn of Chinees of noem eens iets leuks en dat dan op Facebook gooit. Die staat ook onder negeer .
Alle reacties Link kopieren
Mensen die "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruiken, die hun echtgenoot hun " mannetje" vinden en ergens "na" toegaan vind ik ook heel irritant! al die spreuken en tegeltjeswijsheden vind ik ook irritant..
Is echt net een topic over geweest...

http://forum.viva.nl/forum/Digi/Vage_fa ... ges/160532
Dat ik berichtjes krijg als iemand op hetzelfde item heeft gerageerd als ik, terwijl ik diegene niet eens ken. Loeigrote fotos op de openingspagina van de mobiele versie en ook nog vaak van totaal onbekenden omdat diegene blijkbaar een vriend is van een van mij vrienden. Dat iedereen het kan zien als ik ergens op heb gereageerd en zo kan ik nog wel even dooirgaan. Eerlijk gezegd snap ik niet dat iedereen zo fan is van FB, vond Hyves veel leuker en overzichtelijker, maar ja, dat is ouderwets he...!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook zo'n raar fenomeen vind:







En het is blijkbaar 10 x per jaar de week van de dochters/zonen/vaders/moeders,etc...
Alle reacties Link kopieren
Foto's wat er elke maaltijd gaat worden gegeten en waar en met wie
O ja dochterdag...
Alle reacties Link kopieren
Hm de dingen die hier allemaal gezegd worden doen mijn FB vrienden niet.

Blijkbaar is het ook een kwestie van wie je uitkiest
Alle reacties Link kopieren
Vage toespelingen over iets dat iemand heeft gedaan en diegene moet zich dan maar aangesproken voelen. Zeg dan gewoon in een PB tegen diegene wat hij/zij je geflikt heeft.



Van die tegeltjeswijsheden.



Vreselijke plaatjes van kinder/dierenmishandeling, zieke kindjes etc. en dan het verzoek om de foto te liken/delen als je tegen kanker/mishandeling/hongersnood/weet ik veel bent.



Van die teksten dat ze tegen weet ik veel zijn en dat 90 % van de mensen het bericht niet in hun status zet, maar dat ze ervan uitgaan dat jij als goede vriend dat uiteraard wel doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yvonne77 schreef op 08 augustus 2012 @ 23:13:

Wat ik ook zo'n raar fenomeen vind:



[afbeelding]



En het is blijkbaar 10 x per jaar de week van de dochters/zonen/vaders/moeders,etc...



Oh wat erg. Dus als je niet deelt ben je niet trots op je dochter?

Chantage!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven