Wat vinden jullie stom op facebook?

08-08-2012 22:52 741 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijvoorbeeld "stom" als mensen mij en de wereld dmv hun status update op de hoogte houden van al hun pijnen en kwalen.

Echt, wat moet ik ermee, met al die verhalen over bulten, uitslagen en dunne poep.

Vind dat zo prive..





Maar dat ben ik.



Andere mensen zullen vast weer andere opvattingen hebben, en daar ben ik nu op de late avond zomaar's benieuwd naar!



Vertel, wat vinden jullie nou bijvoorbeeld onbegrijpelijk, irritant of debiel van wat mensen zo-al op social media doen, laten of plaatsen?



Groetjes!
quote:Dreamer schreef op 15 januari 2013 @ 13:47:

Ja, daar zou een 'respect' knop voor moeten zijn, zoals bij hyves. Dekt net iets meer de lading.



NIET stom aan Facebook is trouwens dat deze het vanmorgen wél deed, waar het forum het liet afweten..



Dat was wel fijn ja. Had ik eindelijk eens tijd om een stuk of driehonderd ongewenste apps die ik ooit per ongeluk had aangeklikt te blokkeren .



Dat 'like' vind ik trouwens ook stom. Leuk hoor, dat je oma dood is en dat je je been gebroken hebt .
Alle reacties Link kopieren
hey stomme aan fb... dat sommeren hun hele leven er op gooien verschrikkelijk...

ik zet er toch ook niet als de jongste luier uitslag heeft of de oudste geen zin had in school of weet ik veel en foto's plaats ik sowieso al bijna nooit onzin plus dat ze in de database van fb staan...

chatten op fb doe ik niet aan heb ik geblokt en dan durven mensen ook nog te zeggen ja maar is toch gezellig

nou als je gezellig wilt kletsen weetje mij te vinden chatten doe ik niet aan..

net zo als praten via sms of app nou dan bellen hoor ppff
quote:ankie87 schreef op 15 januari 2013 @ 14:06:



chatten op fb doe ik niet aan heb ik geblokt en dan durven mensen ook nog te zeggen ja maar is toch gezellig





Dat jij de chat hebt geblokkeerd houdt toch niet in dat andere mensen het niet leuk mogen vinden? Je bent toch de baas van facebook niet?



Ik heb de chat ook niet geblokkeerd, omdat een vriendin die onlangs naar de andere kant van het land is verhuisd er nogal eens gebruik van maakt om mij op de hoogte te stellen van haar wel en wee. En die chats zijn inderdaad best gezellig, dat durf ik rustig te zeggen.
Het is vast al 600 keer gezegd (ga echt niet al die pagina's doorlezen ) maar dat je je status niet kunt aanpassen. BLOEDirritant. Omdat mijn hersens veel sneller gaan dan mijn vingers maak ik nogal eens typefouten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 januari 2013 @ 19:22:

En die chats zijn inderdaad best gezellig, dat durf ik rustig te zeggen.

Ik vind chatten héérlijk!

En als ik een keer geen zin heb, reageer ik niet.

't Is soms zo simpel.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Voyager schreef op 15 januari 2013 @ 19:27:

Het is vast al 600 keer gezegd (ga echt niet al die pagina's doorlezen ) maar dat je je status niet kunt aanpassen. BLOEDirritant. Omdat mijn hersens veel sneller gaan dan mijn vingers maak ik nogal eens typefouten.Bij mij staat de optie verwijderen of bewerken naast een status.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag veel te veel sneeuwfoto's tegengekomen op FB.



Hallo! Ik heb ramen waar ik doorheen kijk! Ja, er ligt een pak sneeuw.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Facebook is voor bejaarden. Doet volgend jaar waarschijnlijk een Hyves-je: jongeren zitten alsmaar meer op Tumblr. Groot gelijk hebben ze: wie wil er nou net als je leraar, ouders of zelfs grootouders op dat sneue Facebook zitten?





http://blogs.wsj.com/digi ... mong-teens-than-facebook/
Alle reacties Link kopieren
Apple idem: lopen vooral foute zielige types mee rond: daar wil en kun je in 2013 toch niet meer mee gezien worden? Niet meer cool. Dan loop je echt voor lul:





http://www.forbes.com/sit ... -no-longer-cool-to-teens/
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 15 januari 2013 @ 21:11:

[...]



Bij mij staat de optie verwijderen of bewerken naast een status.



Nee, een reactie kun je bewerken, een status niet. Vind ik ook vervelend, was nog niet genoemd



EN Yasmijn, we hebben niet allemaal sneeuw ja!



Mijn dochter was dan ook zéér verontwaardigd over een sneeuwfoto uit jouw regio/stad. ZIJ wil OOK sneeuw.



Dus:

1: we hebben allemaal ramen, maar we zien niet allemaal sneeuw

2: geen sneeuwfoto's zou inderdaad handiger zijn, voor de gemoedsrust van mijn dochter.



Later is nu
quote:yasmijn schreef op 15 januari 2013 @ 21:13:

Ik ben vandaag veel te veel sneeuwfoto's tegengekomen op FB.



Hallo! Ik heb ramen waar ik doorheen kijk! Ja, er ligt een pak sneeuw.
quote:ankie87 schreef op 15 januari 2013 @ 14:06:

hey stomme aan fb... dat sommeren hun hele leven er op gooien verschrikkelijk...

ik zet er toch ook niet als de jongste luier uitslag heeft of de oudste geen zin had in school of weet ik veel en foto's plaats ik sowieso al bijna nooit onzin plus dat ze in de database van fb staan...

chatten op fb doe ik niet aan heb ik geblokt en dan durven mensen ook nog te zeggen ja maar is toch gezellig

nou als je gezellig wilt kletsen weetje mij te vinden chatten doe ik niet aan..

net zo als praten via sms of app nou dan bellen hoor ppffZo hee, vind jij wel iets leuk aan facebook eigenlijk? Waarom gebruik je het dan? Vind ik altijd zo apart.. Je HOEFT geen facebook te hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Facebook wel fijn om op de hoogte te blijven van de levens van mensen die ik niet zo vaak spreek.

Al die spelletjes-updates heb ik uitgezet. Af en toe glipt er nog eentje door (ook door die gesponsorde stukjes), maar daar ben ik gelukkig vanaf!

Laatst was er wel iemand die d'r kind zindelijk aan het maken was en dus steeds daarover een update plaatste. Dus in de zin van 'kind was droog vannacht en op de wc geplast vanochtend', en dan 's middags 'kind heeft net geplast op de wc, nog niet gepoept', en later 'kind heeft gepoept op de wc, yaay!'.



Zucht.
Ik vind FB geweldig! En als ik dat niet meer vind dat doek ik het gewoon op. Het is geen verplicht iets.

Vind het leuk om te lezen wat mijn familie en vrienden zoal doen. En ja, ik wil wel al die gekke dagelijkse beslommeringen lezen. Vind ik leuk, die heb ik ook, al deel ik ze niet altijd.

Wat ik wat minder leuk vind is het commerciële aspect, maar goed, FB is gratis, ze moeten ergens geld aan verdienen. Prima, scroll wel weer verder.
quote:Voyager schreef op 16 januari 2013 @ 07:48:

[...]





Zo hee, vind jij wel iets leuk aan facebook eigenlijk? Waarom gebruik je het dan? Vind ik altijd zo apart.. Je HOEFT geen facebook te hebben hoor.





Nou, ik begrijp wel wat Ankie bedoelt.



zo heb ik 1 collega die bijna dagelijks op fb plempt hoe zij en haar gezin nu weer ziek, zwak en misselijk zijn.



Ik heb iemand verwijdert van FB omdat die zijn hele leven op fb gooide. En als het nou boeiend was?



Nee. Eerst een foto dat hij weer op het werk was. Dat het wel weer heel vroeg was. Dan een foto van zijn favoriete kopje koffie. Dan nog een keer een foto van zijn favoriete kopje koffie. Dan een bericht welk liedje hij luistert. Dan weer het bericht dat hij klaar is met werken. Dan het bericht dat hij boodschappen gaat doen + foto. Daarna foto van de tas met boodschappen. Dan foto van zijn bord met eten. Daarna uiteraard weer een foto van zijn kop koffie. Dan wordt er verteld welke film hij nu weer gaat kijken (met foto van de tv) dan komt er een foto van de snacks zit te eten en als laatste een bericht dat hij gaat slapen.

Volgende dag gaat weer EXACT alles opnieuw.



Mijn FB stond vol met zijn onzinberichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik stom vind aan facebook? Alles.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een pareltje:



Wees niet bang voor echte vijanden die je aanvallen maar voor valse vrienden die je knuffelen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je eigenlijk als je iets verandert in je profiel of iets leuk vindt, voorkomen dat het in je nieuwsoverzicht komt? Ik zet dan wel dat ik het wil verbergen in mijn tijdlijn, maar blijkbaar komt het wel in mijn nieuwsoverzicht. Dat vind ik irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ff blij dat ik geen FB meer heb.



Dat gegluur daar werd ik gek van.
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
Ik vind FB leuk, irritant vind ik al die verjaardagsverzoeken en uitnodigingen voor spelletjes. Maar nog veel irritanter vind ik een vriendin die geen FB heeft, want geen tijd voor en stom, maar die dan wel alles op FB volgt via het profiel van haar man, en zelfs de app op haar telefoon heeft staan. Maak dan gewoon zelf een profiel aan.
Alle reacties Link kopieren
Post van een 'vriendin' op Facebook:



"Wees voorzichtig: sommige hackers hebben iets nieuws gevonden. Ze nemen je profiel foto en je naam en maken een nieuw FB-account. Dan nodigen ze je vrienden uit om je toe te voegen. Je vrienden denken dat jij het bent, dus ze accepteren. Vanaf dat moment kunnen ze zeggen en posten wat ze willen onder jouw naam.

Gelieve een tweede vriendschapsverzoek van mij niet te aanvaarden, ik heb maar één account."



The stupidity... It hurts!
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Grijns, heb me vanmorgen om exact dezelfde post bescheurd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zag dat hij al 7000x gedeeld is...



Het is het woord "hackers" dat het 'm doet.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Ik trof zojuist dit juweeltje aan op m'n Facebookpagina:







Het is dus officieel nu; ik heb geen hart.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Heel veel. zoveel dat ik het niet kan opschrijven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven